Met Reno (kruising pitbull) sporten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mendy1984

Re: Met Reno (kruising pitbull) sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:19

ja hier ook zo :)
op dit moment ligt ie ook flink te snurken haha

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:21

xSlvna schreef:
Geen enkele hond laat los als die bijten wilt, het enige verschil is dat we een stafford (achtige) moeten doden om los te krijgen, terwijl een andere hond zwakker is en dus makkelijker opgeeft, dat betekend niet dat de drang om te bijten (en niet los te laten) kleiner is, enkel dat de kracht minder is ;)

Je hoeft ze niet te doden om los te krijgen hoor... Flink hard in de liezen knijpen als ze niet reageren op stemcommando.
(Spreek helaas uit ervaring. Mijn am. Staff was zeer hond agressief en heeft meerdere keren een andere hond gegrepen. Want er zijn altijd mensen die hun loslopende hond gewoon op jouw aangelijnde hond laten aflopen....)

verder vind ik dit fantastisch om te zien ts!! Prachtige hond en wat en wat leuk voor jullie beiden om te doen zeg! Ik geloof niet dat zoiets er was toen onze hond jong Was anders Had Ik dat zeker gedaan. Moest die van mij altijd uit elke boom vissen waar ze langs kwam haha. Ging overal aan takken hangen in het bos of park. :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:39

Ik zeg ook altijd dat ik 2 honden heb. Binnen de liefste, rustigste slaapkop! En buiten enorm alert en snel afgeleid. Reageert rete fel op prikkels en helaas ook veel te fel op andere honden. Ze kan ze erg goed negeren, alleen moet ik mezelf een schop onder mijn kont geven! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:43

Dan hoor JIJ je hond te muilkorfen....als je weet dat die agressief is...mamamier.

Leuke fotos ts! Je bent goed bezig!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:45

Muilkorven doe ik idd ook op het moment dat ik ergens heen ga waarvan ik weet dat ik andere honden tegen kan komen. Puur veiligheid en een stukje meer zelfvertrouwen voor mezelf!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:47

Was geen reactie aan jou persoonlijk he.
Maar aan mamamier. van wie de hond al meerdere keren een andere hond gebeten heeft..en ze weet dat ie andere honden pakt..

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:48

Nee hoor. Ik Had mijn hond altijd aangelijnd en liep niet op plaatsen waar honden los mogen lopen. Ging wel dagelijks met haar fietsen of naar een verlaten stuk waar ze lekker los kon maar op plaatsen waar een ander zijn hond los laat lopen waar het niet is toegestaan en dan ook nog eens niet reageert op mijn waarschuwingen, ben ik niet fout bezig.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:01

imo ben jij wel degelijk ontzettend fout bezig mamamier!

Je schuift nu lekker de schuld op anderen 'want dan moeten ze de hond maar niet los laten lopen'
Jóuw hond bijt, dus jíj bent verantwoordelijk, want wat als het een hond is die perongeluk ontsnapt is..
Is het dan gewoon 'jammer dan, had ie maar niet moeten ontsnappen'??

Jij hebt het niet in de hand of andere honden onder appèl staan, en jij weet dat jouw hond bijt dus ik vind je op deze manier echt ontzettend laks overkomen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:08

Mijn hond zou ik nooit een muilkorf om doen, stel er is een hond die niet onder appèl staat en JOU, gemuilkorfde, hond aanvalt. :\

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:12

Dat mag je vinden. Toch deed ik niks verkeerd. In alle situaties ging het om lakse eigenaren van andere honden. Zij lieten hun hond los waar het niet mocht. Riepen hun hond niet terug of de hond liet zich niet terug roepen. Dat is 4 keer Tot een vechtpartij gekomen in ruim 14 jaar tijd. Mijn hond Had niet gebeten als de eigenaar zijn verantwoordelijkheid Had genomen. Maar goed, hier worden we het vast niet over eens dus laten we het weer hebben over de mooie hond en sport van ts.
Wees gerust, mijn ouwe trouwe moordmachine leeft niet meer dus je kunt veilig over straat.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:13

Dan kan die hond die aanvalt van mij een maatje 41 onder z'n hol verwachten..

Ik vind het gewoon van de zotte dat als je wéét dat je hond anderen grijpt, hem willens en wetens zonder muilkorf buiten laat lopen waar je andere honden tegen kan komen...

+ dat mensen vaak wat schichtig zijn voor gekorfde honden en dus sneller hun eigen hond bij zich houden/

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:13

helaas wordt er van dit leuke topic weer een discussie topic gemaakt
heel vervelend dat mensen gaan oordelen over hoe een ander zijn/haar hond HOORD uit te laten
dus omdat ik weet dat mijn hond heel dominant is (ALTIJD aangelijnd) en ik hem dus eigenlijk niet vertrouw met andere honden moet ik hem maar muilkorven??????????
haha mensen HOU JE HOND AAN DE LIJN BUITEN EEN LOSLOOPGEBIED!

echt gewoon TE erg dit

TS: ik hoop snel nog een topic van je te zien over de vooruitgang van je knappe doggie :)
en thnx voor de tips ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:14

Dominant is niks mis mee, maar zoals in bovenstaand voorbeeld dat de hond al 3x eerder gegrepen heeft.. dát vind ik een kwalijke zaak ja..

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:14

xSlvna schreef:
Mijn hond zou ik nooit een muilkorf om doen, stel er is een hond die niet onder appèl staat en JOU, gemuilkorfde, hond aanvalt. :\

idd zo denk ik dus ook en daarom krijgt mijn hond GEEN muilkorf!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:18

Als mijn hond al een paar keer gegrepen had (na de eerste keer al) gaat er mooi een korf om :j
Ik heb er schijt aan dat anderen de regels aan hun laars lappen en honden los laten lopen waar het niet mag, maar ík zou het niet op m'n geweten willen hebben dat mijn hond een andere hond het hoekje om helpt.

Ik vind dat je daar je verantwoordelijkheid in moet nemen.

Overigens vind ik dit voor alle rassen hoor, niet alleen voor bull achtige honden.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:19

Ho ho, ze beet niet zomaar uit het niks hè. Als ze zich bedreigd voelde Door een loslopende hond die opdringerig gedrag vertoonde. Of grommend op haar af kwam. Ze kon overigens ook gewoon lekker los spelen met andere honden hoor (wel flinke honden, liefst eigen ras) dus er was zeker geen sprake van een kronkel in haar kop.

Terug naar de hond van ts!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 00:54

Mensen, houd gewoon op met die discussie in dit topic! Er zijn al vaker topics over geweest, niet nodig om het hier nog even dunnetjes over te doen in iemands itp topic, wat onbeleefd van jullie allebei.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 01:21

Erg gaaf! Ik ken zat mensen met staffords en pit bulls. Ook meerdere honden bij elkaar of honden in een gezin met kinderen. NOOIT een nare hond meegemaakt van deze rassen.

Mijn moeder loopt met haar haren op stokjes hondje en er komt een herder op hun af......mn moeders hondje heeft een tuigje, dus ze trekt hem omhoog en zij wordt in dr been gebeten. Totaal open. Mag normaal niet gehecht, maar moest wel. Niet helemaal naar elkaar toe, want mocht niet geheel dicht.

En zo ken ik nog wel wat honden van andere rassen die wel degelijk snel bijten.

Zoals bovenstaand vb moeten mensen gewoon geen ras kopen, vanwege het uiterlijk. Je moet je verdiepen in een ras en je moet er echt mee om kunnen gaan. Zelf een klein hondje kan een tiran in huis worden. Weet wel verhalen dat kleine hondjes hun eigen baasjes bijten als die op de bank willen, in bed gaan liggen, eten klaarzetten etc. Is misschien minder erg, maar ze bijten wel.

Ik heb een Border Collie en bij ons op de hondenschool moesten we een lekker bot meenemen. Je gaf die en ze mochten hem alleen vasthouden. Dan moesten ze weer loslaten. Het idee erachter was, dat als ze een lekker bot loslaten, ze de rest ook wel loslaten. Mijn hond heeft dat ook altijd gedaan. ( nu hoort ze het woord los niet meer )

Ik heb het al in een ander topic gezegd. Maar wij hadden 2 staffjes in de buurt wonen. Die wilde met mn BC spelen. Zij is echt lief, maar heeft een grens en gromt dan iets van zich af, bijt nooit. Ik wilde het risico niet nemen dat de staffords daarop zouden gaan vechten. Ik zei ook tegen die jongen; Als jouw honden bijten, zijn het weer de staffords, terwijl mijn hond eigenlijk begint.
Niet dat mn hond gemeen is, maar ze heeft gewoon een grens en gromt dan een beetje een hond weg. Zij is bezig met haar taak. Maar wij hebben nog een teefje in huis en die heeft ze wel geaccepteerd. En later ook het reutje van mn moeder. Ze kon altijd los en bleef luisteren, maar als ik twijfelde heb ik haar altijd bij me gehouden.

Wij hebben hier loslaat gebied op de hei en het is gewoon asociaal hoe mensen daar rondlopen met honden die niet luisteren. Maar daar mogen ze los, dus hoeven ze ook niet meer te luisteren......Wij rijden daar wel te paard, maar ga er niet heen met de honden. Loop nog liever aangelijnd in het bos. Waar overigens ook het gros zijn hond los heeft lopen.

Als je een hond wil, hoort opvoeden daar gewoon bij. Allerlei smoesjes, want het is zo een ras of zo een hond, gaan er bij mij gewoon niet in. Daarbij voelt een opgevoede hond zich volgens mij 10x prettiger in ee stabiele omgeving.

@TS, wat ik me wel afvraag. Echt nooit problemen met de tanden? Mijn hond was jong al gek op dr touw en kon heel goed vasthouden, maar als zij tekeer ging met dr touw, zag ik toch bloed. Weleens laten nakijken of alles goed was, tandvlees etc, maar dan zeiden ze dat het ras niet gemaakt is om vast te houden. Maar toen ze dat deed, kon je haar net als een pit/staff optillen met haar touw. En ze doet ook trekspelletjes met ons andere hondje of die van mn moeder. En dat kleine ding kan echt heel goed vasthouden. Ik vind het zelf een heel leuk spelletje wat altijd en overal even kan. Geen pit/staff dan, maar mijn hond is daar niet agressief op. Klaar, is klaar en dan is het spel ook echt afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 01:24

Oooh meid kijk alsjeblieft uit voor je vingers als je hond naar het touw springt.... Dat is het eerste wat bij mij op kwam :')
Verder een mooie hond en leuk dat je hem laat doen waar hij goed in is.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 03:43

Leuk TS,mijn AS is helaas vooral te lui om te spelen.geen intresse in,liever op de
bank liggen dromen en snurken. :j

Jolliegirl schreef:
Dan hoor JIJ je hond te muilkorfen....als je weet dat die agressief is...mamamier.

Leuke fotos ts! Je bent goed bezig!

Mijn AS is ook aggressief naar honden die haar aanvallen.

Hier in de buurt laten 2 mensen die met hun hond gaan wandelen hun honden los
terwijl ze weten dat zij hun honden niet kunnen terugroepen,al drie keer is mijn
AS aangevallen door de schuld van andere,lakse eigenaars.
Dat is vragen om problemen en dan zou ik mijn hond weerloos moeten muilkorven ?
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt.

Overigens hebben we het die mensen al proberen duidelijk maken,maar na 3 keer
een gevecht tussen de honden blijkt het nog steeds niet doorgedrongen.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:09

superpony schreef:
@TS, wat ik me wel afvraag. Echt nooit problemen met de tanden? Mijn hond was jong al gek op dr touw en kon heel goed vasthouden, maar als zij tekeer ging met dr touw, zag ik toch bloed. Weleens laten nakijken of alles goed was, tandvlees etc, maar dan zeiden ze dat het ras niet gemaakt is om vast te houden. Maar toen ze dat deed, kon je haar net als een pit/staff optillen met haar touw. En ze doet ook trekspelletjes met ons andere hondje of die van mn moeder. En dat kleine ding kan echt heel goed vasthouden. Ik vind het zelf een heel leuk spelletje wat altijd en overal even kan. Geen pit/staff dan, maar mijn hond is daar niet agressief op. Klaar, is klaar en dan is het spel ook echt afgelopen.

Nee de eerste keer dat ik ging bloedde hij inderdaad een beetje, maar nu bloed hij niet meer. Hij gebruikt nu meer zn spieren ipv alleen zn tanden. Het enige waar die nog wel last van heeft dat hij op zn lip aan binnenkant bijt, maar dat is na een uur al weer weggetrokken :)
Ik blijf sowieso goed opletten, en de trainers daar letten ook goed op, hun hebben er natuurlijk meer verstand van als mij. Net als met dat tuggen ( touwtrekken met een andere hond ) had ik niet door dat hij het verkeerd deed, maar toen kwam een van de trainers en die zei dat ik beter kon stoppen. En hem dus eerst leren een goede techniek te gruiken.
Maar ik zal hem nooit pijn laten lijden, dus ik hou alles goed in de gaten :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:10

VivaLaVida schreef:
Oooh meid kijk alsjeblieft uit voor je vingers als je hond naar het touw springt.... Dat is het eerste wat bij mij op kwam :')
Verder een mooie hond en leuk dat je hem laat doen waar hij goed in is.

Hihi jaa dat komt goed! Zo'n bijtrol is best groot dus hij zal niet mn vingers opakken :P En dank je wel!

Enne de discussie die aan gang gaat hier, ik laat me er verder niet over uit daar gaat het hier niet om ;)

Veder nog bedankt voor de complimentjes :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:54

anhighwood schreef:
Ik was in Engeland op een show, daar is het sport en echt als wedstrijd uitgeschreven, was echt zoooo gaaf om te zien.

Elke hond kan dit, elke hond die ook maar een beetje drive in zijn hoofd heeft zitten.
Voor degene die dit zielig vind...
weet je wat ik nu zielig vind...een hond die niks mag en doelloos in een huis ligt....
zoals de gemiddelde huishond, want laten we nu wel wezen, elk ras is gefokt voor een specifiek doel, dat wij dat doel niet meer doen, betekend niet dat die hond de drive niet meer heeft...
en zo kom je aan heel vervelende honden...

Geweldig verwoord! _/-\o_

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:01

Reno!
Dit is even wat anders dan hij op Kijkduin liet zien! :j
Leuk om te zien! :j
En ik heb gevoeld hoeveel kracht er in dat beest van jou zit, want hij sprong me zowat omver :=
Doe je dit ook met cheeco?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:18

Jolliegirl schreef:
Was geen reactie aan jou persoonlijk he.
Maar aan mamamier. van wie de hond al meerdere keren een andere hond gebeten heeft..en ze weet dat ie andere honden pakt..

Weet ik ;)

Wel enorm jammer dat er in dit topic van deze leuke hond zo'n discussie uitkomt. Ik hoop ook gauw weer een foto topic van Reno te zien!