Jonge Thrianta konijnen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happie

Re: Jonge Thrianta konijnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:22

Mooie beestjes. We hebben ze hier op de kinderboerderij ook zitten.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:24

Ik vind de Thrianta geweldig mooie konijnen! Heb er een hele tijd naar lopen zoeken, maar weinig resultaat of aan de andere kant van het land.

Veel succes met het fokken! :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 18:47

Jooon schreef:
Ik vind de Thrianta geweldig mooie konijnen! Heb er een hele tijd naar lopen zoeken, maar weinig resultaat of aan de andere kant van het land.

Veel succes met het fokken! :D

Noord-brabant is niet zo ver van Limburg af <<)
We hebben er nu ééntje in de opvang van 9 weken, een vrouwtje. Niet getatoeëerd, wel raszuiver.
Was te mollig voor de fokkerij.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:43

Even offtopic hoor, maar ik vraag me af waarom deze fokker ervoor gekozen heeft zijn niet geschikte Thrianta's naar een opvang te brengen? In In mijn ogen hoort een fokker zelf verantwoordelijkheid te nemen. Als je nakomelingen niet kan huisvesten tot ze een baasje gevonden hebben, waarom dan wel een nestje fokken? Vraag me dan ook af hoe serieus de desbetreffende fokker bezig is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:45

... He? Heeft TS de nijntjes naar een opvang gedaan dan?

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:54

Mijn excuses voor de onduidelijkheid en het offtopic gaan. Ik doelde op de 2 Thrianta konijnen die bij de opvang van Laptopmuis gebracht zijn door een fokker. Tegen TS niets meer dan complimenten vind dat ze heel netjes met haar dieren omgaat.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:59

Linea schreef:
Mijn excuses voor de onduidelijkheid en het offtopic gaan. Ik doelde op de 2 Thrianta konijnen die bij de opvang van Laptopmuis gebracht zijn door een fokker. Tegen TS niets meer dan complimenten vind dat ze heel netjes met haar dieren omgaat.

Normaal slacht hij ze, omdat ze niet de juiste eigenschappen of het juiste uiterlijk hebben voor de tentoonstellingen.
Op dit moment hadden we plaatst, dus zeiden we dat dat eigenlijk best wel zonde is.
Hij zei dat hij het ook zonde vind omdat deze dieren wel een leuk huisdier kunnen zijn voor mensen die niet met de raseigenschappen bezig zijn.
Dus als we moeder en dochter niet genomen hadden, had hij ze gewoon geslacht zoals iedere andere fokker.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:01

Ooooh okee... ja tentoonstelling-fokkers brengen ze naar de slacht als ze niet goed zijn (verkeerde aftekeningen bv). Zo ben ik eens voor bijna niks aan een Hollandertje gekomen.

Had het weer gedaan alleen gaan we vlak na waar we weten dat die man elk jaar staat op vakantie. Dan dus geen baby nijns kopen... :')

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 20:08

Van hier uit gaat niks naar de opvang en aan slachten doe ik ook niet. Konijntjes die voor de fok niet geschikt zijn gaan gewoon naar de liefhebber.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:27

Achja heb er altijd wat moeite mee als raskonijnen naar de slacht gaan. Maar rationeel gezien is het ook wel logisch, konijnenvlees moet ook ergens vandaan komen. Des te leuker dat ik het vind als er een fokker zoals Wilawander voorbij komt die bewust de keuze heeft gemaakt dit niet te doen :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:41

Van een dwergkonijn krijg jij niet veel vlees :P Dan moet je het al echt zoeken bij de grotere rassen :P.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 21:44

Nou ook de vlaamsen gaan hier niet. Als het zo moet dan stop ik meteen. Is niet mijn ding. Word daarom ook wel raar aangekeken door die oude fokkers om de rasvereniging hahaha. Kom ik aan met mijn briefje met namen als ze getatoeëerd worden. grinnik.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:56

Ik moet wel zeggen Wilawander, dat ik de rammen meisjes namen vind hebben en de voedsters jongens namen haha, maar dat ligt waarsch. gewoon aan mijn persoonlijke smaak :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 22:48

Klopt wel hoor. Heb ze namen gegeven toen ik de geslachten nog niet wist. En het maar zo gelaten daar iedereen toch vaak een andere naam bedenkt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 23:22

Ach ja die rasverenigingskerels zijn vaak wat ouderwets, merkte ik bij mijn ene hollandertje dus ook. Heb haar dankzij mijn oudere nijnen niet lang kunnen houden dus, zie verhaal eerder. :=

Wil dus echt nog steeds heel graag een hollandertje... :=

Jenkins niet zeuren om namen! Mijn docent keek me raar aan want die dacht dat ie zijn katten rare namen had gegeven, toen kwam ik met mijn konijnen bij hem voor onderzoek. :') "Ja ik moet het vragen hoor maar... waarom heten ze Kip en Fudgie?!"

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 00:09

Haha oke ik snap het Wilawander, het is ook moeilijk te zien :P

Ach mijn ene kat heeft ook een vrouwlijke naam terwijl t een man is, maar t klinkt wel mannelijk: Farrin, vind ik dan :P

Maar wel toevallig dat degene met meisjes namen de rammen bleken en andersom haha.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 19:30

Ja dat is altijd. Ik kweek met parkieten en die krijgen gelijk bij de geboorte ook een naam. Vind ik persoonlijker en meestal klopt dat achteraf nooit.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:41

Ik vroeg me trouwens af, mijn thrianta ram heeft op zijn kop een paar enorm dikke, vertakte snorharen. Deze zijn ook erg gevoelig waardoor hij een schrokkende beweging maakt als ik deze per ongeluk aanraak met knuffelen, heb ze er nu maar afgeknipt zodat hij er geen last van heeft. Heb dit bij andere konijnen nog nooit gezien dus vroeg me af of jou dit als thrianta fokker bekend voorkomt? :P Omdat ik bij een andere Thrianta hier in de buurt ook al zulke dikke snorharen zag.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 18:46

Heb je er een foto van? Zegt me helemaal niks. Hier heeft geen enkele dat.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:51

Prachtig ras en inderdaad geweldig karakter.
Je hebt mooie zitten zeg :j

Ik heb er nu ook 4 in de opvang, geweldige dieren!