Wat geweldig om te zien! Hihi die ene met die hond.
Wij hebben er vroeger ook 2 gehad, we hadden ooit Tweety, een heel kleintje maar die heeft het helaas niet overleefd... En toen een paar jaar daarna hadden we de iets grotere Alfred, met een stukje uit zijn pootje. Alletwee zwommen regelmatig rond in onze vijver. Alfred hebben we uiteindelijk naar de kinderboerderij gebracht.
Pandora2
Geplaatst: 03-07-17 09:09
Pino is een geweldige eend geworden ! Succes met 't uitzetten, daar doe je dit toch voor ! Al kan ik mij voorstellen dat je 'm wel gaat missen
Wat een leukerds ook hierboven ! Ik ben feliefd op eendjes denk ik
faytjefay
Geplaatst: 03-07-17 09:14
Dit is piep, zo'n twee jaar geleden gevonden (zonder moeder in de buurt) en opgevangen. De cavia heeft dr opgevoed en nu is ze een blije eend in de vrije natuur!
Ik vind pino zo leuk Ga haar evht missen, alleen de zooi die ze maakt niet
Pandora2
Geplaatst: 03-07-17 10:57
Piep en cavia zijn echt te schattig Ongelooflijk hoe dieren voor mekaar kunnen zorgen
eclair98
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-17 16:07
Pino is uitgevlogen Ze was er klaar voor en was volledig in de veren. Straks of morgen wil ik een aantal foto's posten! Ik hoop dat ze er nog zit morgen of overmorgen (wanneer ik er weer ben) maar als dat niet zo is, is het ook goed.
Seven
Geplaatst: 04-07-17 16:24
Ah je hebt goed je best gedaan als eenden moeder Hopelijk kun je d'r nog een keer zien
Pandora2
Geplaatst: 04-07-17 18:15
Heerlijk is dat ! Topjob heb je geleverd ! Maar ik beken eerlijk dat ik tranen met tuiten zou huilen als ze de wijde wereld in trok
faytjefay
Geplaatst: 04-07-17 18:23
Piep woont hier nog in de buurt, vorig jaar kwam ze zelfs met haar eigen kleintjes terug. We hebben haar bij de kippen vrijgelaten, de kippenren grenst aan een riviertje. Ze heeft ook vrienden gemaakt want er zijn een stuk of 20(!) eenden die het kippenvoer opeten
eclair98
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 11:08
Ik kreeg net een appje van de staleigenaresse, Pino lag dood in de dierenweide Gisteren was ze nog lekker aan het badderen (heb helaas geen filmpje meer kunnen maken ) en vanochtend lag ze er Waarschijnlijk heeft ze een schop gekregen van een van de andere dieren Ik heb gevraagd of ze een veertje willen bewaren...
Wat een ontzettend mooie eend is ze geworden, jammer dat ze er niet meer is
eclair98
Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-17 21:45
Vanavond Pino begraven, de staleigenaresse had haar in een doos in de schuur gezet. Erg fijn, ik heb haar nog even kunnen zien en het heeft bij mij idg de twijfel over de doodsoorzaak weggenomen. Ook nog een paar veertjes eruit gehaald, als aandenken. Pino kan er niks meer mee
Even in een spoiler (geen foto), het is geen fijn verhaal....
Spoiler: Pino heeft een trap gehad, naar alle waarschijnlijkheid per ongeluk en haar oog lag eruit Het probleem is, de andere dieren gaan wel weg voor de grote dieren, maar Pino was waarschijnlijk te laat.
Ik voel me zo schuldig, als ik haar nou ergens anders had uitgezet!? Maar dan was de kans groot dat ze werd overreden of gegrepen door een hond