Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Koper schreef:Die ene zwart met witte heeft zo te zien ook een andere vader![]()

Haar broertje is ook al zo leuk

Citaat:Standaard
De standaard is gelijk aan die van de Turkse Van, m.u.v. de vachtlengte, de vereiste Van-aftekening en de kleur zilver. De kleuren kunnen dus effen wit (evt. met Van-aftekening), zwart, rood en/of bi-colour en tri-colour zijn, met/zonder zilver en met/zonder tabbytekening. Oogkleuren: amber, blauw, groen of odd-eyed (2 verschillende kleuren, t.w. amber en blauw of groen en blauw). Kruisingen met de Turkse Van zijn nog toegestaan i.v.m. uitbreiding van de genenpoule. Gestreefd wordt naar het fokken met zuiver kortharige exemplaren.

)

Misschien eens gaan kijken voor een kooitje met een plastic deurtje met smallere openingen? Van schreef:die tekst gaat over de Turkse korthaar, wat deze katten ook zeker niet zijn
de kleur van het zwarte katje kan wel maar zo'n slecht getekende Van is (gelukkig) zeldzaam
de geheel witte Van is maar bij 1 vereniging erkend en komt dus bij de Vannen ook niet heel veel voor
en deze katten zijn zeker wel gewoon kortharig anneliesdj, een Van in zomervacht ziet er heel anders uit
als ik het koppie zo zie denk ik dat het veel waarschijnlijker is dat er Turkse Angora of een ander oosters ras in zit

Ook wit, tweekleur ogen (en geen Van). 
anneliesdj schreef:Van schreef:die tekst gaat over de Turkse korthaar, wat deze katten ook zeker niet zijn
de kleur van het zwarte katje kan wel maar zo'n slecht getekende Van is (gelukkig) zeldzaam
de geheel witte Van is maar bij 1 vereniging erkend en komt dus bij de Vannen ook niet heel veel voor
en deze katten zijn zeker wel gewoon kortharig anneliesdj, een Van in zomervacht ziet er heel anders uit
als ik het koppie zo zie denk ik dat het veel waarschijnlijker is dat er Turkse Angora of een ander oosters ras in zit
Een Van in zomervacht ziet er idd anders uit, maar dat wil niet zeggen dat er niets gemixt is.
Dat zwarte katje zou misschien kunnen, maar gezien de werking van dat gen is het vreemd dat een nest dan bestaat uit 4 spierwitte en één volledig gekleurde.
anneliesdj schreef:Alleen S is dominant en een Van hoort 2x S te hebben en vandaar enkel wit op de kop en staart.
Maar nu wordt het een discussie over de kleur en dat heeft niets meer met het leuke kitten van TS te maken.
TS, ik hoop dat je een leuk maatje vind voor je poes!