9 april kittens geboren, laatste nestje van HTK Noë

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loveyoutoo

Re: 9 april kittens geboren, laatste nestje van HTK Noë

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 10:34

Diablo schreef:
loveyoutoo schreef:
Fokkers testen hun dieren op allerlei ziektes. Deze katten zijn niet getest. Dus ze lopen nog steeds een groot risico op allerlei ziektes. Daarbij komt nog dat raskatten (door de hoge prijs) geen impulsaankopen zijn. Fokkers houden hun kittens als er geen plek voor is (of fokken er anders helemaal niet mee). Allemaal factoren waardoor fokkers dus niet de oorzaak zijn voor de volle asielen.

En daarom mogen fokkers wel doorgaan met meer katten op de wereld zetten? Er zitten ook zat raskatten in het asiel hoor. En als nou die rechtschapen fokkers ook stoppen met poesjes produceren, kunnen eerst de katten uit het asiel een nieuw baasje krijgen.

Nee hoor, er zitten bijna geen raskatten in het asiel (in ieder geval niet die bij een goede fokker wegkomen). Ik ben ook niet voor het doelloos vermeerderen van raskatten, maar de goede fokkers doen het ook niet doelloos. Fokken is met het doel een ras te verbeteren. Als iedereen daar mee zou stoppen, hebben we op een gegeven moment denk ik veel zwakke htk katten rondlopen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:51

Ach, ik heb altijd htk katten gehad, die waren allemaal kerngezond hoor. Gezonder dan die zielige platte neuzen perzen bijv. die amper normaal adem kunnen halen.
Nee, geef mij maar een simpele, sterke, rasloze kat. Zo zwak zijn ze kennelijk toch niet, als de asiels er vol mee zitten.

En er zitten wél genoeg raskatten in het asiel.....heb er echt meer dan genoeg gezien op mijn zoektocht naar een kat.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:56

Diablo schreef:
Ach, ik heb altijd htk katten gehad, die waren allemaal kerngezond hoor. Gezonder dan die zielige platte neuzen perzen bijv. die amper normaal adem kunnen halen.
Nee, geef mij maar een simpele, sterke, rasloze kat. Zo zwak zijn ze kennelijk toch niet, als de asiels er vol mee zitten.

Ik zeg ook niet dat de hkt katten nu nog niet gezond zijn (ik heb er 2, allebei prima in orde). Maar als je helemaal zou stoppen met het fokken van raskatten krijg je alleen maar zwakke doorgefokte htk katten. Zelfde als met paarden.

De 'raskatten' die in het asiel zitten zijn waarschijnlijk bijna allemaal 'halfbakken' raskatten met bijvoorbeeld een noorse boskat als vader en een htk kat als moeder. Omdat ze toevallig wat langer haar hebben of een wat plattere neus betekend niet dat het meteen een raszuiver gefokte kat is Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:23

We hebben weer zo'n topic hoor Scheve mond Als dr een nestje raskatjes wordt geboren
reageerd iedereen leuk op elkaar en als er een nestje HTK katten wordt geboren
wordt je meteen als fokster afgemaakt. Realiseren jullie je dan niet dat deze mensen,
in dit geval het TS ook trots mag en kan zijn?

Diablo schreef:
En daarom mogen fokkers wel doorgaan met meer katten op de wereld zetten? Er zitten ook zat raskatten in het asiel hoor. En als nou die rechtschapen fokkers ook stoppen met poesjes produceren, kunnen eerst de katten uit het asiel een nieuw baasje krijgen.

Ben ik het helemaal mee eens, maar daar worden de ogen voor gesloten omdat hier kapitalen in omgaan......Vergeet niet dat voor elke raskat op die op de wereld wordt gezet een katje uit het asiel kan worden gehaald, juist het katten overschot is nog nooit zo groot geweest als nu, maar het aantal raskatten doet daar niet aan onder, sterker nog dat reist aardig de pan uit dr zijn nog nooit zoveel rassen geweest.

Dus dat is natuurlijk een zeer scheve vergelijking, we doen dr met zn allen allemaal nét zo hard aan mee.

loveyoutoo schreef:
Fokken is met het doel een ras te verbeteren. Als iedereen daar mee zou stoppen, hebben we op een gegeven moment denk ik veel zwakke htk katten rondlopen.

Helaas...maar de HTK kat wordt altijd nog ouder dan de gemiddelde raskat, dus zullen ze toch iets beter hun best moeten doen om een sterker ras te fokken, spreek helaas uit ervaring.
Heb nu een pers uit een slipnestje en heb dr nooit wat mee...Beestje is inmiddels bijna 13 terwijl de gemmidelde levenverwachting op dat ras slechts 6 jaar is..........

Dagmar als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan genieten van ej kittens heb jij net zoveel recht op als een ieder ander!!!
Maar heo is de bevalling nu verlopen?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:34

@chiqa: Ben het echt helemaal met je eens hoor.
En een ieder heeft recht op zijn eigen meningen, maar ja er zijn zo graag mensen die hun mening op willen leggen aan anderen helaas.
Desalniettemin, vind ik het heel zielig voor de asielkatjes hoor. Dat staat er buiten. Maar goed.
De bevallig. Die verliep super. Moet zeggen Noë gaf het dit keer vroeg aan. ze liep te miauwen en mij aan te duwen ('s nachts!) en ik dacht wat heeft die kat (half-slaperig).. Dus eenmaal bijgekomen, en weer helder, bedacht ik o het is zover.
Ik heb onze logeerkamer speciaal voor haar ingericht. Mandje, kattenbak, speeltjes en vooral rust! Ik heb een Jack en boomerhond en nou ja die mogen haar natuurlijk niet storen!
Haar 's nachts daarheen gebracht. Deur dicht en bij haar gelegen. Niks aan de hand. Ben ook weer in slaap gevallen.
's ochtends liep ze weer vrolijk rond. Ik dacht echt hè, hoe kan dat nou? Verward Vals alarm misschien?
Nou ja, zij bleef in logeerkamer. Ik ben gaan eten en klaarmaken. Kom ik uur later weer, is er een kitten.. Is ze bevallen in het hangmatje aan de kachel, terwijl er mandje klaar stond, heeft ze ook al van te voren in geslapen.. Haha! Eerste keer is ze onder mijn dekbed bevallen, vind dit toch wel een fijner idee Knipoog
Voor de rest af en toe gekeken, ben er niet volledig bijgebleven, maar elk half uur even heen gelopen, het ging heel voorspoedig.
Meestal redt moeder Natuur zich prima. Maar mocht het toch misgaan, was ik in de buurt..
Toen eenmaal allemaal geboren, en beetje opgedroogd en met buikje vol, heb ik ze in haar mandje gelegd. Dat accepteert moeder alleen van mij.. Haha!
Mijn vriend kan nu nog even niet in de buurt komen Knipoog

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:45

Dagmar_k schreef:
En een ieder heeft recht op zijn eigen meningen, maar ja er zijn zo graag mensen die hun mening op willen leggen aan anderen helaas.

Ik geef mijn mening, ik dring die niemand op. Het is nog steeds een forum en op dit forum mag iedereen zijn mening geven. Dat die mening jou niet bevalt is een tweede. Ik ben alleen maar begaan met het lot van alle kittens die straks gedumpt worden, maar blijkbaar verkies je je eigen pleziertje daarboven. Prima, moet je ook zelf weten Knipoog.

Ik stop met reageren, ik raak hier alleen maar gefrustreerd door en dat is het niet waard. Ik wens je veel plezier met je nestje. Het is leuk om ze te zien opgroeien. Mocht je ooit nog eens een nestje willen opvoeden overweeg dan eens pleeggezin te worden voor een nestje kittens van het asiel.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 14:57

Citaat:
Ik geef mijn mening, ik dring die niemand op. Het is nog steeds een forum en op dit forum mag iedereen zijn mening geven. Dat die mening jou niet bevalt is een tweede. Ik ben alleen maar begaan met het lot van alle kittens die straks gedumpt worden, maar blijkbaar verkies je je eigen pleziertje daarboven. Prima, moet je ook zelf weten Knipoog.

Ik stop met reageren, ik raak hier alleen maar gefrustreerd door en dat is het niet waard. Ik wens je veel plezier met je nestje. Het is leuk om ze te zien opgroeien. Mocht je ooit nog eens een nestje willen opvoeden overweeg dan eens pleeggezin te worden voor een nestje kittens van het asiel

Moet je het niet gaan verdraaien natuurlijk. Ik heb aldoor aangegeven dat ik je standpunt begrijp, dat ik het heel vervelend vind voor de katten in asiel, maar dat ik gewoon een andere mening heb over adopteren van (let op) volwassen asielkatten. Da's puur gebasseerd op eigen ervaringen.
Niks om gefrusteerd over te raken.
Misschien dat ik in de toekomst als pleeggezin ga fungeren, maar (zoals eerder aangegeven) moet thuisfront akkoord gaan natuurlijk. Bovendien wil ik dan een vaste baan hebben, en niet fulltime werken.

Citaat:
, maar blijkbaar verkies je je eigen pleziertje daarboven. Prima, moet je ook zelf weten

Vind wel dat dit anders behoorlijk onaardig overkomt! Misschien ligt het aan mij..
Hoewel het een openbaar forum is, empathie is wel welkom denk ik.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:18

Dit is nou precies bedoel in mijn vorige reactie.... Pffff...
@loveyoutoo: Ik ben wel meer als een dagje in een dierenasiel geweest en ja ik heb daar veel kitten met en zonder moeders gezien. Ik heb er zelfs een paar regelmatig een flesje gegeven... Die waren toen ze een paar dagen oud waren zo in een park gedumpt...

De poezekindjes van TS hebben allemaal al een nieuw huisje...
Ik zie dit liever dan de broodfokkerij hoor. Dus de mensen die er alleen maar geld mee willen verdienen ten kosten van de dieren...

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 15:28

Baxter: Dank je wel! Vind ze werkelijk schitterend Bloos Maar ja, wat wil je ook als trotse oma.. Knipoog
Kitten nr 1 van foto 5 vind ik persoonlijk het mooist. Hoewel de kitten (eigenlijk) al nieuw huisje heeft, zo ik hem graag zelf willen houden! Knipoog
Nou ga ik lekker genieten van de poezebeestjes en knuffelen met mams. Als ze haar karakter erven, heb je een prachtkat!
Op één of andere manier heb ik zo'n band met Noë. Als ik thuiskom is zij als eerste bij mij, slikt mijn voorhoofd Verward en klimt in mijn nek. Ze is altijd bij mij in de buurt. Ook als ik achter laptop lig, ligt ze het er liefst op.
Dat vind ik fijn van poezels, en ik hoop dat het ook zo goed met de kittens zal verlopen Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:22

TS, je hebt gelijk hoor. Geniet van je kittens, die tijd gaat snel!

En je eigen plezier verkiezen boven het plezier van je kat? Ach, dat doen de 'echte' fokkers ook, moet je maar denken.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:39

Heeel erg veel plecier met de kittens.
mijn kat is waarschijnlijk ook zwanger van een ongelukje omdat ze tussen mijn benen is doorgeglipt naar buiten.
en na een tevergeefse zoekpoging zei zmorgens terug kwam met een pracht van een kater.
wel zullen deze poesjes binnen de familie blijven die eigenlijk geen poesjes meer wilde uiteindelijk zijn mijn katten ook asiel katten, en zou er niet aan moeten denken mn baby's daar heen te brengen.

ik vindt dat je er goed aan hebt gedaan om ze naar bekende te doen.
en vaak in asiels vragen ze er een behoorlijk wat geld voor, wat veel mensen er van weerhoudt een poesje op te nemen in het gezin terweil er na zeggen 60.000 katjes gratis af te halen zijn.
LET OP dit is bij ons in de buurt het geval.

Verder heeeel veeeel plecier ermee, er is niets leuker dan je eigen poesjes te zien opgroeien Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:36

Ik denk trouwens dat mensen die echt op zoek zijn naar een bepaald ras geen HTK kat uit het asiel nemen, dat argument gaat dus niet zo op.

Net zoals een fjordenliefhebber geen willekeurige HTK pony koopt of een dobermannfan een vuilnisbakkie uit het asiel.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:38

Dat is waar Apple. Net zoals de mensen die juist wél een htk kat willen en géén raskat.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:43

Ik vind het leuke poesjes, Aparte gezichtjes hebben ze.
Ik krijg dit jaar in de stal ook weer een nestje waarschijnlijk alleen maar zwartjes, verheug me er nu al op.
Bah sommige mensen kunnen niet eens blij zijn voor een ander, meld je dan hier af en meld je bij een zeur forum aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 08:27

Saphira_ schreef:
en vaak in asiels vragen ze er een behoorlijk wat geld voor, wat veel mensen er van weerhoudt een poesje op te nemen in het gezin terweil er na zeggen 60.000 katjes gratis af te halen zijn.
LET OP dit is bij ons in de buurt het geval.

Ehm ik weet niet of je het weet maar met een 'gratis' kitten ben je veel duurder uit. Knipoog Bij ons betaal je 85 euro voor een kitten. Dat is inclusief entingen, ontwormen, sterilisatie/castratie (tegoed uiteraard, want bij een kitten doen we dat natuurlijk nog niet), chip, ontvlooiing en zak voer (Prins).

Identificatiechip €23
1e Inenting €30
2e Inenting €20
Sterilisatie poes €90
Castratie kater €40

Totaal: €203 (en dan worden de castraties nog goedkoop gerekend vind ik, hier in de buurt ben je bijna het dubbele kwijt).
En dan te bedenken dat ontvlooiing en ontworming en voer hier ook nog niet eens bij zit!

Ik was eigenlijk niet van plan om hier nog te reageren (ik kan er niet tegen dat ik voor zeur uitgemaakt word terwijl ik alleen het beste met de dieren voor heb, maar helaas sommige mensen begrijpen dat nu eenmaal niet. En ik snap wel dat ik dat moet accepteren, maar dat is gewoon ontzettend moeilijk wanneer je bijna dagelijks met het leed te maken hebt wat zulke nestjes verzoorzaken, het niet van je af kunt zetten en hier wel dagen om kunt janken) maar moest deze stelling dus wel even rechtzetten. Lachen

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 09:15

Ik snap dat je het heel moeilijk vind, maar je hebt je punt duidelijk gemaakt.
De poesjes zijn nu eenmaal al geboren dus de ts kan daar al niets meer aan veranderen, gedane zaken nemen geen keer. Wie weet zal ze door jou argumenten een volgende keer anders erover denken en een andere conclusie nemen, maar voor nu zijn die kittens er nu eenmaal, en er zit neits anders op dan z zo goed mogelijk te laten opgroeien, ervan te genieten en zorgen dat ze goed terecht komen!

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:08

oOoKellyoOo schreef:
Ik vind het leuke poesjes, Aparte gezichtjes hebben ze.
Ik krijg dit jaar in de stal ook weer een nestje waarschijnlijk alleen maar zwartjes, verheug me er nu al op.
Bah sommige mensen kunnen niet eens blij zijn voor een ander, meld je dan hier af en meld je bij een zeur forum aan.

Iedereen mag op het forum zijn mening zeggen. Wanneer je daar problemen mee hebt is het misschien beter om niets te schrijven of evt. vragen om een apart topic ergens te mogen openen voor mensen met oogkleppen. Hier kan je dan vragen enkel nog met oooh en aaaah te reageren!

@Chiqa: weet je eigenlijk wat een raskat is? Niet alles met een platte smoel is ook een raskat hoor! En de als raskatten verkochte dieren van broodfokkers zijn net zo rasloos als een htk kat. Het valt mee op dat je nogal te keer gaat over raskatten en bij elk straatkattennest bij wijze van spreken in zwijm valt.
Van de honderden kittens die ik ieder jaar op mijn werk in ontvangst neem zijn er spijtig genoeg NOOIT raskatten bij. Het gaat bijna altijd om kittens waar de mensen dachten er wel al iemand voor gevonden te hebben tot het moment kwam dat het kitten met de nieuwe baasjes mee mocht. Ineens geen nieuwe baasjes meer te bekennen!
De kittens die dan nog het snelste een nieuw baasje vinden zijn deze die een beetje op een raskat lijken. Zwarte en zwart witte kittens krijg je echt heel moeilijk kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 10:47

Wuis schreef:
Totaal: €203

Sorrie maar vind je het gek dat de asiellen overvol zotten...200 euro kan ik een leuk raskatje van kopen bwv Verdrietig Wat een hoop geld zeg...

Wuis schreef:
maar dat is gewoon ontzettend moeilijk wanneer je bijna dagelijks met het leed te maken hebt wat zulke nestjes verzoorzaken,

Dat kan ik me heel goed voorstellen, en lijkt me ook knap frustreren, maar denk dat jij en ik dr als persoon weinig aan kunnen doen..>Zolang de prijzen voor katten in asiels zo hoog zijn (Sorrie schik dr gewoon van) en de raskatten massaal worden doorgefokt, dr weinig kans van slagen is dat de asiels ook daadwerkelijk leeg zouden gaan....

Dagmar_k schreef:
Als ze haar karakter erven, heb je een prachtkat!

En dat is ook een van de voornaamste redenen om jonkies te willen het is toch ook prachtig om een baby van je lieveling te krijgen?

Austria schreef:
@Chiqa: weet je eigenlijk wat een raskat is?

Als jij goed had gelezen, ja, heb zelfs raskatten gehad met stambomen, en wil dr nooit meer een.
Het verdriet wat ze me hebben bezorgd is met geen pen te beschrijven, sterker nog ik dúrf niet eens
meer zo'n doorgefokt diertje te kopen....Ze stierven allemaal op veel te jonge leeftijd en zijn in hun al veel te korte leventje ook veel ziek geweest Verdrietig Dus voor mij geen raskat meer met allemaal toeters en bellen ik wil wel even langer genieten van mn huisdiertje dan een jaartje of 5 als je hetniet heel erg vindt...
En dat is ook een van de veel gehoorde redenen waarom mensen bang zijn om een raskat te nemen.
Als ik al naar de fotootjes kijk van sommige kapitale nestjes...De vieze prutoogjes, ja sorrie hoor, dan vind ik dat je je schamen moet en niet alleen aan je bloedlijn moet denken.

Daarom neem ik liever een kruizing of een kat uit een slipnestje, deze zijn veel sterker. (tenzij het een slipnestje van familie is natuurlijk maar neem aan dat dit duidelijk is)

Austria schreef:
Van de honderden kittens die ik ieder jaar op mijn werk in ontvangst neem zijn er spijtig genoeg NOOIT raskatten bij.

Spijtig? Waarom vind je dat spijtig, waarom spreek je jezelf nu ineens zo tegen? Scheve mond Verward
Laat ik dr van uit gaan dat je je nu ernstig verspreekt.....

Over spijtig gesproken, het is an sich niet
geheel onlogisch dat een raskat minder in een asiel te vinden is met zijn veel te korte levenverwachting, de HTK kat is gewoon sterker vertegenwoordigd in asiels ook omdat de mensen met raskatten hun deuren hier keihard voor dichthouden, en ja dát vind ik pas spijtig

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:01

[/quote] [/quote]
Sorrie maar vind je het gek dat de asiellen overvol zotten...200 euro kan ik een leuk raskatje van kopen bwv Verdrietig Wat een hoop geld zeg...

Beter lezen Chiqa,in het asiel kost een kitten geen 200 euro,dit bedrag betaal je ongeveer(het eerste jaar,tenminste,als je zo verstandig bent om je dieren te laten helpen) als je een zogenaamd GRATIS katje bij een particulier ophaalt en zelf moet zorgdragen voor entingen/sterilisatie enz.Een kitten uit het asiel kost rond de 50 euro(sommige iets daarboven )maar zijn voor dat geld wel rondom geholpen.De jonge kittens zijn uiteraard natuurlijk niet gecastreerd of gesteriliseerd,maar je kunt dit later(gratis)laten doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:03

Gefeliciteerd met de mooie kinders! Haha!

Geniet er maar van, voor je het weet zijn ze een week of 8 en gaan ze weg Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:06

tyleysmiley schreef:
Beter lezen Chiqa,in het asiel kost een kitten geen 200 euro,dit bedrag betaal je ongeveer(het eerste jaar,tenminste,als je zo verstandig bent om je dieren te laten helpen) als je een zogenaamd GRATIS katje bij een particulier ophaalt en zelf moet zorgdragen voor entingen/sterilisatie enz.Een kitten uit het asiel kost rond de 50 euro(sommige iets daarboven ).

Okkay dan heb ik dát verkeerd gelezen maar dan nog vidn ik het een hoop geld....Katje bij de boer kost namelijk niets en kan ik zelf bepalen wanneer ik dat bedrag wil gaan uitgeven en hoe, want ik wil bv geen entingen in mn kat hebben Knipoog Dus die kosten heb ik niet maar worden mij wel opgedrongen met alle gevolgen van dien.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:17

Chiqa schreef:
Wuis schreef:
Totaal: €203

Wuis schreef:
maar dat is gewoon ontzettend moeilijk wanneer je bijna dagelijks met het leed te maken hebt wat zulke nestjes verzoorzaken,

Dat kan ik me heel goed voorstellen, en lijkt me ook knap frustreren, maar denk dat jij en ik dr als persoon weinig aan kunnen doen..>Zolang de prijzen voor katten in asiels zo hoog zijn (Sorrie schik dr gewoon van) en de raskatten massaal worden doorgefokt, dr weinig kans van slagen is dat de asiels ook daadwerkelijk leeg zouden gaan....

Dagmar_k schreef:
Als ze haar karakter erven, heb je een prachtkat!

En dat is ook een van de voornaamste redenen om jonkies te willen het is toch ook prachtig om een baby van je lieveling te krijgen?

Austria schreef:
@Chiqa: weet je eigenlijk wat een raskat is?

Als jij goed had gelezen, ja, heb zelfs raskatten gehad met stambomen, en wil dr nooit meer een.
Het verdriet wat ze me hebben bezorgd is met geen pen te beschrijven, sterker nog ik dúrf niet eens
meer zo'n doorgefokt diertje te kopen....Ze stierven allemaal op veel te jonge leeftijd en zijn in hun al veel te korte leventje ook veel ziek geweest Verdrietig Dus voor mij geen raskat meer met allemaal toeters en bellen ik wil wel even langer genieten van mn huisdiertje dan een jaartje of 5 als je hetniet heel erg vindt...
En dat is ook een van de veel gehoorde redenen waarom mensen bang zijn om een raskat te nemen.
Als ik al naar de fotootjes kijk van sommige kapitale nestjes...De vieze prutoogjes, ja sorrie hoor, dan vind ik dat je je schamen moet en niet alleen aan je bloedlijn moet denken.

Daarom neem ik liever een kruizing of een kat uit een slipnestje, deze zijn veel sterker. (tenzij het een slipnestje van familie is natuurlijk maar neem aan dat dit duidelijk is)

Austria schreef:
Van de honderden kittens die ik ieder jaar op mijn werk in ontvangst neem zijn er spijtig genoeg NOOIT raskatten bij.

Spijtig? Waarom vind je dat spijtig, waarom spreek je jezelf nu ineens zo tegen? Scheve mond Verward
Laat ik dr van uit gaan dat je je nu ernstig verspreekt.....

Over spijtig gesproken, het is an sich niet
geheel onlogisch dat een raskat minder in een asiel te vinden is met zijn veel te korte levenverwachting, de HTK kat is gewoon sterker vertegenwoordigd in asiels ook omdat de mensen met raskatten hun deuren hier keihard voor dichthouden, en ja dát vind ik pas spijtig

Het is toch niet omdat jij nu toevallig geen geluk had met je raskatten dat je nu de conclusie kan trekken dat straatkatten gezonder zijn.
Waarschijnlijk heb je het dan nog over de platgefokte pers, en hier ben ik ook geen voorstaander van. Ik hou niet van deze gedrochtenfokkerij, niet bij katten en niet bij honden. Er bestaan wel meer rassen dan perzen. Omdat Engelse Bulldoggen geen lange levensverwachting hebben kan ik toch ook niet zeggen dat dit voor alle rashonden zo is.
De drie raskatten hier waren gelukkig nog nooit ziek.
Heb je wettenschappelijke onderzoeken gezien welke bewijzen dat raskatten minder lang leven?

En waar spreek ik mee tegen?
Dat het straatkatten zijn die worden afgestaan vind ik enkel spijtig omdat deze niet zo gemakkelijk kwijt te raken zijn dan katten die op een raskat lijken.

Een serieuze fokker kan zijn kittens trouwens niet voor tweehonderd euro verkopen, dan gaat hij namelijk zelf heel veel op moeten toeleggen.
Het verklaart misschien wel hoe jij aan je ziekelijke raskatten bent geraakt.

Het fokken van raskatten heeft geen invloed op de populatie in de asielen. Moesten er geen raskatten zijn dan nog zal ik er geen uit het asiel halen. Ik voel mee niet verplicht om de nestjes te redden die mensen voor hun eigen lol hebben gefokt en er niet vanaf geraakt zijn.
Laat de mensen met hun ongeholpen katers en kattinnen er hun huizen mee vullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:31

Austria schreef:
Waarschijnlijk heb je het dan nog over de platgefokte pers, en hier ben ik ook geen voorstaander van.

Austria schreef:
Een serieuze fokker kan zijn kittens trouwens niet voor tweehonderd euro verkopen, dan gaat hij namelijk zelf heel veel op moeten toeleggen.

Je kan me ook gewoon vragen stellen hoor over welk ras ik het heb ipv een oordeel te vellen....
Ik heb in het verleden fortuinen neergelegd hoor om een raskatje te kopen, zoals je zelf al zegt kan die niet voor een paar tientjes verkrijgen, alle toeters en bellen maar ze haalden de 4 jaar niet.

En ik heb ook geen platneuzen gehad (vind ik afschuwlijk en ziekelijk om te zien) ik heb het over het ras Shaded
Austria schreef:
Heb je wettenschappelijke onderzoeken gezien welke bewijzen dat raskatten minder lang leven?
Silver Knipoog
Gelukkig maar dat jou katten nooit ziek waren/.zijn hoe oud zijn ze (geworden)?
Wetenschappelijke onderzoeken? Nee maar wel de adviezen van de fokkers zelf.

En ik ben met fokken gestopt net als toentertijd mn moeder, omdat we dit leed de mens niet aan wilden doen en de asielen toch al overvol zaten.....
Austria schreef:

Had ik al gequoot hoor maar voorruit hier nog een keertje Knipoog

Austria schreef:

Lijkt me even een gruwlijke spraaksverwarring Lachen

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:38

Chiqa, Shaded Silver is een kleur geen ras.... Knipoog

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:44

Chiqa schreef:
Austria schreef:
Waarschijnlijk heb je het dan nog over de platgefokte pers, en hier ben ik ook geen voorstaander van.

Austria schreef:

Je kan me ook gewoon vragen stellen hoor over welk ras ik het heb ipv een oordeel te vellen....
Ik heb in het verleden fortuinen neergelegd hoor om een raskatje te kopen, zoals je zelf al zegt kan die niet voor een paar tientjes verkrijgen, alle toeters en bellen maar ze haalden de 4 jaar niet.

En ik heb ook geen platneuzen gehad (vind ik afschuwlijk en ziekelijk om te zien) ik heb het over het ras Shaded
Austria schreef:
Silver Knipoog
Gelukkig maar dat jou katten nooit ziek waren/.zijn hoe oud zijn ze (geworden)?
Wetenschappelijke onderzoeken? Nee maar wel de adviezen van de fokkers zelf.

En ik ben met fokken gestopt net als toentertijd mn moeder, omdat we dit leed de mens niet aan wilden doen en de asielen toch al overvol zaten.....
Austria schreef:

Had ik al gequoot hoor maar voorruit hier nog een keertje Knipoog

Austria schreef:

Lijkt me even een gruwlijke spraaksverwarring Lachen

Chiqa, het ras Shaded bestaat niet! Shaded is een kleur en geen ras. Jij heeft dus kleuren gefokt. Nagelbijten / Gniffelen Ik vrees dat je in een heel vreemd fokkerwereldje verzeild bent geraakt.
Verder denk ik dat je de ironie van mijn tekst niet goed begrijpt!