Even voorstellen: Nieuwe bengaalsneeuwkater

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Re: Even voorstellen: Nieuwe bengaalsneeuwkater

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:24

Wat ik mij afvroeg Haha!

Heeft deze kater wel eens gedekt? Want geeft hij het patroon wel door? Of is dit standaard? Anders koop je misschien een kat in de zak, of niet?

En nog een vraag, wanneer wil je er mee gaan dekken? Een vriendin van mij is op zoek naar een kat, ze heeft je site al gezien (die had ik doorgegeven) en ze is zeer geïnteresseerd in je katten. Overigens is er absoluut geen haast bij hoor, ze wilt zich eerst goed informeren en rond kijken wat er allemaal is. En ze wilt haar tuin nog ombouwen zodat ze wel naar buiten kunnen, maar in een ren.

Overigens is al fan van een kater die je hebt (ik weet naam niet), maar als ze deze ziet weet ik zeker dat ze deze heel mooi gaat vinden (ik geef haar geen ongelijk) Lachen

(wat een vragen hè)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 09:09

Lizz schreef:
Wat ik mij afvroeg Haha!

Heeft deze kater wel eens gedekt? Want geeft hij het patroon wel door? Of is dit standaard? Anders koop je misschien een kat in de zak, of niet?

En nog een vraag, wanneer wil je er mee gaan dekken? Een vriendin van mij is op zoek naar een kat, ze heeft je site al gezien (die had ik doorgegeven) en ze is zeer geïnteresseerd in je katten. Overigens is er absoluut geen haast bij hoor, ze wilt zich eerst goed informeren en rond kijken wat er allemaal is. En ze wilt haar tuin nog ombouwen zodat ze wel naar buiten kunnen, maar in een ren.

Overigens is al fan van een kater die je hebt (ik weet naam niet), maar als ze deze ziet weet ik zeker dat ze deze heel mooi gaat vinden (ik geef haar geen ongelijk) Lachen

(wat een vragen hè)

Even heel snel voor ik weg moet naar werk.

Het genetische is altijd een klein beetje gok mbt de éxacte aftekeningen. Maar ze zijn of spotted of marbled en dat geven ze door. Marbled en sneeuw zijn recessief. Ingewikkeld verhaal, anyway, er bestaat altijd een kans dat hij waardeloos fokt, maar daar gaan we niet van uit.

Ik verwacht dat hij zijn 1e nest zal verwekken op de leeftijd van 10 maanden ongeveer. Zijn vader en broer ook.
Die andere kater die ik heb heet Mojo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:00

Ik vind het een mooie kat, maar het gaat tegen mijn principes in om zoveel geld uit te geven voor een raskat terwijl er zoveel katten in het asiel zitten.. Dus waarschijnlijk zou het voor mij nooit een raskat worden. Haha!

Zon donkere Bengaal vind ik trouwens het mooiste. Lachen

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 16:27

Doei! Leo

Mooie kerel is het geworden zeg! Had nog geen 'ik ben al groot' foto's gezien, geloof ik!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 16:36

Wuis schreef:
Ik vind het een mooie kat, maar het gaat tegen mijn principes in om zoveel geld uit te geven voor een raskat terwijl er zoveel katten in het asiel zitten.. Dus waarschijnlijk zou het voor mij nooit een raskat worden. Haha!

Die zijn ook erg mooi. Maar daar heb ik er al genoeg van Clown

Maar je asielprincipe snap ik wel ergens. Alleen gaat het tegen mijn principe in om een dier wat iemand anders ooit eens in huis gehaald heeft en verder niemand meer naar omkijkt op te vangen. NIet vanwege het dier, maar vanwege de oorspronkelijke koper/fokker Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 17:37

Wuis schreef:

Ik ben ivm jouw principe juist helemaal vóór raskatten, omdat daar namelijk niet zomaar in het wilde weg mee gefokt wordt. Dus als er meer mensen aan een raskat zouden gaan, zou er veel minder 'overschot' in de asiels terecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:11

Ik zeg ook niet dat ik tegen raskatten ben, absoluut niet. Ik ben juist vóór het fokken met raskatten, en uiteraard volledig tegen fokken met HTK katten, laat dat duidelijk zijn. Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 18:13

Wuis schreef:
Ik zeg ook niet dat ik tegen raskatten ben, absoluut niet. Ik ben juist vóór het fokken met raskatten, en uiteraard volledig tegen fokken met HTK katten, laat dat duidelijk zijn. Knipoog

Ik snap wat je bedoelt hoor. Heb ook al meerdere keren een zwervertje van de straat geplukt etc. Het is gewoon zonde dat deze HTK soms behandeld worden als wegwerpartikelen.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:16

prachtig diertje Ja

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 18:28

Wat een geweldig beestje. Uit je genetische verhaal begrijp ik dat hij geweldig door zal fokken, maar dat 't afhankelijk is van 't moederdier of daar ook iets van te zien zal zijn.

Ik ben benieuwd naar wie de andere 50% heeft. Ik nam aan dat dat 'n levenspartner zou zijn, maar met 't oog op de kosten is 't wellicht de fokker?

Offtopic: Als de HTKpoes die ik overgenomen heb van vrienden er niet meer is, neem ik 'n Ragdoll poes en een zielepoot uit 't asiel. Omdat ik vóór 't fokken met rasdieren ben, en omdat katten met een verleden zo dankbaar kunnen zijn. De gulden middenweg, of niet soms? Knipoog

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 19:02

Hester schreef:
Wat een geweldig beestje. Uit je genetische verhaal begrijp ik dat hij geweldig door zal fokken, maar dat 't afhankelijk is van 't moederdier of daar ook iets van te zien zal zijn.

Ik ben benieuwd naar wie de andere 50% heeft. Ik nam aan dat dat 'n levenspartner zou zijn, maar met 't oog op de kosten is 't wellicht de fokker?

Offtopic: Als de HTKpoes die ik overgenomen heb van vrienden er niet meer is, neem ik 'n Ragdoll poes en een zielepoot uit 't asiel. Omdat ik vóór 't fokken met rasdieren ben, en omdat katten met een verleden zo dankbaar kunnen zijn. De gulden middenweg, of niet soms? Knipoog

Perfecte gulden middenweg!

De andere eigenaar is een hele goede vriend van mij. Die is gewoon gek van dit ras en was meteen bij het zien van de foto van Storm verliefd. Dat treft, ik ook. Hij is dus geen levenspartner, maar wel iemand op wie ik altijd terug kan vallen. Wellicht zelfs nog wel duurzamer dan een levenspartner.

Deze wijze van eigendom delen wordt vaker gedaan, vaak met een andere fokker. Maar met de huidige fokker zou sowieso al onhaalbaar zijn. Zij heeft zijn vader en broer en kan in de toekomst aanzienlijk minder met zijn lijn dan Nederland. Tevens zou de kater of poes dan moeten reizen voor de dekkingen. Dat is wel te doen, maar niet met de quarantaine en importregelingen náár Engeland toe. Engeland uit is een eitje.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:51

Wat een prachtig beestje!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 23:54

Leonoor schreef:
Lizz schreef:
Wat ik mij afvroeg Haha!

(wat een vragen hè)

Even heel snel voor ik weg moet naar werk.

Het genetische is altijd een klein beetje gok mbt de éxacte aftekeningen. Maar ze zijn of spotted of marbled en dat geven ze door. Marbled en sneeuw zijn recessief. Ingewikkeld verhaal, anyway, er bestaat altijd een kans dat hij waardeloos fokt, maar daar gaan we niet van uit.

Ik verwacht dat hij zijn 1e nest zal verwekken op de leeftijd van 10 maanden ongeveer. Zijn vader en broer ook.
Die andere kater die ik heb heet Mojo.

Ik snap het wel een beetje, dat is net als met schimmels toch dan?
Dus over 8 á 10 maanden heb je dus ongeveer je eerste nestje? (als het goed gaat) weet je ook al wie de gelukkig moeder mag worden?
En mojo is echt mooi, maar vertelde al tegen mijn vriendin dat ze deze helemaal mooi gaat vinden.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 00:57

WAUW Leo.... wat is 'ie mooi aan het worden zeg.... Echt een plaatje... Mooie aanwinst voor je cattery.... Ja

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 01:50

Citaat:
Ik snap het wel een beetje, dat is net als met schimmels toch dan?
Dus over 8 á 10 maanden heb je dus ongeveer je eerste nestje? (als het goed gaat) weet je ook al wie de gelukkig moeder mag worden?
En mojo is echt mooi, maar vertelde al tegen mijn vriendin dat ze deze helemaal mooi gaat vinden.

Hij is nu 4 maanden dus ik verwacht dat hij over 6 maanden effectief dekt. Dus inderdaad over een maand of 8 zijn 1e nest.
Ik vermoed dat Odessa de 1e gaat worden, maar zeker weten doe ik dat niet. Ook omdat dat voor haar de 1e keer zou zijn.

Ik hoop eigenlijk tegen een poes aan te lopen die al een keer een nest gehad heeft en zich makkelijk laat dekken, zodat ze niet allebei lopen te stuntelen. Maar dat is nog verre toekomstmuziek.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:01

hij's mooi leo, heel veel plezier met hem! Ja

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 00:29

Wauw, wat een mooi kereltje! Gompie, wat een geld voor zo'n ukkepuk. Maar hij is wel mooi. Zal zijn geld ook wel waard zijn. ik wens je veel plezier en veel mooie kittens toe! Tegen die tijd laat je vast wel weer foto's zien.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 03:37

Hij is thuis Go jij! Go jij!

Vraag niet hoe, we zijn in totaal 21 uur onderweg geweest maar hij is thuis! En hij is in het echie nog waanzinniger!!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:46

Foto's foto's!
Hij is echt prachtig, maar wat een geld zeg..
Hopelijk maakt hij dat een beetje goed met net zulke prachtige kittenkids! Haha!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:27

Welkom thuis, Storm! Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:29

wat een gaaf beest , leo !

gefeliciteerd met je aanwinst !
ga je naar utrecht ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 11:36

crossmonster schreef:
ga je naar utrecht ?

*Antwoordt voor de ongetwijfeld slapende Leonoor:
Ja 27 januari. Maar ik weet natuurlijk niet of ze Storm dan meeneemt.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 30-12-07 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 11:52

Ja Storm komt ook mee, bevestiging is gisteren binnengekomen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:06

Afbeelding

Afbeelding

En hij hangt los op mijn handjes Knipoog

Zijn papa:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een beer Bloos! Bloos! Gokje? 9 kilo Ja

En nog even andere kittens checken:

Afbeelding

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:08

Gefeliciteerd Leo.... Wat fijn dat hij thuis is! Go jij! Go jij!

Oooooh... zijn papa.... die is huge zeg! Bloos! Wat een reus....