Grappige foto's van Baco chihuahua x dwergpincher

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hammeke

Re: Grappige foto's van Baco chihuahua x dwergpincher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:49

onze pincher draagt als we gaan wandelen ook een jasje, ze heeft het namelijk heel snel koud, voor een plasje kan ze wel even zonder, maar langere tijd buiten staat ze te rillen op der pootjes, dus wat is dan het ergste? kou lijden of een jasje aan?

x

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:02

Omg.. Werd er gevraagd wat we van het jasje of van het hondje vinden..

Jasje:
Ieder zn mening. Met mijn dikke Duitse Dame heb ik geen jasje nodig, allen savonds zo'n reflecterend ding, zodat je dr goed ziet (zwart met bruin..)
Ik vind de jasjes verschikkelijk, en idd pure geldklopperij, maar ik kan aan de andere kant ook wel geloven dat zulke iele beestjes het snel koud hebben^^ En tasjes, tsja, daar krijg ik Senna met geen mogelijkheid in vrees ik Haha!

Hondje:
Cutééé!! Wat een onwijs lief koppie! Mooie kleur!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:07

nightlover schreef:
Mossel schreef:
Ik vindt het ok een beetje raar om een hond een trui of een jas aan te trekken, en dat dat beestje van oorsprong uit mexico komt heeft er helemaal niets mee te maken, ik gooi toch ook geen paard dat uit mexico komt(vb) 3 dekens op omdat ie het "koud" heeft omdat ie uit mexico komt. Dieren passen zich aan aan de omgeving geen kleding voor nodig

Nou dat "dieren passen zich aan aan de omgeving " klopt dus niet !
Ik heb een Baardagaam [ reptiel ] die hier onder een lamp zit van een graad of 30
omdat hij uit Australie komt .
Als ik hem hier zonder terrarium in huis laat gaat hij zijn eigen echt niet aanpassen Lachen
Dat is dus een beetje banketstaaf .

dieren passen zich zeker wel aan Knipoog
wij hebben ook een chihuaha (we hadden er 2 maar 1 is er onder de auto gekomen) af en toe hebben we er een nestje(2 x gedaan nou) bij voor de lol Lachen en wij wennen onze honden zodra ze oud genoeg zijn te wennen aan de kou!!!! het heeft er zeker mee te maken hoe je een hond opvoedt Knipoog dit hondje zal snel een koutje vatten terwijl die van ons nog nooit ziek is en die andere van ons ook niet terwijl die 7 was..en die lip de halve dag buiten (overdag.. grote tuin). vindt kleren dikke onzin voor een hond. en sneu voor die dieren!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:10

nightlover schreef:
LimaGentle schreef:
ja hoor ik heb een plank voor mijn kop.. Clown

nee sorry ik denk logisch na.. dat is iets anders dan een plank voor je kop..

Caramba !
Beterwetertje ...
Ieder zijn mening en dat is maar goed ook Lachen
Anders waren er zoveel hondenkleertjes voor niks gemaakt !

Vind het er leuk uitzien .
Schattig hondje Ach gut

Mensen denken altijd dat dieren zo leven als ons.. dat is niet zo een paard heeft het ook niet koud als hij nat is en buiten staat.. ze hebben een laag vet en een goede vacht en zo'n klein beestje is ook wel gewend aan de temprateur in nederland!
Maar ieder z'n eigen mening Lachen!
Wel leuke foto's !

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:10

Blondie_ schreef:
nightlover schreef:
Gemak dient de mens en zo ook hun beesten Haha!

ik vind het veel gemakkelijk om hem mee te nemen in een tas dan elke seconde op te letten of niemand op hem trapt.

haha
een hond heeft niet voor niks ogen!!!!! die kijkt ookw el uit hoor Knipoog
kom op zeg een hondje zie je niet over het hoofd zelfs een chiuhaha niet horo (die naam kan ik nooit typen Tong uitsteken)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:13

Rianne_ schreef:
@ LimaGentle: Ik heb thuis ook een boek thuisliggen over verschillende hondenrassen, aangezien ik een pup ga aanschaffen (weet je vast nog wel Knipoog ) & daar staat ook in dat chihuahua's t snel koud hebben & 't dus wel goed is dat ze wat kleding aan krijgen Ja Snap niet waar jij je dan druk om maakt.

Ontopic: Leuk hondje hoor Ja Jasje staat schattig.

ik zal je dan uit ervaring zeggen.. DIE HONDEN HEBBEN HET NIET KOUD ALS JE ZE OPVOEDT DOOR ZE NIET KLEREN AAN TE TREKKEN..pff.! je wentz e eraan ofniet..en ieder zegt dat ie het beste wil voor zijn hond nou ikz ou zeggen doe die kleren uit want denk niet dat dat zo lekker zit Knipoog! !

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:16

Blondie_ schreef:
Mossel schreef:
Mm wat raar dan dat mijn honden wel en dikke vachrt krijgen ik dnek dat ik dan maar s langs de da moet want dan denk ik dat ze ziek zijn. Wat een onzin een hond krijgt ook een dikkere vacht

ooit een kortharige chihuahua met een dikke vacht gezien in de winter ? ROFL

HAHAHAHAHAH jah Clown

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:17

Ook wij hebben een kruising Chihuahua x Pincher gehad (en krijgen er ook weer een) en de DA heeft ons DUIDELIJK gemeld dat het NIET nodig is deze dieren kleding aan te trekken. In geval van een hond op leeftijd die zichzelf niet meer warm kan houden is het natuurlijk anders, maar een hond op een normale, jeugdige leeftijd heeft dit ECHT niet nodig.

Vind het overigens een enorm schattig beestje om te zien, maar as I said, die kleding...

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:21

Ik heb zelf ook een chihuahua, en wou eerst ook geen kleding aan. Maar hij heeft het degelijk wel koud, hij wilt niet eens naar buiten soms. Nou heeft mijn oma iets voor hem gemaakt, voor als het echt heel koud is of regent. Anders wilt hij niet mee.. Maarja iedereen zijn eigen mening

Supper schattig hondje Haha!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:32

Yellowfish schreef:
Ook wij hebben een kruising Chihuahua x Pincher gehad (en krijgen er ook weer een) en de DA heeft ons DUIDELIJK gemeld dat het NIET nodig is deze dieren kleding aan te trekken. In geval van een hond op leeftijd die zichzelf niet meer warm kan houden is het natuurlijk anders, maar een hond op een normale, jeugdige leeftijd heeft dit ECHT niet nodig.

Vind het overigens een enorm schattig beestje om te zien, maar as I said, die kleding...

Dat heb ik idd ook een keer gevraagd, niet omdat mijn hond dat nodig heeft, maar puur uit intresse. En zijn antwoord was idd:
Als een hond GEEN ouderdomsproblemen of een ziekte heeft, is het de allergrootste onzin om kleding te kopen. Gezonde (kleine) honden kunnen zich uitstekend zelf warm houdenzo zijn ze gebouwd, zelfs in de winter.

En nee, natuurlijk overleeft een chihuahua het niet op de noordpool, maar in Nederland in de winter écht wel..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:40

LimaGentle schreef:
paris hilton wannabee.. Koe

jij zegt wat ik denk Clown

vreselijk als mensen zo met hun honden omgaan Sigaar
leuk hondje...jammer alleen dat ie niet gewoon hond kan zijn.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:43

Ik ben persoonlijk ook tegen deze 'hondenkleren'. Als je een hond van begins af aan kleertjes aandoet raakt hij inderdaad gewend aan de warmte en kunnen ze op een gegeven moment niet meer zonder.
Ik las hier ergens ook dat iemand nog nooit een chihuahua met een wintervacht heeft gezien. Nee, klopt ook. Als zo'n beestje altijd een dekentje opheeft ontwikkeld hij dat ook niet (zelfde met paarden).
Onze Golden Retriever van 15 had haar laatste jaar wel een simpel dekentje om. Dit omdat ze door haar leeftijd pas in de winter ging verharen en helemaal geen 'dons'vacht meer had. Clown

Ik denk dat de meeste mensen die hun honden zo opdirken met de meest walgelijke kleertjes gewoon een excuus ervoor willen verzinnen, en dan kom je al gauw uit bij de bekende: "Hij heeft het koud".

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:51

LimaGentle schreef:
Mossel schreef:
Ik vindt het ok een beetje raar om een hond een trui of een jas aan te trekken, en dat dat beestje van oorsprong uit mexico komt heeft er helemaal niets mee te maken, ik gooi toch ook geen paard dat uit mexico komt(vb) 3 dekens op omdat ie het "koud" heeft omdat ie uit mexico komt. Dieren passen zich aan aan de omgeving geen kleding voor nodig

juist
mensen vergeten even voor t gemak dat een chiwafwaf al meer dan 50 jaar in NL is.. de beestjes die hier worden geboren hebben niks met mexico te maken.. onzin dus om dat aan te halen
ik heb een engelse bullterrier.. zou dat dan betekenen dat ik mijn hond in het engels aan moet spreken? Tong uitsteken
een hond met kleertjes aan en in een tas vervoeren.. sorry maar dan kom je op mij over als een paris hilton meeloper..

Haha, ja en een schotse hooglander die verliest hier zeker spontaan z'n haar? En daarom zweten die Shetlanders natuurlijk ook helemaal niet (omdat hun vacht zich aanpast). En een mexicaanse naakthond gaat in Nederland zeker een lekker vachtje kweken. NIET dus. Een chihuahua heeft niet voor niets zo'n dun vachtje en tenzij je dat eruit fokt door hem met andere rassen te kruisen (wat in de natuur zou gebeuren), zal hij het dus sneller koud hebben.

Mijn hondje (geen chihuahua) heeft ook zo'n "doorgefokt" vachtje, je ziet haar huidje er doorheen en ze zit vrij snel te rillen. Dus net als de TS, als ze aan de wandel blijft hoeft ze niks aan, dan rent ze zich wel warm, maar als ik haar op de stal niets aantrek zit ze in no time te schokken gewoon van de kou. Terwijl mijn andere hond, een terrier met een heel andere vacht, nergens last van heeft. Dus het zit'm echt niet altijd in de omstandigheden thuis (verwarming) of opvoeding of zo, de ene hond heeft er gewoon meer last van dan de ander.

Net zo goed loopt mijn Arabiertje met een regendekentje op en mijn Belgisch trekpaard kan makkelijk zonder, die staat in weer en wind zonder deken.

Het is niet altijd zwart/wit hoor mensen. Trek zo'n beest toch gewoon een dekje aan als hij het koud heeft.

En persoonlijk vind ik het best lief staan, het is echt niet meer zielug dan een paard met een winterdeken. Pff wat een drukte om een jasje.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:57

dit heeft niks te maken met paris hilton wannebee!
laat iedereen lekker doen wat ze willen!
mijn chihuahua draagt ook een jasje of een shirtje en hij gaat soms ook in de tas mee!
en verder vind ik dat je een onwijs leuk hondje hebt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:03

xRONINIx schreef:
mijn chihuahua draagt ook een jasje of een shirtje en hij gaat soms ook in de tas mee!

ow vertel eens dan.....wat is het anders dan een modegrill die paris opgestart heeft? Verward

het is net penny maar dan anders Haha!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:15

dus omdat de ts haar hondje een jasje aandoet en ook soms meeneemt is zij een paris hilton wannebee nah lekker kort door de bocht dan!!
en als dat dan zo is dan loopt de ts achter want de chihuahua van paris hilton is allang ingeruild voor een ander diertje dus tsjaa en al die andere chihuahua eigenaren zijn dus paris hilton wannebee?
ik zou zeggen meld je even op chihuahuaforum en lees even hoe hun over paris hilton denken!
ook deze mensen doen hun chi`s kleding aan maar zijn fel tegen paris hilton!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:15

xRONINIx schreef:

een hond heeft poten hoor!!
wat is het nut nou van zo'n tas?
vind het overigens met luiertassen.. Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:17

xRONINIx schreef:
dus omdat de ts haar hondje een jasje aandoet en ook soms meeneemt is zij een paris hilton wannebee nah lekker kort door de bocht dan!!
en als dat dan zo is dan loopt de ts achter want de chihuahua van paris hilton is allang ingeruild voor een ander diertje dus tsjaa en al die andere chihuahua eigenaren zijn dus paris hilton wannebee?
ik zou zeggen meld je even op chihuahuaforum en lees even hoe hun over paris hilton denken!
ook deze mensen doen hun chi`s kleding aan maar zijn fel tegen paris hilton!

het gaat niet om paris hilton.. maar omdat zij de trend heeft gezet met een chiwafwaf met kleertjes..
voordat zij er mee aan kwam heb ik nog nooit een hond met kleren aan gezien.. Vork

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:24

mijn (toenmalige ) hondje had 12 jaar geleden ook al een jasje en zelfs een petje ,en toen was paris hilton nog nergens te bekennen met haar tinkerbell!
ik ben het ermee eens dat zij de trend heeft gezet maar niet iedereen wil daar in mee gaan omdat het paris hilton is .
zolang het hondje er geen last van ondervind (en nu spreek ik alleen over ervaring met mijn eigen chi) zie ik het kwaad er niet van in!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:27

Sorry ik snap echt niet dat jullie zo reageren....

Mijn pup is in een paardenstal geboren. Dus rechtstreeks van mamas buik in de kou. Toch had ze het altijd koud als we naar buiten gingen. Dus jasje aan op aanraden vd dierenarts.
Nu is ze er aan gewend en is een jasje niet emer nodig, ze vind naar buiten gaan nu leuk dus rent en speelt zichzelf wel warm.
Maar zodra ze ook maar even stil zit krijgt ze het echt koud (met rillen en piepen erbij)
En over die tas en dat een hond ogen heeft....
Mijn hond gaat dagelijks mee naar mijn winkel, en je wil niet weten hoevaak mensen al op haar gestaan hebben, ondanks dat ze weten dat ze dichtbij hun voeten loopt. En op straat gebeurt dat ook regelmatig. Toen het nog zon klein ding was dat ze al helemaal niet opviel, ging ze dus ook lekker in de tas!!!! Dat vond ze echt geweldig toen hoor. Lekker rondkijken, warm in de tas met een fleecedekentje. Een pup mag ook nog niet te lang lopen. Mijn pup ging overal mee naartoe, en dan is een tas toch echt een prima oplossing.

Zoals ik al zei heeft die van mij tegenwoordig geen jasje meer aan en gaat ook de tas niet meer in omdat ze tegenwoordig goed kan lopen en zichzelf warm houden door te spelen en te rennen.

Er is echt niks mis met een jas of een tas.... En om maar meteen te zeggen dat je dan een paris hilton wannabee bent??? nogal kinderachtig...

Ik heb ook wel eens klanten in de winkel die doodleuk vertellen dat ze het zo geweldig vinden om hun hondje te verkleden. Dat ze zelfs zwempakjes hebben, ballet pakjes en weet ik veel wat.... daar krijg ik ook kotsneigingen van, ja. Een hond is geen speelgoed, koop dan een pop.
Maar een jasje aan zodat het hondje zich buiten fijner voelt, daar is écht niks mis mee...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:31

je doet je shetlander toch ook geen carnavalskleren aan
of je konijn? Sigaar
kom op zeg, laat het beestje nou gewoon lekker hond zijn
lekker prut rollen,rennen en spelen met allerlei soorten honden

maar neuh hoor
til die tas maar flink hoog op als er een grote hond aan komt lopen

overigens: check mijn profile
ik heb een "mini"-jack....weegt ook erg weinig en zeer klein...
heeft alleen een jas aan naar stal als het minimaal -4 is Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:34

Hoe hebben de mensen het toch allemaal gedaan voordat de rage zo'n 3 jaar geleden begon vraag je jezelf dan af.

Toen zag je nooit kleine honden met kleertjes lopen (hooguit een dekje als ze hoogbejaard of ziek waren) en al helemaal geen honden in tassen.

Grappige is ook dat voor de hype de kleinere rassen voor het grootste gedeelte bij oudere mensen zaten. Jonge meiden vonden ze over het algemeen ook afschuwelijk en oude wijven hondjes, heb maar enkele uitzonderingen daarop meegemaakt.

Pas sinds de kledingrage zijn dit soort hondjes populair geworden.
Iemand die dan gewoon nuchter nadenkt weet waarom dit soort hondjes nu massaal kleertjes aan worden getrokken door jongere meiden. Geen misdaad, maar wees er dan gewoon eerlijk over in plaats van dingen te gaan roepen dat die honden niet zonder kunnen.

Ze hebben altijd zonder gekund voordat de hype begon. Lachen

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:47

idd ThePast03.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:02

ik vind die jasjes ook onzin , maar ieder zijn eigen mening.
honden in het wild en andere dieren krijgen toch ook niks extra's als het regent of sneeuwt of vriest of iets? dan moeten ze toch ook zelf een warm plekje zoeken, het kan vaak zo erg zijn dat die dieren dan verwend worden en altijd zitten te rillen als ze buiten komen.
was vroeger niet en nu ook niet.
maar dat is mijn mening.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:03

naadje24 schreef:
je doet je shetlander toch ook geen carnavalskleren aan
of je konijn? Sigaar
kom op zeg, laat het beestje nou gewoon lekker hond zijn
lekker prut rollen,rennen en spelen met allerlei soorten honden

maar neuh hoor
til die tas maar flink hoog op als er een grote hond aan komt lopen

overigens: check mijn profile
ik heb een "mini"-jack....weegt ook erg weinig en zeer klein...
heeft alleen een jas aan naar stal als het minimaal -4 is Ja

Ik heb ook een jack, wordt echt niet weggehaalt van grote honden of weet ik veel wat...
Ik ben juist blij als we grotere honden tegen komt. Heb dit ook nooit gedaan, heb zelf de grootste hekel aan mensen die dat doen..

Maar, ja ze heeft een tas & ja ze heeft een jasje....

Ik snap het probleem gewoon écht niet!

Mijn hond is nergens bang voor, is echt ontzettend sociaal (kunnen de meeste honden een voorbeeld aan nemen) en er mist echt niks aan de opvoeding of weet ik veel wat.

Maar dat jasje is er nou eenmaal gekomen (ondanks dat ik het zelf verschrikkelijk vond) voor de kou (ze heeft het ook alleen maar aan gehad toen het vroor of tegen het vriespunt aan was) en die tas die is er gekomen omdat ze zo verschrikkelijk klein was(is) en ze overal mee naartoe ging. Wat in mijn ogen alleen maar heel goed is voor een pup, om deze overal mee naartoe te nemen. Maar ze ging wel mee in de tas. En dat was nog handig ook, zo had ze overal toch 'haar' plekje. Ik gebruik de tas al een tijdje niet meer, omdat ze nu al wat langer kan lopen, maar toen ze nog niet lang mocht lopen, ging ze gewoon in de tas en af en toe eruit. Mijn hond is en was hartstikke gelukkig, en als ze de tas ziet wordt ze al vrolijk. Ze vind het namelijk geweldig om lekker warm in de tas te liggen en lekker rond te kijken.