Van twiet naar tok.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 19:11

Voor de filmliefhebbers heb ik er nog eentje. De vleugeltjes worden goed getraind tijdens het buitenspelen :D

Haantje Loíc (Franse kip, Franse naam) is weer haantje de voorste :')

https://vimeo.com/272121280

Emj_23 schreef:
Oh, ik vind ze zo schattig. Heel leuk dat fiilmpje ook waar je een kuikentje door het beeld ziet rennen met iets wat heeft gevonden in de bek.

Ja leuk is dat hè, dat doen ze continue. En dan met z'n allen er achteraan, want wat een ander heeft is het mooist _O-
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 28-05-18 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:23

:= := _O- _O- _O- Zie hem lopen.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 19:52

Wat geweldig leuk/lief om te zien

Granoek

Re: Van twiet naar tok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 23:35

Hahahaha kijk ze gaan, zo leuk!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:16

Wat schattig <3
Twee deuren verderop hebben ze ook kippen, ik vind dat getok zo gezellig! Alleen haan kan af en toe heel irritant minutenlang achter elkaar kraaien. En ik heb soms het idee zelfs twee hanen te horen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 00:37

Dorus schreef:
Wat schattig <3
Twee deuren verderop hebben ze ook kippen, ik vind dat getok zo gezellig! Alleen haan kan af en toe heel irritant minutenlang achter elkaar kraaien. En ik heb soms het idee zelfs twee hanen te horen.

Hier een stukje verderop ook kippen, maar die maken wel serieus pokkeherrie als ze een ei dwars hebben zitten. Een haan hebben ze niet, maar die kippen zijn minstens zo luidruchtig :=

Mijn buurvrouw vroeg me laatst nog wat dat nou voor irritant geluid was. Tot nu toe vind ze die van mij nog heel leuk, ik hoop dat dat zo blijft :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 00:46

Ja maar die van jou doen nog "pjiewpjiew" <3 en een kip doet dat niet meer (alhoewel ik wat gekakel ook heel gezellig vind klinken).

Het schijnt dat bij kippen zonder haan een kip ook kan gaan kukelen :oo

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 01:17

Chubby schreef:
Ja maar die van jou doen nog "pjiewpjiew" <3 en een kip doet dat niet meer (alhoewel ik wat gekakel ook heel gezellig vind klinken).

Het schijnt dat bij kippen zonder haan een kip ook kan gaan kukelen :oo

Ik vind gekakel en getok ook heel leuk, maar als buuf de kippen van een halve straat verderop al irritant vindt... :+ Nou schreeuwen die ook echt hard hoor.

Kukelende hennen heb ik ook wel eens van gehoord. Transg-ei-nders zijn dat :P

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 01:25

ah wat superlief zeg <3 ik ga meevolgen :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 03:09

Zo leuk!!! Vroeger toen ik bij mijn ouders woonde, altijd kippen gehad. Wij hadden er een haan bij lopen en dus ook elk jaar kuikens, zo leuk!!
Ik wil ook weer kippen, maar mag niet van mijn man. Want "wie gaat ze voeren als wij weg zijn dan" >;)
Voor nu jouw schattige pluisjes maar volgen dan <3

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:15

Haha soort struisvogelrace dat laatste filmpje :')
Ze zijn echt schattig <3

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:32

black_kelpie schreef:

:')
Blijf alsjeblieft ook filmpjes posten, ze zijn té snoezig!

Mja, zo hadden we vroeger op stal "Vrije Kip". Een 'overhethek-kipje'. Klein ding, maar wat een herrie kon die maken als ze d'r zin niet kreeg := . Stallen uitmesten en dan Kip telkens storen omdat die net in de volgende voerbak wil liggen. Na drie stallen kreeg ze de pest in en zette dan een keel op. Briljant beestje was dat.
Nog vroegerder liep er ook een kukelende haan. Maar daar kreeg de eigenaar pas problemen mee toen ie ging hemelen, die haan dan. Bleek dat de buurman de haan als wekker gebruikte en toen zijn wekker kwijt was en zich verslapen had, die kwam wel even verhaal halen waar die haan was gebleven :') .
O ja, en die leghennen. Kwam nooit geen stom woord uit, behalve wat rustgevend zacht getok, totdat de eigenaar een ander schaaltje met van dat kalkgrind in het hok neerzette. Nah...dat was me een Ding zeg... _O-
Kippen zijn zo leuk. :D

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:36

Pluizebolpum schreef:
black_kelpie schreef:

:')
Blijf alsjeblieft ook filmpjes posten, ze zijn té snoezig!

Mja, zo hadden we vroeger op stal "Vrije Kip". Een 'overhethek-kipje'. Klein ding, maar wat een herrie kon die maken als ze d'r zin niet kreeg := . Stallen uitmesten en dan Kip telkens storen omdat die net in de volgende voerbak wil liggen. Na drie stallen kreeg ze de pest in en zette dan een keel op. Briljant beestje was dat.
Nog vroegerder liep er ook een kukelende haan. Maar daar kreeg de eigenaar pas problemen mee toen ie ging hemelen, die haan dan. Bleek dat de buurman de haan als wekker gebruikte en toen zijn wekker kwijt was en zich verslapen had, die kwam wel even verhaal halen waar die haan was gebleven :') .
O ja, en die leghennen. Kwam nooit geen stom woord uit, behalve wat rustgevend zacht getok, totdat de eigenaar een ander schaaltje met van dat kalkgrind in het hok neerzette. Nah...dat was me een Ding zeg... _O-

_/-\o_ :') :') :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 13:14

namiro schreef:
ah wat superlief zeg <3 ik ga meevolgen :)

:wave: :wave:

Barramundi schreef:
Zo leuk!!! Vroeger toen ik bij mijn ouders woonde, altijd kippen gehad. Wij hadden er een haan bij lopen en dus ook elk jaar kuikens, zo leuk!!
Ik wil ook weer kippen, maar mag niet van mijn man. Want "wie gaat ze voeren als wij weg zijn dan" >;)
Voor nu jouw schattige pluisjes maar volgen dan <3

Hier komt toch iemand om de kat en de planten te verzorgen als wij weg zijn, een paar kippies kunnen er dan nog wel bij :j

Pluizebolpum schreef:

Geweldig _O- _O- Ik hoop er ook van die portretten bij te hebben, heerlijk.

Vandaag moest de kuikenbak weer even schoon, maar het is in de tuin te heet nu, dus heb ze maar gauw even uit de deur gegooid zodat ze op het terras kunnen rondklooien. In de veronderstelling dat mijn kat binnen zat. Niet dus :=

Maar ik geloof dat de boodschap vorige week is overgekomen :):)

Afbeelding

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 13:59

<3 alsof je kippies een plannetje maken om de kat eens van dichterbij te bekijken. :D

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:04

Ik smelt van die foto's <3 <3 <3

Super leuk!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:43

Die laatste foto is geweldig. Ik wil ook weer een kuikentje (of 2, of 3, of of of )

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 14:57

https://vimeo.com/272344846

Ondertitels:

Oh crap, oh crap, oh crap!!! Ik heb een IETS! Ik weet niet wat het is, en ik kan het niet eten, maar ik heb het, en ik wil het, en niemand anders mag het hebben. Waaaaaaaaah *\%/* *\%/*

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:31

Kuikens zijn leuk, wij zijn ooit begonnen met 4 Ajam Cemani kuikens, waarvan er uiteindelijk 1 of 2 hanen bij zaten die we verkocht hebben, maar wel pas nadat wij een bevrucht legsel hadden die we in de broedstoof hebben uitgebroed. Supercute die kuikens. Uiteindelijk hadden we er nog 4 over, waarvan 2 naar een vriend ging en wij kregen toen 2 legkippen. Die zijn na een tijd overleden en toen hebben we de 2 zwarte dames ook weggegeven, ook weer naar diezelfde vriend die was er superblij mee. Vond het heel gezellig, maar ze maakten er wel een rotzooi van en konden goed herrie schoppen. Toen de haan wegging vond 1 kip het nodig om te leren kraaien. We hebben gelukkig nooit problemen gehad met buren ofzo, maar ben wel blij dat ze weg zijn, want we hadden ondanks dat we de boel goed schoon hielden altijd veel vliegen in de tuin en er kwamen ook serieuze ratten en muizen op het voer af.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:51

black_kelpie schreef:
https://vimeo.com/272344846

Ondertitels:

Oh crap, oh crap, oh crap!!! Ik heb een IETS! Ik weet niet wat het is, en ik kan het niet eten, maar ik heb het, en ik wil het, en niemand anders mag het hebben. Waaaaaaaaah *\%/* *\%/*

:') _O-

Die pluiskontjes nu ook :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:53

Die sokjes komen eruit nu langzaam aan. Maar wat was het precies? Wie maakte trouwens dat tjierpende geluid? Dat heb ik tot nu toe alleen haantjes horen maken. Maar gezien de kleur (zalm was het toch? Als ze kleurecht zijn) zou het geen haantje kunnen zijn

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 17:03

karuna schreef:
Die sokjes komen eruit nu langzaam aan. Maar wat was het precies? Wie maakte trouwens dat tjierpende geluid? Dat heb ik tot nu toe alleen haantjes horen maken. Maar gezien de kleur (zalm was het toch? Als ze kleurecht zijn) zou het geen haantje kunnen zijn

De tjierp op het einde bedoel je? Of het hysterische getjiep de hele tijd? Die op het eind is van het haantje, die zie je er ook bij weglopen.

Het was een katje van een hazelaar of iets :+

Ik denk inmiddels dat er toch ook een 2e haan bij zit, die wordt steeds donkerder sinds 2 dagen. Maar alsnog perfect, 2 hanen en 6 hennen.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 29-05-18 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:08

Die aan het einde als dat idd het haantje is kan dat wel kloppen. :j op een van je eerdere fotos vermoed ik drie haantjes en drie hennetjes. Of er zit een niet helemaal kleurzuivere hen tussen dat kan ook :P -O- hoop dat dat niet zo is.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:30

Haha, heerlijk! Dit doet onze tamme kip nog steeds, dingen pakken en er hard mee wegrennen Terwijl de rest braaf deelt :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 17:54

karuna schreef:
Die aan het einde als dat idd het haantje is kan dat wel kloppen. :j op een van je eerdere fotos vermoed ik drie haantjes en drie hennetjes. Of er zit een niet helemaal kleurzuivere hen tussen dat kan ook :P -O- hoop dat dat niet zo is.

Ik heb echt geen flauw idee. Heb wel gezocht naar wat referentie foto's maar ik moet gewoon nog even geduld hebben voor ik het zeker weet :=

Kleurzuiver zouden ze moeten zijn, maar je weet het nooit natuurlijk.

Afbeelding

Rechts onder is duidelijk in ieder geval.