Agility debutanten wedstrijd Nieuwegein

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:01

mieske schreef:
Ik wil dit ook gaan doen met mijn jack ! :D

Bij ons op de club moet je wel eerst EG1 hebben gedaan en geslaagd voor zijn en EG2 moet je doorlopen hebben maar hoef je niet voor geslaagd te zijn.. Wat dus inhoud dat ik pas in 2014 kan beginnen... :+

Vind het aan de ene kant wel goed dat ze die cursussen eisen dan weet je dat in principe alle honden los kunnen zonder te racen. Aan de andere kant heb ik mn hond verder alles zelf geleerd en zou er van balen als ik verplicht nog cursussen had moeten volgen. Bij ons kijken ze bij de beginners hoe het gaat, als t echt niet gaat zeggen ze het eerlijk.

Odin

Re: Agility debutanten wedstrijd Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:06

Op de club waar ik train was het toen ik begon niet verplicht om een bepaalde gehoorzaamheidscursus gevolgd te hebben maar er werd wel gekeken of je je hond onder appèl had want dat is wel belangrijk tijdens agility. Je hond moet kunnen blijven zitten/liggen aan het begin van een lijntje/parcours en natuurlijk niet het hele veld over racen op eigen initiatief. Plus dat er ook bij de honden een hoop opwinding komt kijken, en het dus extra van belang is dat iedereen zijn eigen hond onder controle heeft, zodat de boel niet escaleert met al die opgewonden honden langs het parcours.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:07

Odin schreef:
Op de club waar ik train was het toen ik begon niet verplicht om een bepaalde gehoorzaamheidscursus gevolgd te hebben maar er werd wel gekeken of je je hond onder appèl had want dat is wel belangrijk tijdens agility. Je hond moet kunnen blijven zitten/liggen aan het begin van een lijntje/parcours en natuurlijk niet het hele veld over racen op eigen initiatief. Plus dat er ook bij de honden een hoop opwinding komt kijken, en het dus extra van belang is dat iedereen zijn eigen hond onder controle heeft, zodat de boel niet escaleert met al die opgewonden honden langs het parcours.

Ja precies, zo gaat het hier ook

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:08

Odin schreef:

Waar heb je getraind met jou hond? Ik ben namelijk nog afhankelijk van mijn ouders en zoek toevallig iets dichtbij Utrecht. Mijn hond heeft nog geen gehoorzaamheidscursus gevolgd, ik heb haar prima onder controle. Vandaar dat ik dat wel ideaal zou vinden. :o

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:12

Ik train nog steeds hoor, je bent niet snel uitgeleerd bij agility. Lijkt net paardrijden, wat dat betreft, daar ben je ook nooit uitgeleerd!
Ik train in Almere, bij Speed.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:13

Odin schreef:
Ik train nog steeds hoor, je bent niet snel uitgeleerd bij agility. Lijkt net paardrijden, wat dat betreft, daar ben je ook nooit uitgeleerd!

Haha, dat bedoelde ik eigenlijk ook. :o
Dat gaat hem dan helaas niet worden, té ver. :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:15

Odin schreef:

Hoe bevalt het daar? Ik wil daar volgend jaar misschien gaan trainen (verhuis daar waarschijnlijk heen)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:17

Ik woon ook niet echt in de buurt, moet ruim 55 kilometer (enkele reis) afleggen om er te komen.
Maar voor mij is het belangrijkste dat ik fijn kan trainen en leer van hele goede trainers waar het goed mee klikt en die mijn hond begrijpen en mij goed kunnen begeleiden. Daar heb ik die kilometers 1x in de week wel voor over.

Moonsparkle: het bevalt mij heel erg goed daar, als dat niet zo was zou ik er wekelijks niet zo ver voor willen rijden. ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:17

Odin schreef:
Ik woon ook niet echt in de buurt, moet ruim 55 kilometer (enkele reis) afleggen om er te komen.
Maar voor mij is het belangrijkste dat ik fijn kan trainen en leer van hele goede trainers waar het goed mee klikt en die mijn hond begrijpen en mij goed kunnen begeleiden. Daar heb ik die kilometers 1x in de week wel voor over.

Moonsparkle: het bevalt mij heel erg goed daar, als dat niet zo was zou ik er wekelijks niet zo ver voor willen rijden. ;)

Haha, dat gaan mijn ouders niet leuk vinden hoor. :')

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:19

xPure schreef:
Haha, dat gaan mijn ouders niet leuk vinden hoor. :')

Nee, dat snap ik wel. :D

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:41

Ik begrijp wel dat je hond goed onder áppel moet staan hoor, logisch natuurlijk..
Maar aan de andere kant, is het wel een "afknapper" voor mensen omdat ze eerst nog 2 cursussen moeten volgen en daardoor minimaal een jaar verder zijn voor ze kunnen beginnen..

Voor mijzelf is het ook "minder" leuk, maar ik wil het wel heeeeeeeeeél graag en Brammetje was heel enthousiast met de puppycursus. (beste van de klas en kan nu al dingen van EG2 O:) ) Op het laatste cursusdag deden we dingen zoals de slurf doorlopen, over de plank en al.. Wat hij als eerste durfde en ook nog eens los deed ! Dus dat is wel een extra drive om door te gaan..
Zelf heb ik alleen faalangst en ben bang dat mij dat op gaat breken met examen doen voor EG1...

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:45

Zoals ik al schreef is het niet bij alle clubs die agilitytraining geven verplicht om een bepaald diploma behaald te hebben. Als je kunt laten zien dat je hond gewoon beschikt over een basis gehoorzaamheid kun je bij sommige clubs gewoon agility gaan doen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:53

Dat weet ik, maar vind het erg leuk op deze club en de trainster en ik klikken heel erg..
Vandaar dat ik blijf plakken haha :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:33

Leuke foto's
Het probleem van dat de hond je gaat zoeken heb ik ook gehad, maar dan liep ik wedstrijden(dogdance) en zat mijn moeder langs de kant.
Tip: Blijf tijdens de webstrijd op dezelfde plek staan en voordat er met je hond aan de webstrijd begonnen wordt, laat ze dan eerst nog even langs je heen lopen. Dan weet de hond waar je bent en gaat hij je tijdens de wedstrijd niet zoeken. Dit heeft bij mij altijd wel geholpen.

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:40

moonsparkle schreef:
Sorry voor de late reactie maar ik ben op zoek naar debutantenwedstrijden die in 2013 gehouden worden. Hebben jullie enig idee waar er een agenda te vinden is? Via cynophilia vind ik alleen officiële wedstrijden. Ik train in Nieuwegein en begin dit jaar aan de selectiegroep.

Op 20 januari 2013 is er een benefietwedstrijd in Laag Soeren.
Hiervoor heb je geen startlicentie nodig. Ik heb geen idee of er ook een debutantenklasse is.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:20

er lopen zat jongeren agility wedstrijden, dus dat is geen probleem :)

20 januari is bij mij om de hoek, maar meot werken....

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:41

EmptyWords schreef:
er lopen zat jongeren agility wedstrijden, dus dat is geen probleem :)

20 januari is bij mij om de hoek, maar meot werken....

haha ik voel me even een beetje aangesproken.
ben ook nog een junioren loper haha:P

yentlekyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:48

haha. ik ben bij de border collie club geselecteerd voor de cruftsticket maar ben er net te jong voor de regel in NL is dat je 18 moet zijn en ja in augustus word ik 18 en in maart is de crufts. wel balen maarja.:3