ach deze kon ik toch niet laten zitten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: ach deze kon ik toch niet laten zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:59

tessyke schreef:
ik haal liever mijn ratten bij een rattery, is dat nu zo onmogelijk te begrijpen Lachen

en een doos knagen ze in no time door

Maar waarom doe je dat dan niet? Je bent toch wel oud genoeg om geen impulsieve aankopen te doen?

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:00

wat een mooie rat Lachen
het zijn geweldige diertjes om als huisdier te hebben Lachen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:01

Leuk, een naaktrat, daar heb ik er ook 3 van gehad! Haha!
Geweldige diertjes, ze hebben echt niet zo vaak wondjes (of ze moeten gaan vechten met andere ratten) maar dat valt echt heel erg mee. Lachen Verder hebben ze wel snel last van oogontsteking omdat vaak de wimpers ingroeien. Maar het zijn echt super leuke diertjes! Wel verstandig om er snel een ander ratje bij te doen. Oh en idd, ze worden snel verkouden dus kijk uit met de temperatuur in de kamer waar het diertje zich bevind, en gewoon veel huisjes etc. erbij zetten of een broekspijp ophangen ed. dat is dan wel lekker voor ze. Lachen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:03

Soprano schreef:
tessyke schreef:
ik haal liever mijn ratten bij een rattery, is dat nu zo onmogelijk te begrijpen Lachen

en een doos knagen ze in no time door

Maar waarom doe je dat dan niet? Je bent toch wel oud genoeg om geen impulsieve aankopen te doen?

omdat ik voor deze een uitzondering maakte Ja
de eigenaar vertelde dat die net was binnengebracht en waarschijnlijk weg moest wegens te veel ofzo
en ze was gewoon te lief om als voederrat te dienen
normaal ben ik daar niet zo zacht in maar dit beestje trok me echt aan Ja

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:04

Globetje schreef:
Geef mij maar een baasje die er info over heeft opgezocht en ook heeft gezorgd dat de rat een warme "overtocht" heeft samen met een soortgenootje.

ik heb er ERVARING mee Knipoog
en ze had een warme overtocht, ze zat ik mijn zak van mijn trui en daarboven had ik een winterjas aan, voor dat maatje wordt alleen nog gezorgt

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:05

een naaktrat Haha! Haha!
ik had hem Ugly genoemd Pling

Edit: God Rolleyes wat een reacties hier boven zeg Scheve mond Eigtlegged: ze kan er toch nog een rat bijkopen of ben ik nou zo dom Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door xLuus op 27-09-07 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:08

he wat een leukerd,ik had vroeger ook naaktratten...geweldige beestjes,ik weet nog goed dat mn moeder het een stuk minder vond..heel veel plezier ermee

SONY

Hou deze ratten goed warm zijn zeer gevoelig voor kou en vocht! Zet ze liever ook niet op stro of hooi krijgen ze luchtweginfectie van. Beter kan je ze op houtsnipper zetten, bij de dierenwinkel kun je een soort watten halen, goed voor de warmte.

Verder leuke beestjes hé! Waar ik werkte hadden ze, ze ook...

Soprano

Ik zie trouwens dat je in Antwerpen woont.

Mijn ratjes komen van Rattery Pintor in Wuustwezel, zeer goede rattery!!
Verder is er ook nog Rattery het Rattenrijk in Deurne, Rattenopvang Ratito in Gent, de ROLL,...

Moeilijk is het niet hoor om aan een leuk ratje te komen als je in Antwerpen woont. Knipoog

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:14

Soprano schreef:
Ik zie trouwens dat je in Antwerpen woont.

Mijn ratjes komen van Rattery Pintor in Wuustwezel, zeer goede rattery!!
Verder is er ook nog Rattery het Rattenrijk in Deurne, Rattenopvang Ratito in Gent, de ROLL,...

Moeilijk is het niet hoor om aan een leuk ratje te komen als je in Antwerpen woont. Knipoog

bedankt, ik zal eens nakijken waar die van deurne exact is Haha!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:17

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:18

ik had de links al Ja

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:23

Wat een schatje Lovers

Ik vind Pinkie of Pinkeltje wel een leuke naam voor haar :J

@ Redrumfox, helemaal mee eens

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:23

Waarom wordt er toch in zoveel topics in bokt altijd meteen een reden gezocht om met opgeheven vinger (figuurlijk uiteraard Knipoog ) te kunnen zeggen dat iemand iets (maar liever "alles") fout doet?

Iemand heeft in een impulsaankoop een voederrat als huisdier meegenomen...let wel....een VOEDERrat...en persoonlijk (afgaand op de antwoorden van de TS...geloof ik dat ze er het beste mee voorheeft)

Ik wens je dus veel plezier met je ratje...wist zelf niet dat ze zo bestonden (worden ze speciaal als voederrat zo gefokt of eigenlijk als huisdier?) en vond het dus heel interessant om de foto's te zien.

Misschien is 'Foras' een leuke naam? Betekent o.a. 'zonder' (haar Knipoog ) in het Latijn...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:25

bedankt allebei

pinkeltje is een erg mooie naam Lovers
die hou ik op de moment op de 2ste plaats

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:26

ik vind haar lijken op een beest in een of andere film.ze is wel heel grappig om te zien en heeft toch zeker ook iets liefs.
pamela (anderson)hahaha die loopt ook zo graag nakkt...

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:29

Redrumfox schreef:
Wat een gigantische aanstellerij zeg.. jezus, ik denk dat dit diertje 1000 maal liever bij Tessyke woont dan opgewreten te worden door een slang of wat dan ook.

Tessyke: veel plezier met haar, trek je maar niets aan van dat gezeik want dat is waar bokt om bekend staat en waar eens gauw verandering in zou moeten komen. Dat jullie je mening geven; prima. Maar ga dan niet een hele pagina vol zeuren over 1 ding, je hebt je mening laten horen, dat mag maar als de TS daar verder niets mee wil doen moet je ook niet doordrammen. We zijn toch zeker geen 5 jaar meer? Knipoog

Gezeik? Nors opkijken

Het enigste wat wij hier vertellen, zijn feiten. Het enigste wat ik hier wil voorkomen is dat er een zoveelste brrodfokratje, alleen in een hokje zit te verkommeren. Ik heb enkele goede sites gegeven dus hopelijk zit er binnenkort een leuk vriendje bij dat ratje. Lachen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:31

Soprano schreef:
Redrumfox schreef:
Wat een gigantische aanstellerij zeg.. jezus, ik denk dat dit diertje 1000 maal liever bij Tessyke woont dan opgewreten te worden door een slang of wat dan ook.

Tessyke: veel plezier met haar, trek je maar niets aan van dat gezeik want dat is waar bokt om bekend staat en waar eens gauw verandering in zou moeten komen. Dat jullie je mening geven; prima. Maar ga dan niet een hele pagina vol zeuren over 1 ding, je hebt je mening laten horen, dat mag maar als de TS daar verder niets mee wil doen moet je ook niet doordrammen. We zijn toch zeker geen 5 jaar meer? Knipoog

Gezeik? Nors opkijken

Het enigste wat wij hier vertellen, zijn feiten. Het enigste wat ik hier wil voorkomen is dat er een zoveelste brrodfokratje, alleen in een hokje zit te verkommeren. Ik heb enkele goede sites gegeven dus hopelijk zit er binnenkort een leuk vriendje bij dat ratje. Lachen

ik heb ratten gehouden en ik weet dat ze niet alleen mogen zitten Knipoog
en ik was al bezig om rattery's te zoeken

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:32

Als je niet kan accepteren dat iemand het niet met je eens/je advies niet opvolgt is en gaat lopen doordrammen dan ben je inderdaad aan het zeiken ja. Het zal best dat een rat niet alleen kan zijn, maar de TS beslist over wat er gebeurd. Het is natuurlijk prima dat jullie willen voorkomen dat het beestje ongelukkig wordt, maar in principe is het niet jullie zaak. Je kan natuurlijk wel tips geven, maar laat het dan ook bij tips en maak er geen verwijten van.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:36

Veel plezier met je ratje , Ze is erg leuk Pling

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:40

Globetje schreef:
Mensen die wat feller reageren hier (zijn veel mensen die normaal niet reageren dus het afschuiven op bokt is wel erg makkelijk) En we kennen tessyke een beetje, en weten ook dat er vaker ondoordachte aankopen gedaan worden.

Tuurlijk een dier redden (ook al noem ik kopen niet redden daar nier van)is prima, maar zoals ze zelf zegt ach deze kon ik toch niet laten zitten.... Laat dus zien dat het om een impulsaankoop gaat en laat de rest zien dat ze er niet veel over heeft nagedacht, en dat is ten nadele van het diertje gebeurd en zoals ik al zei gebeurd dat helaas vaker bij Tessyke. En dan kan het zijn dat de goedbedoelde tips die al zo vaak zijn genegeerd over gaan in doordrammen....

impulsaankopen zou ik het niet noemen Knipoog
het enige dier dat ik eigenlijk een impulsief zonder info heb gekocht was een axolotl maar bij aankoop heb ik veel uitleg meegekregen

hier kan ik niet over een impulsaankoop praten, ik zag het ratje, werd verliefd, besprak met mijn moeder de opties(kooi hadden we nog en vriendinnetje werd nog bijgekocht) en we hebben ze meegenomen

en jullie denken dat jullie mij kennen maar eigenlijk is het niet zo Knipoog

Fristipure: zoals?

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:45

Dingen die je niet in een keer goed kan behuizen en ze toch koopt en zonder dat je alle info hebt verzameld (zodat er niet achteraf een maatje of een beter hok oid aangeschaft hoeft te worden) noem ík impulsaankopen.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:48

Globetje schreef:
Dingen die je niet in een keer goed kan behuizen en ze toch koopt en zonder dat je alle info hebt verzameld (zodat er niet achteraf een maatje of een beter hok oid aangeschaft hoeft te worden) noem ík impulsaankopen.

waar staat dat ik ze niet kon behuizen?

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:50

Wie bedoel JIJ met ZE? de rat of andere dieren?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 21:53

ze = het ratje

bovendien heb je nu al 2 pagina's je zegje gedaan
ma ik nu aub vragen om ontopic te gaan of niet meer te reageren Lachen