kittens van Terence onze langharige kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Re: kittens van Terence onze langharige kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 00:25

Wat zizjn ze super leuk fotsy!
Ik hoop voor jou en je katjes op een lang en gezond katten leven.
Wat een narigheid zeg.
Ik durf mijn katten niet los te laten wel hebben ze een ren.
Maar overal zitten voor en nadelen aan.

Ik hoop dat je katje die nog eenthuis zoekt de juiste mensen krijgt die hij verdient!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 20:53

Dit vind je als je thuiskomt van het werk

Afbeelding

Afbeelding

Ze groeien goed en sommigen gaan al in de kattenbak zeg amai die leren dat snel, ook beginnen ze nu allen korrels te eten.
Wat worden ze ook lekker speels en actief

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:16

Ach gossie wat ontsettend schattig zeg.
Gaat snel he dat opgroeien.
Voor je het goed en wel door hebt zijn ze alweer volwassen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:09

zoekt de *vind ik leuk* knop :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:56

Twee kittens zijn ondertussen vertrokken pfff altijd moeilijk. Mams heeft precies niks gemerkt of vindt het toch niet erg.

De twee die we gaan houden zijn beiden halflangharig en zelfs de kater heeft precies nog meer haar.
Ze zijn wel heel speels, breken gans het kot af en houden ons wakker snachts met hun gekoers en dan mams die af en toe eens een halfdode muis binnenbrengt maar zijn zo een schatjes :D en ik durf ze nog niet buiten laten := af en toe gaan ze eens mee op wandel met mij en de dochter maar we wonen op boerderijtje en ben bang dat we ze dan niet meer gaan vinden. Vanaf welke leeftijd mogen ze eigenlijk alleen buiten?
Afbeelding

Luilekkerland

Afbeelding
Mams geeft goeie voorbeeld, eerst korreltje van de grond opeten :D

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:27

Een kort maar krachtig antwoord eerst laten helpen!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 13:34

uiteraard, al mijn poezen zijn geholpen, behalve de halflangharig omdat ik er kittens van wou, vermits mijn katten sneuvelen met de vleet :( .

Maar ik vind als iedereen zijn kater helpt, hoeven de kattinnen niet zo vroeg want op die leeftijd is dit volgens mijn DA nog niet verantwoord.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 25-06-15 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:40

Ik vind dat je zowel als baas van een kater of poes zelf verantwoordelijk bent voor het laten helpen van je huisdier.
Als je geen vroegcastratie wil zit er niets anders op als ze binnen te houden totdat ze wel geholpen zijn.
Is de moederpoes al wel geholpen? anders is de kans groot dat ze alweer met een buik vol loopt en daarom haar al verhuisde kleintjes niet mist ;)

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:41

Ik had mijn katten altijd een half jaar aan de pil, voor ze gesteriliseerd werden. Steriliseren als ze 6 maanden oud zijn, vind ik ook erg vroeg.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 13:45

die gaat binnenkort maar net voor vertrek van haar twee kleintjes is ze door DA gescand want hij heeft haar kleintjes geplaatst, in België mag je geen kittens meer plaatsen zonder dat ze geholpen zijn en hij vond dit veel te vroeg dus hebben we dit zo opgelost, de mensen gaan ze laten steriliseren bij hem.
En ze gaat niet vaak buiten en hij zei ook tot zolang ze nog zoogt zou dit wat moeten tegenhouden. Maar ja is zo een ongelooflijke man, zo zei hij als ze dik begint te worden, kom je maar. ;) zolang gaan we niet wachten :D
Maar ze zoogt nog volop dus nog beetje geduld.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 15:50

Sushi wordt volgende week gesteriliseerd op aanraden van mijn DA. Dan zijn de kittens 6,5 weken. De kittens wou hij nog niet steriliseren omdat ze nog veel te klein zijn. Toen ik hem wees op die wet in ons Belgenland zei hij dat die er wel is, maar niet gecontroleerd wordt. Het kittentje dat hier blijft wordt sowieso op de leeftijd van 6 maanden steriliseerd.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 07:54

Waarom maken ze nu een wet die eigenlijk niet haalbaar en ongezond is, ongelooflijk toch. Waarom verplichten ze niet om iedere kat te laten helpen vanaf zes maand ofzo.
Ik begrijp het wel, zwerfkatten is een probleem. En afzetten, vorige zomer zijn hier twee kittens gedumpt, ja dat heb je als je in niemandsland woont maar gelukkig gisteren nog mailke gekregen van de nieuwe eigenaars. Die vrouw kwam om een pony en ging met twee katten naar huis en een pony ;)

Afbeelding

Altijd leuk als ze een goede thuis krijgen.

En Terence en de kittens doen het goed, wat een schatjes maar mams is de leukste en knuffelstigste kat die ik ooit heb gekend, komt van mijn schoot niet af en komt smorgens even kroelen in de slaapkamer

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:50

Fotsy schreef:
die gaat binnenkort maar net voor vertrek van haar twee kleintjes is ze door DA gescand want hij heeft haar kleintjes geplaatst, in België mag je geen kittens meer plaatsen zonder dat ze geholpen zijn en hij vond dit veel te vroeg dus hebben we dit zo opgelost, de mensen gaan ze laten steriliseren bij hem.
En ze gaat niet vaak buiten en hij zei ook tot zolang ze nog zoogt zou dit wat moeten tegenhouden. Maar ja is zo een ongelooflijke man, zo zei hij als ze dik begint te worden, kom je maar. ;) zolang gaan we niet wachten :D
Maar ze zoogt nog volop dus nog beetje geduld.

Ik heb geen hoge pet op van die DA van jou,ongelooflijk het antwoord als ze zoogt moet het wel wat tegenhouden.
Een poes wordt gewoon krols ondanks dat ze zoogt en kan gewoon zwanger raken als ze zoogt,en maar eventjes naar buiten is precies genoeg tijd om snel gedekt te worden want katers ruiken het van verre als een poes krols is en liggen op de wacht.
En op de opmerking als ze dik begint te worden kom je maar daar gaan helemaal mijn haren van overeind wat een.......

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 21:28

helemaal mee eens hoor, is niet bepaald de meest subtiele DA in woorden, zo zei hij bij mijn eerste drie katten dat ik moest wachten tot 1 jaar om ze te steriliseren want als ze ondertussen worden platgereden en als ze dik worden, breng ze dan maar. Ik moet er gewoon om lachen hoor, is een man he en DA wordt je niet uit liefde voor de dieren, is toch alleen maar miserie. Het ergste van al is wel dat hij gelijk had, die katten hebben de leeftijd van 1jaar nooit gehaald, allen omver gereden door een auto, de laatste hebben we laten inslapen want we waren thuis toen het gebeurde, vreselijk was dat, hier rijden 2 auto's per dag rond maar zelfs als ze ons Tinkerbel (4e kat) gewoon op straat zagen liggen (die was aan het spelen in de zon), reden die er gewoon over, nog niet eens stoppen :( Ik was er kapot van, mijn maatje weg, bijna voor mijn ogen. ;(
vijf katten in 1,5 jaar tijd, vreselijk, en ik neem uiteraard mijn verantwoordelijkheid en de jongen hou ik gewoon zelf, heb alleen voor deze veel vraag gekregen dus toch maar twee weggedaan.
En we kunnen hier niet zonder katten, op een boerderij wonen met 5 paarden, kippen, ganzen, eenden, konijnen, hond, kan een paar katten niet ontbreken of de muizen, ratten, mollen en wilde konijnen komen je tegemoet :D en niet vergeten vossen, die hebben schrik van katten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 21:22

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 21:15

lang geleden nog eens updatje, de kittens worden groot, heel groot

deze week even bespreken wanneer ze kunnen geholpen worden want ze breken mijn kot af :=

Benny, de stoere kater

Afbeelding

Afbeelding

Iza, de sluwe kattin

Afbeelding

Afbeelding

Iza is net mams

Afbeelding

Heb dan de gehele kattenfamilie maar even op foto gezet

Fonkel, onze dikke kater (geholpen uiteraard)

Afbeelding

En Ariel, de bedeesde kattin (ook geholpen uiteraard), valt bijna niet te aaien, wel lastig soms

Afbeelding

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:01

wat zijn ze allemaal lief en schattig!!!!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:18

Ohhhhh Wat is Iza geweldig mooi.!! <3