Kleine baby's worden grote baby's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:13

De fokster van die van mij heeft een opvang, daar gaan de meeste per 2 en soms castraten los, maar die heeft ze niet erg vaak. Dus ik heb gewoon even rondgekeken en had eigenlijk meteen bingo met een opvang met veel castraten, jong en oud! Ik heb nu wel voor een jonge gekozen (van afgelopen mei) maar ze hadden er vanalles.

Wel vreemd dat ze zeiden dat je je beer in moest leveren :oo Kom op zeg..

Ja op zo'n manier dan snap ik 't, ik haal ze ook bij een fokster dus maar wel eentje waarvan ik weet dat het het op een goede manier doet en niet elke 2 weken een nestje..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:15

Ja, echt zot. Ik had ook echt zoiets van "zei ze dat nu echt?!" Mijn mannen gaan helemaal nergens heen, die blijven hier lekker tot aan hun laatste adem. En ik zeg wel dat ik met de tijd wil stoppen maar zodra er 1 wegvalt haal ik toch weer een nieuwe omdat ik de ander niet alleen wil laten en ook niet weg kan doen.

Ik haal ze ook alleen bij een goede fokker vandaan. Mijn allereerste caafjes heb ik dik 12 jaar geleden bij een dierenwinkel gehaald omdat ik niet beter wist en omdat ze er zo zielig bij zaten. Dat doe ik echt nooit meer wat waren die beestjes ziek. De ene is amper 3 maanden geworden en zijn broertje is op 2 jarige leeftijd overleden door een hersenbloeding.
Laatst bijgewerkt door Tazzey op 12-01-15 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:15

Awhhhhh wat worden ze groot <3 , de zolder is mooi zo :j En sammy <3 , die heeft een iniemini stukje hart ingepikt kleine vechtertje

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:18

Ja precies! Ik heb dat bij de konijnen nu, ze gaan niet weg maar ik hoef eigenlijk geen nieuwe meer := Dus nu hebben we er eentje met de afspraak dat als die van mij dood zou gaan hij terug gaat.. Ik vind dat opzich wel hard maar anders blijf je door gaan.

Haha Rebecca ik denk niet dat je de enige bent! Bij mij heeft ze een flink stuk gejat <3

Tazzey

Re: Kleine baby's worden grote baby's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:21

Dat is het ook. Ik kan alleen geen diertje wegdoen waar ik me aangehecht heb. En doorgaans is dat al als ik ze 5 minuten vast heb. :D :')

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:22

Ik snap het verhaal niet zo goed Tazzey. Want wat was nou de reden dat het onmogelijk was? Want in principe horen beertjes niet bij elkaar voor zo ver ik weet. Tuurlijk kan het goed gaan, maar in de regel plaatsen opvangen geen beertjes bij elkaar uit. Dus dan snap ik wel dat dat onmogelijk was. Of heb je ook geprobeerd een bejaard zeugje als leeftijdsgenootje te vinden?

Ik hoor zelfs verhalen dat opvangen "leencavia's" of "leenkonijnen" hebben voor mensen die een oud diertje hebben zitten en hierna willen stoppen met knaagdieren. Dan wacht je tot jouw eigen diertje overleden is en dan breng je de leencavia/konijn weer terug.

Er schijnen idd rare/aso opvangen te zijn hoor, dat vertelt mijn vaste opvangadres (waar ik zelf vrijwilligerswerk doe) ook. Maar ik kan me niet voorstellen dat zij jou niet zou hebben geholpen met een bejaarde cavia.

Net als met alles: er zijn goeie en er zijn slechte... Uiteindelijk gaat het mij om de dieren en zou ik zelf fok op geen enkele manier steunen. Maar ik snap wel dat jij het in dit geval wel hebt gedaan, je hebt het geprobeerd iig ;)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 15:24

_O- Dat is wel snel ja.
Ik ben allergisch voor konijnen (cavia's ook maar dat speelt gelukkig alleen als ze ruien en is nu weer wat minder)
dus ik houd ze eigenlijk nooit vast.. En mijn moeder voert ze := Cavia's zijn mijn afdeling :Y)

Bij die konijnen kon ik uiteindelijk ook niks vinden (vind maar eens een konijn van 5+ dat blijkt moeilijk) dus heb ik uiteindelijk een advertentie gemaakt en toen reageerde een opvang die ik zelf niet gevonden had :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:06

Ik heb alleen maar beertjes bij elkaar gehad en dat gaat prima. Ik wilde er geen zeugje bij omdat ik mijn beertje niet wil laten castreren.
Zodra je de opvang meld dat je een beertje hebt en er een nieuw beertje bij wilt dan slaan de stoppen door. Je krijgt niet eens de kans om uit te praten. Dan ben ik er wel een beetje klaar mee.

Mijn mannen zijn happy met elkaar, goed soms is het even knokken om de rangorde te bepalen maar altijd zonder verwondingen. In dik 12 jaar altijd goede stelletjes gehad terwijl mijn ouders en een vriendin de grootste moeite hadden om vrouwtjes te koppelen met elkaar of een castraat.
Zolang de opvangen op die manier blijven denk en je niet de kans geven dan vind ik het niet vreemd dat ze zo vol zitten.

Bij een andere opvang kon ik een beertje mee krijgen maar die moest €83 kosten EN ik moest bewijs leveren dat mijn beertje een gecastreerd was. Dus toen maar een lief kereltje uit de dierenwinkel/fokster vandaan.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 16:24

83€ :oo Die zijn gek, tuurlijk blijft de opvang dan vol :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:34

Ik vroeg wel of hij dan gouden keutels legt. :D _O-

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:48

Het is wel heel raar dat al die opvangen zo reageerden en niet meedenken. Ik vind het wel slim om als standpunt te hebben ze niet bij elkaar te zetten, omdat gemiddelde baasjes er niet echt op zullen letten en ze niet uit elkaar zullen halen mocht het mis gaan. Dan maar beter het zekere voor het onzekere nemen en in principe niet 2 mannetjes uitplaatsen. Maar als ze jou hadden laten uitpraten merken ze dat jij weet wat je doet en actie zou ondernemen mocht er wat mis gaan. En sowieso wordt er toch altijd gekoppeld? Dus dan zien beide partijen vanzelf of het wel of niet gaat.

Denk wel dat je pech hebt gehad qua opvangen, want ik maak het echt heel anders mee. Ben wel heel benieuwd welke opvangen dit waren.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:55

Ik heb mijn huidige setje mannen 1 x uit elkaar gehaald en toen waren we er ook van overtuigt dat ze niet meer samen konden maar na zorgvuldig koppelen is het toch gelukt en nu kunnen ze niet zonder elkaar.

Ik heb ook maar een paar opvangen gesproken en was er toen echt zo klaar mee dat ik geen anderen meer gebeld heb. Ik geloof graag dat ik pech heb gehad. Ik weet niet meer exact welke opvangen dit waren het is al bijna 5 jaar geleden.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 23:01

Ik heb vroeger 2 mannetjes bij elkaar gehad, dat ging goed tot er een 3e bij kwam, wisten wij niet := Dus toen hadden we uiteindelijk 3 mannen alleen :(:) Ging allemaal niet meer..

Nu die broertjes komt wel goed, dat is meestal niet zo'n probleem gelukkig :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:47

Zou ik wat mogen vragen? Ik heb nu ook 2 broertjes bij elkaar zitten, genaamd: Puck en Muk :D maar hoe groot is de kans dat ze later gaan vechten? Ze zijn nu 3 maanden oud. Ik ga een 1.20 kooi voor ze kopen met veel huisjes en afleiding. Zodat mocht het nodig zijn elkaar kunnen ontlopen. Nu zei de fokker tegen mij dat hij er zelf nooit problemen mee heeft gehad. Ze springen en rennen en piepen wel blij maar is dit echt blijheid of woede? Kijk me niet aan als dierenmishaldelaar aub maar een jaar geleden is mijn cavia vrouwtje dood gegaan. Heb haar altijd alleen gehad en van de dierenwinkel vandaan. Wist ik toen veel..... Heeft het een goede 8 jaar volgehouden. Maar is de kans groter dat 2 broertjes gaan vechten of kan dat ook makkelijk bij vrouwtjes? Groetjes !

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 17:52

Hoi, natuurlijk, vragen mag altijd! :)

Ik heb nu zelf dus ook 2 broertjes bij elkaar zitten, dat gaat tot nu toe prima.
Het kan natuurlijk altijd fout gaan, maar dat is met vrouwtjes net zo. Mocht het fout gaan moet je ze wel optijd uit elkaar halen en dan zou ik ze zelf laten castreren en allebei een vrouwtje geven :)

Veel huisjes zou ik zelf niet doen, je kunt beter 2 huisjes geven zodat ze er allebei 1 hebben, niet heel de kooi vol bouwen dan kunnen zo ook lekker spelen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:59

Oke dankje! Ik heb er nu een doos in staan. Die eten ze liever dan ze er in slapen :+
Ik lees veel op cavia sites enzo maar daar zeggen ze dat vrouwtjes allemaal makkelijker zijn om te koppelen enzo. Hoe oud zijn jou caafs als ik vragen mag? Heb je ook mee gemaakt dat volwassen mannetjes nog gingen vechten. En tuurlijk mogen ze een klappertanden en ruzie hebben maar liever niet met bloed enzo. Groetjes :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:01

Ze zijn nu dus 2 maanden :)
Ik probeer het gewoon zo, mochten ze toch nog gaan vechten laat ik ze allebei castreren en gaan ze bij de rest.

Klettertanden en ruzie hebben is ook niet goed als het vaak is hoor, dan kunnen ze het gewoon echt niet met elkaar vinden dan moet je ze niet samen laten zitten..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:06

Oke bedankt! Eentje die maakt nu al wel van die prrrrrrrr geluid. Wat is dit voor geluid? Ik probeer het idd zo en anders 1 naar pap en 1 naar mam (ouders gescheiden) met natuurlijk een leuk vriendinnetje :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:07

Oh wat lief, ik had vroeger ook een US Teddy. Soms mis ik mijn caafjes maar ik heb ze al zo lang niet gehad.
Knappe babies iig!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:08

Dat heeft met onderdanigheid te maken, doen die van mij ook :)

Zolang je ze maar wel castreert voor ze een vriendinnetje krijgen :P Maar met broertjes is er een niet heel veel kans dat het fout gaat hoor!

Dankje chimello! Ik vond US Teddy's eigenlijk niks hiervoor, maar ze zijn zo leuk <3 Ik ben helemaal om!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:12

Dankje! Ben best bang/gespannen dat ze gaan vechten maar goed. Gek genoeg doet de grootste en dus de zwaarste dit geluid altijd maken en de kleinste niet.... Wat grappig om te lezen! Mijn caafs zijn ook teddy' s wat voor moet je me niet vragen :D
Puck <3
Afbeelding
Muk <3

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:14

Wat een leukerds!

Bij mij pruttelen ze allebei, het heeft er wel iets mee te maken maar wat nou precies ben ik even kwijt := Wel iets met onderdanigheid/baasje spelen.. maar wie nou welke taak had zegmaar weet ik niet :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:18

Haha! Gisteren zaten ze onder de bank en ik maar roepen Puck, Muk kom dan...... Haha (zucht) heb 15 minuten op me knieën gezeten :P trouwens te piepen al lekker als de koelkast open gaat of er een brief word open gemaakt of als ik thuis kom uit school <3