Rust zacht Fizzy...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:22

Kabayo schreef:
mvdende schreef:
Misschien zit ik er helemaal naast,

Maar in het wel/ niet enten van weil topic afgelopen herfst was het wel heel duidelijk dat je anti enten bent.

Als ik dat topic terug lees, krijg ik een beetje het gevoel dat je toen al wist dat Fizzy niet geënt was tegen Lepto.

Echt, ik kan er volledig naast zitten hoor.

En ja, een hond kan ook Weil krijgen als het wel geënt is! De enting sluiting het besmet raken met Lepto niet uit en zodra een hond ook maar iets van symptomen vertoond die kunnen lijken op Weil, dan zou er alsnog getest moeten worden.

Ik voel echt heel erg met je mee, zeker omdat je dit niet verwacht dat Lepto ook zomaar in je eigen omgeving voorkomt. "Dat gebeurt toch alleen maar aan de andere kant van Nederland"

Ik wens je nogmaals heel veel sterkte.

Klopt dat ontken ik volgens mij ook nergens :) Maar ik wist niet dat dat niet in de basis entingen zat en dat hij er nooit tegen geënt was. Daar ging ik namelijk wel van uit. Als pup/jong dier vind ik die eerste entingen wel belangrijk want dan zijn ze nog zo kwetsbaar.. Als ik er bewust van was had ik hem zeker nog gehaald.

Verder heb je ook gelijk... ach.. Is helaas niks meer aan te doen ;(

Sorry dan voor mijn post!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:23

Ik wil je gewoon nog even een digitale knuffel geven :(:)

debberley83

Re: Rust zacht Fizzy...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:40

Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige hond.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 09:40

Ik heb zojuist de dierenarts gesproken. Ik was nog erg benieuwd naar de uitgebreide uitslag.

Hij is op 8 soorten weil getest (de vormen die je tegen kan gaan met een enting) Hier testte hij negatief op. Hij heeft een exotische vorm van lepto gehad. Eentje die eigenlijk niet voorkomt. Hier bestaat geen enting voor. Ook niet de vernieuwde L4. De dierenarts zei dat die enting of een boost niet geholpen zou hebben. Een dikke pech.

Ben wel "blij" met deze uitslag , dat ik er echt niks aan heb kunnen doen. Ik vind het zo erg voor mijn maatje. Ik heb de juiste beslissing gemaakt...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:50

Kabayo schreef:
Ik heb zojuist de dierenarts gesproken. Ik was nog erg benieuwd naar de uitgebreide uitslag.

Hij is op 8 soorten weil getest (de vormen die je tegen kan gaan met een enting) Hier testte hij negatief op. Hij heeft een exotische vorm van lepto gehad. Eentje die eigenlijk niet voorkomt. Hier bestaat geen enting voor. Ook niet de vernieuwde L4. De dierenarts zei dat die enting of een boost niet geholpen zou hebben. Een dikke pech.

Ben wel "blij" met deze uitslag , dat ik er echt niks aan heb kunnen doen. Ik vind het zo erg voor mijn maatje. Ik heb de juiste beslissing gemaakt...

Toch wel heel fijn om te horen!

Mag ik vragen hoe ze die variant uiteindelijk gevonden hebben in zn bloed? Met welke test?

Want ik ben bang dat een simpele sneltest Lepto bij Fizzy gewoon negatief terug was gekomen?

Het blijft een zeer listige bacterie dat Lepto!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 09:58

mvdende schreef:
Kabayo schreef:

Mag ik vragen hoe ze die variant uiteindelijk gevonden hebben in zn bloed? Met welke test?

Want ik ben bang dat een simpele sneltest Lepto bij Fizzy gewoon negatief terug was gekomen?

Ze hebben het opgestuurd naar Duitsland. Een zeer uitgebreide test en niet een sneltest. Daarom duurde het ook 3 dagen ipv 1...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:05

Kabayo schreef:
mvdende schreef:

Ze hebben het opgestuurd naar Duitsland. Een zeer uitgebreide test en niet een sneltest. Daarom duurde het ook 3 dagen ipv 1...

Oké. Bedankt

Het is bij Fizzy heel eng snel gegaan! Zondag middag eerste symptomen en maandag middag al zo slecht dat herstel niet meer mogelijk is.

Ik word er gewoon bang van hoe snel het is gegaan. Zet je wel weer aan het denken dat dit iedereen kan overkomen.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:22

Ik zit in de trein en moet mijn tranen inhouden. Heel veel sterkte gewenst. :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:25

O hemel kabayo... Een jonge hond verliezen is zo ongelooflijk moeilijk, het leven is nog niet af, en dat moet echt een plekje gaan krijgen , dit is echt heel heftig om mee te maken.

Mijn complimenten hoe je met de toch wel heel harde kritiek hier omgaat, want op dit moment werkt je brein net ff anders als normaal, en komt kritiek echt even op het verkeerde moment.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van dit knappe ventje..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:28

Och jeetje...
Arme jij en arme hond.

Nee ik vind de discussie ook hier niet op zijn plek.

Condoleance daar in tegen wel.

Enorme knuffel...

amyblub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 13:39

Heb het al gezegd op Facebook, maar heel veel sterkte met dit verlies.
Knap inderdaad dat je zo met de kritiek om gaat!

Afbeelding
Rust in vrede, Fizzy :(

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:20

Zo snel zo'n jonge prachtige en lieve hond moeten verliezen in eigenlijk minder dan een dag.... Onwerkelijk.
Ik kan het nog niet geloven dat jij zoveel pech over je heen moet krijgen..... Al helemaal niet dat er nu kritische noten zijn die jou de schuld in de schoenen proberen te schuiven. Wat vreselijk zuur!
De discussie van enten of niet enten zal niet ineens verdwijnen. Ieder wil op zijn manier en met zijn/haar kennis bewust het beste kiezen voor hun maatje.
Ook jij hebt de keuze met alle goede bedoelingen gemaakt. Juist jij. Direct bij twijfel heb je het contact met de dierenarts gelegd. Direct laat je hem, in goed overleg, inslapen als je ziet dat hij er niet meer bovenop komt. Om te voorkomen dat hij nog meer te lijden heeft en misschien zelf de wereld verlaat.

Lieve Elina nogmaals onwijs veel sterkte met dit verlies. Fizzy was een fantastische hond.
Jullie teamwork was super! Als instructeur op de hondenschool, met zelf ook een Husky, kan ik zeggen dat jij hem erg goed hebt opgevoed.
Niet twijfelen aan jezelf, jouw keuzes of wat dan ook.
Ik hoop dat die uitslag daarbij ook een rol kan spelen. Want... je had dit niet voor kunnen zijn.
Dit is ontzettende pech. Verdrietig. Enorm naar. Dikke knuffel!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:57

Heel veel sterkte met het verlies van je hond.
Een Weil enting beschermt maar 5a 6 maanden.Meestal word deze zomers gegeven omdat de bacterie enkel boven de 15graden actief is. Dus een gros van de honden is nu niet beschermd.
Er zijn dit jaar toch al een paar honden overleden die wel geënt waren tegen weil enkel was dit weer een andere variant waar nog geen enting tegen is.
Als je heel snel er bij bent is Weil goed te behandelen met AB.
Dus ook ik ent bewust niet,omdat bij geënte honden vaak niet aan weil gedacht word en als ze dan net de variant hebben die niet geënt word ,overlijden ze alsnog aan Weil.
Als mijn honden ziek worden ,is de afspraak dat we ze eerst als weil patienten gaan behandelen en dan verder kijken.

Ts heeft natuurlijk pech dat het extreem zacht weer is voor de tijd van het jaar en de bacterie daarom blijkbaar actief is. Ik zou er zelf nu ook niet zo gauw aan denken eerlijk gezegd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:01

Jeetje, wat heftig, heel veel sterkte!

En je had hier niks aan kunnen doen, zelfs met enten had het zo kunnen aflopen. :(:) Wat vreselijk en wat krijg jij een ellende over je heen met de dieren....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:16

beatje schreef:
Heel veel sterkte met het verlies van je hond.
Een Weil enting beschermt maar 5a 6 maanden.Meestal word deze zomers gegeven omdat de bacterie enkel boven de 15graden actief is. Dus een gros van de honden is nu niet beschermd.
Er zijn dit jaar toch al een paar honden overleden die wel geënt waren tegen weil enkel was dit weer een andere variant waar nog geen enting tegen is.
Als je heel snel er bij bent is Weil goed te behandelen met AB.
Dus ook ik ent bewust niet,omdat bij geënte honden vaak niet aan weil gedacht word en als ze dan net de variant hebben die niet geënt word ,overlijden ze alsnog aan Weil.
Als mijn honden ziek worden ,is de afspraak dat we ze eerst als weil patienten gaan behandelen en dan verder kijken.

Ts heeft natuurlijk pech dat het extreem zacht weer is voor de tijd van het jaar en de bacterie daarom blijkbaar actief is. Ik zou er zelf nu ook niet zo gauw aan denken eerlijk gezegd.

Maar je kan het ook gewoon in je achterhoofd houden als hondeneigenaar.

Ik ent dus wel, maar afgelopen weekend toen mijn hond ziek was, en niet verbeterde na medicatie op zaterdag, heb ik hem zondag op Weil laten testen.

Dus zolang je het zelf in gedachten houdt dat ondanks enten het weldegelijk Lepto kan zijn, zie ik niet in waarom je niet ook ent?

En waarschijnlijk zullen dierenartsen er niet moeilijk over doen als jij aangeeft éérst te willen starten met AB tegen Lepto en dan pas verder kijken. Jij betaald nog altijd de rekening.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:29

Ik ga hier verder geen discussie starten over wel of niet enten. Het topic gaat over het verlies van Fizzy.
Mijn post was meer om aan te geven dat er nu meer honden niet beschermd rond lopen zonder dat eigenaren het beseffen. Ik ben zelf medisch genoeg geschoold om voor mijn eigen dieren de juiste beslissing te nemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:39

Jeetje sommige reacties vind ik hier niet passen..... prima dat je een bepaalde mening hebt over enten maar hou dat in dit geval even bij jezelf. Je kan iemand met een nare reactie echt nog even extra verdriet geven terwijl diegene al aan het rouwen is om het verlies van een goede vriend.

--

TS heel veel sterkte met het verlies van je prachtige hond. Hij heeft vast een ontzettend leuk leven gehad bij jou! Helaas kan ieder dier ziek worden alleen is dat wel verschrikkelijk om mee te moeten maken op deze manier.

Hele mooie foto's! Een mooie dierbare herinnering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:55

Mag ik vragen welke variant bij hem is geconstateerd? Ik heb een roedeltje honden en veel stilstaande watertjes. Ze zijn gevaccineerd tegen 4 vormen van Lepto. Maar welke vorm komt hier in het westen dan nog meer voor? En hoe komt hij aan een variant die hier eigenlijk niet voor komt?
Puur interesse als hondeneigenaar.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:04

Mindim schreef:
Mag ik vragen welke variant bij hem is geconstateerd? Ik heb een roedeltje honden en veel stilstaande watertjes. Ze zijn gevaccineerd tegen 4 vormen van Lepto. Maar welke vorm komt hier in het westen dan nog meer voor? En hoe komt hij aan een variant die hier eigenlijk niet voor komt?

Je moet even de posts van de ts doorlezen, daarin vertelt ze dat Fizzy een variant had, die hier normaal niet voorkomt. En die niet in de enting zit.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:07

Mindim schreef:

https://barendrechtsdagblad.nl/Algemeen ... zuidpolder dit is er een maar er waren er afgelopen jaar meerdere honden die overleden zijn ondanks enting.In de buurt van amsterdam ook staat mij zo snel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:10

mvdende schreef:
Mindim schreef:

Je moet even de posts van de ts doorlezen, daarin vertelt ze dat Fizzy een variant had, die hier normaal niet voorkomt. En die niet in de enting zit.

Dat heb ik gelezen, daarom vraag ik om welke variant het dan wel gaat. Als ik op fototopics af mag gaan, zit ze namelijk in het zelfde wandelgebied als ik en hebben we misschien wel dezelfde dierenarts en ben ik graag op de hoogte welke variant lepto, die hier normaal niet voorkomt, hier dan te vinden is en en meerdere hondeneigenaren met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:13

beatje schreef:
Mindim schreef:

https://barendrechtsdagblad.nl/Algemeen ... zuidpolder dit is er een maar er waren er afgelopen jaar meerdere honden die overleden zijn ondanks enting.In de buurt van amsterdam ook staat mij zo snel bij.

Als de enting in de zomer is gegeven, werkte die misschien niet meer. En helaas geen variant die wordt genoemd.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:14

Wat verdrietig zeg, zo'n leuke hond.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:19

Mindim schreef:
mvdende schreef:

Dat heb ik gelezen, daarom vraag ik om welke variant het dan wel gaat. Als ik op fototopics af mag gaan, zit ze namelijk in het zelfde wandelgebied als ik en hebben we misschien wel dezelfde dierenarts en ben ik graag op de hoogte welke variant lepto, die hier normaal niet voorkomt, hier dan te vinden is en en meerdere hondeneigenaren met mij.

Ok. Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar welke het dan precies was, maar dacht dat je de uitleg van de ts gemist had.

Super snel handelen lijkt de enige remedie te zijn tegen Lepto.

"Helaas" lijkt Lepto in het beginstadium heel erg op een "normale" maag/darm infectie.

Als symptomen zoals geelzucht ontstaan, is het vaak al te laat, dan zijn de lever en nieren al te ver aangetast.

Ik ben hier echt best van geschrokken en sta in het vervolg nog sneller bij de da als er iets aan de hand lijkt te zijn met mijn hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:24

mvdende schreef:
Ok. Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar welke het dan precies was, maar dacht dat je de uitleg van de ts gemist had.

Super snel handelen lijkt de enige remedie te zijn tegen Lepto.

"Helaas" lijkt Lepto in het beginstadium heel erg op een "normale" maag/darm infectie.

Als symptomen zoals geelzucht ontstaan, is het vaak al te laat, dan zijn de lever en nieren al te ver aangetast.

Ik ben hier echt best van geschrokken en sta in het vervolg nog sneller bij de da als er iets aan de hand lijkt te zijn met mijn hond.

Mijn honden zijn tegen 4 varianten van Lepto geent, ik ben daar erg zorgvuldig op. Als hier een exotische variant voorkomt in mijn omgeving, dan weet ik dat idd erg graag. Zeker als er honden rondlopen die dit onder de leden hebben en urineren waar andere honden het dan onverhoopt door op kunnen lopen.