Mijn egeltje eens ITP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:10

Volgende keer wel beter voor hem zorgen! Haha hij wordt helemaal draaierig van je sok (natuurlijk een grapje!) :P

Ketaki

Re: Mijn egeltje eens ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:26

zijn egels trouwens prooidieren of roofdieren?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:07

Shirley schreef:
Wat bijzonder !
Ook wel leuk als je weer eens wat anders wilt ... geef het beest een zak Smarties en laat je verrassen :D

_O- Dan krijgt ze een regenboog egeltje.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:09

Ohhhhhh dit is echt te schattig! <3

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:41

Ik zag ook een filmpje van een egeltje die op zijn rug lag en gevoerd werd.....
Volgens mij was dat dezelfde egel???

Ik zie nu al heel de dag dat koppie voor me <3 <3 <3 <3
Verslavend huisdiertje :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 14:40

Zou kunnen quartel, kan ook Loki geweest zijn ik heb van hen beide aardig wat filmpjes op mijn YT account staan. :)

Ze zijn inderdaad ontzettend verslavend :o

Ketaki schreef:
zijn egels trouwens prooidieren of roofdieren?

Prooidieren. Ze hebben wel weinig natuurlijke vijanden maar dat komt natuurlijk door hun stekels die zeer effectief zijn. Je merkt het in hun gedrag, ze zijn vrij defensief van aard en als ze schrikken trekken ze meteen die stekels over hun ogen heen. Als ze zich bedreigd voelen rollen ze zich op en maken die boze sissende/klikkende geluiden. Maar hoe tammer hoe minder dat is natuurlijk. Týr rolt zich bijv. nooit (meer) op, die trekt alleen z'n stekels over zijn ogen heen als hij chagrijnig is of ergens van schrikt.
Overigens zijn het omnivoren (met insecten als hoofddeel van de voeding) dus ze eten zelf ook wel kleinere dieren (bijv jonge muisjes, kikkers etc) als ze de kans krijgen.

MrUlbe schreef:
Aah wat een leuk beestje! Zijn stekels doen me denken aan witte chocolade :P Vooral op de ingezoomde foto's!

Je bent niet de eerste die dat zegt :')

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:42

Super schattig! <3
Ik wist niet eens dat er egels bestonden die als huisdier gehouden kunnen worden (en dat er witte egels bestaan) :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 15:55

Wat een leuke foto´s ik wist ook niet dat je egels als huisdieren kunt houden. Je kunt ze zeker ook niet gewoon in Nederland halen?
Hij ziet er echt lief uit, je kunt vast vaak lachen om zijn grappige gezichtsuitdrukkingen _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:38

Deze egels hebben standaard een witte vacht op de buik bij elke kleur die er is, stekels en masker kunnen verschillen. Voor wie nieuwsgierig is naar de kleuren hier is een color guide. Er zijn 2 'soorten' kleuren (white-bellied en Algerian), dit omdat deze egeltjes een hybride zijn van twee verschillende wilde soorten en bepaalde dingen niet helemaal gemixt zijn. Je ziet vaak ook verschillen in lichaamstype.

Je kunt ze in Nederland kopen hoor. Ik geloof dat Týr oorspronkelijk bij een fokker uit Duitsland vandaan komt. :)
En ik moet inderdaad vaak om hem lachen, hij kan ook zo onhandig zijn soms en hij loopt overal dwars doorheen :')

Voor de mensen die benieuwd waren naar zijn kooi even wat foto's gemaakt. Hier zonder wiel dan kun je het trappetje achterin nog een beetje zien. Boel is egelproof gemaakt en afgeschermd want ze zien amper diepte dus anders valt hij nog van z'n verdieping af :+

Afbeelding

En met z'n wiel, raspberry sparkles {:} Ze hebben een wiel van ong 30 cm nodig zodat ze niet met een kromme rug lopen.

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:50

kunnen ze hard bijten eigenlijk?

enne heb je iets als zwemfoto's / ïk-was-mn-egel foto's O:) O:) O:) O:) O:) :)) :)) :))

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:57

Is dat een warmte lamp er bovenop??
Of kan je ze ook zo houden, zonder extra warmte.....of is het helemaal geen warmte lamp?? :')

Mooi verblijf zeg!!!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 17:03

Dankje :) Ja dat is een warmtelamp. Temp mag nooit onder de 20 graden komen (ivm met winterslaap wat al snel dodelijk is) en ideaal is tussen de 23-26 graden. Blijven tenslotte exoten. Hij staat in een kamer op het zuiden dus ik heb nu overdag eigenlijk de lamp al niet meer nodig dankzij de zon maar ik heb hem er nog even bij voor de nachten, die zijn nog wat koud.

Ketaki ik zal eens voor je kijken, ik was hem heel zelden (alleen als het echt nodig is) en zwemmen laat ik hem nooit.. hij houdt niet zo van water :P

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:26

Wat een schatje. <3 <3
En wat veel verschillende kleuren zijn er, zeg ... nooit geweten! Doe mij er van elke kleur maar eentje. :D

justkid schreef:
Die filmpjes zijn geweldig
Waar hij met het verkeerde been uit bed is gestapt... pok met zijn neus op de grond _O-

Haha, ja ... echt ge-wel-dig! _O-

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:13

Wat een ontzettend leuk beestje zeg! Dat filmpje ook echt dat die met zijn verkeerde been uit bed is gestapt haha.. :')

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:09

wat een leukerd is het! En die filmpjes zijn heel grappig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 14:09

Wat kan hij bekken trekken :') Wat een leuk beest haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 19:43

Speciaal voor Ketaki :P Hij moest vandaag weer even in bad, nageltjes geknipt etc.

Afbeelding

opdrogen als egel burrito :')

Afbeelding

En nog even wat krekels snacken, hij vindt ze erg lekker maar hij kan ze om een of andere reden echt niet normaal eten het wordt altijd weer een grote bende. :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:19

Wat een droppie! <3 Zowel als ie boos of gewoon kijkt _O-
Maar jeetje die hedgehog scream of death, klinkt net als een huilende baby ofzo :oo

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:24

Hahah wat lieff!

MadeeFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:35

Wat ontzettend leuk zeg!!

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:36

Wil je een keer filmen als hij door je huis een rent? Het klinkt super hilarisch maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat hij echt kan rennen :')

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:38

Aaah wat lief <3

Wat voor kooi heb je en wat heb je er in liggen voor snippers als ik vragen mag? Heb hier zelf ook een kooi staan want wil ook een egel maar er zijn nogal wat dingetjes die ik aan de kooi wil verbeteren voor ik er ook een koop :P

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:39

oohhhhw wat schattig !!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 23:52

Bedankt weer voor alle leuke reacties :D

@lovey_ou dit is een Ferret Nation en die snippers zijn Finacard. Wat voor kooi heb jij? :)

L0veMyHorse schreef:
Wil je een keer filmen als hij door je huis een rent? Het klinkt super hilarisch maar ik kan het me bijna niet voorstellen dat hij echt kan rennen :')

:') Ik heb wel een filmpje van toen ik hem net had

maar hier rent hij niet echt, hij loopt gewoon. :P Zal binnenkort wel een nieuwe maken anders.
Ze kunnen echt wel hard rennen als ze willen hoor, in hun loopwiel gaan ze ook best hard. Hier is een filmpje en ja, die van mij gaat ook zo snel :))

Smee__ schreef:
Wat een droppie! <3 Zowel als ie boos of gewoon kijkt _O-
Maar jeetje die hedgehog scream of death, klinkt net als een huilende baby ofzo :oo

Het gaat echt door merg en been :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:58

Ow bah...beessie blijft gewoon super leuk <3 <3 <3

Toen hij zo in de cam ging snuffen vroeg ik me af hoe hij zou reageren op een spiegel...... :')