Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Was voor de konijnen geen doen meer aan.
Laura_x_ schreef:Oei, ik had de ren van de heren toch echt ergens anders neergezet. Nu worden ze 'geestelijk gekweld.' Ze kunnen niet naar de vrouwtjes, maar willen wel naar de vrouwtjes. Je zou eventueel de voorkant kunnen afschermen, mocht het te erg worden (met het drentelen, het heen-en-weer rennen enzovoorts).
En nee, dit is dus niet zeurderig bedoeld. Daarbij komt dat ik een tip probeer te geven. Ik weet zelf wat het is, heb het zelf ook gehad. Ben ik blij dat ik het vrouwtje heb kunnen plaatsenWas voor de konijnen geen doen meer aan.
Wil je je rammen niet laten castreren, omdat je een slechte ervaring hebt met castreren of? Puur belangstellend, geen verwijt naar jou toe. Ik snap heel goed als je dat niet wilt.
Ziet er in ieder geval mooi ruim uit

Al mijn dieren zijn me dierbaar en ik heb men laatste cent nog voor hen over. Het is voor mij dan ook heel lastig om een dier te verliezen tijdens een "gemakkelijke" operatie zoals castratie. Ik ben er geruster op als ze overlijden wanneer ze een mooi en fijn leven hebben gehad en oud zijn geworden. Als ze ziek zijn is het anders. Ik ben namelijk ook 1 konijn verloren tijdens een operatie aan een tumor. Bleek te diep in de kaak te zitten en leek wel kaugom. Hebben toen besloten dat een leven vol medicatie en pijn niet fair is tegen over het dier. Dan is het voor mij ook meteen anders zeg maar, ik wil namelijk niet dat een dier onnodig leid. Maar als het kan zal ik er wel alles aan doen om het dier beter te laten worden etc.
Ik kan wel zeggen dat ik je standpunt begrijp.annepaardoes schreef:WinSel schreef:Hoe groot zijn de hokken dan waar ze in komen ?
Bij dit soort reacties krijg ik altijd het gevoel dat deze alleen worden gesteld om vervolgens de TS te kunnen beletten op dingen die beter moeten.
Ts: Ziet er al super uit. Wat goed van je dat je ook opvangkonijnen een fijn huis biedt. (Dit omdat nog steeds veel mensen vergeten hoeveel leuke konijnen er zijn in de opvangcentra) Respect

. Ook haar andere konijnen laten zich niet koppelen, tot bloedens toe niet. Tja, sommige konijnen zijn nu eenmaal niet sociaal... Moet je ze dan maar dwingen?
. 
CK88 schreef:90% waar haalt ze dat weg dan? En voedsters zijn wel koppelbaar met de juiste combi...Ik vind het eigelijk smoesjes bedenken om het maar niet te hoeven. (sorry niet aanvallend bedoeld)
Maargoed moet ze ook zelf weten natuurlijk, maar ze weet niet wat ze mist.
http://www.fotoserve.nl/~claudia/Sok-en ... cf0563.jpg
CK88 schreef:90% waar haalt ze dat weg dan? En voedsters zijn wel koppelbaar met de juiste combi...Ik vind het eigelijk smoesjes bedenken om het maar niet te hoeven. (sorry niet aanvallend bedoeld)
Jildau schreef:Ben het helemaal eens met CK88! Ik heb dan 2 cavia mannen laten castreren en wat maak je ze gelukkig met vriendinnetjes. Dit is bij konijnen net zo. Ik zou ze, buiten het feit dat het zielig is, niet eens alleen willen hebben. Is toch niks aan een dier alleen in een hok? Ik vind juist de interactie tussen de dieren leuk zoals CK88 al zegt.
Volgens mij is hetgene wat de eigenaar leuk vindt tamelijk ondergeschikt aan wat belangrijk is voor de dieren, maar goed...

little_birdy schreef:CK88 schreef:90% waar haalt ze dat weg dan? En voedsters zijn wel koppelbaar met de juiste combi...Ik vind het eigelijk smoesjes bedenken om het maar niet te hoeven. (sorry niet aanvallend bedoeld)
er staat duidelijk dat de dieren een zwak hart hebben en de DA had gezegt dat er 90 %n kans was op oberlijden beetje jammer dat je dat een smoesje noemt
TS het ziet er al mooi uit ben benieuwt hoe het straks is