Mijn bloedzuiger baby's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Mijn bloedzuiger baby's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 05:31

Hmmm nee, ik kan ze toch niet leuk vinden, hoe goed ik het ook probeer :')
Het zijn gewoon muggen zonder vleugels :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:01

Oh serieus, als huisdier? Ik vind het bijzonder. Of nee, eigenlijk gewoon heel biza :') dat mensen hier blij van kunnen worden, maar dat heb ik wel met meer soorten huisdieren :=
Hoe kom je er op.... Voor medicinaal gebruik kan ik mij er nog wat bij voorstellen. Naar gewoon voor de fun niet :o

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 07:04

Cool. Ik heb er een tijd een hele bende in een aquarium gehad. Die aten wormen en dooie vissen (express voor die soort gekozen sinds ik ze niet voor mijzelf oid gebruikte)
Waren echt super leuke beestjes om naar te kijken zeker als ze zwemmen. Ik heb ze zelfs (onbewust) gekweekt. Vond een aantal lege coconnen op het droge en na wat zoekwerk tussen de planten zag ik allemaal kleintjes <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:46

moonsparkle schreef:
Er was toch laatst een bokker die een apart maar knuffelig huisdier zocht? Deze wil wel even bij je zitten.

Hahaha dat was ik! No thanks maar bloedzuigers komen er niet in :')

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:17

Inderdaad, het zijn vieze diertjes, die liefst zo ver mogelijk uit mijn buurt moeten blijven. :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:52

ik vind het wel heel interessant, zou wel een filmpje van die beestjes in hun verblijf willen zien.
Hoe ze rond zwemmen en op het droge zich bewegen.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:25

Ts was jij toevallig laatst op fb groep die advertentie had geplaats over gezocht bloed en dat mensen reageerde met waarvoor heb je dat nodig? Weet niet meer in welke fb groep dat was. Maar toen zei die gene dat het voor bloedzuigers was

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:43

Pandameisje schreef:
Ts was jij toevallig laatst op fb groep die advertentie had geplaats over gezocht bloed en dat mensen reageerde met waarvoor heb je dat nodig? Weet niet meer in welke fb groep dat was. Maar toen zei die gene dat het voor bloedzuigers was

Doet me denken aan een boek dat ik laatst las. Een echtpaar dat naar de gamma ging om een zaag te kopen, ze hadden namelijk een lijk in de vriezer. Dus de een vraagt welke zaag het beste door bevroren vlees heen kan snijden.. "Ja uh voor onze rottweilers, die eten BARF uit de vriezer" :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:45

Magrathea schreef:
Pandameisje schreef:

Doet me denken aan een boek dat ik laatst las. Een echtpaar dat naar de gamma ging om een zaag te kopen, ze hadden namelijk een lijk in de vriezer. Dus de een vraagt welke zaag het beste door bevroren vlees heen kan snijden.. "Ja uh voor onze rottweilers, die eten BARF uit de vriezer" :')

_/-\o_

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:46

Gatverdamme, ik vind dit best wel ziek eigenlijk..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:55

SweetVanille schreef:
Gatverdamme, ik vind dit best wel ziek eigenlijk..

Waarom ziek? Omdat het niet standaard is? Omdat het afwijkt van wat jij normaal vind? Ik vind jouw opmerking echt niet kunnen!

TS heeft gewoon een ander soort hobby, als je het niets vind, ga dan lekker door naar het volgende topic in plaats van dit ziek te noemen!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:13

Pepperrr schreef:
moonsparkle schreef:
Er was toch laatst een bokker die een apart maar knuffelig huisdier zocht? Deze wil wel even bij je zitten.

Hahaha dat was ik! No thanks maar bloedzuigers komen er niet in :')

:') ze zijn toch hardstikke apart om als huisdier te hebben
_O- _O-

Ik vind ze maar eng

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:24

Eerlijk is eerlijk, toen ik de OP aan het lezen was heb ik eerst even heel vaag zitten kijken..

Maar eigenlijk vind ik ze best heel interessant. Ben ook heel benieuwd naar hoe je ze houdt, hoe je dat doet met voeren (bakje met bloed in het verblijf? Haal je ze uit het verbijf?), etc.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:41

Ik heb nog wel filmpjes dat ze zich vol aan het zuigen zijn bij mijn paard zijn been... weet niet of dat ook leuk/interessant is om te plaatsen? Dan zie je ze ook echt pompen door het lichaam om zich te vullen?

Ze hingen er voor medische redenen aan en ik ben van ze gaan houden <3

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:42

Dat is weer eens iets anders!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-18 14:48

Jup, dat was ik :+ Of er moet nog iemand geweest zijn, maargoed die kans is niet zo groot denk ik :') Ik had het gevraagd op dierenhoekje Zwolle.

Hoe ik er op kwam om bloedzuigers te nemen. Nou ik heb altijd wat apartere dieren gehad, kogelvissen, verschillende soorten slakken, wandelende takken etc. Zo leerde ik iemand kennen, die ook houd van dit soort dieren en haar heb ik op facebook. En toen verscheen er op een dag een foto van een van haar bloedzuigers... Ik was dus direct geïnteresseerd in wat het waren en hoe te verzorgen etc. En na een poosje lezen en filmpjes kijken, besloot ik dat het mijn ideale huisdier was :+ En mocht van haar 4 jongen overnemen.

Ik vind ze super interessant.. Gewoon hoe ze er uit zien, hoe ze bewegen, maar ook hoe ze zich voeden. Normaal is het niet zo goed nieuws als je voer word voor een ander dier, maar een bloedzuiger doet zijn voer gewoon helemaal geen kwaad. Het zijn eigenlijk hele vriendelijke dieren :D

Vind de reactie's van mensen minstens net zo interessant trouwens. Er worden een hoop vreemde dieren als huisdier gehouden, vissen, reptielen, insecten, veel word eigenlijk niet gek gevonden. Maar een bloedzuiger is dan weer ''best wel ziek'' :Y) Zelfs veel mensen die zelf allerlei vreemde dieren houden, vinden een bloedzuiger vaak een stapje te ver.

Voor het voeren haal ik ze uit hun verblijf. Doe bloed in een bakje en daar zet ik de bloedzuigers bij in. Als ze vol zijn dan klimmen ze vanzelf uit het bloed en gaan op het droge zitten, dan zet ik ze weer terug.
Opzich zou je ook wel een bakje bloed in hun verblijf kunnen zetten, maar een zieke bloedzuiger geeft over, dus als je hun verblijf bloedvrij houd dan kun je goed in de gaten houden of ze gezond zijn.
Ze gaan dus eerst even douchen, voor ze weer terug gaan, blijf het water ook van betere kwaliteit.

Vanavond plaats ik foto's/filmpjes van hun verblijf :j

FennaK; Ja, zeker plaatsen! :))

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:52

Daphne__ schreef:
Jup, dat was ik :+ Of er moet nog iemand geweest zijn, maargoed die kans is niet zo groot denk ik :') Ik had het gevraagd op dierenhoekje Zwolle.

Hoe ik er op kwam om bloedzuigers te nemen. Nou ik heb altijd wat apartere dieren gehad, kogelvissen, verschillende soorten slakken, wandelende takken etc. Zo leerde ik iemand kennen, die ook houd van dit soort dieren en haar heb ik op facebook. En toen verscheen er op een dag een foto van een van haar bloedzuigers... Ik was dus direct geïnteresseerd in wat het waren en hoe te verzorgen etc. En na een poosje lezen en filmpjes kijken, besloot ik dat het mijn ideale huisdier was :+ En mocht van haar 4 jongen overnemen.

Ik vind ze super interessant.. Gewoon hoe ze er uit zien, hoe ze bewegen, maar ook hoe ze zich voeden. Normaal is het niet zo goed nieuws als je voer word voor een ander dier, maar een bloedzuiger doet zijn voer gewoon helemaal geen kwaad. Het zijn eigenlijk hele vriendelijke dieren :D

Vind de reactie's van mensen minstens net zo interessant trouwens. Er worden een hoop vreemde dieren als huisdier gehouden, vissen, reptielen, insecten, veel word eigenlijk niet gek gevonden. Maar een bloedzuiger is dan weer ''best wel ziek'' :Y) Zelfs veel mensen die zelf allerlei vreemde dieren houden, vinden een bloedzuiger vaak een stapje te ver.

Voor het voeren haal ik ze uit hun verblijf. Doe bloed in een bakje en daar zet ik de bloedzuigers bij in. Als ze vol zijn dan klimmen ze vanzelf uit het bloed en gaan op het droge zitten, dan zet ik ze weer terug.
Opzich zou je ook wel een bakje bloed in hun verblijf kunnen zetten, maar een zieke bloedzuiger geeft over, dus als je hun verblijf bloedvrij houd dan kun je goed in de gaten houden of ze gezond zijn.
Ze gaan dus eerst even douchen, voor ze weer terug gaan, blijf het water ook van betere kwaliteit.

Vanavond plaats ik foto's/filmpjes van hun verblijf :j

FennaK; Ja, zeker plaatsen! :))

Dan was jij dat idd

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:16

Je douched je bloedzuigers :oo hoe dan?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:58

Ik weet niet waarom, maar ik moest hier enorm om grinniken en ik volg graag mee. Waarom niet als huisdier houden idd, als je ze kan geven wat ze willen :P

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:08

Als je ze uit hun verblijf haalt om te voeren, hoe doe je dat dan zonder dat ze aan je vingers gaan hangen?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:09

Hier wat foto's alvast:

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het lukt mij alleen nog niet om filmpjes te uploaden.

Iemand die mij dit kan uitleggen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:14

Op die laatste foto lijkt het net alsof ze aan 2 kanten zuigen?

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:21

Bellatrix schreef:
Op die laatste foto lijkt het net alsof ze aan 2 kanten zuigen?

Aan de ene kant zit hun mond aan de andere kant houden ze zich vast.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:31

Ik heb ook wel eens gelezen over vruchtbaarheids- en schoonheidsbehandelingen met bloedzuigers. Best interessant wel.

Ik heb een fobie voor kikkers en vind dit dan weer minder eng om naar te kijken dan naar een kikker haha

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:48

Ik vind ze ook niet heel eng ofzo. Maar meer door het feit dat ze op bloed leven. Ik heb het niet zo op bloed. Vanachter een schermpje kan ik het prima zien maar om ze daadwerkelijk bloed te moeten voeren no thanks :')

Ik hou het wel bij onze reuzenslakken. Die eten gewoon ons groenteafval, meelwormpjes en haverpapjes :j