Vanavond lagen er 5 kuikens onder en een onbevrucht ei. Ze zullen niet veel last hebben van het weer hoor! Ze liggen nog lekker onder moeders vleugels midden in de struiken op het eilandje van de vijver
polbo
Geplaatst: 08-04-14 18:28
Wat leuk! Doet mij denken aan een paar jaar terug met mijn schaapje. Helaas heb ik die 3 jaar geleden in moeten laten slapen omdat hij erg ziek was.
Lambo (Zo hete hij) was ook een ram maar hem hem uit eindelijk wel laten castreren zodat hij bij de andere schapen in het land kon staan. Als ik hem dan riep kwam hij er ook altijd meteen aan (en de rest van de hele kudde (85 schapen) dus ook) Hij leerde zijn kunstjes juist wel heel erg snel en wist ze zelf na maanden niet gedaan te hebben moeiteloos weer uit te voeren.
Er zijn hier nog wel topic's van hem op bokt te vinden. Via bokt uit eindelijk met hem in de krant gekomen en de volgende dag op tv bij hart van nederland, 4 in het land, jeugdjournaal en rtvNoort. Daardoor weer gevraagd voor HGT waar hij schrok van de muziek dus daar niks deed. Maar door die uitzending wel weer bij Jensen gekomen, de no dr. Pill show en 3 keer in Haarlem en Beverwijk mee gedaan met het sinterklaas theater.
Nu bij het zien van jou foto's toch weer even herinneringen ophalen, echt wat mis ik dat/mijn maffe schaap.
Heel veel plezier met jou schaapje, hij ziet er wel erg gaaf uit met al dat wol op zijn koppie!
Wat leuk! Ik ben jou topic inderdaad wel eens tegengekomen! Er waren mensen die dachten dat ik een primeur had, maar toen ik ging Googelen kwam ik jou topics tegen Wel heel leuk dat ik niet de enige ben die bedenkt om zoiets met een schaap te gaan doen!
Sam is gewoon een beetje dom.. Als ik bijvoorbeeld achter een voerbak sta en ik hem roep gaat hij over de voerbak heenleunen en heel hard blèren. Vervolgens klautert hij er met veel moeite overheen om vervolgens onderuit te gaan. En dat terwijl hij ook 1,5 meter om zou kunnen lopen.. Gelukkig is hij erg lief!
Animal
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-14 18:56
Van dit laatste heb ik nu heel mooi filmmateriaal. Hier staat hij niet achter een voerbak, maar achter een ander schaap. Hij begrijpt niet dat hij ook om kan lopen en springt uiteindelijk over het andere schaap heen
Nouja.. Slim.. Je ziet hem eerst duidelijk twijfelen. Hij kan er ook maar net overheen en het andere schaap kreeg zijn achterpoten tegen zich aan. Hij kan wel achteruit op commando, maar uit zichzelf zou hij het inderdaad nooit doen.
eclair98
Geplaatst: 24-04-14 19:07
Wat een ontzettend leuk overzicht en wat een leuk dier. Dat hij zo aan kwam rennen vind ik het mooiste
Vandaag nog eventjes met hem geoefend en hem netjes gemaakt (wat smerige plukken wol weggeknipt etc.). Morgen is de grote dag! Dan mag hij publiek naar onze stand trekken op de Koningsmarkt! Morgenochtend om 8 uur loop ik met hem van de weide naar de markt. Hopelijk gedraagt hij zich een beetje