Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Bootsiebob schreef:Oh wat goed dat de spiegel lijkt te helpen. Zo weet hij dat hij een knap waterkipje is. Of wie weet is Scampi wel een zij
Zouden ze niet denken dat het een vriendje is? Hij heeft toch niet door dat hij het zelf is?
Lizz schreef:Leuk projectje ts, hopelijk groeit Scampi tot een mooi volwassen exemplaar bij jullie.Suzanne F. schreef:Ik noem Meerkoetjes altijd waterhoentjes kom ik nu achter.
Ik ookgooi ze altijd door elkaar...
Maar voor mij is dit het ezelsbruggetje:
Waterkip/waterhoen hebben rood om de snavel zoals een kip en ze hebben kippenpoten (smalle tenen)
En een meerkoet heeft meer zwemvliezen (bredere tenen)
Meetkoet:
[ Image ]
knollentuin schreef:Ach wat schattig! Wat betreft niet opnemen in de opvang, er heerst vogelgriep en alle dieren- vogels die binnenkomen worden preventief ingeslapen- wij hadden vorige maand een gewonde meerkoet en die werd ingeslapen.hij was ook te erg gewond om het zelf te proberen om hem op te lappen
Pandora2 schreef:Schattig die eerste echte veertjes![]()
Echt bijzonder dat hij nog steeds zo bang is, ook al is dat natuurlijk heel goed voor zijn verdere leventje.
Je zou toch denken dat jonge diertjes heel snel hechten aan degene die hen voedert.
Maar ik ken echt helemaal niks van waterkipjes dus
BillyJ schreef:Wat leuk om te zien dat het zo goed gaat TS! Die zal vast heel blij zijn als hij binnenkort kan rond denderen bij de eenden.
Ik heb zo ooit een fazantje groot gebracht, maar tam is die nooit geworden haha .. bleef altijd schuchter naar mensen toe.
Ik denk nog steeds dat het bij "gedomesticeerde" dieren makkelijker gaat omdat ze van nature en al generaties lang onder de mensen zijn?? Geen idee of daar logica in zit hahaha
Marigold schreef:Ik weet niet of het al gezegd is maar heel jonge vogels zijn ook enzymen nodig. Dat krijgen ze normaal doordat de moedervogel uit de krop / maag voert.Spoiler:
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij kan je dat als het niet anders kan toevoegen door beetje spuug van jezelf door het voer te doen.