Zit echt van alles te bedenken Hummeltje, Monster

Maar ik ga is even rond snuffelen op internet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xDon schreef:Dwergjes hebben meestal hang oren en pooltjes die hebben van die rechtopstaande oren.
Ik wou mijn konijn van de zomer meenemen naar het eiland en dan lekker een stuk voor hem afzetten, alleen hij mag aankomende halfjaar nog geen gras..
Dus dan moet ie op de flonder en dan zet ik daar gewoon een heel stuk af of leg ff een aantal tegels neer
xDon schreef:Dwergjes hebben meestal hang oren en pooltjes die hebben van die rechtopstaande oren.
Ik wou mijn konijn van de zomer meenemen naar het eiland en dan lekker een stuk voor hem afzetten, alleen hij mag aankomende halfjaar nog geen gras..
Dus dan moet ie op de flonder en dan zet ik daar gewoon een heel stuk af of leg ff een aantal tegels neer
Faniek schreef:@ Urko
Je hebt kleurdwergen, pooltjes, Nederlandse hangoordwergen en haasdwergen.
Bij de kleurdwergen mogen de oortjes inderdaad niet groter zijn dan 6 cm, maar bij NHD is de standaard wat anders en mogen ook iets zwaarder zijn max. 1650 gram terwijl dat bij de kleurdwerg max. 1100 gram is.
Het zijn allemaal dwergrassen. Een dwerg alleen is geen ras daar moet wat voor of achter.
Emytje schreef:Leuk konijn!Wat dacht je zelf van Pluis ofzo?
Vraagje aan de konijnenkenners: waarom is het dan zo dat je ze eerst met rust moet laten? Ik heb zelf geen konijn, maar ik was wel nieuwsgierig naar de reden. Ik heb zelf wel vier cavia's en bij cavia's is het juist goed om ze eerst een dag of twee aan het hok en de omgeving te laten wennen en dan mega veel uit het hok te halen om ze wat tammer te krijgen. Maar ik begrijp dat dat bij konijnen niet goed is?
M_K schreef:ojaa okee.. ik dacht misschien heeft het ras ermee te maken..
Ik heb alleen dwergjes gehad.. met hangoren en 'gewone' oren
Dacht ook dat die over het algemeen niet zo heel oud worden.. rond de 6 ofzo.. dat is mij altijd verteld iig
Yucome schreef:Faniek schreef:@ Urko
Je hebt kleurdwergen, pooltjes, Nederlandse hangoordwergen en haasdwergen.
Bij de kleurdwergen mogen de oortjes inderdaad niet groter zijn dan 6 cm, maar bij NHD is de standaard wat anders en mogen ook iets zwaarder zijn max. 1650 gram terwijl dat bij de kleurdwerg max. 1100 gram is.
Het zijn allemaal dwergrassen. Een dwerg alleen is geen ras daar moet wat voor of achter.
Haasdwergen? Nog nooit van gehoord. En nog even een vraagje is het per oor niet langer dan 6 cm of van punt tot punt?
Even on-topic, ik vind het een lief mooi konijntje hoor! Leuke kleur heeft hij ook!