Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Biggetjes in het gras zijn haast "raar" om te zien. 

dat is echt mijn droom, een varkentje als huisdier. Dan wel een roze zonder zwarte vlekken en met een roze bandje zodat ik haar kan leren zitten en apporteren. Ik heb vroeger teveel babe gekeken. Hoe houden jullie haar buiten trouwens? Heeft ze een apart stukje modder/weitje om op te lopen?
Blazee schreef:Dat maakt inderdaad een groot verschil _Sanne.
dancer_ Het is niet dat ze niet anders gewend zijn, maar die weten hoe het gaat in de varkenshouderij en dat het niet anders mogelijk is. Niet qua geld, niet qua ziektedruk, vaker de AID over de vloer.
Ik denk dat iedere varkenshouder het beste voor zijn varkens wilt, maar als het allemaal zo makkelijk geweest was..
natuurlijk is het fijner, maar als het niet gaat dan gaat het niet!
spatter schreef:sanne heerlijk varkentje!
het is triest dat een varken alleen nog maar gezien wordt als een homp groeiend vlees wat zo snel mogelijk op gewicht moet komen
dat kippen of zoveel mogelijk eieren moeten leggen of na zoveel weken op gewicht moeten zijn om nog sneller als varkens in de winkel te liggen
koeien hetzelfde verhaal
ieder dier wat de ruimte krijgt is niet gestrest en vreet dus geen staarten van andere dieren(al zijn varkens alles eters), vertoont geen onaangepast gedragmaar de ruimte betekent vaak zoveel ruimte dat het product van het dier, de vlees, eieren of melk, veel duurder zou zijn
zolang mensen geen moeite hebben om dieren zo te houden dat zij hun kiloknakkers maar kunnen kopen, kunnen de boeren bijna niet anders dan hun vee beroerd stallen
want welke boer heeft nu niet liever 30 varkens in ruime stallen met uitloop in een wei als dat net zoveel zou opleveren als 300 varkens in hokken, halfschemerig om te voorkomen dat ze in de stress schieten, op roosters voor de mest, met teveel bij elkaar waardoor ze aan elkaar beginnen te knagen?denk daar eens aan als je in de winkel weer eens goedkoop een lap vlees koopt!
lieveli schreef:Maartenn schreef:Natuurlijk zijn ze dierenvrienden, waarom zitten ze anders op bokt?
Dat jij nou zo naïef bent..
Wow wat een kattig bericht... Alsof je per sé een dierenvriend moet zijn om op bokt te zitten.