Dalmatierpup Nina @ Springwerk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dalmatierpup Nina @ Springwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:45

Op een hondeschool leert je hond nog meer dingen.Ondermeer de leeftijd vanaf waneer je hond oudgenoeg is om behendigheid te gaan doen.

De asiels zitten al vol meet honden opgevoed op een eigen manier.Waarom pas naar een curses gaan als je hond al verkeerd is op gevoed.

Nu denk ik wel dat de TS te jong is om op de meeste cursessen te worden toegelaten maar ze hebben bij sommige hondescholen ook leuke kinder cursessen.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 20:04

silvana schreef:
Nu denk ik wel dat de TS te jong is om op de meeste cursessen te worden toegelaten maar ze hebben bij sommige hondescholen ook leuke kinder cursessen.

Heb ik ook al gezien! Maar het is Vanaf 12 jaar bij de meeste.
Maar het liefst wil ik mee doen aan die spelletjesnamiddagen of wat dan ook, lijkt me zo tof!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:08

fijn te lezen dat je voorlopig even stopt. Ik hoop dat je nog veel plezier met je hond hebt, want ze ziet er uit als een schat.
veel plezier, en sorry dat ik soms zo bot uit de hoek kwam.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 20:09

_Esther schreef:
@Skitter: Ik ga niet naar de hondenschool met Nina, Ik vind dat je je hond zelf moet opvoeden op je eigen manier Lachen

Dat is de grootste onzin die je maar schrijven kunt.. De cursus laat je gewoon manieren zien hoe je het zou kunnen doen.. En het is ook nog eens heel erg goed voor de hond, deze leert met andere honden omgaan (natuurlijk krijg ik nu een reactie van je dat deze dat al perfect kan). Veel mensen EN dieren leren ontzettend veel van een cursus.. Ik heb met 3 honden van pupcursus t/m G&G 1 gelopen.. En met elke nieuwe hond zou ik weer op zn minst een puppycursus aflopen..

Verder is het een ontzettend leuke hond, ik hoop dat je erg veel plezier van haar zult hebben!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:19

bergkraai schreef:
_Esther schreef:
@Skitter: Ik ga niet naar de hondenschool met Nina, Ik vind dat je je hond zelf moet opvoeden op je eigen manier Lachen

Dat is de grootste onzin die je maar schrijven kunt.. De cursus laat je gewoon manieren zien hoe je het zou kunnen doen.. En het is ook nog eens heel erg goed voor de hond, deze leert met andere honden omgaan (natuurlijk krijg ik nu een reactie van je dat deze dat al perfect kan). Veel mensen EN dieren leren ontzettend veel van een cursus.. Ik heb met 3 honden van pupcursus t/m G&G 1 gelopen.. En met elke nieuwe hond zou ik weer op zn minst een puppycursus aflopen..

Verder is het een ontzettend leuke hond, ik hoop dat je erg veel plezier van haar zult hebben!

dat vind jij onzin.. ik laat mijn hond ook niet naar een cursus gaan omdat ze meer leren... de hond is vanjezelf en ik vind het zelf onzin om er mee naar een cuses te gaan.. dat vind ik nou raar.. curses is idd goed dat de hond leert met andere honden om te gaan daar ben ik het helemaal met je eens.. maar dat is ieder zijn eigen mening.

en de honden in asiels vind ik ook zielig dan was de curses goed geweest.. maar als wij een hond nemen gaat die ook nooit weg dus dat is weer een voordeel Tong uitsteken dan is een eigenopvoeding niet erg Tong uitsteken maar idd met honden die in een asiel zitten wel Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:32

Oslo_girl schreef:
er staat niet hoe LANG er wordt gesprongen per keer. Als er 5 minuten per keer gesprongen word kan het in mijn ogen geen kwaad.

Het is toch beter voor een hond om een leuk leven te hebben, dan dat hij de hele dag stil zit... want stakts stoot hij zijn hoofd.....
ja.... dat is leuk voor je hond...

Het is mooi dat je hond het zo super leuk vind.... ga er gewoon mee door zou ik zeggen, maar kijk wel hoe lang je haar laat springen.

_Esther.... als ik jou was zou ik me niet te veel aantrekken van deze berichten... gewoon een keer in de week springen, een paar minuten... dan komt het wel goed!

Onze vorige hond heeft vroeger trappen gelopen, omdat de vorige baasjes het zo gezellig vonden dat ie op bed sliep Rolleyes Dat is dus 2x op een dag trap op en trap af, en dat is een veel gecontroleerdere beweging dan springen op een gladde vloer. Toen wij de hond kregen, was hij 1,5 jaar. Na ongeveer een half jaar ging hij mank lopen, waarna bleek dat zijn heupen versleten waren. Hij heeft toen pijnmedicatie gekregen om te kijken of het minder werd. Dat bleek niet zo te zijn. Uiteindelijk is hij geopereerd aan de heup waar hij het meeste last van had, toen werd het wel weer wat beter. Na enkele jaren, toen hij een jaar of 7 was, kreeg hij weer meer pijn. Niet ondragelijk, maar natuurlijk wel heel naar voor het beestje. Hij heeft tot hij 13 was, toen hij doodging, altijd pijn gehad...

Dus ja, heel verstandig om aan te raden gewoon door te springen!! "Maar" 5 minuten is al veel te lang, weet je hoeveel sprongen een hond in 5 minuten kan maken?? Een keer 1 sprongetje hoft niet zo'n ramp te zijn, maar meer ook echt niet!! Een hond hoeft echt niet stil te zitten, en waarom zou een hond geen leuk leven hebben als ie een tijdje niet mag springen? Het is maar net hoe leuk je het voor hem maakt!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 09:20

_Esther schreef:
Goed, nu moet ik het wel toegeven zeker? Het is niet goed voor Nina om zo (veel) te springen. Ik stop er dus ook mee. (tenminste, ik wacht nog een halfjaar Clown )
Wacht maar, over 7 maanden komt er hier nog een topic over! Dan zal ik eens tonen hoe goed Nina springen kan! Slim !

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:18

Ik heb net voor de duidelijkheid en naïviteit gebeld met onze dierenarts, en die raad het echt af ook trappen lopen is niet goed. Zolang een hond groeit moet dat zien te voorkomen, dat spaart je later een hoop doktorskosten en kan je jarenlang plezier en cursussen en wedstrijdjes doen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 14:46

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal posts met een ongefundeerde mening of offtopic reactie verwijderd. Ik wil jullie verzoeken je mening netjes te onderbouwen. Verder is de TS er nu voldoende op gewezen dat springen op dergelijke jonge leeftijd niet goed is voor een hond. Verder commentaar hierop is dan ook niet toegestaan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:05

_Esther schreef:
Goed, nu moet ik het wel toegeven zeker? Het is niet goed voor Nina om zo (veel) te springen. Ik stop er dus ook mee. (tenminste, ik wacht nog een halfjaar Clown )
Wacht maar, over 7 maanden komt er hier nog een topic over! Dan zal ik eens tonen hoe goed Nina springen kan! Slim !

even voor de duidelijk, mijn reactie was vooral bedoeld tegen oslo_girl, niet om er nog even op door te gaan bij jou Lachen Had al gelezen dat het jou duidelijk was. Vond het alleen een beetje raar dat iemand dan opeens weer zegt dat je je er maar niets van aan moet trekken Knipoog Kan me voorstellen dat jij dan ook wel gaat twijfelen...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:36

Blingh schreef:
Leuk,

Onze schapendoes is de 30ste 1 jaar geworden dus die mag mee naar flyball maar wil er ook mee behendigheid gaan doen. Met mijn York doe ik nu zo`n 1,5 jaar flyball..

ik kan pas na stage weer gaan flyballen op school. doe je de 28ste ook mee aan de behendigheid wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:48

miekelover schreef:
Blingh schreef:
Leuk,

Onze schapendoes is de 30ste 1 jaar geworden dus die mag mee naar flyball maar wil er ook mee behendigheid gaan doen. Met mijn York doe ik nu zo`n 1,5 jaar flyball..

ik kan pas na stage weer gaan flyballen op school. doe je de 28ste ook mee aan de behendigheid wedstrijd

Nee Pebbels is een keer van de A afgevallen en sindsdien is ze niet meer zo blij met behebdigheid. Ze doet het nog wel maar niet meer zo enthousiast. Ans had het wel gevraagd maar vind het niet eerlijk t.o haar. Flyball zijn we geselcteerd voor het wedstrijdteam dus trainen we nu iedere maandagavond bij puppystar zelf.

*maar ben inmiddels ook van school af hoor..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:51

_Esther schreef:
De enige reden dat we dit doen is omdat Nina hier heel veel plezier in heeft,(wat wel duidelijk is op de foto's denk ik)
Goed, we vinden wel een ander spelletje waarmee ze zich amuseert. Maar we blijven dit toch een paar keer in de maand doen.

Ga dan wel pup-verantwoordelijke spelletjes met je pup doen, op een ondergrond en tijdsduur die ook voor dit soort pups geschikt is.
Een hondenschool heeft vast wel wat tips voor je.

Ik lees nu pas de opmerking van de mod, derhalve de opmerking die vanuit mijn hart komt, verwijderd.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 07-01-08 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:52

EDIT
Laatst bijgewerkt door Air op 07-01-08 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:52

wat een leuke dalmatier. heb je ook een foto van haar stilstaanD?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 20:59

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 10:34

er staat toch dat er normaal buiten gesprongen wordt... daar is het niet glad, dus ik snap alle reacties over de gladde vloer niet helemaal.

Verder vind ik dat de TS , als ze te jong is om op een puppy curses te worden toegelaten, haar ouders verantwoordelij kgehouden zouden moeten worden. Als ze onder de 12 is, al helemaal. Verwacht je echt dat zo'n meisje met haar neus in de boeken zit om uit te vinden of haar spelletje wel goed is voor de hond?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:59

Leuke foto's hoor! Veel succes op wedstrijden eventueel! Ik houd van dalmatiers Tong uitsteken Die leuke stippen! Ja