Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
franka75 schreef:Ja anders lopen ze toch weg
eilleen333 schreef:franka75 schreef:Ja anders lopen ze toch weg
Je snapt mijn punt duidelijk niet...
Tijgers zijn niet bedoeld om mensen te vermaken. Ze moeten een tuigje aan, zodat ze gebruikt kunnen worden om mensen te entertainen. Ik vind dat raar en onjuist.
Fokprogrammas, prima, maar onder de goede omstandigheden. Dus op een groot stuk land wat voldoet aan de eisen die een tijger van nature stelt aan zijn leefomgeving.
Een circus of dierentuin voldoet daar niet aan. Er is gewoon niet genoeg ruimte...
franka75 schreef:Met reizen ligeen ze gewoon in hun hok in een dichte vrachtwagen. En als ze dan op bestemming zijn, hooguit 3 uurtjes in nederland en vaak korter Dan leggen ze een stuk aan de kooi vast waar ze lekker kunnen spelen en rollen en springen en maffen.
franka75 schreef:Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met hoe manege paarden gehouden worden, het gevoel dat je daarbij hebt, voor mij in elk geval wel, een privepaard heeft het nou eenmaal beter vaak.
franka75 schreef:Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met hoe manege paarden gehouden worden, het gevoel dat je daarbij hebt, voor mij in elk geval wel, een privepaard heeft het nou eenmaal beter vaak.

franka75 schreef:Hoi ja ik hou heel veel van dieren maar een kat met een tijger vergelijken werkt niet, een tijger is namelijk levensgevaarlijk ze zitten in een hok omdat dat niet anders kan ook voor zn eigen bescherming op zon moment. Ik sla geen dieren die iets moeten leren, natuurlijk niet ik doe dat ook op de normale manier via vd of wat dan ook. Daarbij huisdieren komen ook in asielen terecht omdat er teveel zijn en mensen er niet meer voor willen zorgen. Is ook een klein hokje met veel stress en veel andere katten in de buurt. Deze tijgers liggen heerlijk in het zonnetje te maffen, ook tijgers slapen erg veel. ze reizen iedere week naar een andere plek dus ze zien veel verschillende dingen en ze ze hebben vanaf baby een goede opvoeding gehad . Ze hebben ook zeker humor en worden per dier uitgedaagd. De een kan meer en andere dingen als de ander. Ik heb ze hier nog nooit met stroom of wat dan ook zien werken. Een paard wat niet luistert of de baas speelt krijgt doorgaans ook een keer in zn leven wel een keer op zn kop , wees eerlijk. ze zitten in een groot park in frankrijk met ruimte schreef ik, niet in een hok.
Floor_x schreef:jazeker.franka75 schreef:Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met hoe manege paarden gehouden worden, het gevoel dat je daarbij hebt, voor mij in elk geval wel, een privepaard heeft het nou eenmaal beter vaak.
Dat kan je dus absoluut niet vergelijken want een paard is gedomesticeerd en een tijger niet
Ongelooflijk dat sommige dierenvrienden (want dat zijn we hier op bokt) circusdieren kunnen goedpraten...
franka75 schreef:Hoi ja ik hou heel veel van dieren maar een kat met een tijger vergelijken werkt niet, een tijger is namelijk levensgevaarlijk ze zitten in een hok omdat dat niet anders kan ook voor zn eigen bescherming op zon moment. Ik sla geen dieren die iets moeten leren, natuurlijk niet ik doe dat ook op de normale manier via vd of wat dan ook. Daarbij huisdieren komen ook in asielen terecht omdat er teveel zijn en mensen er niet meer voor willen zorgen. Is ook een klein hokje met veel stress en veel andere katten in de buurt. Deze tijgers liggen heerlijk in het zonnetje te maffen, ook tijgers slapen erg veel. ze reizen iedere week naar een andere plek dus ze zien veel verschillende dingen en ze ze hebben vanaf baby een goede opvoeding gehad . Ze hebben ook zeker humor en worden per dier uitgedaagd. De een kan meer en andere dingen als de ander. Ik heb ze hier nog nooit met stroom of wat dan ook zien werken. Een paard wat niet luistert of de baas speelt krijgt doorgaans ook een keer in zn leven wel een keer op zn kop , wees eerlijk. ze zitten in een groot park in frankrijk met ruimte schreef ik, niet in een hok.
Hoe naïef kan je zijn? Heb je überhaupt wel de citaat van SaskiaKa gelezen?
RusselNuwell schreef:eilleen333 schreef:Wat is precies het drama als de tijger uit zou sterven? Zelf zie ik hem liever uitgestorven dan uitsluitend in dierentuinen en het circus. Het mooi zou zijn als ze zich in het wild konden handhaven, maar daar zijn wij mensen te egoistisch voor.
![]()
Hier sla je voor mij de spijker op z'n kop.
franka75 schreef:Luister tuurlijk is het niet een situatie die normaal is eerder uitzonderlijk. En ja het is niet de natuurlijk beste omgeving . En ja omdat de mensen het leuk vinden blijft het bestaan. Maar ik vermoed dat dit misschien wel nooit gaat veranderen , dus kan je er maar beter het beste van maken. Maar dieren denken wel heel anders dan wij he. En ik ga het niet goedpraten ,Ik vertel hoe je er ook tegenaan kan kijken
franka75 schreef:Zullen we het nog even over de veeteelt in dit land hebben?
franka75 schreef:Zullen we het nog even over de veeteelt in dit land hebben?
Hoe kan je jezelf een dierenvriend noemen als je dit soort praktijken steunt en het zelfs goed praat... tamary schreef:RusselNuwell schreef:[quote="eilleen333"
Wat is precies het drama als de tijger uit zou sterven? Zelf zie ik hem liever uitgestorven dan uitsluitend in dierentuinen en het circus. Het mooi zou zijn als ze zich in het wild konden handhaven, maar daar zijn wij mensen te egoistisch voor.
[/quote
![]()
Wat het ontbreken van een groot roofdier doet met de rest van het ecosysteem laat de OVP mooi zien. Dat hele kaartenhuis laten instorten kost meer dan alleen een grote kat met strepen. Mensen zijn heel erg van uit het oog = uit het hart. Zichtbaarheid + aaibaarheidsfactor = wil om te beschermen.
Floor_x schreef:franka75 schreef:Zullen we het nog even over de veeteelt in dit land hebben?
Het ene kwaad kan het andere toch niet goedmaken?
Ik kan echt echt echt écht niet begrijpen dat mensen zó ontzettend simpel hierover kunnen denken.
Echt bizarHoe kan je jezelf een dierenvriend noemen als je dit soort praktijken steunt en het zelfs goed praat...
eilleen333 schreef:[="tamary"]
[="RusselNuwell"]
[="eilleen333"
Wat is precies het drama als de tijger uit zou sterven? Zelf zie ik hem liever uitgestorven dan uitsluitend in dierentuinen en het circus. Het mooi zou zijn als ze zich in het wild konden handhaven, maar daar zijn wij mensen te egoistisch voor.
[/quote
![]()
franka75 schreef:Nou als je tijgers die geboren worden generatie opvoed met een zon wil mogelijke basis denk dat ze op een bepaald moment wel weer uitgzet kunnen worden. Dat duurt natuurlijk wl een aantal jaren.