http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij ... -1647749W/ Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
http://www.boerderij.nl/Rundveehouderij ... -1647749W/
Sperma kopen we "gewoon" via CRV. Die hebben ook een verkoper in Boekarest zitten die het netjes bij ons langsbrengt.
Je hebt hallen of schuren waar ze in staan, waar ze aan het halster gebonden worden.
Haha, als ze van hooi al vervetten, dan blijft er alleen nog haast stro over om ze te voeren
Ik heb vandaag opgelet tijdens het splitsen van de kuddr pinken, en met ee Jersey/Jersey kruislingen was het wat 50/50 wat gedrag betreft, een aantal gingen inderdaad als een ongeleid projectiel alle kanten op (het schrikdraad zette het weer met vier poten op de grond
) en de andere volgde de kudde 
hihi, ze zijn wat zenuwachtig aangelegd maar als je ze kent zijn ze werkelijk top! Kalf op bedrijf heb ik een goede band mee, 

Alles om de koeien schoon te houden.
! 
Verschillende rassen voldoen eraan als je je kalf zo poedelig krijgt, heb alleen nog niet kunnen vinden hoe ze dit doen xD Ik weet dat bijvoorbeeld Maine Anjou gebruikt wordt.
Jerseys
Nieuw-Zeeland
Super leuk!

De fielddays op het terrein van Mysterycreek of ergens anders?
, baal er nu al van dat ik weer terug moet!
Spruitjee schreef:MarlindeRooz, dankje! Dan weet ik dat nu ook
Imd, ik loop stage in Cambridge, twee/drie uur rijden onder AucklandDe fielddays op het terrein van Mysterycreek of ergens anders?
Momenteel hebben ze best veel crossbreds, en LIC heeft nu de "Kiwicross", was dit er bij jou toen ook al? Ik probeer nu namelijk mijn onderzoek te doen met deze kruisingen, krijg alleen niet zoveel hulp vanuit het bedrijf waar ik zit als dat ze beloofd hadden helaas.
Hoe lang heb jij hier dan in NieuwZeeland gezeten? Het is een super gaaf land, baal er nu al van dat ik weer terug moet!
)..
(Ik wil kijken of er een relatie aan te tonen is tussen de bloedvoering, kwaliteit uier en productie)
) En daarna met klasgenoten rondreizen en nog meer zien van Nieuw-Zeeland. Heb je nog aanraders van plekken die gezien moeten worden?
Heb je al geskydivet? Zéker doen! Verder vond ik eigenlijk het hele zuiden sowieso mooi. Ik houd erg van treinreizen en vond de trein door Arthur's Pass zeker een aanrader (en als je het niet met de trein doet, dan met de auto of bus). Walvissen in Kaikoura, Franz Jozef/Fox gletsjer, Christchurch is erg mooi, blue penguin colony in Oamaru, wij zijn ook met de stray bus naar stewart island geweest.
MissYvette4u schreef:MarlindeRooz schreef:
OMG wat een gave koe!
Normaal gesproken zie je alleen maar de "standaard" koeien, nooit geweten dat er zulke mooie koeien bestaan en ook nog ieder met specifieke eigenschappen.

Toegegeven, de hoofden van jerseys vind ik persoonlijk echt ubercute