Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Punz schreef:TS: dat je geen stamboom bij de pup hoeft is jouw keuze, maar: hoe zit het met de gezondheidsonderzoeken bij de ouder dieren. Zijn ze getest op HD eventueel ED en eventueel erfelijk aanwezige oogaandoeningen?
Ga in ieder geval na bij de rasvereniging op welke erfelijke afwijkingen die honden getest moeten worden om uberhaupt voor een stamboom in aanmerking te komen. Dan weet je ook op welke afwijkingen verantwoordelijke fokkers hun ouderdieren laten testen voordat ze het dier als fokdier gebruiken.
Heeft jouw "hobbyfokker" deze gezondheidsonderzoeken niet laten doen bij de ouderdieren dan zou ik toch voorzichtig zijn bij het aanschaffen van een pup uit een dergelijk nest. En ik snap dat het lastig is om kritisch te blijven als je zo'n schattige pup ziet, maar fokkers die niet testen op aandoeningen waar volgens de rasvereniging wél op getest moet worden, zijn wat mij betreft fokkers die je moet mijden! Je zit er niet op te wachten op bij de pup tegelijkertijd ook een aantal gezondheidsproblemen aan te schaffen
love_western schreef:Geloof dat TS zelf volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken. Snap niet waarom jullie er zo over door blijven drammen
Maar wat een leukerd tsBlijf foto's posten! Ben gek op puppy's. Hoop zelf volgend jaar weer een mechelpupje aan te schaffen.
2IJsjes schreef:In het verleden dacht ik er ook zo over, hondje met stamboom en weten of de ouders wel gezond zijn. Totdat wij een puppy kochten bij een topfokker van de rasvereniging. Mijn god wij hebben nog nooit zo'n ziek beestje mee gekregen. En de fokker.... die gaf niet thuis. Ik heb een brief naar de rasvereniging gestuurd en vlak daarna kreeg ik een reactie van de pup bemiddeling. Gelukkig is het puppy na de eerste slechte weken wel opgenknapt, helaas is hij maar 9 jaar geworden maar heeft ons veel plezier gebracht.
Nu hebben we een hond niet via de fokvereniging en wat een leuk en gezond beest is het. Je kunt niet uitsluiten of je pup niet erfelijk belast is, je zult dan mee moeten doen met alle onderzoeken die behoorlijk in de papieren lopen om te onderzoeken of je pup erfelijkheden heeft.
Vermeerdering van beesten.... doet niet iedereen daar aan mee die nesten heeft????
Ik wens je veel plezier met je mooie dame en hopelijk gaan jullie hele leuke jaren tegemoet met elkaar.
Cinnepin schreef:love_western schreef:Geloof dat TS zelf volwassen genoeg is om haar eigen keuzes te maken. Snap niet waarom jullie er zo over door blijven drammen
Maar wat een leukerd tsBlijf foto's posten! Ben gek op puppy's. Hoop zelf volgend jaar weer een mechelpupje aan te schaffen.
Mechels zijn ook leuk!! Heb er ook 1 gehad