Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Dushi, de weg van euthanasie naar een happy hondenleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:00

Mijn Dushi zat in een Belgisch asiel !
Afgestaan door de toenmalige adoptanten .
Dus eerlijk geen idee welke stichting Dushi naar NL heeft gehaald .
Ook mijn oudste Griek werdt afgestaan via MP voor een bedrag van €100
Zogezegd allergie van baby .
Was meer een reactie aktie van me want grote hond was erg bang dat ie in illegaal circuit terecht zou komen .
Hond zat op dat moment onder de oormijten en had een verwaarloosde vlooien allergische reactie .
En t is zo een lieve hond ( tikkie te waaks , blaft vaak als ie wat hoort ) inmiddels is ie zeker 10 jaar oud !
De andere 2 Grieken komen via Atlas , zijn echt van Griekenland gekomen met vliegtuig recht naar mij toe .

Verleden nog een Turk gehad .
Kwam ik tegen via onderschrift van den bokker .

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:04

Wij hebben ook een hond uit Roemenie. We hebben in het begin, meteen met ophalen, een veiligheidstuig en een gewone riem met halsband gebruikt. Dat werd ook aangeraden. We hebben zelf een gps boven op het tuig gedaan. Deze heeft ze een jaar lang gehad. Toen ze eenmaal los kon lopen peerde ze er wel eens vandoor. Dan kon ik precies zien dat ze in de boomgaard van onze buurvrouw zat, of op de uiterwaard. Ze was al zo gewend dat ik dan maar hoefde te roepen en ze meten vrolijk aan kwam rennen en weer braaf mee ging. Als ze de kans krijgt zit ze nog steeds op de uiterwaard, we wonen aan een dijk, dus dat is aangrenzend. Echt een jagertje op muizen enz. Ik weet dat het nogal eens fout gaat en dit soort honden ontsnapt. En niet makkelijk te vinden of te pakken vanwege de angst. Zo'n tracker is echt een uitkomst. Kan het alleen maar aanraden.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:11

Wat voor tracker gebruik je dan ? Heb er al veel over gelezen maar er is veel keuze eigenlijk !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 10:19

Zinzi_jewel schreef:
Mijn Dushi zat in een Belgisch asiel !
Afgestaan door de toenmalige adoptanten .
Dus eerlijk geen idee welke stichting Dushi naar NL heeft gehaald .
Ook mijn oudste Griek werdt afgestaan via MP voor een bedrag van €100
Zogezegd allergie van baby .
Was meer een reactie aktie van me want grote hond was erg bang dat ie in illegaal circuit terecht zou komen .
Hond zat op dat moment onder de oormijten en had een verwaarloosde vlooien allergische reactie .
En t is zo een lieve hond ( tikkie te waaks , blaft vaak als ie wat hoort ) inmiddels is ie zeker 10 jaar oud !
De andere 2 Grieken komen via Atlas , zijn echt van Griekenland gekomen met vliegtuig recht naar mij toe .

Verleden nog een Turk gehad .
Kwam ik tegen via onderschrift van den bokker .

Wat leuk dat je zoveel buitenlandertjes een huis hebt gegeven, ik heb hier ook gezegd dat ik meer honden een huis wil gaan geven, die het zo hard nodig hebben... :+:

Ja Mousmous, welke tracker heb je , wij willen voor deze gaan: Tractive GPS Dog 4 , die komt uit beste uit de test hier..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:22

Hier zit het helaas vol met 4 eigen hondjes nu .
Zou wel overstag willen gaan voor een foster
Maar teveel prikkels hier nu met 4 honden , 6 rescue katten en 2 puber kinderen .
De huurweide van de paarden heb ik moeten opgeven vanwege de vele regenval .

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:43

Ik heb die van tractive . Makkelijk te bevestigen boven op het tuig. Ideaal vind ik

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:44

Nog twee dagen!
Wat fijn dat je dit doet zeg, prachtig!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 11:36

Zo, de tractive tracker is besteld.. nu nog wat sleeplijnen bestellen en dan zijn we er helemaal klaar voor :D :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:41

kimmie261 schreef:

Dank haha. Hij is echt heel leuk. Helaas nu niet geschrikt voor ons. We hebben een oudere reactieve hond (12 jaar) daar heeft hij niets aan en zij wil dat ook niet meer. Hopelijk vind hij een leuk baasje!

En voor jou ooh spannend Dushi komt bijna!!

Krijg je nog tips mee vanuit de stichting? Hopelijk wel is niet niets voor zo'n hondje.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:44

Oh wat spannend TS! Ze begint beetje bij beetje open te bloeien op de filmpjes. Mooi om te zien dat ze ondanks haar stress geen greintje agressie vertoont, zelfs nadat ze aangeeft het allemaal wat veel te vinden. Daar heb je vast een gouden hondje aan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 12:30

maj0 schreef:
kimmie261 schreef:

Dank haha. Hij is echt heel leuk. Helaas nu niet geschrikt voor ons. We hebben een oudere reactieve hond (12 jaar) daar heeft hij niets aan en zij wil dat ook niet meer. Hopelijk vind hij een leuk baasje!

En voor jou ooh spannend Dushi komt bijna!!

Krijg je nog tips mee vanuit de stichting? Hopelijk wel is niet niets voor zo'n hondje.

Ahh dat is wel jammer voor Henry hij klinkt echt als een leuke hond..Maar het heeft geen zin een hond erbij te nemen als je eigen hond daar niet blij van wordt.

En de tips zijn:
" Dushi needs a lot of attention and especially silence. I think that the comfort of a house will make it open. Outside, she is attentive to every noise, movement or person."

We wonen heel rustig en ik denk dat de andere honden haar ook heel erg gaan helpen, ze is niet alleen.

singa schreef:
Oh wat spannend TS! Ze begint beetje bij beetje open te bloeien op de filmpjes. Mooi om te zien dat ze ondanks haar stress geen greintje agressie vertoont, zelfs nadat ze aangeeft het allemaal wat veel te vinden. Daar heb je vast een gouden hondje aan!

Dushi heeft nooit agressie vertoond, zelfs niet in de begin dagen dat ze zo vreselijk bang was.. er schuilt een heel lief meisje in haar, en ik hoop dat ze hier een heel mooi, lief en blij meisje gaat worden...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:33

Wat ontzettend verdrietig en erg dat de regering geen maatregelen neemt ofzo iets. Maar ja dat is hier ook al niet met bijvoorbeeld katten. Een asiel hier in de buurt gaat ook in de zomervakantie een aantal dagen castreren bij zulke asiels.

Veel geluk met dit mooie dier, het is een echte geluksvogel!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:46

Dat vind ik vaak zo frappant aan die honden. Ze sterven van angst maar vertonen geen agressie. Sommige windhonden zijn zo mishandeld en nog geen agressief gedrag. Eigenlijk bloedt mijn hart dan des te meer dat zo’n lief en eerlijk wezen zo’n onrecht wordt aangedaan.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:08

Ja ik kan de filmpjes ook eigenlijk nooit kijken zonder emo te worden O:) zeker voor in de toekomst voor hier ook in de planning maar nu met 2 jonge reuen nog even niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 17:22

voor een ieder die hier (mee) leest en wat wil doen , maar zelf niet zo'n hond in huis wil hebben/ kan bieden, ze zoeken altijd wel Paten ( fosters) die een hond financieel ondersteunen, dus je helpt ze uit de doding te redden, en blijft dan Paten of Teilpaten ( half geld dus vol Paten 50 euro per maand, halfPaten 25 euro per maand), ip blijf je Paten tot je gekozen hond geadopteerd wordt... Je wordt in die tijd op de hoogte gehouden over je Patenhondje, en je kan van pup tot oude hond helpen...

Ik heb zelf ook 2 halve Patenhonden...buiten Dushi dus..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:30

En dan gaan ze elke maand naar zo’n dodingsstation? Hoe worden ze gekozen? Waar plaatsen ze dat?

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:32

kimmie261 schreef:
Zo, de tractive tracker is besteld.. nu nog wat sleeplijnen bestellen en dan zijn we er helemaal klaar voor :D :D

Ik heb hier twee sleeplijnen van 5 en 8 meter. Mag je zo van me hebben, wil ze ook nog opsturen voor je.
Laat maar weten. I

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 18:33

Hannanas schreef:
En dan gaan ze elke maand naar zo’n dodingsstation? Hoe worden ze gekozen? Waar plaatsen ze dat?

Je hebt en FB site waar alle honden opstaan die op punt staan gedood te worden, maar het is echt dweilen met een kraan open, maar ja, voor de honden die een Paten hebben is het een wereld van verschil..ik weet niet of ik die site zo mag plaatsen, en of dat ook goed is, omdat het best indrukwekkend is wat je ziet..

Ik stuur je wel een pb...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 18:33

Stripe000 schreef:
kimmie261 schreef:

Ik heb hier twee sleeplijnen van 5 en 8 meter. Mag je zo van me hebben, wil ze ook nog opsturen voor je.
Laat maar weten. I

Oh wat super lief, ik ga je even pb-en!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:04

goed advies! en veel rust het is heel wat wat het kleine ding heeft mee gemaakt! En spannend weet je al meer over hoe laat ze komt?

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:14

Laat maar weten. I[/quote]
Oh wat super lief, ik ga je even pb-en![/quote]

:)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:26

kimmie261 schreef:
Hannanas schreef:

Je hebt en FB site waar alle honden opstaan die op punt staan gedood te worden, maar het is echt dweilen met een kraan open, maar ja, voor de honden die een Paten hebben is het een wereld van verschil..ik weet niet of ik die site zo mag plaatsen, en of dat ook goed is, omdat het best indrukwekkend is wat je ziet..

Ik stuur je wel een pb...

Maar je zei toch ook dat zelfs honden met een Paten gedood werden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 20:50

Ja, maar je gaat pas betalen als ze eruit zijn, maar zeker super frustrerend voor iedereen als honden waar Paten voor gevonden zijn gedood worden, want er moet wel plek voor ze gevonden worden, vervoer geregeld worden, en iedereen die maar een plekje heeft doet wat ze kunnen om honden op te kunnen nemen, en dan worden ze gewoon vermoord.. Echt alles voor niets, maar ip ga je pas geld voor een hond betalen als deze uit de doding gehaald en safe is...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 17:49

Dushi's laatste dag in Roemenië, morgen gaat ze mee met de happybus en lange reis naar noord Duitsland, op weg naar een heel nieuw hondenleven....

Afbeelding

Tot over een paar daagjes Dushi... dan gaan we elkaar eindelijk zien... <3

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:55

Op naar een mooi liefdevol avontuur