mama abby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:42

Twee rasdieren met papieren die hier blijven wonen waar de achtergrond van bekend is van ouders met goede resultaten. Dat is appels met peren vergelijken he.
Mij hoor je niet bij raskonijnen waar de achtergrond van bekend is. Buitenom het feit dat je nog steeds geen paarden in het bos gedumpt tegen komt :+
Als er een haflinger die bij mij past in een paardenopvang zit meld ik mij bij deze aan :D

Je begint nu wel heel persoonlijk te worden, beetje jammer doe ik toch ook niet.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 28-06-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:48

Faniek schreef:
Twee rasdieren met papieren die hier blijven wonen waar de achtergrond van bekend is van ouders met goede resultaten. Dat is appels met peren vergelijken he.
Mij hoor je niet bij raskonijnen waar de achtergrond van bekend is. Buitenom het feit dat je nog steeds geen paarden in het bos gedumpt tegen komt :+

Je begint nu wel heel persoonlijk te worden, beetje jammer doe ik toch ook niet.

En ja je hebt gelijk paarden worden niet zo snel in het bos gedumpt, die gaan naar de slacht omdat daar nog wat geld mee te verdienen is en daar vraag naar is. Konijnen minder.

Maar als je het overschot/afdankjertjes nou ook gewoon laat slachten ben je toch ook van het probleem af?
Maar nee dat vinden mensen zielig.. ;) (en ik ook wel een beetje maar die discussie opvang vs konijnennestjes gaat helemaal nergens over want de circel komt toch wel weer rond wat je ook doet)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 14:52

Nee, want een slager wil geen tamme kleine konijnen die al volwassen zijn, is geen lekker vlees. Dus dan moet je ze doelloos afmaken ook een beetje jammer.
En de discussie was vanuit mij niet direct opvang vs nestjes, maar meer het medische aspect waar ik nog steeds het meeste moeite mee heb.

vroli1

Re: mama abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:00

wat leuk! :D
mooie kleur moeder ook :j

wbt het hobby fokken..
ook met honden, katten en paarden word het gedaan en kijk maar op internet hoeveel dieren daar een huisje zoeken.. hier op bokt staat het vol met pasgeboren veulens zonder papier en daar word 'aaah wat lief' 'aaah wat een mooie kleurtje' op gereageerd.. en met elke 'aaaaah' word een paard/pony geslacht die afgedankt is omdat hun kind een stippel pony wou..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:21

Sommige mensen moeten gewoon eens met de neus op de feiten gedrukt worden.

Hoop dat de TS nog eens nadenkt over nestjes fokken voor de lol.

Vandaag gebeld door dierenambulance,... iemand heeft een hele horde konijnen in het bos gedumpt. Mensen hadden zeker 5 of 6 hangoren zien rennen tussen de struiken. Of wij plek hadden als ze ze gevangen hadden. Want zelf hadden ze nu al konijnen in de kattenafdeling moeten zetten omdat alles VOL zit met dieren die gewoon losgelaten worden in het bos of in een doos ergens neergezet worden.

En over de opvang heeft plek. Wij doen dat ook wel eens. Advertentie op marktplaats 'wij hebben plek voor konijnen'. Je moet eens weten hoeveel reacties je krijgt binnen een uur van mensen die hun konijn gewoon kwijt willen....
Wat zullen die mensen anders doen met hun konijn? Loslaten? Dumpen? Gewoon geen aandacht meer aangeven en wachten tot die sterft?

Zal je eens een grappig verhaaltje vertellen. Er kwam een vrouw een paar maanden geleden een konijn van drie jaar afgegeven omdat ze er 'geen tijd meer' voor had.
Met de mevrouw naar het hok gelopen voor het konijn. Konijn in kooi gezet, afstandsverklaring getekend en de vrouw keek toen eens rond. Zag ze jonge konijntjes zitten (zwangere voedster hier afgegeven) 'oooh wat leuk! Zijn die al te koop? Of mag ik er daar één van reserveren?'.
Pardon? U heeft net uw konijn van drie jaar afgegeven omdat u er zogezegd geen tijd meer voor had?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:23

carmenbrum schreef:
Ik heb totaal geen verstand van konijnen hoor maar waarom is het dan zo gevaarlijk om ze te dekken? Hoe moeten ze zich anders voortplanten??

Dat vroeg ik me ook af... :D

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:36

laat TS nou gewoon zelf weten wat ze doet zeg! zo durf je niks meer op Bokt te zetten!! als zij wil fokken, laat haar dan! ze zei zelf dat ze geen hele discussie wil over waarom ze nou fokt enz. maar wat doen jullie! als je konijnen fokt krijg je op je dak, maar met andere dieren is het zeker niet erg he? :(

TS: ik vind het jammer dat ze zo op je reageren. :(:) ik hoop dat er mooie konijntjes uit komen! als ze zijn geboren wil je dan wat foto's naar mij sturen? via pb? groetjes! ;)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:20

De mensen die raskonijnen fokke zijn vaak nog erger dan de mensen die voor 1x een nestje fokken.... Ik bedoel zijn jullie wel eens bij een echte fokker geweest de dieren zitten daar alleen in minimale formaat hokken.... Ze fokken maar door om het beste dier te krijgen waarmee ze hoge ogen gooien op shows de rest van de jongen worden harteloos gedumpt of afgemaakt door met hun kop tegen de muur te slaan en nee dit is geen bullshit maar dit gebeurd echt helaas. Ik zou zeggen kijk daar eerst eens na voordat men gaat oordelen of TS die de konijnen na mijn idee er goed bij heeft zitten en graag een netje wilt......

Overgens zijn niet alle rasfokkers zo!!!!!! Laat ik dat er wel even bij zeggen voordat we daar weer een rel over krijgen...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:09

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:14

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:24

Maar die adverteert ook niet dat het een opvang is, maar heeft zelfs de naam fokker... mogelijk zelfs handelaar :)

@ Nathas
Dit is niet eenmalig een nestje moeder is een "konijnen kweker", maar dat terzijde.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:03

Ga a.u.b. eens verstand krijgen voordat je met die konijnen kweekt.. Het feit dat je hier een vraag stelt erover zegt mij al genoeg. Zouden jij en je moeder hartstikke goed moeten weten als 'kweker' zijnde. Misschien moet je dat konijn ook een fantsoenlijk hok geven om in te bevallen.

Bah wat kan ik hier slecht tegen. Hoe haal je het ook in je hoofd om te gaan vermeerderen terwijl je weet dat er zoveel konijntjes teveel zijn? Waarom haal je geen leuke konijntjes uit de opvang als je konijntjes wilt? Waarom zeg je niet tegen mensen die een konijntje willen dat er in de opvang veel konijntjes wachten op een nieuw baasje? Weet je uberhaupt wel iets over de 'stamboom' van het konijn? Over eventuele afwijkingen die de ouders of eerdere generaties misschien hadden? Verschrikkelijk als er weer eens konijntjes worden geboren met afwijkingen en waar mensen vervolgens niet goed mee om gaan.

Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:05

HALLO! LEZEN IS MOEILIJK HE!!!

TS kan hier geen donder aan doen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:11

En waarom kan zij daar geen donder aan doen? Zij heeft geen contact met haar eigen moeder?

jojopaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:33

Jammer dat een topic zo veranderd van een meisje dat uit nieuwschierigheid een vraag heeft naar moraalridders, die waarschijnlijk geen topic kunnen vinden waar ze hun verhaal kwijt kunnen. Dit heeft Topicstarter niet gevraagd!!! start dan je eigen topic... kan je helemaal los gaan.
TS succes met de kleine konijntjes. Gelukkig heb je je antwoord al op de eerste pagina kunnen vinden.
Misschien is een slotje op zijn plaats?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:36

Mijn konijntje begon 2 weken geledetn ook met een nest ze was 2 weken daar voor gedekt (ik dacht dus dat ze schijnzwanger was en heb het nest weg gehaald. Gister avond opnieuw bij de ram gelegd, en vanochtend lag er ineens een nest met 3 jongen in het hok heb de ram er dus gelijk bij weg gehaald. Overigens is dit voor mijn konijntje ook het eerste nest.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:59

Geryon schreef:
En waarom kan zij daar geen donder aan doen? Zij heeft geen contact met haar eigen moeder?

Precies!! Omdat het haar moeder is!! Wat denk je?! Dat als TS zegt tegen haar moeder: 'Mama, Bokt zegt dat je dit niet mag doen hoor! :n ', dat moeders daar naar luistert :') ?! Kom op... :')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:41

guenivere schreef:
Mijn konijntje begon 2 weken geledetn ook met een nest ze was 2 weken daar voor gedekt (ik dacht dus dat ze schijnzwanger was en heb het nest weg gehaald. Gister avond opnieuw bij de ram gelegd, en vanochtend lag er ineens een nest met 3 jongen in het hok heb de ram er dus gelijk bij weg gehaald. Overigens is dit voor mijn konijntje ook het eerste nest.

Arm konijn, konijnen worden namelijk direct na de bevalling weer gedekt :(:)

Overigens was deze hele discussie niet verder op gang gekomen, als er niet mensen weer op zouden reageren :))

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:08

ik word het een beetje beu dat elke keer als iemand een topic start over poezen, konijnen enz dat de zelfde personen elke keer het topic een andere wending komen geven.

MENSEN MAAK JE EIGEN TOPIC, EN LAAT DIE MENSEN MET RUST.

ts hoe is het nu?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:11

qwerty14 schreef:
laat TS nou gewoon zelf weten wat ze doet zeg! zo durf je niks meer op Bokt te zetten!! als zij wil fokken, laat haar dan! ze zei zelf dat ze

TS: ik vind het jammer dat ze zo op je reageren. :(:) ik hoop dat er mooie konijntjes uit komen! als ze zijn geboren wil je dan wat foto's naar mij sturen? via pb? groetjes! ;)

helemaal mee eens.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:26

dank je vrouwe!! :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:15

Moderatoropmerking:
Dit topic loopt weer eens compleet uit de hand. Erg jammer. Hierbij het dringende verzoek om elkaar NIET persoonlijk aan te vallen. Mocht je toch de behoefte voelen om dit te doen dan kun je een sanctie verwachten. TS stelt een vraag over nestharen en dit topic mondt uit in een discussie over fokken. Deze discussie heeft hier al heel vaak plaatsgevonden en op zich is hier inhoudelijk ook niks verkeerd aan, maar het is niet de bedoeling diezelfde discussie in ieder topic over fokken te herhalen. Alle offtopic posts zal ik dan ook vanaf nu verwijderen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:54

TS hoe is het nou? schijnzwanger of is er al iets geboren.

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:51

@vrouwke , nog altijd geen nestje maar zou niet lang meer mogen gebeuren , denk dat ze schijnzwanger was , maar ja wie weet.. en bedankt :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:52

linky1997 schreef:
@vrouwke , nog altijd geen nestje maar zou niet lang meer mogen gebeuren , denk dat ze schijnzwanger was , maar ja wie weet.. en bedankt :)

laat je weten als er iets geboren is? ennatuurlijk foto's *-:)