Het maken van 7 grote konijnenrennen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:32

Wat gaaf gemaakt! Vind dat ze er ruim bij zitten hoor, en ze kunnen straks zelf binnen of buiten zitten! Denk dat menig konijn er een stuk slechter bij zitten!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:33

Oei, ik had de ren van de heren toch echt ergens anders neergezet. Nu worden ze 'geestelijk gekweld.' Ze kunnen niet naar de vrouwtjes, maar willen wel naar de vrouwtjes. Je zou eventueel de voorkant kunnen afschermen, mocht het te erg worden (met het drentelen, het heen-en-weer rennen enzovoorts).

En nee, dit is dus niet zeurderig bedoeld. Daarbij komt dat ik een tip probeer mee te geven. Ik weet zelf wat het is, heb het zelf ook gehad. Ben ik blij dat ik het vrouwtje heb kunnen plaatsen :) Was voor de konijnen geen doen meer aan.

Wil je je rammen niet laten castreren, omdat je een slechte ervaring hebt met castreren of? Puur belangstellend, geen verwijt naar jou toe. Ik snap heel goed als je dat niet wilt. Zou je misschien via pb willen uitleggen wat je slechte ervaring daarmee is? Ik zit eraan te denken om op den duur mijn dwergkonijntje te laten castreren, zodat hij een vriendinnetje kan krijgen.

Ziet er in ieder geval mooi ruim uit :)
Laatst bijgewerkt door Laura_x_ op 15-06-12 11:40, in het totaal 4 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 11:37

tjeetje wat ee grote tuin :D
ben benieuwd naar het eind resultaat.
ik ga dit volgen *\o/*

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 11:55

Laura_x_ schreef:
Oei, ik had de ren van de heren toch echt ergens anders neergezet. Nu worden ze 'geestelijk gekweld.' Ze kunnen niet naar de vrouwtjes, maar willen wel naar de vrouwtjes. Je zou eventueel de voorkant kunnen afschermen, mocht het te erg worden (met het drentelen, het heen-en-weer rennen enzovoorts).

En nee, dit is dus niet zeurderig bedoeld. Daarbij komt dat ik een tip probeer te geven. Ik weet zelf wat het is, heb het zelf ook gehad. Ben ik blij dat ik het vrouwtje heb kunnen plaatsen :) Was voor de konijnen geen doen meer aan.

Wil je je rammen niet laten castreren, omdat je een slechte ervaring hebt met castreren of? Puur belangstellend, geen verwijt naar jou toe. Ik snap heel goed als je dat niet wilt.

Ziet er in ieder geval mooi ruim uit :)

De mannen zitten in de binnen verblijven ook naast de damens en kunnen ze gewoon zien. Dit geeft al meer dan een jaar geen problemen kijken niet op of naar hen. Ook geen heen en weer gedrentel maar lekker relexed languit liggen of graven spelen met de speeltjes. Dus ga er vanuit dat het buiten niet anders zal zijn ;)

De reden van niet castreren staat in men aller 1e bericht ;) Al mijn dieren zijn me dierbaar en ik heb men laatste cent nog voor hen over. Het is voor mij dan ook heel lastig om een dier te verliezen tijdens een "gemakkelijke" operatie zoals castratie. Ik ben er geruster op als ze overlijden wanneer ze een mooi en fijn leven hebben gehad en oud zijn geworden. Als ze ziek zijn is het anders. Ik ben namelijk ook 1 konijn verloren tijdens een operatie aan een tumor. Bleek te diep in de kaak te zitten en leek wel kaugom. Hebben toen besloten dat een leven vol medicatie en pijn niet fair is tegen over het dier. Dan is het voor mij ook meteen anders zeg maar, ik wil namelijk niet dat een dier onnodig leid. Maar als het kan zal ik er wel alles aan doen om het dier beter te laten worden etc.

Laura_x_

Re: Het maken van 7 grote konijnenrennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:00

Nee, helemaal geen problemen? Dan heb je daar echt geluk mee. Ik heb er zelf ervaring mee, had eerder 3 rammen en 1 vrouwtje. Één van de rammen loopt regelmatig los en die ging dan altijd lopen etteren bij de kooi van het vrouwtje. Het vrouwtje heb ik gelukkig snel kunnen plaatsen. Ik vond het echt 'geestje kwellen' van mijn konijn, vooral omdat hij er zo verschrikkelijk op reageerde (logisch, het is en blijft een ram). Maar als jouw konijnen en niet op reageren, prima toch?

Zo heb ik het eigenlijk nog nooit beredeneerd. Je zegt dus eigenlijk dat je een castratie (een makkelijke operatie die niet 'verplicht is') liever niet wilt laten doen, omdat je het risico niet wilt nemen dat ze komen te overlijden? Formuleer ik het zo goed?
Ik ben het daar niet mee eens, maar ik wil je topic niet vervuilen met allerlei discussies. Ieder zijn eigen mening toch? :) Ik kan wel zeggen dat ik je standpunt begrijp.

En inderdaad, een leven lang medicijnen en pijn is niet fair voor een dier. Daar ben ik het helemaal met je over eens.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:02

annepaardoes schreef:
WinSel schreef:
Hoe groot zijn de hokken dan waar ze in komen ?

Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat deze alleen worden gesteld om vervolgens de TS te kunnen beletten op dingen die beter moeten.

Ts: Ziet er al super uit. Wat goed van je dat je ook opvangkonijnen een fijn huis biedt. (Dit omdat nog steeds veel mensen vergeten hoeveel leuke konijnen er zijn in de opvangcentra) Respect :j

Dat is onzin, ik stel gewoon een vraag ;)
Ik lees elke keer mee in dit topic, en ben gewoon benieuwd hoe het gaat worden

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:03

Uit de post hierboven blijkt maar weer het grote nadeel van internet. Je kan elkaar op zo veel verschillende manieren begrijpen.

Daarom ook het dikgedrukte stukje in mijn post, om misverstanden te voorkomen :)

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat worden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:04

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Wat een luxe voor de konijnen!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:16

TS, ik heb je redenen op niet te castreren gelezen en ik denk dat je er echt spijt van gaat krijgen. Het is zoveel leuker om te zien hoe de konijnen tegen elkaar aan liggen, wassen en spelen samen, het is echt een verijking voor jezelf en zeker voor de konijnen. Ik respecteer je keuze, maar ik vraag je er nog eens over na te denken. Ik heb al zoveel konijnen laten castreren, ook een konijn van 9 en één van 13! Dit is altijd goed gegaan, nooit geen problemen. Die dierenarts die jou konijn toen heeft laten overlijden heeft gewoon teveel verdoving gebruikt, konijnkundige dierenartsen houden hier veel meer rekening mee. Het castreren hier kost 'maar' 35 euro per konijn, je krijgt zeker korting als je er meer laat casteren tegelijk.
Voordelen:
-Geen seksuele frustratie
-Konijnen worden liever en rustiger
-Geen gesproei meer
-Koppelbaar

Nadelen:
-Kosten
-Minimaal risico dat ze in de narcose blijven, maar komt komt bijna niet voor

Ik hoop dat je het nog eens wil overwegen, jou konijnen koppelen zal geen probleem geven. Je hebt verschillende koppels die je kan proberen mocht het niet klikken. Koppel altijd op neutraal terrein bijvoorbeeld in de keuken, of ze ze tegelijk in de nieuwe ren straks, dan gaat het helemaal goedkomen. Je hebt nu de gelegenheid te castreren omdat je hokken nog in aanbouw zijn, maak er asjeblieft gebruik van!

Nog een leuk idee voor de hokken die je in de ren kan zetten:
http://shop.abide.be/geitenhokken/58-ge ... ina-3.html zulke hokken doen het hier erg goed, lamellen ervoor tegen de tocht:
http://www.dierenspeelplezier.nl/produc ... eur-medium

En je hebt super hokken, vooral de veranda zal het goed doen. Ik heb een rubberen mat in het hok en op de veranda liggen voor extra warmte en makkelijk schoon te maken, de urine trekt zo niet in het hout, het is helemaal afgekit.
Ik ben ook benieuwd naar het eind resulaat!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:23

Ik denk niet dat TS alsnog zal overgaan tot castreren... Denk dat zij ook liever haar konijntjes gezellig samen ziet, maar ze zei dat het risico 90% is.. nou sorry dat zou ik er ook niet voor over hebben :n . Ook haar andere konijnen laten zich niet koppelen, tot bloedens toe niet. Tja, sommige konijnen zijn nu eenmaal niet sociaal... Moet je ze dan maar dwingen?
Mensen zijn ook zogezegd gezelschapsdieren maar er zijn ook genoeg mensen die veel liever alleen zijn.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:29

90% waar haalt ze dat weg dan? En voedsters zijn wel koppelbaar met de juiste combi...Ik vind het eigelijk smoesjes bedenken om het maar niet te hoeven. (sorry niet aanvallend bedoeld)
Maargoed moet ze ook zelf weten natuurlijk, maar ze weet niet wat ze mist.
http://www.fotoserve.nl/~claudia/Sok-en ... cf0563.jpg

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:40

Dat wordt mooi, ik ben benieuwd hoe het er straks helemaal af uit ziet. Ik volg mee.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:41

Ben het helemaal eens met CK88! Ik heb dan 2 cavia mannen laten castreren en wat maak je ze gelukkig met vriendinnetjes. Dit is bij konijnen net zo. Ik zou ze, buiten het feit dat het zielig is, niet eens alleen willen hebben. Is toch niks aan een dier alleen in een hok? Ik vind juist de interactie tussen de dieren leuk zoals CK88 al zegt.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:42

Gaaf hoor! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het helemaal klaar is :).

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:50

CK88 schreef:
90% waar haalt ze dat weg dan? En voedsters zijn wel koppelbaar met de juiste combi...Ik vind het eigelijk smoesjes bedenken om het maar niet te hoeven. (sorry niet aanvallend bedoeld)

Ik snap je inderdaad, plus je kan ook onder plaatselijke verdoving laten castreren betreft de risico's van narcose. Want een gelukkig leven begint bij mij met een konijn van de basisbehoefte te voorzien ruimte, een maatje en onbeperkt hooi + water. Daar ben ik zeker van overtuigd, maar ik denk dat de TS het nu mee neemt en er wellicht later nog is op terug komt, ze kan eventueel zo als de rennen naast elkaar staan ze vergroten en dan toch groepjes gaan vormen. Wie weet komt dat nog, geef het de tijd. Als al die mensen nu bij mij komen doen ze het direct na het zien van mijn luie doerakken die altijd 1 kluut konijn zijn. :D
Wellicht nu een idee om te genieten van de mooie verblijven die ze in ieder geval krijgen :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 12:57

ook ik volg :)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:02

CK88 schreef:

dat staat ergens in haar begin post
konijnen zijn nagekeken, want ze wilde het wel
Denk dat de TS juist heel veel moeite doet om ze wel tot 1 koppel te gaan laten horen
Mening konijnebeest zal jaloers zijn hoor, teminste vind ik
En tuurlijk het kan altijd beter, mooier ect ect ect, maar ja gras blijft ook groener bij een ander :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 14:11

@TS: ik bedoel het ook niet om te zeuren over het oppervlak en vind het fijn dat je je konijnen die ruimte geeft, maar ik denk wel dat ze binnen no-time het gras op hebben en dan blijft er slechts aarde over, dat met regen er ook niet beter zal gaan uitzien.
Ook al wil je meer ruimte voor je beestjes is dat toch wel iets om in gedachten te houden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 15:12

Jildau schreef:
Ben het helemaal eens met CK88! Ik heb dan 2 cavia mannen laten castreren en wat maak je ze gelukkig met vriendinnetjes. Dit is bij konijnen net zo. Ik zou ze, buiten het feit dat het zielig is, niet eens alleen willen hebben. Is toch niks aan een dier alleen in een hok? Ik vind juist de interactie tussen de dieren leuk zoals CK88 al zegt.

8)7 Volgens mij is hetgene wat de eigenaar leuk vindt tamelijk ondergeschikt aan wat belangrijk is voor de dieren, maar goed...
TS geeft ook al in de OP aan dat als het goed gaat de rennen mss uitgebreid kunnen worden. Wat niet onwaarschijnlijk is, aangezien de nijnen elkaar kunnen zien en omringd zijn door soortgenoten, zo aan elkaar kunnen wennen.

Ik heb het vermoeden dat TS echt wel weet waar ze mee bezig is, dus laten we het wel of niet koppelen even links leggen, dan kunnen we verder bewonderen hoe mooi de hokjes wel niet worden :D

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 16:23

@ Magareta "Amen" Ik sluit het idd in de toekomst niet uit dat sommige samen gaan. op dit moment gaat het niet. De tijd zal het leren !!

@Dubbeldun Over het gras dat snel aarde word heb je helemaal gelijk in. En met de vele regenval die we afgelopen weken al gehad hebben is het geen modder poel geworden. De konijnen kunnen straks droog en schoon zitten als ze willen allemaal vrije keuzen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:41

CK88 schreef:

er staat duidelijk dat de dieren een zwak hart hebben en de DA had gezegt dat er 90 %n kans was op oberlijden beetje jammer dat je dat een smoesje noemt :n

TS het ziet er al mooi uit ben benieuwt hoe het straks is

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 16:56

Magrathea ja dat is het ook dat zeg ik toch ook? Iedereen hier snapt hopelijk dat het voor een groepsdier sowieso leuker is om samen te leven met soortgenoten. Wilde alleen aangeven dat het daarnaast voor jezelf ook nog eens veel leuker is!

Betekent nog niet dat je er zo'n belachelijke smiley bij moet zetten dacht ik zo?

Maar buiten dat worden de verblijven volgens mij echt prachtig, ben heel benieuwd!

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 17:00

little_birdy schreef:
CK88 schreef:

er staat duidelijk dat de dieren een zwak hart hebben en de DA had gezegt dat er 90 %n kans was op oberlijden beetje jammer dat je dat een smoesje noemt :n

TS het ziet er al mooi uit ben benieuwt hoe het straks is

@Saskia ik vind het ook jammer dat mensen dat lezen als smoesje. Maar goed. Ik doe er alles aan om de konijnen een fijn leven te geven . Foto update volgt na het weekend!!!!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 17:02

ben benieuwd en wat leuk dat je mijn naam nog weet !!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 07:01

Ik ben benieuwd, ziet er al gaaf uit !
En over castreren: Mijn konijn was heel erg dominant(sommige mensen doet hij niks, zoals mij/mijn moeder) maar mijn vader en broertje viel hij echt aan.
Laten castreren maar het heeft niet heel veel gescheelt, wel loopt hij los in huis en dan scheelt het wel(eerst vonden we toch af en toe spermavlekken van meneer). Maar ondanks dat zei de dierenarts ons ook dat het alsnog fijn is qua seksuele frustratie's. Al hadden wij hem echt gecastreerd vanwege de dominantie.
Ik denk dat TS zelf heel goed weet of haar konijnen daar tegenkunnen of niet :)