Grote zwartwitte krachtpatsers...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:29

lennylenny schreef:
Speelgoed of groter maken of natuurlijker aankleden is onzin, gewoon geen orca's meer in gevangenschap, het is toch vreselijk om zulke beesten in een badkuip te zien.

Mee eens uiteraard.
Maar als het dan toch moet, maak het zo'n dier dan zo comfortabel mogelijk.

Bedoel je kunt een paard in een kale stal van 3x3 zetten met 4 betonnen wanden en een betonnen vloer, maar je kunt hem ook in een stal van 3x4 zetten, met een buitenluik, tralie's voor contact met de buren en een forse laag stro op de vloer. Geeft al een heel ander beeld.

CoonArt

Re: Grote zwartwitte krachtpatsers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:27

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:42

ja is toch prachtig !! Nieuwschierigheid is duidelijk te zien zeker geen kwaad in de zin !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 12:29

OK. Goed, naar aanleiding van Bokt (en dit topic) toch maar weer even BlackFish aanschouwd en ik moet zeggen... Toch wel erg wat daarzo gaande is. OK, als ze eenmaal worden vrijgelaten in het wild (als dat zou kunnen) zijn ze dan wel weg maar je weet wat ze zeggen, wie zoekt zal vinden.

Alleen dan wel 1 máár:krijgen we dan geen Keiko situaties net zoals vroeger? Want hij zwemde toen ook weer naar de (noorse) mensen terug en de rest is historie.

Geldt ook voor de zeeleuwen en de dolfijnen natuurlijk.

Ben nog een beetje 50/50 over de film.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 12:38

HorseyDude schreef:
OK. Goed, naar aanleiding van Bokt (en dit topic) toch maar weer even BlackFish aanschouwd en ik moet zeggen... Toch wel erg wat daarzo gaande is. OK, als ze eenmaal worden vrijgelaten in het wild (als dat zou kunnen) zijn ze dan wel weg maar je weet wat ze zeggen, wie zoekt zal vinden.

Alleen dan wel 1 máár:krijgen we dan geen Keiko situaties net zoals vroeger? Want hij zwemde toen ook weer naar de (noorse) mensen terug en de rest is historie.

Geldt ook voor de zeeleuwen en de dolfijnen natuurlijk.

Ben nog een beetje 50/50 over de film.

Ja maar in black fish worden ze gescheiden van de familie, en volgens mij is dat ook gebeurd bij Keiko, alleen doordat hij eerst in noorwegen heeft kunnen "wennen" aan t water is hij terug gekomen.. Wat ik op zich niet eens heel gek vind, ze moeten ze gewoon laten in het wild dan krijgen we ook niet meer situaties als die van Keiko!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:11

Er zijn zelfs verhalen over orka's in het wild die een surfer beschermen tegen een haai. Orka's zijn erg sociale dieren die in nauw familieverband leven met elkaar.
Het is maar van welk beeld je voorgeschoteld krijgt. Ik dacht voordien ook dat het 'monsters' (zij het dan wel mooie :) ) waren die schattige zeehonden aten maar de orka's voor de kust van Victoria bv. voeden zich uitsluitend met zalm.

Kan je ze het kwalijk nemen dat ze in zo'n bassin gek of agressief worden? Arme beesten.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:21

Alleen mensen kunnen verzinnen dat je eigenaar bent van een beest uit de oceaan en het vervolgens op een dier onwaardige manier houden.

Vriend wil op termijn naar alle parken in Orlando maar ik weiger een stap in SeaWorld te zetten gelukkig denkt hij daar hetzelfde over.

Ik vind het triest dat deze manier van wilde dieren houden nog steeds legaal is.

Dit is overigens geen aanval naar jou TS. Het is een prachtig dier wat je op de foto's hebt vastgelegd. Maar deze foto's kunnen niet op tegen de foto's die ik heb gemaakt van een kudde walvissen in de North Pacific Ocean :)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:27

Mooie dieren <3 Ik zou ze dolgraag eens in het wild willen zijn, dat staat hoog op m'n bucketlist!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:35

Happy16 schreef:
Mooie dieren <3 Ik zou ze dolgraag eens in het wild willen zijn, dat staat hoog op m'n bucketlist!

Als ik mijn vriend zover krijg gaan we volgend jaar naar Tenerife whalewatchingtour :)

Ben er erg benieuwd naar aangezien dit nummer 1 was op mijn to do lijstje!

@ Selka, kan je eens een paar foto's plaatsen ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:42

Klagerdeklaagmail verstuurd naar de dolfijn vakantie. (mogen jullie best weten hoor!)

Citaat:
>> Het ALLERERGSTE WAS dat wij naar SEAWORLD toe gingen. Hoe halen jullie het in jullie botte hersens OM NAAR SEAWORLD te gaan? Die arme beesten horen in het wild te zwemmen en niet keer op keer rondjes te zwemmen in een vissenkom, al bedelende om een paar beetjes vis terwijl die dieren in het wild kilometers ver trekken in hun volle vrijheid?! Heb ik nu mijn geld zitten te spekken aan een organisatie die gevangenschap van intelligente dieren ondersteunt? Weleens BLACKFISH gezien? Vindt het BEST dat we een uitje doen maar schrap dat VRESELIJKE SEAWORLD permanent van jullie briefje. BAH!!!!!

Echt naar hen verstuurd en tot op heden nog geen bericht teruggehad....

ZO DOLFIJN WAS HET NIET!

Had ook toen vóór het bezoek gezegd dat mijn bezoek ONDER PROTEST was.
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-09-15 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:44

Overigens zijn de meeste in gevangenschap levende orka's geen kandidaten voor vrijlating. Omdat hun tanden zijn uitgeboord, hebben ze meerdere keren per dag een antiseptische spoeling nodig, las ik gisteren online. Ik kende het verhaal van Tilikum niet, dus heb gisteravond gegoogled. Deze dieren zouden in het wild dus hoogstwaarschijnlijk overlijden aan een infectie. Of ze kunnen geen vis meer vangen, omdat door het knagen aan de tralies hun tanden enorm afgesleten zijn. Dus voor deze dieren is er geen andere mogelijkheid meer, dan bijvoorbeeld een baai afsluiten en ze daar in ruimer water te laten zwemmen bijvoorbeeld. Dan kunnen ze nog wel gevoerd worden en behandeld blijven.

Maar een wet die erdoor komt die het verbied om dergelijke dieren te vangen en in gevangenschap te houden, mag van mij liever nog gisteren dan vandaag worden aangenomen. En dan ook niet fokken met deze dieren, tenzij je een dusdanig belachelijk bassin heb, van dusdanig grote afmetingen en die aan zulke hoge dierenwelzijnseisen moet voldoen, dat niemand het in zijn hoofd haalt nog "zomaar" orka's te houden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:46

djinnie schreef:
Overigens zijn de meeste in gevangenschap levende orka's geen kandidaten voor vrijlating. Omdat hun tanden zijn uitgeboord, hebben ze meerdere keren per dag een antiseptische spoeling nodig, las ik gisteren online. Ik kende het verhaal van Tilikum niet, dus heb gisteravond gegoogled. Deze dieren zouden in het wild dus hoogstwaarschijnlijk overlijden aan een infectie. Of ze kunnen geen vis meer vangen, omdat door het knagen aan de tralies hun tanden enorm afgesleten zijn. Dus voor deze dieren is er geen andere mogelijkheid meer, dan bijvoorbeeld een baai afsluiten en ze daar in ruimer water te laten zwemmen bijvoorbeeld. Dan kunnen ze nog wel gevoerd worden en behandeld blijven.

Maar een wet die erdoor komt die het verbied om dergelijke dieren te vangen en in gevangenschap te houden, mag van mij liever nog gisteren dan vandaag worden aangenomen. En dan ook niet fokken met deze dieren, tenzij je een dusdanig belachelijk bassin heb, van dusdanig grote afmetingen en die aan zulke hoge dierenwelzijnseisen moet voldoen, dat niemand het in zijn hoofd haalt nog "zomaar" orka's te houden.

Dus die medewerkerkers hebben de vrijlating van hun dieren 'gesaboteerd' zodat ze in het bassin moeten BLIJVEN?! It get's better and better... :(

Oja, het is een hele kluif maar lees dit eens, aanklagingen tegen seaworld: https://consumermediallc.files.wordpres ... plaint.pdf
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-09-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:48

mooie foto's jammer van hoe ze met de dieren omgaan.

Heb even de site van dolfijn vakanties bekeken. Je hoefde niet mee dus was wil je met deze niet nette mail bereiken?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:50

butengeweun schreef:

Heb even de site van dolfijn vakanties bekeken. Je hoefde niet mee dus was wil je met deze niet nette mail bereiken?

Uhm, slecht hotel? onvriendelijk personeel? onaangekondigde dingen? geld dat je moest inleveren en waar zij dan op jouw geld gingen leven?

Die lui zijn gewoon op jouw geld uit! Maargoed, laten we on topic blijven!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:51

Met zo'n mail bereik je inderdaad niet zoveel denk ik :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:52

Happy16 schreef:
Met zo'n mail bereik je inderdaad niet zoveel denk ik :=

Het was te proberen, maar bij hun boek ik NIETS meer. Laten we het daar maar op houden.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:52

butengeweun schreef:

En misschien het feit dat zij uberhaupt naar zo'n park gaan, terwijl zij zich Dolfijn vakanties noemen?

Snap je helemaal TS, in waarom je alsnog wel bent gegaan en waarom je niet mee wilde.
Deel jou mening, net zoals velen (oké, eigenlijk iedereen) over het dierenwelzijn van 0,0 voor deze prachtige wezens.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 13:53

Leprycorn schreef:
butengeweun schreef:

En misschien het feit dat zij uberhaupt naar zo'n park gaan, terwijl zij zich Dolfijn vakanties noemen?

Snap je helemaal TS, in waarom je alsnog wel bent gegaan en waarom je niet mee wilde.
Deel jou mening, net zoals velen (oké, eigenlijk iedereen) over het dierenwelzijn van 0,0 voor deze prachtige wezens.

:j +:)+

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:54

Zie net wat voor reis organisatie het is. Dan hebben ze het met jou verkeerd aangepakt, maar probeer een nette mail te maken naar hun met de argumenten voor hun om er niet meer heen te gaan.

Daar bereik je meer mee dan z'n mail als die je nu gestuurd hebt

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 14:15

HorseyDude schreef:
djinnie schreef:

Dus die medewerkerkers hebben de vrijlating van hun dieren 'gesaboteerd' zodat ze in het bassin moeten BLIJVEN?! It get's better and better... :(

Oja, het is een hele kluif maar lees dit eens, aanklagingen tegen seaworld: https://consumermediallc.files.wordpres ... plaint.pdf

In principe wel. Ik heb een heel stuk gelezen over twee dierentandartsen die daar werkten toen dit werd toegepast en zij vertelden wel waarom, maar dat stuk heb ik duidelijk niet goed genoeg opgeslagen. In principe is de tand opengelegd (het was engels, de 'pulp' werd er uitgeboord?), waardoor bij voldoende spoeling de kans op tandproblemen (nou ja, holle huls problemen) verleden tijd zouden moeten zijn.
Het afslijten van de tanden komt door de (horizontale) tralies tussen bepaalde bassins. De dieren worden gescheiden en willen nog wel eens flink bijten door de tralies heen. Hierdoor slijten de tanden buitenproportioneel en hebben sommige orka's vrijwel niets meer over.

Zo staat er in een van de vele online verhalen over Tilikum dat hij, toen hij gevangen werd, in een door netten afgesloten baai werd gehouden. Vanwege de angst op dierenrechtenactivisten die de netten konden saboteren, moesten de dieren 's nachts in een 'holding tank'. Deze was bizar klein en er gingen drie orka's in (2 grote dominante vrouwen en de toen nog kleine Tilikum).

Duidelijk is in ieder geval dat het dierenwelzijn helaas op orka gebied niet op een hoog pitje lijkt te staan.

Overigens is het sowieso dubieus om een hoog intelligent dier, zoals een dolfijn of orka, in een dergelijke geestdodende omgeving te houden (om van de ruimte nog niet te spreken) en bij veel orka's ook in sociaal isolement, en dan te vragen of ze kunstjes willen doen, want zo kunnen we hun hersenen aan het werk houden...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:09

Afbeelding

Dit is de enige foto die ik van afstand online heb staan }:0 Nouja je ziet in ieder geval meer water dan bij die arme knul in SeaWorld..

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:25

Selka schreef:
[ Afbeelding ]

Dit is de enige foto die ik van afstand online heb staan }:0 Nouja je ziet in ieder geval meer water dan bij die arme knul in SeaWorld..

Het lijkt meer op een bultrug dan op een Orca.. of misschien zie ik dat verkeerd.. :x

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:27

Ik zei ook Walvis en niet Orca hahaha

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 15:37

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 15:44

Ik zie het inderdaad! Sorry Selka! :')