Nicky91 schreef:Ik heb dit een beetje gevolgd en vind het heel netjes wat je doet!
Alleen dit stukje:
"maar je hebt van die honden die al met de b*k open aan komen rennen, ik heb hele fijne laarzen aan en geef ze dan een rotschop, daarna vervolg ik net zo kalm mijn weg weer met dox. al sje maar in beweging blijft en je hond het leert te negeren gaat dat wel goed "
Heb je het dan over wanneer je ergens loopt waar honden eigenlijk niet los mogen, of ook op plekken waar een hond mag los lopen?
Ik heb zelf 12 jaar lang een boerenfox gehad, deze liep nooit aan de lijn, als puppy wilde hij niet aan de lijn lopen en luisterde zo goed dat ik hem wel bij me had, maar verder nooit wat mee deed.. Ook ik ben vaak staffords/pitbulls etc tegen gekomen nog nooit problemen mee gehad, zij liepen aangelijnd en die van mij volgde aan de voet, totdat ik zei dat die weer mocht gaan.
echt super leuk die reacties!! ik was op het ergste voorbereid ivm de korf die ik omdoe
het maakt mij niets uit als ze loslopen hoor , en als ik in een losloop gebied loop dan zoek ik het zelf op natuurlijk
als andere honden luisteren hoor je me niet, ook al loopt ie los in een aanlijn gebied, dat risico is dan voor de eigenaar zelf.
maar idd bij ons in het bosje lopen er gewoon los die vast moeten, en sommigen zijn niet vriendelijk. maar goed, dat zul je altijd houden