Annelies Dash, het konijn met het slechtste karakter ooit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Annelies Dash, het konijn met het slechtste karakter ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:03

Die van mij kregen een halve winterpeen met zijn tweetjes en nooit diarree gehad anders. ;) Dus het is kijken wat je konijn kan hebben en lekker vindt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:41

Konijnen moeten idd een maatje hebben. Het "in hun eentje richten ze zich meer op mensen" is een eeuwenoud fabeltje. Bij vogels wordt die onzin er ook vaak bijgehouden en als resultaat heb je dan na een jaar een verknipte vogel die geen natuurlijk gedrag meer herkend en verschrikkelijk gaat krijsen. Ik denk dat jouw konijn hetzelfde gedrag laat zien, maar dan op z'n konijns :)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 16:30

Mama wilt nu eenmaal geen 2de konijn omdat ze dat gelooft. Ook is dashie heel lief voor haar, geeft haar lekjes en 'praat'ook tegen haar. Ze maakt dan allemaal kleine piepende geluidjes.. Lijkt me ook niets voor een normale nijn!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:34

Piepen kunnen ze wel degelijk hoor. En een soort knorren. En ze kunnen ook wel degelijk grommen, dat laatste is agressief bedoeld maar piepen en knorren is volgens mij tevredenheid heb ik ergens gelezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

TeckTonie schreef:
Mama wilt nu eenmaal geen 2de konijn omdat ze dat gelooft. Ook is dashie heel lief voor haar, geeft haar lekjes en 'praat'ook tegen haar. Ze maakt dan allemaal kleine piepende geluidjes.. Lijkt me ook niets voor een normale nijn!

Dash ziet je moeder dan waarschijnlijk als haar partner. Dat bedoel ik idd met abnormaal gedrag.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-09-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Emie99

Normaal kán hij dat doen, maar meestal doen konijnen dat niet. Of het is een eenkennig konijn.
Maar voor alsnog het is voor het konijn gewoon beter om een vriendje te hebben, voor het welzijn van het dier. Als je moeder het konijntje echt van hem houd koppelt ze hem met een andere ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 16:36

Cayenne schreef:
TeckTonie schreef:

Dash ziet je moeder dan waarschijnlijk als haar partner. Dat bedoel ik idd met abnormaal gedrag.

Dat klopt, dieren die vanaf heel klein al apart van soortgenootjes hebben gezeten gaan allerlei "flirt" gedrag op de mens vertonen... is niet normaal. :=

Ik heb mijn konijn alleen horen knorren toen ze voor het eerst een mannetje tegenkwam. :j Dat was echt schattig.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:50

Zonde dat je konijn zulk gedrag richting je moeder vertoont..

Jammer ook dat je moeder geen tweede konijntje wilt. Waarom wilt ze niet als ze weet dat dat beter is voor je konijntje?

Mijn flessenkonijntje was ook helemaal op mij gericht toen ze nog jong was en dus niet bij andere konijntjes mocht. Hartstikke leuk en aardig, maar voor een konijn is het veel leuker om een maatje te hebben of in een groep te zitten en gewoon konijn te mogen zijn.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:04

Sow hey, wat een agressieve :=
Ik herken mijn voedster er wel in := En die heeft echt een maatje :j
Wat jammer dat je geen konijn erbij neemt/mag niet.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 19:10

Geryon schreef:

Jammer ook dat je moeder geen tweede konijntje wilt. Waarom wilt ze niet als ze weet dat dat beter is voor je konijntje?

Mijn flessenkonijntje was ook helemaal op mij gericht toen ze nog jong was en dus niet bij andere konijntjes mocht. Hartstikke leuk en aardig, maar voor een konijn is het veel leuker om een maatje te hebben of in een groep te zitten en gewoon konijn te mogen zijn.

Ze zegt dat ze dan niets meer aan Dash heeft.
Ze bedoeld het niet slecht, maar het komt jammer genoeg wel zo over..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:13

We krijgen wel vaker zo'n 'agressieve' konijnen in de opvang. Eventjes koppelen, mooi hok met een ren en het probleem is meestal opgelost.

Steriliseren veranderd overigens het karakter niet, voorkomt enkel ziektes.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:18

TeckTonie schreef:
Geryon schreef:

Ze zegt dat ze dan niets meer aan Dash heeft.
Ze bedoeld het niet slecht, maar het komt jammer genoeg wel zo over..

Maar vindt ze het niet een beetje egoïstisch van zichzelf dan? Ze vindt aandacht van Dash belangrijker dan dat Dash een leuker leven heeft..
Misschien moet je het er eens goed met haar over hebben, want ik denk niet dat het niet helemaal tot haar doordringt?

En het is helemaal niet waar dat ze dan niets meer aan Dash heeft hoor. Het enige wat er dan aan Dash veranderd is dat ze zich meer konijn voelt en gelukkiger is :j

Het is toch leuk om te zien dat je konijn plezier heeft? Met zijn maatje samen aan het liggen is, ze elkaar aan het likken zijn? <3

Kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je moeder aandacht van Dash belangrijker vindt dan het leven van Dash :n

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:27

Toch kan het ook goed gaan een konijntje alleen. Mijn konijn is nu 10 jaar oud en heeft altijd alleen gezeten (toen ik hem kreeg had ik er geen idee van dat ze een maatje moeten hebben). Konijn is altijd lief als je hem aait likt ie aan je vingers en doet een beetje knorren/piepen, kan hem gewoon los in de tuin laten lopen en oppakken, helemaal geen problemen mee. En nee nu hij zo oud is komt er geen 2de meer bij.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:29

wortel115 schreef:
Toch kan het ook goed gaan een konijntje alleen. Mijn konijn is nu 10 jaar oud en heeft altijd alleen gezeten (toen ik hem kreeg had ik er geen idee van dat ze een maatje moeten hebben). Konijn is altijd lief als je hem aait likt ie aan je vingers en doet een beetje knorren/piepen, kan hem gewoon los in de tuin laten lopen en oppakken, helemaal geen problemen mee. En nee nu hij zo oud is komt er geen 2de meer bij.

En voor de duidelijkheid, dit is dus een voorbeeld zoals het liever niet moet :j

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 19:47

Heb juist stukken voorgelezen van dit topic. Heb nu zin om het mens iets aan te doen maar soit.
Ik zeg dus dat ze niet gelukkig is. Zegt zy dat Dash al 3 jaar gelukkig is met haar.
Ik zeg dat ze geen fijn leven heeft. beest speelt niet, ligt een hele dag op haar deken of in haar kot. Af en toe loopt ze eens naar een willekeurige plek in de woonkamer om haar behoefte te doen, en is dan terug weg om te gaan liggen.
Zegt ze dat ik in eerste instantie geen.konijn mocht.
wel heel jammer mama, binnenkort koop ik mij toch een gecastreerde belgische haas, of je dat nu wilt of niet.
Zei ze dat ze me op straat zet met zon monster..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:49

TeckTonie schreef:
Heb juist stukken voorgelezen van dit topic. Heb nu zin om het mens iets aan te doen maar soit.
Ik zeg dus dat ze niet gelukkig is. Zegt zy dat Dash al 3 jaar gelukkig is met haar.
Ik zeg dat ze geen fijn leven heeft. beest speelt niet, ligt een hele dag op haar deken of in haar kot. Af en toe loopt ze eens naar een willekeurige plek in de woonkamer om haar behoefte te doen, en is dan terug weg om te gaan liggen.
wel heel jammer mama, binnenkort koop ik mij toch een gecastreerde belgische haas, of je dat nu wilt of niet.

Jammer. Maar mijn complimenten dat je ons advies hebt aangenomen en het geprobeerd hebt! Zouden meer mensen een voorbeeld aan mogen nemen :j
Wie weet bedenkt je moeder zich nog wel eens.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 19:51

Geryon schreef:
TeckTonie schreef:

Jammer. Maar mijn complimenten dat je ons advies hebt aangenomen en het geprobeerd hebt! Zouden meer mensen een voorbeeld aan mogen nemen :j
Wie weet bedenkt je moeder zich nog wel eens.

dankje! Ergens vind ik het normaal omdat ik het beste wil voor mijn dier. Mama ook, maar op haar ouderwetse manier. Ze is ook al 58.. Moeilijk om haar nog iets anders gewoon te krijgen. Ze heeft ook nog steeds een nokia 3310 terwijl er genoeg smartphones van mij stationair in de kast liggen..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:15

Nog even dit: de mensen hier zeggen wel zo makkelijk dat er hup een ander konijn bij moet, en dat dan het geluk compleet is, maar dat geeft nul garantie dat het goed gaat: op het terrein van het "oude" konijn kan dat nieuwe konijn compleet gesloopt worden, want konijnen zijn behoorlijk territoriaal, dus wil je ze aan elkaar wennen, dan moet dat eerst op neutraal terrein, bijvoorbeeld bij een konijnenopvang... of een kamer waar je konijn nog nooit geweest is. Maar daarna moet je ze alsnog tijdenlang in de gaten houden... ik kon dus een konijn terugbrengen naar de opvang omdat het, nadat het eerst gelukt leek te zijn, fout bleef gaan... en mijn man vertikt het nu om het nog eens te proberen met een ander konijn. Wel een voordeel van een opvang: gaat het niet, kun je het konijn terugbrengen... en vaak is het al gecastreerd als je het ophaalt (in Nederlandse opvangen tenminste) castreren kost voor een particulier erg veel, de opvang krijgt vaak korting, en daarom is het meestal goedkoper een gecastreerde ram bij de opvang te kopen, dan zelf een konijn aan te schaffen en die later te laten castreren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:18

Dat is toch logisch dat een nieuw konijn compleet gesloopt kan worden op terrein van het 'oude' konijn?!

Iedere gek die zich heeft ingelezen weet dat koppelen op neutraal terein moet. Sommige koppelingen duren wel 2 weken lang en het duurt soms wel 20 verschillende konijnen lang voordat je het juiste vriendje hebt gevonden.

Vind het not done dat jullie zo snel al geen ander konijn willen proberen :n

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:29

Een Belgische haas word wel groot. Dus zou echt in een hok met ren gehouden moeten worden.
Zijn ook echte ontsnappingskunstenaars.

Mvg

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:58

@Geryon: ik zeg niet dat ik het niet wil proberen... mijn konijn heeft een zware operatie ondergaan, en we laten het dier eerst goed herstellen voor we weer iets proberen, maar mijn man ziet het niet meer zitten. Hij was degene die het vechtende spul uit elkaar moest halen terwijl ik op mijn werk was...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:19

Mijn moeder is 56 en die laat mij alles over mijn dieren beslissen hoor TS. ;) Sommige mensen zijn gewoon wat koppiger denk ik.
Zoals mijn moeder dan weer vindt dat ze niet ingeënt hoeven.

Denk dat ik mijn nieuwe baby's (vandaag gehaald hihi) toch echt wel in laat enten. Dan maar zelf het geld ervoor sprokkelen.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:25

Laptopmuis schreef:
Een Belgische haas word wel groot. Dus zou echt in een hok met ren gehouden moeten worden.
Zijn ook echte ontsnappingskunstenaars.

Mvg

Ik heb deze dieren jarenlang verzorgd op school, ik weet veel over ze, daarom dat ik eentje wil!

Ik weet ook dat koppelen op neutraal domein moet gebeuren. Dan zou ik al in de gemeenschappelijke garage moeten gaan zitten want Dash heeft overal al gezeten.

Ook is Dash niet geënt. Mama vindt dit niet nodig aangezien Dash niet buitenkomt en ze alleen is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:26

Dat klopt, dan is enten niet nodig. ;)
Die van mij wonen echter wel buiten dus njaaaa... maar goed. Ze zijn gelukkig nog nooit ziek geworden van iets waar ik tegen had kunnen enten.

En dat gaan we zo houden. :D

In ieder geval veel succes met je zin doordrijven, kan me voorstellen dat je je moeder wat flauw vindt onderhand. :=

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:28

Nemurin schreef:
Dat klopt, dan is enten niet nodig. ;)
Die van mij wonen echter wel buiten dus njaaaa... maar goed. Ze zijn gelukkig nog nooit ziek geworden van iets waar ik tegen had kunnen enten.

En dat gaan we zo houden. :D

In ieder geval veel succes met je zin doordrijven, kan me voorstellen dat je je moeder wat flauw vindt onderhand. :=

Haha, bedankt! Denk dat het nooit gaat lukken. Mocht het ooit lukken, dan zou ik de dieren willen koppelen, maar als het dan mislukt? Ik ken geen enkele nijnenopvang in België, heb er geen probleem mee om een dag naar (zuid) nederland te gaan voor een nijn, maar ik kan hem heel moeilijk terugbrengen, ik heb namelijk niet alle tijd van de wereld om een dagje te treinen.. Auto hebben we niet, mama kan niet rijden :')

EDIT: Ik heb ook het gevoel dat Nederland al meer gevorderd is qua konijn houden. Hier in België krijg ik nooit een opmerking over dat ik Dash alleen houdt en dat ze me likt en dat ze zo piept/knort tegen mama.