Af op zijn plaats mag in de woonkamer, bed slaapkamer (tenzij ik naar bed ga) en de bench slaapkamer (ga niet echt controleren waar hij lig). Hij mag trouwens wel op de andere bank liggen die staat er toch voor de sier. In het begin de eerste nachten heeft hij wel op bed geslapen. Had heel veel behoefte in contact. Heb alleen toen heel weinig geslapen zelf. Eerst nachten ben ik gewoon uit gaan laten als ik wakker was (om de 4/5 uur of als hij het aangaf). Trouwens geen enkele keer een ongeluk gehad dus wat dat betreft topper. Moet hij heel erg (diarree of wat anders dan geef hij het ook aan).
Spelen doet hij nog niet echt. Gok dat het nooit gedaan is. Ben hier nu wel een beetje mee bezig, maar is nog echt leer fase. Spelen is belangrijk heb ook geleerd voor leeg maken kopje. Gok ook dat hij nog nooit speelgoed gehad heeft. Hij heeft een nylabone waar nu de eerste knaag sporen op zitten (pup variant).
Zit pak ik enkele keer mee vind het belangrijker dat hij gewoon even wachten met oversteken tot ik het zeg. Heb nu al een paar keer gehad dat mensen niet stoppen, maar gewoon knetterhard doorrijden bij zebrapad. Voor nu als hij het uit zijn eigen doet gelijk proberen commando aan te plakken. Af en blij gebruik ik voor nu alleen in huis. Ook om aan te geven dat het tijd is voor het pakken van rust. Doe je dit niet blijf hij druk doen.
Trekken heb ik niet echt super hoeven corrigeren. Kunnen nu ook stukje rennen zonder dat ik mijn nek breek over hem en dat vind hij leuk en verander dan in een stuiterbal. En ja dan trek hij soms iets wordt ik niet boos op. Gewoon samen even maf doen. Jammer dat hardlopen voor mij geen optie is en moet er ook mee opletten vanwege de slijtage in mijn nek.
Heb trouwens nu het idee dat hij nu ook echt spieren aan het opbouwen is. Hij krijg op het moment 600 gram per dag (vlees). En heb altijd brokjes (=snoepjes voor hem) bij mij. Snuitje vind hij nu heel leuk trouwens (iets te leuk).