Echt zo leuk dat mensen enthousiast worden over adoptie door dit topic
Flevolander schreef:jeetje, wat een leuk topic, en je bent een echte adoptie held zo te lezen!
Wat ik me wel af vraag is.. hoe kan een kat 3 jaar in het asiel zitten.. dit heb ik in mijn asielervaring (8 jaar werkzaam geweest in het grootste asiel van Nederland) nog nooit mee gemaakt.
Ik heb haar uit een heel klein asiel. Wat ik heb begrepen is dat er steeds mensen kwamen kijken, die na ontmoeting er weer van af zagen. Te bang etc.
Nu ze hier wat langer is vallen me steeds meer dingen op. Zo had ik al in de gaten dat ze haar korte oortje niet kan bewegen, maar vanavond viel me ineens op dat naast het oortje ze ook haar neus en bekkie aan diezelfde kant een beetje verlamd zijn
(ik ga steeds meer gekke dingen aan haar opmerken, haha).
sasja0705 schreef:Trouwens TS, dat een meter van je af op de grond rollen en poetsen is al een mega vertrouwensbewijs van Dikkie
Ja, ik weet het
Ben er ook onwijs trots op. Die bange stoeipoes die me dan toch vertrouwen gunt. Soms doet ze het ook tijdens het knuffelen en gaat ze dus echt tegen me aan liggen, maar dat is dan toch te dichtbij en dan schrikt ze van zichzelf om me vervolgens te slaan (ook al zit ik doodstil
). Gelukkig haalt ze niet (meer) uit als ze schrikt. Gewoon een tikje zonder nagels van: He! Je maakt me bang! (en dan denk ik: Dat doe je zelluf muts
)
Ik denk dat ze gewoon nog niet altijd even goed weet hoe om te gaan met alle liefde die ze krijgt. Hoeft ook niet in een dag, of maand natuurlijk.

DEKENTJE DELEN!