[foto]Hoeveel poesjes deken jullie dat ze zal krijgen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Armanda

Re: [foto]Hoeveel poesjes deken jullie dat ze zal krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:45

AstraGirlie : ik heb de mogelijkheid om ze net zo veel bijelkaar of bijelkaar weg te laten als ik wil. Maar de beslissing hoe en wat vind ik lastig. Bloos

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:46

ik zou hem er bij weg halen, anders houdt ze het misschien op (dat klinkt gek, maar je begrijpt me wel toch Clown )

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:49

haha, ja klinkt idd raar. Maar ik snap wat je bedoelt. Ik ga ze zo appart doen, en even kijken hoe dat gaat.
Laatst bijgewerkt door Armanda op 15-03-07 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:49

Ik gok op 10 Clown Ik zie nooit zwangere katten dus heb er ook lekker geen verstand van.. En ze is dik dus ik denk 10! Lachen

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:51

nou ik mag hopen voor amy dat FenDT niet gelijk heeft!! Bloos! (al vraag ik me af of dat kan zoveel)

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 16:57

Ik wens het amy iig niet toe.

Hier een update van haar buikje Clown Ik hoop dat wat ik bedoel te zien is.
Afbeelding
Afbeelding

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:58

Oeps tegelijk Knipoog

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:58

Haha nee ik ook niet hoor Clown

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:37

jeetje die is goed dik idd!

ik gok ook zo rond de 6, ben benieuwd Lachen

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 05:04

Ze is inderdaad dik!! Ik ga ook maar eens mee doen en gok op 7. Ik hoop voor je dat het niet meer is dan dat want anders heb je kans dat je sommige kittens (die niet sterk genoeg zijn om te vechten om een tepel) moet gaan bijvoeden. Hoef niet altijd zo te zijn hoor.

Het kan zijn dat de kittens al aan het indalen zijn. Daarom zag je haar buik veranderen. Als dat zo is zal het niet lang meer duren.

Jullie kleine Birmaan zou ik in ieder geval appart doen tijdens de bevalling.

Tip: zet een digitale weegschaal klaar zodat je de kittens bij de geboorte meteen kan wegen. Daarna moeten de kittens de eerste 2 weken minstens 10 gram per dag aan komen.
Aangezien de rassen van beide ouders zullen de kittens wit geboren worden. Je zou ze dan eigenlijk moeten merken om ze uitelkaar te kunnen houden tijdens de dagelijkse wegingen. Je kunt hiervoor wat nagelak gebruiken of een klein beetje donkere haarverf. Even in laten trekken en daarna afvegen. De moeder kan dit er niet af likken.

Ook zou ik een kruik klaar leggen zodat je de kittens even lekker warm weg kan leggen (wel dicht bij de moeder) zodat ze rustig verder kan gaan met bevallen.

De moeder zal de placenta's willen opeten maar als het veel kittens zijn zou ik ze weg halen. De moeder kan hier echt misselijk van worden.

Verder zal de moeder de navelstrengetjes doorbijten maar als ze dat niet doet zul je dat zelf moeten doen. Ongeveer 2cm van de buikjes (liever te lang dan te kort) het navelstrengetje pletten tussen duim en wijsvinger en dan door knijpen/knippen met je nagels (zorg wel dat ze heel schoon zijn en ontsmet) of een ontsmet navelschaartje gebruiken.

Sorry als ik bemoeizuchtig overkom maar het zijn alleen maar wat tips Bloos
Heb er nog veeeeeel meer maar dan blijf ik aant schrijven. Ik weet zeker dat je je goed hebt ingelezen en ook weet wat er mis kan gaan tijdens een bevalling.

Heel veel succes in iedergeval en ben benieuwd hoeveel het er uiteindelijk zullen worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 05:44

Mijn ervaring en tip, niet teveel met de poes bemoeien, laat r maar lekker.
Mijnervaring is dat het allemaal wel losloopt, gewoon een beetje in de gaten houden en verder lekker met rust laten!
Veel succes.
Ik gok trouwens op 5

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 10:45

whow Splash , jij als kenner gokt 7 Vork . Ik hoop dat het er niet zo veel zijn maar ze is idd wel heel erg dik.
Verder heel erg bedankt voor de info OK dan! , echt niet bemoeizuchtig. Maar heel fijn dat je zo meedenkt. De digitale weegschaal was ik idd van plan op te halen en een kennis van mij heeft van die rode warmte lampen voor dieren. Dus die wou ik ook meteen halen en boven in de bench hangen. Kruikje staat al klaar Haha! . En ik zal idd wat kleurtjes nagellak zoeken/halen. Goede tip.

Verder had ik nog twee vragen Bloos . Ik vind dat ze zo snel ademt af en toe. Is dat normaal?
En ze is zich bijna de hele tijd aan het wassen maar komt op een hele boel plekken niet zelf meer. (Gister viel ze als een tuimelaar ineens om Clown ) Als het vies is maak ik het meteen even schoon maar moet ik verder nog wat doen? (omdat ze het maar blijft proberen)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 10:49

Splash schreef:
Tip: zet een digitale weegschaal klaar zodat je de kittens bij de geboorte meteen kan wegen. Daarna moeten de kittens de eerste 2 weken minstens 10 gram per dag aan komen.

Gaat helemaal mee met de post van Splash, maar raak niet in paniek als de kittens opeens een dag 8 gram aankomen!

Verder, die snelle ademhaling? Hier was dat niet het geval vlak voor de bevalling. Wel het wassen en er niet bijkunnen (ondanks dat Chanel een minder dikke buik had). Ik maakte het schoon voor haar!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:56

De snelle ademhaling kan komen omdat ze gewoon snel buiten adem is nu en dat haar dikke buik nu echt in de weg gaat zitten (haar longetjes hebben niet meer zoveel ruimte).
Voel af en toe met je hand aan haar buik of alles nog beweegt daarbinnen. Als het goed is zou je de kittens moeten kunnen voelen.
Op de hoeveelste dag zit ze nu?
Haar achterwerk kun je inderdaad als het vies is met een washandje even schoonmaken want zelf kan ze er niet meer bij.
Let ook op haar vagina. Als er een slijmpropje (als het goed is kleurloos) los komt (blijft meestal in haar vacht hangen) dan is de bevalling nabij.

Ik gok maar op 7 want dit kun je eigenlijk nooit weten en zeker niet bij een eerste bevalling want je kunt het niet vergelijken met eerdere zwangerschappen. Het kan ook gewoon zijn dat ze veel vruchtwater draagt.
De enige manier om er achter te komen hoeveel kittens het zullen worden is een echo laten maken.

Bij de Snowshoe ligt het aantal kittens meestal tussen de 3 en 6. Maar je weet het maar nooit. Een vriendin van mij had twee keer achter elkaar een nest van 9!!! Maar dit was bij een maincoon.

Zoals Leonoor zegt, raak inderdaad niet in paniek als één of meerdere kittens minder dan 10 gram aankomt (zeker bij een groot nest). Als het maar de volgende dag of de dag erna weer goed aankomt.

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 18:12

Ik kreeg later idd al het idee dat ze gewoon snel buitenadem is. Het is namelijk ook vooral als ze zich net gewassen heeft oid.
Ze is vandaag als het goed is 58 dagen, en voelen mag niet meer ze vind het niet fijn als ik mijn hand te lang op haar buikje leg. (ook al raak ik haar amper aan) Maar als ze ligt te slapen kan je het ook zien bewegen. Het gaat er nu al vlink om weg daarbinnnen. Haha!
Verder is de kleine birmaan nu bij haar weg en dat lijkt goed te gaan. Amy is nog heel rustig en knuffelig en heeft vooral veel honger Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 18:35

Mag je buikje niet aanraken? Men, ik had een dagtaak aan het kroelen van buikje Haha!

Bij een groot nest kunnen de kittens zich nog wel eens vroeger melden!

Als je wil heb ik een uitgebreid groeischema van mijn 3 kittens van de 1e week, dan moet je maar even een pb geven. Zelf houd ik minimaal 8 gram per etmaal aan, met uitschieters naar beneden en boven! Cacharel, het kitten wat zo'n slechte start had zit nu op een gemiddelde van 9 gram per 24 uur (maar die kwam pas aan na 3 dagen) en de anderen rond 15 gram per dag. Bij het vorige nest zaten ze allemaal rond de 12 gram per 24 uur.

De slijmprop kwam hier rond 20.00 bij Chanel en om 04.15 was het 1e kitten er. Overigens kan de slijmprop ook lichtroze zijn, doordat wat bloed vermengd is. Was bij Naomie ook zo. (en mijzelf ook Haha! ) Naomie verloor overigens ook rond 20.00 de slijmprop maar had om 23.00 het 1e kitten al.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:30

Ik heb de slijmprop bij Maya nooit af zien komen en ze beviel ook onaangekondigd. Ze kwam s'morgens bij mij onder de dekens liggen en toen voelde ik dat ze weeën had en een half uur later was het eerste kitten er. Alles bij elkaar heeft het ongeveer 2 uur geduurd.

Maak je maar niet al te druk, normaal gesproken gaat alles vanzelf en is het voorbij voordat je het weet. Geniet er maar van! Het is zo mooi de kittens op te zien groeien! Ik krijg nu alweer de kriebels om misschien toch Daisy of Blossum te laten dekken. Maar had eigenlijk voor mezelf al besloten niet meer te fokken omdat ik veel te emotioneel ben als de kittens het huis verlaten.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:39

Wauw wat een mooie kater zeg Lachen
Dat worden vast heeeeeele mooie poesjes Haha!

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 12:30

bedankt voor de tips Leonoor en Splash. Alles staat klaar voor het geval ze komen. Alleen amy lijkt er nog niet echt aan toe te zijn. Ze gaat maar gewoon lekker haar gangetje. Oww wat is wachten moeilijk Knipoog . Volgens mij ben ik meer gespannen voor het hele gebeuren dan dat zij is Hyper! Hyper! Bloos .
Ik hoop zo dat het niet lang meer duurt, vooral als ik naar die buik kijk... je zou toch zeggen dat ie elk moment kan knappen Haha! .
Naja ik zal nog maar even aan wat andere bezigheden beginnen om me zinnen te verzetten.
Zodra er iets gebeurd laat ik het horen.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:09

stoer Haha! ik volg het topic hoor Haha! Haha!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:59

die ene kat van mij moest nooit wat van me hebben maar als ze ging bevallen dan volgde ze me op de voet, zelfs met weeen.
dan liep ik de kamer uit en liep ze verontwaardigd achter me aan.

hoe ist nu met je kat?
ik gok trouwens 5 Knipoog

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 18:13

_MelloW_ schreef:
hoe ist nu met je kat?

Nog steeds helemaal niets.... Durf te wedden dat ze morgen komen of overmorgen als ik naar school moet Verdrietig

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 18:54

ik ga voor 6 Vork

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 19:14

Armanda schreef:
_MelloW_ schreef:
hoe ist nu met je kat?

Nog steeds helemaal niets.... Durf te wedden dat ze morgen komen of overmorgen als ik naar school moet Verdrietig

Misschien kan je een afspraak maken met je moeder ofzo dat ze je belt wanneer ze gaat bevallen= dat je dan gewoon vrij van school krijgt Tong uitsteken, of je ziek meld Knipoog school heb je wel wat vaker dan een poes zien bevallen..

Ik gok op 5 of 6..

Armanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:30

Hmm ik denk dat dat heel lastig gaat worden. Knipoog Maar ik heb net zo iets georganiseerd, mijn buurvrouw past namelijk komende dagen op. Alleen is het nog wel lastig dat ik dan een half uur moet rijden voordat ik thuis ben.... Ach ja mischien meld ik me ook wel ziek Bloos (ziek van de zenuwen Tong uitsteken )