Mijn ontmoeting met hele kleine tijgertjes, foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:43

Met reizen ligeen ze gewoon in hun hok in een dichte vrachtwagen. En als ze dan op bestemming zijn, hooguit 3 uurtjes in nederland en vaak korter Dan leggen ze een stuk aan de kooi vast waar ze lekker kunnen spelen en rollen en springen en maffen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:46

franka75 schreef:
Ja anders lopen ze toch weg

Je snapt mijn punt duidelijk niet...
Tijgers zijn niet bedoeld om mensen te vermaken. Ze moeten een tuigje aan, zodat ze gebruikt kunnen worden om mensen te entertainen. Ik vind dat raar en onjuist.
Fokprogrammas, prima, maar onder de goede omstandigheden. Dus op een groot stuk land wat voldoet aan de eisen die een tijger van nature stelt aan zijn leefomgeving.
Een circus of dierentuin voldoet daar niet aan. Er is gewoon niet genoeg ruimte...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:46

Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met hoe manege paarden gehouden worden, het gevoel dat je daarbij hebt, voor mij in elk geval wel, een privepaard heeft het nou eenmaal beter vaak.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:48

eilleen333 schreef:
franka75 schreef:
Ja anders lopen ze toch weg

Je snapt mijn punt duidelijk niet...
Tijgers zijn niet bedoeld om mensen te vermaken. Ze moeten een tuigje aan, zodat ze gebruikt kunnen worden om mensen te entertainen. Ik vind dat raar en onjuist.
Fokprogrammas, prima, maar onder de goede omstandigheden. Dus op een groot stuk land wat voldoet aan de eisen die een tijger van nature stelt aan zijn leefomgeving.
Een circus of dierentuin voldoet daar niet aan. Er is gewoon niet genoeg ruimte...

Tuurlijk snap ik het wel, ik begrijp heel goed je punt, maar je hebt werk paarden en luxe dieren is misschien wel een goed spreekwoord.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:48

Bedenk je nou smoesjes om alles goed te praten? Of ben je daadwerkelijk zo dat je niet verder wilt denken dan alles wat wordt gezegd door anderen om het maar goed te praten?
En wat heeft dat manegepaard er mee te maken, waarom zou een manegepaard het nou weer slecht moeten hebben? Ook het spreekwoord werkpaarden en luxe paarden is volledig uit zijn verband gerukt hier.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:48

franka75 schreef:
Met reizen ligeen ze gewoon in hun hok in een dichte vrachtwagen. En als ze dan op bestemming zijn, hooguit 3 uurtjes in nederland en vaak korter Dan leggen ze een stuk aan de kooi vast waar ze lekker kunnen spelen en rollen en springen en maffen.

En dat is gewoon geen goede leefomgeving voor een tijger. Kan je hoog en laag springen, maar van stront kan je geen chocolade maken. Andersom wel;)

Ik bedoel het allemaal niet persoonlijk op jou, maar ik heb gewoon een hekel aan het tentoonstellen van dieren met een bewustzijn, gevoel en behoeftes. Utilisme heet dat. Zij moeten zich maar aanpassen omdat wij dat leuk vinden. En we vinden het normaal...
Dat laatste is misschien nog wel het ergste. We proberen goed te praten wat slecht is...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:49

franka75 schreef:
Ik denk dat je het een beetje kan vergelijken met hoe manege paarden gehouden worden, het gevoel dat je daarbij hebt, voor mij in elk geval wel, een privepaard heeft het nou eenmaal beter vaak.

Ondanks het feit dat dit over tijgers gaat en niet over paarden heb ik daarin dezelfde mening. Ik ben geen fan van maneges...

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:50

franka75 schreef:

Dat kan je dus absoluut niet vergelijken want een paard is gedomesticeerd en een tijger niet ;)

Ongelooflijk dat sommige dierenvrienden (want dat zijn we hier op bokt) circusdieren kunnen goedpraten... :n

franka75 schreef:
Hoi ja ik hou heel veel van dieren maar een kat met een tijger vergelijken werkt niet, een tijger is namelijk levensgevaarlijk ze zitten in een hok omdat dat niet anders kan ook voor zn eigen bescherming op zon moment. Ik sla geen dieren die iets moeten leren, natuurlijk niet ik doe dat ook op de normale manier via vd of wat dan ook. Daarbij huisdieren komen ook in asielen terecht omdat er teveel zijn en mensen er niet meer voor willen zorgen. Is ook een klein hokje met veel stress en veel andere katten in de buurt. Deze tijgers liggen heerlijk in het zonnetje te maffen, ook tijgers slapen erg veel. ze reizen iedere week naar een andere plek dus ze zien veel verschillende dingen en ze ze hebben vanaf baby een goede opvoeding gehad . Ze hebben ook zeker humor en worden per dier uitgedaagd. De een kan meer en andere dingen als de ander. Ik heb ze hier nog nooit met stroom of wat dan ook zien werken. Een paard wat niet luistert of de baas speelt krijgt doorgaans ook een keer in zn leven wel een keer op zn kop , wees eerlijk. ze zitten in een groot park in frankrijk met ruimte schreef ik, niet in een hok.

Hoe naïef kan je zijn? Heb je überhaupt wel de citaat van SaskiaKa gelezen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:53

Luister tuurlijk is het niet een situatie die normaal is eerder uitzonderlijk. En ja het is niet de natuurlijk beste omgeving . En ja omdat de mensen het leuk vinden blijft het bestaan. Maar ik vermoed dat dit misschien wel nooit gaat veranderen , dus kan je er maar beter het beste van maken. Maar dieren denken wel heel anders dan wij he. En ik ga het niet goedpraten ,Ik vertel hoe je er ook tegenaan kan kijken

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:53

Floor_x schreef:
franka75 schreef:

Dat kan je dus absoluut niet vergelijken want een paard is gedomesticeerd en een tijger niet ;)

Ongelooflijk dat sommige dierenvrienden (want dat zijn we hier op bokt) circusdieren kunnen goedpraten... :n

franka75 schreef:
Hoi ja ik hou heel veel van dieren maar een kat met een tijger vergelijken werkt niet, een tijger is namelijk levensgevaarlijk ze zitten in een hok omdat dat niet anders kan ook voor zn eigen bescherming op zon moment. Ik sla geen dieren die iets moeten leren, natuurlijk niet ik doe dat ook op de normale manier via vd of wat dan ook. Daarbij huisdieren komen ook in asielen terecht omdat er teveel zijn en mensen er niet meer voor willen zorgen. Is ook een klein hokje met veel stress en veel andere katten in de buurt. Deze tijgers liggen heerlijk in het zonnetje te maffen, ook tijgers slapen erg veel. ze reizen iedere week naar een andere plek dus ze zien veel verschillende dingen en ze ze hebben vanaf baby een goede opvoeding gehad . Ze hebben ook zeker humor en worden per dier uitgedaagd. De een kan meer en andere dingen als de ander. Ik heb ze hier nog nooit met stroom of wat dan ook zien werken. Een paard wat niet luistert of de baas speelt krijgt doorgaans ook een keer in zn leven wel een keer op zn kop , wees eerlijk. ze zitten in een groot park in frankrijk met ruimte schreef ik, niet in een hok.

Hoe naïef kan je zijn? Heb je überhaupt wel de citaat van SaskiaKa gelezen?
jazeker.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:54

Zullen we het nog even over de veeteelt in dit land hebben?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:54

RusselNuwell schreef:
eilleen333 schreef:
Wat is precies het drama als de tijger uit zou sterven? Zelf zie ik hem liever uitgestorven dan uitsluitend in dierentuinen en het circus. Het mooi zou zijn als ze zich in het wild konden handhaven, maar daar zijn wij mensen te egoistisch voor.

_/-\o_
Hier sla je voor mij de spijker op z'n kop.

Wat het ontbreken van een groot roofdier doet met de rest van het ecosysteem laat de OVP mooi zien. Dat hele kaartenhuis laten instorten kost meer dan alleen een grote kat met strepen. Mensen zijn heel erg van uit het oog = uit het hart. Zichtbaarheid + aaibaarheidsfactor = wil om te beschermen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:56

franka75 schreef:
Luister tuurlijk is het niet een situatie die normaal is eerder uitzonderlijk. En ja het is niet de natuurlijk beste omgeving . En ja omdat de mensen het leuk vinden blijft het bestaan. Maar ik vermoed dat dit misschien wel nooit gaat veranderen , dus kan je er maar beter het beste van maken. Maar dieren denken wel heel anders dan wij he. En ik ga het niet goedpraten ,Ik vertel hoe je er ook tegenaan kan kijken

Dat snap ik, en natuurlijk kan je er op meerdere manieren tegenaankijken.

Als niemand dit meer zou Steunen door te gaan kijken, dan houdt het vanzelf op. Nu is het winstgevend om deze dieren te houden, mensen betalen ervoor.

Dieren denken anders dan wij. Ze kunnen dit niet relativeren. Het zijn net kleine kinderen. Die snappen ook vrij weinig. Maar dat neemt niet weg dat ze ongelukkig of gefrustreerd kunnen zijn/worden hiervan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 00:58

Ovp help ff wat betekend dat ook al weer.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:58

franka75 schreef:

Prima, ook daar ben ik het niet mee eens. Maar maak dan even een nieuw topic. Want dt gaat over wilde dieren tentoonstellen aan publiek waarbij geen rekening wordt gehouden met het feit dat het een wild/ niet gedomesticeerd dier is. De veeteelt is weer uitbuiting op een andere manier. Die dieren zijn wel gedomesticeerd en daar zit wel verschil tussen.

Maar ik vind beide vormen van dierenmishandeling.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:59

Hoe ik er tegenaan kijk is het zo dat dit dierenleed blijft bestaan doordat er te veel mensen zijn die die mooie tijgers/olifanten/leeuwen/whatever kunstjes willen zien doen waar ze niet voor gemaakt zijn. Omdat men dat zo graag wil, dan moeten we maar de slechte omstandigheden over het hoofd zien die die beesten doormaken. En nee, als mensen dit niet willen inzien, dan gaat het inderdaad niet snel veranderen. Want och gut, stel je toch voor, een circus vol met mensen die hun passie uitoefenen waar zij zelf voor gekozen hebben in acrobatiek en in goochelarij. Ja, zou echt ontzettend saai zijn om naar te kijken -sarcastische ondertoon-

En nogmaals, zoals ik al zei -gericht op je berichtje 'zullen we het maar even over veeteelt hebben'-, je wilt het ene kwaad met het andere kwaad te vergelijken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 00:59

franka75 schreef:

Oost vaarders plassen

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:00

franka75 schreef:

Het ene kwaad kan het andere toch niet goedmaken?
Ik kan echt echt echt écht niet begrijpen dat mensen zó ontzettend simpel hierover kunnen denken.
Echt bizar :n Hoe kan je jezelf een dierenvriend noemen als je dit soort praktijken steunt en het zelfs goed praat...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:01

tamary schreef:
RusselNuwell schreef:
[quote="eilleen333"
Wat is precies het drama als de tijger uit zou sterven? Zelf zie ik hem liever uitgestorven dan uitsluitend in dierentuinen en het circus. Het mooi zou zijn als ze zich in het wild konden handhaven, maar daar zijn wij mensen te egoistisch voor.
[/quote
_/-\o_

Wat het ontbreken van een groot roofdier doet met de rest van het ecosysteem laat de OVP mooi zien. Dat hele kaartenhuis laten instorten kost meer dan alleen een grote kat met strepen. Mensen zijn heel erg van uit het oog = uit het hart. Zichtbaarheid + aaibaarheidsfactor = wil om te beschermen.

Helemaal mee eens hoor! Ik vind ook wel dat we de tijger moeten behouden, maar dan dus in de natuur. Ze zijn nu in de natuur aan het uitsterven, en we fokken ze voor het circus... Dat is niet zoals het zou moeten zijn.

Ik maakte de keus tussen helemaal uitgestorven, of niet meer voorkomend in de natuur, maar wel in circus en dierentuin. Dan heb ik ze liever uitgestorven, dat maakt voor het ecosysteem niet uit. Het ecosysteem heeft geen baat bij de tijgers uit het circus.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:04

eilleen333 schreef:
franka75 schreef:

Oost vaarders plassen

Oh ja ook een goede

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:06

Floor_x schreef:
franka75 schreef:

Het ene kwaad kan het andere toch niet goedmaken?
Ik kan echt echt echt écht niet begrijpen dat mensen zó ontzettend simpel hierover kunnen denken.
Echt bizar :n Hoe kan je jezelf een dierenvriend noemen als je dit soort praktijken steunt en het zelfs goed praat...

Ik kan je wel vertellen dat als er een verbod komt ik daar het ook echt wel mee eens ben hoor. Maar bedenk ook dat circussen dan naar het buitenland gaan. Er zijn in het buitenland ook echt circussen die ik vreselijk vind

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:08

eilleen333 schreef:
[="tamary"]
[="RusselNuwell"]
[="eilleen333"
[/quote
_/-\o_

Wat het ontbreken van een groot roofdier doet met de rest van het ecosysteem laat de OVP mooi zien. Dat hele kaartenhuis laten instorten kost meer dan alleen een grote kat met strepen. Mensen zijn heel erg van uit het oog = uit het hart. Zichtbaarheid + aaibaarheidsfactor = wil om te beschermen.[/quote]

Helemaal mee eens hoor! Ik vind ook wel dat we de tijger moeten behouden, maar dan dus in de natuur. Ze zijn nu in de natuur aan het uitsterven, en we fokken ze voor het circus... Dat is niet zoals het zou moeten zijn.

Ik maakte de keus tussen helemaal uitgestorven, of niet meer voorkomend in de natuur, maar wel in circus en dierentuin. Dan heb ik ze liever uitgestorven, dat maakt voor het ecosysteem niet uit. Het ecosysteem heeft geen baat bij de tijgers uit het circus.[/quote] spatie
Nou als je tijgers die geboren worden generatie opvoed met een zon wil mogelijke basis denk dat ze op een bepaald moment wel weer uitgzet kunnen worden. Dat duurt natuurlijk wl een aantal jaren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:10

franka75 schreef:
Nou als je tijgers die geboren worden generatie opvoed met een zon wil mogelijke basis denk dat ze op een bepaald moment wel weer uitgzet kunnen worden. Dat duurt natuurlijk wl een aantal jaren.

Klopt, maar een zo wild mogelijke basis is dus niet ze aan tuigjes doen en in vrachtwagens stoppen ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 01:12

nee duh maar deze tijgers zijn wel raszuiver dus daar gaat een paar jaar overheen, ik denk dat dat wel mogelijk is. Ik ga maffen trusten allemaal

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 01:13

franka75 schreef:
nee duh maar deze tijgers zijn wel raszuiver dus daar gaat een paar jaar overheen, ik denk dat dat wel mogelijk is. Ik ga maffen trusten allemaal

Ik heb oprecht geen idee waar je het over hebt.