We zochten paaseieren maar vonden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:54

Maartje1990 schreef:
Wat fijn dat jij ze in huis genomen hebt. Wat de chip betreft, dat kan je toch ook gewoon aan de Dierenarts vragen?

Ja zoals aangegeven gaan we naar alle waarschijnlijkheid dinsdag even naar de dierenarts met het gezinnetje. Dan is de chip kwestie ook direct opgelost. :) En we houden dagelijks alle sites voor vermissing in de gaten of ze niet toevallig vermist wordt. Daarbij heb ik een oud-collega van de dierenambulance het profiel van de poes doorgegeven, als hij een melding binnen krijgt mbt deze poes dan belt hij me. Maar het lijkt me sterk, ze was/is zo mager en ze zwierf al een tijd over het park. Daarbij komt dat ik het ontzettend vreemd vind dat ze zomaar op vreemd terrein jongen gooit, als ze een thuis had zou ze dat toch verkiezen boven alles lijkt mij? Verder geen ervaring mee hoor, ik heb normaal alleen maar kerels. :Y)

Barney vind de kittens interessant en gaat er ook bij liggen, maar toont verder geen agressie naar hun toe. Moeder laat dat ook toe, maar als hij een grens overschrijd jaagt ze hem ook zo weer de bench uit. Die drie kunnen er overigens niet bij als wij er niet zijn want dan doen we de bench gewoon dicht. :j Doen we sowieso overdag een paar uur, want op die manier gaat moeders in ruststand en pakt een paar uurtjes slaap. Met het deurtje open blijft ze op haar hoede, vrij logisch eigenlijk.

Edit: geen vergissing sites maar vermissing sites. :Y) Een klein vergissing dus.
Laatst bijgewerkt door KimD op 27-04-14 00:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Maartje1990

Re: We zochten paaseieren maar vonden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 23:55

Oh daar heb ik overheen gelezen :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 23:59

Is niet erg, zijn ook wel lange verhalen telkens. :')

Rien10, je brengt me op ideeën. }:) Kinderboek over de wilde avonturen van Pim, Pom, Barney, Beer en naamloos en naamloos. *\%/*
Alhoewel wilde avonturen misschien wat ver gezocht is. Het wildste wat ze doen op een dag is één keer uithalen naar de muis die aan de krabpaal hangt. Daar zijn ze dan zo uitgeput van dat ze minstens 6 uur slaap nodig hebben om bij te komen. :z

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:00

Kimberley84 schreef:
anneliesdj schreef:

Je zou de dierenambulance kunnen bellen, die komen daar wel voor en als jij aangeeft dat ze bij jou mogen blijven tot de eigenaar is gevonden, zullen ze ze ook niet meenemen.
Anders kun je contact opnemen met een stichting, die hebben meestal ook een chipreader en willen vast ook wel even langskomen.

Dierenambu neemt ze mee, heb ik een x voor handen gehad. Mocht van mij bij mij blijven maar dan kwamen ze niet chip lezen

O raar, de dambu's die ik ken doen dat dus niet, die laten hem zitten als je dat aangeeft.
Is doorgaans ook makkelijker voor de eigenaar.
En ik zie dat je niet ver bij mij uit de buurt zit, welke d ambu is dat?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 00:03

Hier is het ook vrij normaal dat als je de Dambu belt ze het dier onherroepelijk meenemen en je daarna minstens 24 uur moet wachten voor je het dier terug kunt krijgen. Daarbij betaal je vrij veel geld om je dier terug te halen. Laatst heeft iemand €150,- moeten betalen voor zijn hondje. Dier was goed en wel 4 uur vermist, maar moest toch 24 uur blijven. Die mensen hadden ook gebeld voor de chip te laten lezen, ze wilden het diertje ook in huis houden. Tevergeefs dus.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:07

Oh wat een mooiere, lekker sprekend koppie! En wat lief die kleintjes.
Ik moest zo lachen om de bovenste 3 foto's van de vorige pagina, geniaal!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:16

KimD schreef:
Hier is het ook vrij normaal dat als je de Dambu belt ze het dier onherroepelijk meenemen en je daarna minstens 24 uur moet wachten voor je het dier terug kunt krijgen. Daarbij betaal je vrij veel geld om je dier terug te halen. Laatst heeft iemand €150,- moeten betalen voor zijn hondje. Dier was goed en wel 4 uur vermist, maar moest toch 24 uur blijven. Die mensen hadden ook gebeld voor de chip te laten lezen, ze wilden het diertje ook in huis houden. Tevergeefs dus.

Dan was de hond niet geregistreerd. D ambu komt, leest de chip, is eigenaar bekend gaan ze direkt bellen en brengen hem rechtstreeks daarheen. Als hij niet bekend is brengen ze het dier naar het asiel. Ritje dierenambu kost ruim 100 euro, dag in het asiel kost al gauw 15 euro, dus ik snap waar die kosten vandaan komen. Dat ze hem niet direkt op konden halen zal te maken hebben met de openingstijden van het asiel.
Ja het is l*llig ik weet het, maar zo werkt het nu eenmaal.
Hier in de buurt laten ze het dier bij de vinder als die dat wil (meerdere d ambu's doen dat), omdat dat doorgaans dichter bij de eigenaar is en bovendien geld scheelt (d ambu ritje kost ook geld). Maar blijkbaar doen ze dat niet overal.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 05:41

Chip was wel degelijk geregistreerd, hondje droeg zelfs een NDG penning. Dus nee hij is niet direct naar de eigenaar gebracht hoewel die dat wel vroeg, hij heeft zelfs voorgesteld om het hondje op te halen bij de mensen die hem gevonden hadden. Hij kon hem de dag erna ná 15.00 ophalen. De Dambu maakt er de laatste tijd een vreselijk potje van.... ;) Ik bel ze ook niks meer, voor niks meer. Ik zoek liever zelf uit wie de eigenaar is. Daarom dat ik deze poes ook zelf in huis houdt.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 05:59

Joolien schreef:
[ Afbeelding ]

Deze foto vind ik redelijk briljant _O- :')

mee eens , hij is echt geweldig!!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 11:09

Al die foto's met Barney erachter, mijn god die is echt geniaal. _/-\o_

Wel fijn dat de kittens nog even kunnen blijven! :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:45

KimD schreef:
Chip was wel degelijk geregistreerd, hondje droeg zelfs een NDG penning. Dus nee hij is niet direct naar de eigenaar gebracht hoewel die dat wel vroeg, hij heeft zelfs voorgesteld om het hondje op te halen bij de mensen die hem gevonden hadden. Hij kon hem de dag erna ná 15.00 ophalen. De Dambu maakt er de laatste tijd een vreselijk potje van.... ;) Ik bel ze ook niks meer, voor niks meer. Ik zoek liever zelf uit wie de eigenaar is. Daarom dat ik deze poes ook zelf in huis houdt.

>;)
Ja ik snap het, ik bel ze ook niet, maar dat heeft andere redenen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:04

De Dambu is soms zo krom... :n zonde want ze kunnen er zoveel meer uithalen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:23

anneliesdj schreef:

O raar, de dambu's die ik ken doen dat dus niet, die laten hem zitten als je dat aangeeft.
Is doorgaans ook makkelijker voor de eigenaar.
En ik zie dat je niet ver bij mij uit de buurt zit, welke d ambu is dat?[/quote]

midden drenthe (ik heb rosalie vroeger gereden voor als je niet meer weet wie ik ben hoe is het met haar?)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:30

Ah je hebt ook een topic kim! :D Hoe leuk!
Ze zijn echt poepig!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:36

Heel goed hoor Kimberley, maar is best wel offtopic hier :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 12:56

Net toch maar weer de dierenambulance gebeld voor een eventuele chipcontrole zonder dat ze het beestje meenamen. Was mogelijk tegen betaling, €55,-! Vanaf gezien dus.. om 3 uur een afspraak in het dierencentrum. :) Dus over 2 uurtjes weten we of mevrouw een chip heeft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 16:56

KimD schreef:
Net toch maar weer de dierenambulance gebeld voor een eventuele chipcontrole zonder dat ze het beestje meenamen. Was mogelijk tegen betaling, €55,-! Vanaf gezien dus.. om 3 uur een afspraak in het dierencentrum. :) Dus over 2 uurtjes weten we of mevrouw een chip heeft.

Ze is niet gechipt en alles is gezond. *\o/*
Stiekem een beetje opgelucht want ik ben toch wel al aan haar gehecht. <3

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:58

En nu?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 17:01

Blijft ze sowieso tot de kittens oud genoeg zijn, in die tijd blijven we met zijn alle de sites in de gaten houden en Jos belt me als er bij de Dierenbescherming een melding binnenkomt. Als de kittens weg zijn en we hebben nog steeds geen eigenaar blijft ze bij ons wonen. :)

Voor de kittens hebben zich alle nieuwe baasjes gemeld, dus dat komt helemaal goed. Maargoed voor die weggaan zijn we zeker 8 weken verder.

Zal straks nog een foto-update doen. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:11

* SMELT * Wat een mooi gezinnetje ! Ik ben helemaal feliefd ! <3 <3 <3 <3
Moesten mijn 3 dametjes niet zo wantrouwig tegenover andere poezen zijn, ik kwam ze kapen :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:14

Goed nieuws dat ze helemaal gezond zijn Kim, en wat gezellig dat ze nog even bij jullie blijft :j Plaats je nog wat fotoupdates van de opgroeiende kittens met moeder?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 17:28

Ja! Alhoewel de foto's nu allemaal wel eentonig zijn nu ze nog zo klein zijn. Verheug me nu al op de tijd dat ze beginnen rond te hupsen. :j

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 17:31

-ik zal we de enige zijn, maar ik vind de mama nog liever dan de ukkies-
wat lief <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 09:35

Mama is ook echt een schatje, gisteren heeft ze een half uur lang met me gekroeld en ze was erop los aan het spinnen. :+: Sommige mensen hebben er misschien overheen gelezen, ze is dus niet gechipt en nog steeds nergens als vermist gemeld.

Foto's zijn geen technisch hoogstandje, maar ze zijn dat ook gisterenavond laat gemaakt bij weinig licht. Het geeft een idee. *\o/*

Het is ook niet makkelijk, zo'n aanhang.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Varkensneusje!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oepsie!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende keer! :wave:
Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:40

Wat een lieve foto's zeg, hadden ze de oogjes al open toen je ze meenam?
Als ik ze zo zie dan zeg ik 2,5 week oud.
Duurt niet lang meer voor ze rond gaan hupsen.