Baby konijntjes op komst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: Baby konijntjes op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:47

Gedroogde mais? Hoezo? Die velletjes kunnen ze niet verteren en kan zorgen voor verstopping. Hebben jullie geluk dat het tot noch toe goed is gegaan. :)

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:49

Nee nee mais van t veld geraapt zitten tussen 2 maisvelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:26

Zijn ze al geboren :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:28

Foto?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:44

Chaos schreef:
Als TS ze toch houd of ze binnen de vriendenkring blijven whats the problem.

Omdat er op die manier plekjes worden 'bezet' die ook opgevuld hadden kunnen worden door asielkonijnen..... :)*

Sorry, meestal reageer ik niet op deze manier in dit soort topics.
Maar ik ben te vaak in (knaagdieren)asiels geweest en je wilt echt niet weten hoeveel konijnen daar op een baasje wachten........ ;(

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:52

Als ik later groot ben........ wil ik een hele grote konijnenren. vol met allemaal (afgedankte) konijnen.
Vorr nu helaas niet haalbaar, de konijnen die we thuis hadden hebben het kippenhok opgegeten.

Zijn de baby's er al?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:01

Even goed lezen, Mandy
love_western schreef:

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:31

Sjors schreef:
Even goed lezen, Mandy
love_western schreef:

Daar staat toch geen andwoord op haar vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:33

Rumpleteaser schreef:
Chaos schreef:
Als TS ze toch houd of ze binnen de vriendenkring blijven whats the problem.

Omdat er op die manier plekjes worden 'bezet' die ook opgevuld hadden kunnen worden door asielkonijnen..... :)*

Maar ik ben te vaak in (knaagdieren)asiels geweest en je wilt echt niet weten hoeveel konijnen daar op een baasje wachten........ ;(

Er zijn ook zat mensen die geen asielkonijnen willen ;)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 17:04

Ze zijn vanmiddag geboren, 5 stuks. Ben bij de bevalling geweest.. moeders maakt en doet het goed. Kindjes liggen lekker warm in het nest..
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:06

Wat een schatjes. Hopelijk worden ze allemaal groot en gezond.
En ben benieuwd naar updates.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:13

Ik ook!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:22

ahhwww zo cute <3

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:22

Aaah wat lief! <3

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:25

love_western schreef:
Rumpleteaser schreef:

En er zijn ook goede fokkers om konijnen te halen.
Punt is denk ik voornamelijk ook het langharige van deze konijnen, ik snap het wel ik zie hem ook weer voor me die drama vachten. Konijnen hebben hekel aan de kam erin, je doet ze er geen plezier mee en dan ook nog een dramavachtje.. Dat vind elke dierenliefhebber toch niet fijn? Ga er vanuit dat de TS ook niet beter wist en hier heel veel van gaat leren. Ik ga ook duimen dat ze gewoon allemaal kortharig blijven.

Wat fijn dat de bevalling allemaal goed is gegaan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:27

WinSel schreef:
Mag ik vragen waarom jullie je konijn laten dekken ?

Van mandy was het niet gepland en goeie fokkers van ras konijnen hoor je mij niet over

Maar waarom toch al die pret nestjes ?

omdat we zelf geen kinderen kunnen krijgen.

TS hartstikke leuk, ben benieuwd wat eruit komt. :D

edit: ik zie dat het nestje er is, leuk :D
ben benieuwd wat voor een kleuren ze krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 17:37

Faniek schreef:
love_western schreef:

Punt is denk ik voornamelijk ook het langharige van deze konijnen, ik snap het wel ik zie hem ook weer voor me die drama vachten. Konijnen hebben hekel aan de kam erin, je doet ze er geen plezier mee en dan ook nog een dramavachtje.. Dat vind elke dierenliefhebber toch niet fijn? Ga er vanuit dat de TS ook niet beter wist en hier heel veel van gaat leren. Ik ga ook duimen dat ze gewoon allemaal kortharig blijven.

Drama vacht valt mee ;) En die van mij gaan er heerlijk ontspannen bij liggen met borstelen.
Heb zelf ook namelijk teddy dwergen. En komen ook bij fokker vandaan.
Alleen knip ze in het voorjaar kaal omdat ik te lui ben om telkens te borstelen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:00

love_western schreef:
Faniek schreef:

Drama vacht valt mee ;) En die van mij gaan er heerlijk ontspannen bij liggen met borstelen.
Heb zelf ook namelijk teddy dwergen. En komen ook bij fokker vandaan.
Alleen knip ze in het voorjaar kaal omdat ik te lui ben om telkens te borstelen.

Heb jij vaker uit veel verschillende nesten een dergelijke kruising gezien? Helaas afgelopen jaar nog kruising Teddy Hangoor x Hangoordwerg hier gebracht, 2 jongen hebben echt een vacht die om de dag echt geborsteld moet worden. Er zijn maar heel weinig konijnen die er lekker voor gaan liggen helaas, ik kreeg minimaal 1 keer per week vraag voor afstand van langharige konijnen, omdat ze of de zorg niet maar aan kunnen of de konijnen krabben/bijten met borstelen. Helaas, vang ik ze niet op, omdat ik de vachtverzoring niet kan verzorgen. Daarom hoop ik zo dat dit nestje in ieder geval kortharige vachtjes hebben en mensen van deze berichten bewust worden van hee, misschien toch beter gewoon als ze al konijntjes op de wereld willen zetten het bij kortharige nijntjes willen houden. En snap je gezien de vacht van dit ventje dat ik een beetje huiverig ben over de vachtverzorging?
Natuurlijk liever zie ik ze persoonlijk helemaal niet, maar dat terzijde.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 19:21

onwetendheid is een enorm slap excuus. Als je hier op bokt kan komen en je kan dit plaatsen en doen dan kan je ook informatie op zoeken voordat je wat doet.

Voor iedereen met drang om nestjes groot te brengen denk eens asielen. Vele opvangen hebben maar wat graag pleeggezinnen die hun helpen om bijv. kittens groot te brengen in huis situatie. Vele malen beter dan al die onnodige pret nestje creeren.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:06

Ik ben ook niet voor pretnestjes maar ik weet wel dat er genoeg mensen zijn die op zoek zijn naar jonge "gezonde"konijnen. Ik heb hier ook 4 opvangkonijnen zitten naast de raskonijnen. Die 4 hebben al heel wat dierenartskosten gemaakt. Geeft niet maar kan me goed voorstellen dat er ook mensen zijn die graag direct wat jongs met wat meer zekerheid willen aanschaffen. Ik denk er inmiddels wel zo over na veel dieren die afgedankt waren te hebben opgevangen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:20

Ik heb 2 kerngezonde konijnen uit de opvang hoor. Dat is een kwestie van een goede opvang en je ogen open houden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:21

En ook hebben opvangcentra jongen konijnen

Wij hebben op dit moment 2 nesten, 15 jongen, dus nee daarom hoef je geen nestje te nemen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:26

tja heb nu nog 2 nijnen over. Beiden van straat af gehaald (waren gedumpt dus) en beiden gezond. Had ook 2 ras nijnen en die heb ik nog geen half jaar gehad. Tja, het hoeft dus niet zo te zijn dat ras nijnen sterker zijn echter ze zijn vaak wel zorgvuldiger gefokt natuurlijk!!
Zelf wel besloten voortaan lekker naar een opvang te gaan. Zeer veel keuze en karakter weet ik dan ook gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:29

Ik weet niet of ik het hier ook kan vragen: weet iemand een opvang die 'gedumpte nestjes' in pleeggezinnen plaatst? Mijn konijn heeft helaas geen jongen gekregen: wel zijn er drie mensen die allemaal op een of twee konijntjes wachten. :) Dus dan help ik de opvang, en kan ik ze ook allemaal een goed baasje geven.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:41

saskiakefie schreef:
Ik heb 2 kerngezonde konijnen uit de opvang hoor. Dat is een kwestie van een goede opvang en je ogen open houden.

Ik heb het ook niet over opvangen maar over het verschil raskonijn/mengelmoesjes.