It's so fluffy.. onze twee kittens Liara en Kedi!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:40

Roosch schreef:
Gwen schreef:
Ik heb meteen dat liedje van de West Side Story in het hoofd, 'I feel pretty, oh, so pretty :)ddd ', hoewel ik dat Kedi eerder over zichzelf hoor zeggen, geloof ik :)) .

Ik had hem net even opgezocht haha, ik kende hem niet.

Generatiekloofje :+ , hoewel de film waar het uitkomt zelfs van voor míjn tijd is :D .

Of de dames echt vriendinnen worden in de zin dat ze tegen elkaar aan gaan liggen is afwachten, maar zo te zien gaat het wel steeds beter :j .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:24

Ben benieuwd naar vannacht. :D

Ik hoor op de achtergrond wat geblaas maar Liara kijkt Kedi telkens echt zo aan van 'wat the f*ck doe jij?? >;) :roll: '

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:41

Wat een knapperds, mijn handen gaan meteen jeuken als ik weer eens van die knappe kittens zie maar wij hebben al 7 katten en dus een opname stop :D

Hebben de kleintjes een test op doofheid ondergaan omdat je zeker weet dat ze doof zijn? mij is nl geleerd dat odd-eyed (w) kittens meestal alleen aan de kant van het blauwe oog doof zijn (of waren ze dan net aan het tegenover gestelde oor doof?) en dat kittens/katten zonder kopvlek en niet blauwe ogen gewoon horend zijn.
Maar dat is natuurlijk alweer een tijdje geleden en kan allang weer achterhaald zijn, vandaar mijn nieuwsgierigheid ;)

Roosch

Re: It's so fluffy.. onze twee kittens Liara en Kedi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 22:52

Onze eigen dierenarts vertelde ons dat doofheid bij katten lastig te meten is en dat de enige optie naar de kliniek was om dat uit te sluiten. Daar hadden we geen zin in. :')
Die van Liara heeft ook in het paspoort geschreven 'doof?' want die wist het dus ook niet zeker. Maar bij Dieter kun je de boormachine naast haar hoofd houden en dan geeft ze nog geen kik, dus dat weten we vrij zeker. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 13:56

Ik wilde deze nog even met jullie delen:
Afbeelding
Het is echt een droppie. <3 Ze maakte me vanochtend op de meest gekke manier wakker maar ik moest er wel om lachen. Ze werkt erg doeltreffend als wekker...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:52

Aahhw wat een popjes Roos! Komt vast wel goed met ze samen :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:23

Ben ik toch benieuwd hoe ze je wakker heeft gemaakt...
(Aag voelt heel zachtjes met haar pootje aan mijn wang of ik al wakker ben... Ja, nu wel, muts! :D)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:25

Nou, mij maakte ze wakker door rondjes over me heen te rennen, vervolgens haar gezicht voor het mijne te parkeren en toen ik een oog open deed was ze hyperactief dat ik wakker was en spurtte nogmaals over me heen/kroop onder m'n deken.. ach, ik was wel wakker.

Een betere methode dan ze even daarvoor bij mijn wederhelft probeerde trouwens.. :')

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:34

En dat was... :D ?

Hier gaat het gewoon van 'PFIEUW MIEW PFIEUWWWW!!!' En wakker ben je :D .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:35

Vriendje kreeg een tong z'n bakkes ingeduwd. En die was niet van mij.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:37

:')

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:41

Wat een snoepjes :+: :+:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:45

Ja, snoepjes.. die gaan er hard doorheen. Liara eet ons arm, dat beest heeft lintworm geloof ik, en Kedi is zielig omdat er een indringer is dat ze genoeg snoepjes krijgt.

We hebben het ook echt voor elkaar gekregen om 2 knettergekke katten aan te schaffen. Het had ook niet anders gekund.. :P

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:45

Wat een schatjes zeg! En lachen hoe ze als perfecte wekker functioneren. Heerlijk wakker worden! Behalve wat ze bij je vriend deed is wat minder maar ach...op zich ook schattig!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:52

Roooos, wat een dropjes :+: Ik vind ze echt práchtig en onwijs schattig! Je hebt het heel goed voor elkaar, trots op je! Dat je lekker mag genieten van al dit moois :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:57

Prachtig! Echt genieten, 2 van die mooie hummels bij elkaar :)

Wij hebben ook een dove witte kat gehad (geen blauwe ogen trouwens) en die had een geweldig karakter. We hadden hem veel geleerd op gebaren, zoals zitten op commando en naar binnen komen vanuit de tuin.
Ging ook prima met andere katten hoewel anderen hem soms niet helemaal begrepen :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 23:02

Dankjulliewel voor de ontzettend leuke reacties. :D
Ik ben ook echt trots en blij dat we deze 2 dametjes tot onze inboedel mogen rekenen, ik woon hier pas 2 maanden nu maar zit wel echt op mijn plekje, mede dankzij de dondersteentjes.

Kedi is heel makkelijk, die schrikt ook zelden van het oppakken enzo. Ik vergeet wel es dat ze doof is. Bij Liara vergeet ik het ook altijd, dan pak ik haar op en dan bezorg ik haar de schrik van haar leven. :')
Best grappig trouwens, ze zitten nu weer tikkertje te doen (Liara zit Kedi achterna, stoer dametje) en dan besluipt ze Kedi van achteren, neemt een spurt en remt vlak van tevoren weer af en draait om.
Deed ze natuurlijk ook bij de broertjes en zusjes maar die hoorden haar aankomen en gingen dan meespelen, maar Kedi krijgt helemaal niks mee van de 'aanval'. :')

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 23:04

Roosch schreef:
We hebben het ook echt voor elkaar gekregen om 2 knettergekke katten aan te schaffen. Het had ook niet anders gekund.. :P

Zo baasje zo kat zeggen ze toch altijd ;) hihi

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 23:08

^) Noem je mij gek?!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 09:50

Super leuk, ik ben echt gek op witjes. Super dat er twee dove katjes dan samen een goed tehuis hebben +:)+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 21:49

Ongetwijfeld dat ze anders ook een goed tehuis hadden gekregen, maar ik geloof... ik geloooof dat ze wel op hun plekje zijn bij ons. :)

Afbeelding

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:54

Ik heb het op Facebook ook al gezegd, maar wat een plaatjes zeg. Prachtig! Kan me voorstellen dat jullie helemaal verzot zijn op beide dames... <3

En tongen met je vriendje... Tsssk. Overigens wel herkenbaar, die kittens hier in huis halen ook zat kattenkwaad uit. ;)

Geniet van je dametjes, ze zijn echt prachtig!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:14

Deaglán schreef:
Hebben de kleintjes een test op doofheid ondergaan omdat je zeker weet dat ze doof zijn? mij is nl geleerd dat odd-eyed (w) kittens meestal alleen aan de kant van het blauwe oog doof zijn (of waren ze dan net aan het tegenover gestelde oor doof?) en dat kittens/katten zonder kopvlek en niet blauwe ogen gewoon horend zijn.
Maar dat is natuurlijk alweer een tijdje geleden en kan allang weer achterhaald zijn, vandaar mijn nieuwsgierigheid ;)
dat is inderdaad achterhaald ;)
de blauwe ogen en doofheid hebben wel beide dezelfde oorzaak, gebrek aan pigment maar het ontstaan hiervan is random. Een witte kat zonder blauwe ogen kan prima hartstikke doof zijn en een kat met blauwe ogen kan gewoon horend zijn maar het is wel zo dat als een kat 1 of 2 blauwe ogen heeft dat de kans dat het pigment verlies ook in 1 of 2 van de oren zit groter is maar het een sluit het ander absoluut niet uit :)

een gehoortest (bear-test) stelt overigens niet zo heel veel voor maar is imo alleen nodig als je wilt fokken om te weten te komen of de kat geheel hoort of half doof is. Als een kitten geheel doof of heel slecht horend is merk je dat snel genoeg dan is testen imo geldverspilling want je schiet er niks mee op.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:16

Precies wat onze dierenarts ook zei. :j

Nee hoor, zo doof als een kwartel allebei, of ze doen wel heel goed alsof. :+

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:21

Aaah wat lief die foto met zijn 2e <3