zo hadden kennissen van ons vroeger een hond die stenen opdook. na een paar weken kregen we een telefoontje, of we a.u.b geen stenen meer in het water wilde gooien voor de hond, zodat hij het hopelijk kon afleren..
ze hadden namelijk een recreatieeilandje, waarbij op de bodem erg veel puin lag.. Ze kregen het dier bijna niet meer uit het water en er lang inmiddels zoveel puinstenen op het droge dat ze een compleet terras konden aanleggen.. na 'gooi en haal op' had hij blijkbaar bedacht 'ik kan ze ook zelf wel vinden daar'.. halve stoepegels dook hij daar op rofl.
mijn eigen hondje kwam in haar goede jaren het water niet meer uit als er een boomstam in het water lag... dan bleef ze er maar aan sjorren en trekken en proberen of ze m naar de kant kon krijgen.. waarschijnlijk met de bedoeling dat ik dan à la highland games de boomstam weer met een vaart het water in zou kieperen.. Af en toe kon ze gewoon bijna niet meer, hing ze gewoon in de zijtakken uit te hijgen om daarna weer verder te gaan..
eerste paar keer was ik echt bang dat ze uit vermoeidheid gewoon zou verdrinken. lees, eerste keer, broek uit, in onderbroek het water in (met toeschouwers zucht), hond 'gered' van de boomstam.. uit het water. dripdrying op de kant wachten tot ik mijn broek weer aan kan.. Hond schudt zich uit (over mijn broek) en rent vervolgens terug het water in om verder te sjorren aan die boomstam..
heeft uiteindelijk drie jaar geduurd voor dat ding een keer op een dag zomaar weg was.. en tussen maart/april, tot diep in oktober was ze er bijna dagelijks mee bezig (daarbuiten moest ik haar echt aan de lijn houden, ze heeft bijna geen vet, dus om haar nu midwinter in de plomp te laten gaan).
----
Maar nu de sloot is uitgebaggerd, wat gaat Nookie nu verzinnen kimmie?
kimmie261
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-15 18:24
ik zie het helemaal voor me,de hond redden met toeschouwers ,haha die dan vrolijk weer terug springt als je hem eenmaal op de kant hebt...
zo ging mijn vader eens de labrador uit de sloot redden die we toen hadden omdat ze "paniekerig" keek ,vlak voor een bomvol restaurant zetten hij 1 voet in het water op een houten steiger welke spekglad bleek door de algen,waarna hij ter tonele in slowmotion heel charmant ter water gegleden is
de hond klom overigens 5 meter verder de kant op en stond echt te kijken van 'wat doet die nou in het water?? '
en uhm,ik denk dat ik maar graspollen voor nookie in de sloot moet gaan gooien ,als het maar zinkt en zij het kan opduiken,dat is op dit moment helemaal je van het voor haar
Fellow
Geplaatst: 15-08-15 18:25
Oohh hij gaat helemaal kopje onder Leuke hond heb je, hahaha