Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

WildWings schreef:Waarom ik er zo scherp erop ben is overigens dat ik twee Campbelli's samen heb gehad, en dat zou een soort zijn die wél samen konden. Ik heb alle omstandigheden afgestemd volgens het boekje, hamsters van een fokker gehaald, meningen gevraagd op het hamsterforum.. Ging prima, ze hadden nooit onenigheid. Sliepen samen, aten samen, gingen samen de kooi uit en weer in om aandacht te krijgen. Geen probleem.
Totdat op een ochtend één hamster bloederig en aangevreten en dood in de kooi lag. En nogmaals, dit was een soort die bij elkaar zou kunnen in theorie, op het hamsterforum kreeg ik positieve reacties op de situatie, fokster verkocht ze zelfs alleen maar per twee!! Mijn kooi was prima ervoor, inrichting afgestemd zoals geadviseerd, goed in de gaten houden als ze wakker waren hoe ze zich gedroegen, nóóit wat gemerkt.
En dan ga jij een soort bij elkaar zetten die van nature solitair leven en houd je je poot stijf dat 'het nu nog goed gaat'. Dat is leuk, maar daar heb je geen boodschap aan op de ochtend dat wakker wordt en je één hamster dood en half aangevreten terugvindt in je kooi. Bij mij was dit een stuk onwetendheid- als mij was verteld dat Campbelli's absoluut niet bij elkaar leefden, solitaire diersoorten waren en elkaar zouden afmaken, had ik er nooit twee gehaald. Maar in tegendeel, ze werden zelfs in paartjes verkocht (twee zusjes in mijn geval).
Jij kiest er echter tegen willens en wetens voor om je dieren bij elkaar te zetten terwijl ze van nature solitair leven. Met het risico dat ze elkaar afmaken- met hun leven op het spel. Dat vind ik inderdaad níet in de categorie 'dierenliefhebster' vallen, en hiermee is het voor mij ook klaar. Ik vind het jammer en egoïstisch dat je voor jezelf kiest. Succes met je hamsters.
(ondanks dat het een vrouwtje is) Manegepaard schreef:Kan gebeuren, is gewoon de natuur. TS heeft al heel vaak antwoord gegeven, en het is haar eigen verantwoording, en haar hamsters. Als zij het zo wilt doen en hier blijkbaar ook ervaring mee heeft, hoe moeilijk is het om haar gewoon haar gang te laten gaan? Meer zeg ik er niet over.
Leuke hamsters :3 Originele namen, de mijne heb ik maar omgedoopt tot Hank.(ondanks dat het een vrouwtje is)
Je kan ook je hamster in een lege kamer opsluiten samen met de kat- durf er heel wat om te verwedden dat de hamster dat niet overleefd... Maar kan gebeuren, dat is de natuur dan!
Nogmaals chapeau.
Blij te zien dat ik dus niet de uitzondering op de regel ben
Hank is een grappige naam haha
WildWings schreef:Manegepaard schreef:Kan gebeuren, is gewoon de natuur. TS heeft al heel vaak antwoord gegeven, en het is haar eigen verantwoording, en haar hamsters. Als zij het zo wilt doen en hier blijkbaar ook ervaring mee heeft, hoe moeilijk is het om haar gewoon haar gang te laten gaan? Meer zeg ik er niet over.
Leuke hamsters :3 Originele namen, de mijne heb ik maar omgedoopt tot Hank.(ondanks dat het een vrouwtje is)
*hoppe weg lang zeurverhaal*
chelle_dora schreef:Toevallig word ik wel wakker als er wat aan de hand is met een van onze dieren thuis; laat een bom naast me afgaan en ik hoor het niet, maar als er ook maar een dier kucht of niest ben ik in no-time wakker en sta ik ernaast.. Dus ehm tja, sorry dat ik je wederom uit je droomwereld moet helpen.. Maar ik word helaas voor jou, wel wakker..

Je kan het gebrabbel over de politiek ook als een compliment opvatten.. Ieder zijn ding toch 

Af en toe word k wakker als ze weer hebben besloten dat ze de marathon lopen, maar verder maken ze niet dusdanig kabaal dat ik er ook weer nachten wakker van lig..

Je hamster maakt gewoon graag muziek..
moonfish13 schreef:WinSel schreef:Dan zou ik gaan voor een Silent Spinner, die is 100% stil
Maar hou je ze nu wel samen ?
En hoe groot is je kooi ?
Ja en mijn hamster legde er eten in en ging er vervolgens in lopen!![]()
![]()
![]()
Weg effect.
Stom dier.
):