9 kleine biggetjes!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:36

Daar zijn ze weer.....genieten van de pompoenen!!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: 9 kleine biggetjes!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:38

Wow wat cute! , die oranje valt echt buiten de boot haha

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:39

Die oranje is juist echt prachtig <3

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:44

<3 die oranje is leukkkkk. Even een biologielesje dames.. de balzak zit buiten het lichaam omdat spermacellen afsterven boven een bepaalde temperatuur, bij warm weer word ie dus langer ;)
Scharrelvlees is echt zo veel lekkerder dan wat je uit de supermarkt haalt. Echt niet te vergelijken.
Een kennis van mij mestte vroeger ook altijd wat biggen groot, en dan namen wij een half varken, en als hij een kalf had, een kwart koe. Zo ontzettend lekker vlees! En je weet gewoon wat je eet, geen hormonen of kunst en vliegwerk om het dier zo spoedig mogelijk vet te krijgen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:48

Zullen we het nog even niet over vlees hebben.. :') Zijn ze veel te schattig voor :D

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 22:52

haha... we hadden moeders gekregen van een vriend, pa hebben wij er van het winter bij gekocht...maar tegen vriend gezegd, dat als er jongen zouden komen, hij er ook een mocht voor de vriezer...maar hij wil niet meer, hij vind ze veel te schattig...haha... hier is het normaal om met 2 maand het kleinste biggetje aan het spit te hangen, wel heel erg lekker......maar juist dat kleine biggetje is erg schattig..... ik denk ok niet dat ik dan honger heb...
we hebben 2 van die oranje biggen... 1 heeft een zwarte riem om zich heen, erg leuk..die houden wij hoe dan ook een tijd...dan wel voor de slacht of als moeder dier.... hobby van mijn man, dus de keuze is aan hem.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:56

Wat een super schattige varkentjes!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 23:00

op de achtergrond liggen overigens nog van die ijzeren ringen. Dit was voorheen het varkenshok. een mega wijn ton van een 2 meter hoog. die lag op zijn kant en daar woonde Poekie en pa (knorretje, idee van mijn dochter van 3) in. nu inmiddels hebben ze een gemetselde "vakantie"woning, erg leuk geworden, maar pa vond het dus tijd voor de sloop...die heeft de hele ton in duigen doen vallen....wel jammer :-) ook wel weer grappig dat hij dat heeft gedaan nadat de stal klaar was...

laatst waren we de biggen even kwijt, het regende behoorlijk, maar pa en ma waren wel buiten, maar de biggen niet in de stal..even zoeken en ze lagen alle 9 op een gepakt in een betonnen hondenhok wat ook in de wei staat (foto 2) toen alleen even geen camera bij de hand, was wel een erg leuk gezicht, zo'n hok vol varken...echt op elkaar. anders past het niet... leuk spul....
Laatst bijgewerkt door ydnew op 07-10-13 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:00

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:01

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 23:03

haha...ik mis de "vind ik leuk" knop...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:04