Wat leuk om zo'n verzameling van zoetwatervissen te zien. Ik durf niet te duiken, maar geniet wel altijd van alle foto's en verhalen van anderen.
TS, namens mijn oud-collega's kan ik je een Oosterscheldeduik ook aanbevelen.
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-14 06:51
De Oosterschelde ken ik hoor. Ben ik ook al geweest. De Noordzee is ook gaaf (maar kan ook heel zwaaar zijn met veel stroming en slecht zicht). Bergmeren, ondergelopen mijnen, grotten, wrakken, allemaal leuk.
En Nelleke, hoe lang is het geleden dat je gedoken hebt? Want het water is in Nederland nu heerlijk warm aan de oppervlakte Dus nu is het eigenlijk de tijd om het te doen.
Ja, meervallen hebben we ook in Nederland, maar niet in Tynaarlo. Ik heb in Nederland meervallen gezien van 1,40 en 1,50m lang. In Thailand van 2,5m
Tolenburgseplas in hoofddorp zitten meervallen.
8nnemiek
Geplaatst: 04-08-14 08:17
Gaaf zeg! Ik wist niet dat het water toch nog zo helder is! Vanaf de oppervlakte lijkt het altijd zo troebel en groen.. Waar wij zeilen zijn ook altijd veel duikers bezig. Lijkt me erg gaaf hoor! Vooral ook die eenden die steeds het water in duiken, dat lijkt me zo leuk om eens vanaf de andere kant te zien
Prachtig hoe veel mensen hier trouwens bang zijn voor vissen Onze vissen dat zijn toch wel de meest onschuldige dieren die er bestaan
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 04-08-14 08:21, in het totaal 2 keer bewerkt
blyth
Geplaatst: 04-08-14 08:18
Wat gaaf om te zien! Lijkt me erg gaaf om te doen! Alleen erg jammer dat ik zelf doodsbang bang ben vissen groter dan formaat goudvis
ik zwem vaak in een kanaal in de buurt, water is niet helder, maar zwemmen daar de vissen ook dicht bij ? ik dacht dat de vissen wel bang waren en weg zwommen..
Wat gaaf!! Heb je nog meer foto's? Ik vind het zo mooi om te zien! Helaas ben ik zelf een mietje maar heb wel ooit met haaien gezwommen/gesnorkeld.. Dat vond ik al enorm dapper van mezelf.. Denk niet dat ik dat nu nog durf
Bijzonder om dat zo te zien, super cool om dat te kunnen! In artis heb ook een 'grachten' aquarium, dat vond ik vroegah ook heel tof om te zien!
fenja
Geplaatst: 04-08-14 15:45
Zo wat ontzettend mooi. Altijd een keertje willen duiken en dit met eigen ogen willen zien. Helaas geen duikbrevet en ook geen duikuitrusting. Wel een paar keer voor de fun gedoken in een zwembad. Maar dat haalt het niet bij de natuur echt aanschouwen. Veenmeer is niet zo ver bij mij vandaan. Echt een mooie plas om te gaan duiken.
Mooi!! Misschien toch maar weer eens naar NL en het water in... 24 graden zou ik nog aankunnen denk ik
germie
Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-14 20:25
Ja, dat is aan de oppervlakte, je moet niet te diep gaan dan, want op 20m is het nog altijd maar 4-5 graden en wordt het ook nooit warmer (tenzij je in zout water duikt). Maar ondiep zit toch de vis, dus dat lukt nu prima