Wat rot dat het zo slecht ging

Ben benieuwd hoeveel ze nu weegt!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amkeVH schreef:wat een leuke reacties allemaal! ik ben ook echt heel blij dat ze nu zo aan het groeien is![]()
@geerke nee, als ze wat kleiner blijft is dat ook helemaal geen ramp, als ze dan maar wel gewoon gezond is!
@fjordhorse ja inderdaad, we hebben er nu ook van geleerd, zal ik in de toekomst ook beter op gaan letten. maar we hebben haar nu, en ik zou dr echt niet meer in willen ruilen!![]()
![]()
maar nu waar jullie allemaal op gewacht hebben![]()
tromgerofffeeell....
ze weegt nu 7,5 kg!!!![]()
(we zijn precies 2 weken geleden ook geweest en toen was ze 5,5 kg. dus in 2 weken precies 2 kg zwaarder geworden
rumay schreef:Fijn dat het beter gaat met Ziva
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor een DH als hulphond?
En je zegt je wil haar zelf opleiden en dan koop je een hond waarvan je eigenlijk de voorgeschiedenis/karakter van de ouders niet kent.
Een hulphond is een hulp en dan kan het zijn dat deze hond qua karakter niet geschikt is als hulphond en dan zeker niet waarvoor jij de hond hebt.
En natuurlijk de hond is nog jong enz. maar meestal is een karakter iets wat ook in de hond zit en wat je er niet zo uit traint.
Het is niet voor niks dat een hulphond een gedegen en lange opleiding krijgt en goed wordt gescreend, en dat veel potentiele hulphonden afvallen omdat ze niet geschikt blijken te zijn.
Hopelijk heb je goed begeleiding bij het hele proces van opvoeden en trainen en komt het helemaal goed.
amy_leftover schreef:Weet je zeker dat je waaks niet verward met onzekerheid? (Wat wellicht voortkomt uit jouw eigen onzekerheid in bepaalde situaties, precies dat waarvoor je dus eigenlijk een hulphond nodig hebt)
Dat ze de zekerheid van jouw kant mist, zelf ook wat onzeker wordt daardoor en dit compenseert met blaffen/happen.
Mag ik vragen wat je zoal met Ziva doet? Volgt ze cursussen/trainingen samen met jou?
essiesilly schreef:Met Rumay en Amy leftover eens
Zonde dat ze zo n slechte start gehad heeft.. En jammer (gelukkig weet je het nu zelf) dat je toch bij een stamboomloze, niet betrouwbare fokker gekocht hebt. Onderzoek van te voren doen is zo makkelijk en scheelt zo veel (kop)zorgen. Je weet nu niet wie de ouders zijn, er zit immers geen stamboom en dna test bij dus iedereen kan vader of moeder zijn
Het blaffen en happen naar mensen zou ik zeer! Serieus nemen en komt eigenlijk altijd voor uit angst, angst die ze van jou voelt (dh zijn heel gevoelig) of angst wat uit haar zelf komt
Ik hoop voor jou dat het een fijne hulphond word! Al is de start niet goed en zal het nog een hele kluif worden