Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Avelienvd schreef:Zou in jouw geval op dit moment nog helemaal niet voor een hond gaan ivm dat je inderdaad wsl komende jaren veel veranderd.
Maar buiten dat:
Golden doodle
Friese stabij
Zijn beide leuke honden die ook nog eens redelijk aan je eisen voldoen.
Het zijn misschien geen stamboekhonden, maar vaak zijn ze wel sterker. Als ik die van ons zie, kan ik niet geloven dat die al 13 jaar is. Vanochtend toen ik met hem ging wandelen ontplofte hij bijna!
Wij lopen er ook nog steeds een paar uur per dag mee.
) .Citaat:Friese Stabij kan ik je afraden. Die van ons (lijkt niet 100% Stabij, maar is wel zo verkocht) was absoluut niet op te voeden, en dit hoor ik van veel mensen. Je hebt twee types, het jachttype en het erftype, en als je het jachttype treft, kan je wel inpakken. Hij gaat overal op af en is niet meer terug te roepen.
Wij hebben ook een kruising bordercollie, en die luistert ontzettend goed. Als ik jou was zou ik toch ook kruisingen in de gaten houdenHet zijn misschien geen stamboekhonden, maar vaak zijn ze wel sterker. Als ik die van ons zie, kan ik niet geloven dat die al 13 jaar is. Vanochtend toen ik met hem ging wandelen ontplofte hij bijna!
Wij lopen er ook nog steeds een paar uur per dag mee.
Hoeveel uur denk je dat je per dag ongeveer met de hond bezig gaat zijn? Een border heeft veel tijd en ruimte nodig, en ik denk dat je vooral dat laatste niet kan bieden. Ik merk bij onze hond dat hij het liefst de hele dag over het erf struint, en in een rijtjeshuis met een klein tuintje gaat dat 'm niet worden..
aslo schreef:Ai, heb juist hele slechte ervaringen met Heidewachtels. Slecht luisteren, niet tolerant (zowel naar mens als soort genoot), veel blaffen.