Het babystekelmonstertje!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:36

Wat een dropje!!! <3 Het is serieus nog nooit in me opgekomen dat er tamme egels zouden kunnen bestaan... :')

Die tweede foto, doet dat geen pijn? :oo (hele stomme vraag van een leek, oké... :') )

Fenna_s

Re: Het babystekelmonstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 17:40

ahw <3 die stekeltjes zien er echt super lief uit, veel leuker dan een cavia of hamster!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:20

Snackie schreef:
Ahh, en je had niet eens een fototoestel bij je op dat moment? :+:

Zijn lampje was al uit, buiten was het al donker dus dan had ik moeten flitsen, dan was hij zich misschien helemaal doodgeschrokken. :(:) Het valt me nog mee dat hij zo goed poseert, in zijn verkoopadvertentie stonden eigenlijk niet echt duidelijke foto's (zijn hoofdje kon je niet zo goed zien) omdat hij volgens de fokker een beetje bang was voor het geluid van de camera, maar met die van mij heeft hij gelukkig geen moeite.

Emytje schreef:
Ik vind em leuk! :))
Meer foto's? ;) Een filmpje is ook goed hoor. :D

Zal binnenkort eens kijken, hij ligt nu weer heerlijk te slapen. Zeker die kleintjes slapen veel, helemaal als ze net verhuisd zijn. Maar hij is vannacht behoorlijk actief geweest :P

Ine23 schreef:
Oooh wat een ontzettend snoezig klein ondeugend smoeltje <3 ! Ik denk dat je hiermee wel je handen vol gaat hebben, maar ik ben al helemaal verliefd :j

Dat denk ik ook wel, hij heeft wel een eigen willetje geloof ik :))

Steefjevos schreef:
Aaah, het is echt een heel schattig ventje om naar te kijken! Ik kan me voorstellen dat je er uren naar kunt kijken :j En ze zijn dus ook best wel aanhankelijk? Of vooral exploratief, vergelijkbaar met ratten? Verder is het niet echt ergens mee te vergelijken dus, maar hoe zit het met dag/nacht? Zijn ze wel overdag actief?
Vind ook dat je erg mooie foto's hebt gemaakt :j Vooral diegene waarbij Loki uit het raam kijkt vind ik erg mooi!
Hoe oud is hij nu?
Veel plezier met jouw nieuwe gezellige huisdier!

Dat ligt een beetje aan het egeltje. Sommige zijn wat knuffeliger en liggen graag op je schoot, anderen rennen het liefst vooral rond om alles te bekijken. Met mijn vorige egeltje zat ik wel vaker een film te kijken, dan lag ze gewoon op m'n schoot te slapen. Maar als ik haar op de grond zette ging ze ook overal heen. Het ligt er ook aan of je ze wakker maakt, dan willen ze graag verder slapen (als ze niet gewoon erg chagrijnig zijn). Als ik Loki wakker maak is hij eerst een beetje sjaggo aan het fronsen en dan als hij eenmaal echt wakker is wil hij het liefste naar je toe en alles zien... maar als ik 'm dan in zijn slaapzakje op mijn schoot hou gaat hij ook al lekker nestelen om te slapen hoor, zeker overdag. In principe slapen ze zo goed als de hele dag (die kleintjes helemaal). En in de nacht zijn ze dan actief, vaak wennen ze wel een beetje aan je ritme (als je ze er elke avond rond dezelfde tijd uithaalt bijv hoor je wel vaker dat ze uiteindelijk zelf al wakker worden). Er zijn ook egeltjes die helemaal niet zo van menselijke aandacht houden, maar dat ligt er vooral aan of ze goed tam zijn gemaakt vanaf jonge leeftijd (net als andere dieren dus), je kunt ze dan wel later nog tam maken maar dat gaat vaak iets moeilijker.
Hij is nu net iets ouder dan 6 weken!

Appelmoes_11 schreef:
Wat een dropje!!! <3 Het is serieus nog nooit in me opgekomen dat er tamme egels zouden kunnen bestaan... :')

Die tweede foto, doet dat geen pijn? :oo (hele stomme vraag van een leek, oké... :') )

Nee hoor, alleen als hij zich echt helemaal oprolt en gaat "springen" (dat is om vijanden af te schrikken) voelt het niet zo prettig maar echt pijn doet het niet.

Bedankt weer voor de leuke reacties!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:22

Oprolt en gaat springen! _O-
Hilarisch...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:25

Ze "sissen" er ook nog bij. Hij doet het nu af en toe nog, als ik hem wakker maak (nu heb ik dat nog niet zo vaak gedaan :Y) ). Mijn vorige egeltje deed dat in het begin ook een beetje, uiteindelijk helemaal niet meer (dan trok ze alleen een frons als ze wakker gemaakt werd). Maar sommige egeltjes hebben een wat sterker "ochtendhumeur" dan anderen :+ maar ik denk dat dat wel bijtrekt, hij doet het ook niet zo erg. En wie vindt het nou wel fijn om wakker gemaakt te worden als je net lekker ligt te slapen, geef hem eens ongelijk :')

*filmpje van youtube*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:55

hihi grappig :+:

Ik zou zelf ook haast een egeltje willen :P (zag ergens dat ze gemiddeld 120 euro kosten?)

Is het 'legaal'? moeten ze ontwormd worden, en inge-ent?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:09

Het is legaal hier in Nederland, je hebt geen papieren oid nodig. De prijs ligt denk ik meer tussen de 65-120 (al heb ik nog geen egel gezien die zo duur was, ik kijk meestal op marktplaats omdat er niet echt websites zijn van fokkers en de prijs ligt meestal rond de 65-70 euro). Afhankelijk van geslacht, kleur en leeftijd. Overigens maakt het voor een huisdier niet uit of het een mannetje of een vrouwtje is, daar zit niet zo heel veel verschil in qua gedrag verder.
Voor een zeldzaam kleurtje zal je wel wat meer geld moeten neertellen denk ik. Ik weet niet precies hoeveel, in Nederland is er - helaas - echt weinig organisatie/informatie over en tussen de fokkers, dus ik weet ook niet hoeveel er precies zitten en waar in Nederland.

Ze moeten ontwormd worden, hiervoor kun je Stronghold kitten gebruiken dat is te halen bij de dierenarts. Het is ook handig om voor aanschaf rond te vragen bij dierenartsen in je buurt, zo heb ik er 3 uit mijn stad gemaild (geen idee of er meer zitten hier) en die hadden allemaal geen ervaring met witbuikegels. Soms moet je namelijk best een stukje zoeken voor je er een tegenkomt die wel ervaring heeft, en het is natuurlijk wel zo handig om dat te doen voor het nodig is.

De aanschafkosten zijn vrij hoog, vooral de spullen die je nodig hebt. Alles erop en eraan is dat namelijk best veel, dingen zoals warmtelampen hebben ook armatuur nodig (kap, porseleinen vitting, snoer, etc), een digitale thermometer ga zo maar door. Maar als je alle spullen eenmaal hebt vind ik het niet extreem dure dieren qua onderhoud. Je moet alleen wel ook je levend voer (krekels, meelwormen) onderhouden maar dat is niet zo veel werk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:12

Ooohhhh Bente wat een schatje! Een iniminislakkieseter <3 <3 <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:13

Vind het filmpje bijna een beetje zielig. Van mij zou ie lekker mogen blijven slapen.. dat wil ie zo graag! :j

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:19

Wat een gaaf diertje! <3
Lijkt mij erg leuk om zo'n beestje in huis te hebben. Ga mij eens inlezen over het houden/verzorgen van een huis-egeltje.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:21

ooohhh smelt. heb vroeger wel een wees en zieke egels opgevangen het zijn zulke leuke dieren. zijn deze wat karakter betreft net als wilde nederlandse egels?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:41

Hij is echt leuk hè Berdien. <3

IMJ, soms moet je ze gewoon wakker maken :+ zo probeerde ik de bak altijd in de avond te verschonen, maar daar heb je niet altijd tijd voor en dan moet het overdag. Sorry egeltje... :P

Hobbyboerin, ik heb geen ervaring met wilde egels en die zijn natuurlijk wild, dus ik weet niet in hoeverre dat te vergelijken is!

Nog 4 foto's van gisteren:

Flapoortjes :Y)
Afbeelding

En voor Nemurin... kleine pootjes :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:04

Hij is fotogeniek hoor!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:08

og gut!
wat een dot!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:40

WAT EEN LIEFFIE!! <3

heb je al een naam? zo niet dan weet ik wel een leuke (naar aanleiding eerste foto) GRUMMPY! ;p

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 20:46

Oooh wat lief dat je aan me gedacht hebt met de pootjes! <3 Zo leeeeeeeuk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:07

Die oortjes! Dat neusje! Die oogjes!

*koert tegen scherm*

<3 <3 <3

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:40

Lillian__ zijn naam staat in de openingspost. :j

Ik heb foto's en filmpjes gemaakt net, hij mocht even los door mijn kamer lopen. Liep hij langs mijn matras (ligt op de grond) ging hij aan het hoeslaken trekken, kauwen en vervolgens "anointen" (zichzelf onder kwijlen) hij was me er druk mee bezig :')

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 21:53

Wat een leukerdje zeg! <3
En mijn paard heet ook Loki, haha. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 21:56

Ik zie het aan je naam, haha. :D

Yummie!
Afbeelding

Afbeelding

En... anointing :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpjes komen later, YT duurt altijd even met uploaden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:01

WOW, wat een lange tong. _O-
Wat een schatje zeg! <3

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:02

geweldig die tong, wat geef je ze nu te eten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 22:08

Ik verbaas me ook altijd weer over hoe lang die tong is := maar waar ik me het meest over verbaas, is dat ze zo flexibel zijn dat ze bijna op hun rug kunnen likken :+

Als basis voer ik nu voer van Royal Canin, dat kreeg hij bij de fokker ook. Net even een stukje appel geprobeert maar hij likte eraan en dat was het, heb het wel in zijn hok gelegd als er morgen niet van gegeten is gooi ik het wel weg. Ze kunnen nogal kieskeurig zijn wat eten betreft, en vaak is het een kwestie van uitproberen/even laten liggen en dan pakken ze het toch (en sommige dingen vinden ze gewoon heerlijk, de meesten vinden sowieso insecten/meelwormen geweldig)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:11

Wat een geweldig schattig beestje!
Heb meerdere topics van m gelezen en niet gereageerd maar waag het er nu toch maar op.
Echt helemaal gesmolten zit ik hier, krijg op slag een glimlach op mn gezicht met die rare fratsen die hij uithaalt :~
Loki is echt een perfecte naam, 'savor him' zou ik zeggen ;)

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 22:12

<3 Wat een schatje <3