En toen had ik twee hamsters!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: En toen had ik twee hamsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:41

Echt twee leuke beestjes! <3

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 15:47

Ik heb altijd 2 hamsters bij elkaar gehouden, ging prima......
Leuk hoor, veel plezier met ze! :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:03

Leuke hamsters! maar (al 3 x gesteld) hoe groot is het hok ? :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:37

Elin_ schreef:
Leuke hamsters! maar (al 3 x gesteld) hoe groot is het hok ? :)

Is al antwoord opgegeven namelijk

Citaat:
Hok is ruim zat (ongeveer 70 bij 45 bij 60 centimeter)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:20

Wat zijn ze schattig! <3

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:42

Wat lief! <3
Wij hebben ook ooit twee hamsters (uit hetzelfde nest) samen gehad en dit ging gewoon goed!
Lagen altijd heerlijk tegen elkaar aan te slapen. Veel plezier nog met je hamsters!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:20

Jammer dat je ten koste van je dieren dit risico wilt neemn. Als het nou ontwetendheid was, oké, maar jij bent ervan op de hoogte dat ze elkaar (uit het níets) volledig kunnen afmaken en toch kies je ervoor?

Fijne 'dierenliefhebster' ben jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:02

Bedankt :)

JumpingRider; inderdaad, hier liggen ze ook tegen elkaar aan :D

WildWings; Je mag vinden wat je wil, maar om op basis hiervan te bepalen of ik wel of geen dierenliefhebster ben, vind ik heel jammer en bekrompen en dat siert je absoluut niet. Die hamsters zitten bij mij, en niet bij jou, en zal ik dus zelf echt wel zien hoe ze op elkaar reageren of niet denk je wel? Je mag vinden wat je wil maar een dierenliefhebster ben ik zeker wel.

Edit: want als we het op de onberekenbaarheid van dieren moeten gooien, kunnen we niks meer bij elkaar zetten. Ieder dier kan ineens een knik in z'n kop krijgen, en de ander afslachten. Zullen we dan ook maar de konijnen apart houden, katten, honden, en vooral alle veulens uit de opfok halen, want ze kunnen elkaar vanuit het niets helemaal stuk trappen.

Ik begrijp de bezorgdheid echt wel, en ik heb echt genoeg voorbeelden inmiddels gehad van wat er mis kan gaan. Maar ik heb hier dus ook genoeg voorbeelden gehad, met hoe het ook kan gaan, en hoe het leuk kan gaan, en deze heb ik ook meerdere malen in de praktijk gezien. Hoe je het ook went of keert.. Het zijn mijn dieren..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:12

Hamsters leven solitair, ook in het wild, dat kun je niet zomaar gaan vergelijken met een ander dier
Als alle mensen met een konijn, nou 2 namen, die waren goed bezig dan
Maar 2 hamsters, nee dat is gewoon een te groot risico, waarom blijf je je poot stijf houden terwijl je weet dat 1 van jou lieve huisdieren straks wel dood in het hok ligt door de andere hamster, dat risico wil je toch niet nemen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:16

Waarom blijf jij je poot stijf houden als ik me meerdere malen heb verantwoord en ik meerdere malen te kennen heb gegeven dat het mijn keuze is geweest, mijn verantwoording en dat ze allebei nog steeds leven? En nogmaals, 2 konijnen kunnen elkaar ook doodbijten, je hoeft maar net de verkeerde te treffen.

En dan nog mag je vinden wat je wil, maar het is niet aan iemand die achter een beeldschermpje zit en blijft zitten, te bepalen of dat ik wel of niet van m'n dieren houd. Dat vind ik een erg jammere reactie, want niemand kan vanaf zijn veilige woonkamer of slaapkamertje bepalen of dat ik niks voor mijn dieren over heb.

Ik stop hierbij de discussie; jullie hebben jullie mening, ik de mijne. Maar als ik m'n poot niet stijf moet houden zou het een ieder sieren dat ook eens niet te doen.. Een beter begin, begint bij jezelf en anders is wellicht werken voor een dierenopvang iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:28

Jouw verantwoording en jouw keuze, ja. Maar hún leven.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:59

*dubbelpost*
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 06-03-12 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 10:59

WildWings schreef:
Jouw verantwoording en jouw keuze, ja. Maar hún leven.

Dat bedoel ik maar..
Je kan je keuze wel zo maken ,maar het gaat om hun leven! Jij voelt uiteindelijk geen lijden zoals 1 van die 2 mischien wel binnekort..

Trouwens ik vind wel dat je netjes blijft reageren , top +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:08

Waarom ik er zo scherp erop ben is overigens dat ik twee Campbelli's samen heb gehad, en dat zou een soort zijn die wél samen konden. Ik heb alle omstandigheden afgestemd volgens het boekje, hamsters van een fokker gehaald, meningen gevraagd op het hamsterforum.. Ging prima, ze hadden nooit onenigheid. Sliepen samen, aten samen, gingen samen de kooi uit en weer in om aandacht te krijgen. Geen probleem.

Totdat op een ochtend één hamster bloederig en aangevreten en dood in de kooi lag. En nogmaals, dit was een soort die bij elkaar zou kunnen in theorie, op het hamsterforum kreeg ik positieve reacties op de situatie, fokster verkocht ze zelfs alleen maar per twee!! Mijn kooi was prima ervoor, inrichting afgestemd zoals geadviseerd, goed in de gaten houden als ze wakker waren hoe ze zich gedroegen, nóóit wat gemerkt.

En dan ga jij een soort bij elkaar zetten die van nature solitair leven en houd je je poot stijf dat 'het nu nog goed gaat'. Dat is leuk, maar daar heb je geen boodschap aan op de ochtend dat wakker wordt en je één hamster dood en half aangevreten terugvindt in je kooi. Bij mij was dit een stuk onwetendheid- als mij was verteld dat Campbelli's absoluut niet bij elkaar leefden, solitaire diersoorten waren en elkaar zouden afmaken, had ik er nooit twee gehaald. Maar in tegendeel, ze werden zelfs in paartjes verkocht (twee zusjes in mijn geval).

Jij kiest er echter tegen willens en wetens voor om je dieren bij elkaar te zetten terwijl ze van nature solitair leven. Met het risico dat ze elkaar afmaken- met hun leven op het spel. Dat vind ik inderdaad níet in de categorie 'dierenliefhebster' vallen, en hiermee is het voor mij ook klaar. Ik vind het jammer en egoïstisch dat je voor jezelf kiest. Succes met je hamsters.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:16

@WildWings
Campbelli's kunnen wel gewoon bij elkaar, maar het kan altijd misgaan natuurlijk. Ik heb nu zelf 2 campbelli broertjes zitten en had hun vader er ook bij (die is uit ouderdom gestorven). Ik heb een kooi klaarstaan mocht het nodig zijn, maar de mannekes worden in mei 2 en nog nooit wat gebeurd eigenlijk, je hoort wle eens wat gepiep als de 1 lomp over de ander heen loopt of als ze tegelijk in het wieltje willen maar verder gaat alles prima.

Maar om 2 rusjes bij elkaar te zetten, dat is eigenlijk vragen om problemen. Het wordt zo ontzettend afgeraden en toch zijn er helaas mensen zo eigewijs om toch dieren die solitair leven bij elkaar te gooien. Ik kan er gewoon niet bij met mn hoofd.

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 18:13

Ik heb ook 2 hamstertjes, ook 2 zusjes. Gaat ook prima samen. Zelfde kleurtjes als jij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 22:55

WildWings schreef:
Waarom ik er zo scherp erop ben is overigens dat ik twee Campbelli's samen heb gehad, en dat zou een soort zijn die wél samen konden. Ik heb alle omstandigheden afgestemd volgens het boekje, hamsters van een fokker gehaald, meningen gevraagd op het hamsterforum.. Ging prima, ze hadden nooit onenigheid. Sliepen samen, aten samen, gingen samen de kooi uit en weer in om aandacht te krijgen. Geen probleem.

Totdat op een ochtend één hamster bloederig en aangevreten en dood in de kooi lag. En nogmaals, dit was een soort die bij elkaar zou kunnen in theorie, op het hamsterforum kreeg ik positieve reacties op de situatie, fokster verkocht ze zelfs alleen maar per twee!! Mijn kooi was prima ervoor, inrichting afgestemd zoals geadviseerd, goed in de gaten houden als ze wakker waren hoe ze zich gedroegen, nóóit wat gemerkt.

En dan ga jij een soort bij elkaar zetten die van nature solitair leven en houd je je poot stijf dat 'het nu nog goed gaat'. Dat is leuk, maar daar heb je geen boodschap aan op de ochtend dat wakker wordt en je één hamster dood en half aangevreten terugvindt in je kooi. Bij mij was dit een stuk onwetendheid- als mij was verteld dat Campbelli's absoluut niet bij elkaar leefden, solitaire diersoorten waren en elkaar zouden afmaken, had ik er nooit twee gehaald. Maar in tegendeel, ze werden zelfs in paartjes verkocht (twee zusjes in mijn geval).

Jij kiest er echter tegen willens en wetens voor om je dieren bij elkaar te zetten terwijl ze van nature solitair leven. Met het risico dat ze elkaar afmaken- met hun leven op het spel. Dat vind ik inderdaad níet in de categorie 'dierenliefhebster' vallen, en hiermee is het voor mij ook klaar. Ik vind het jammer en egoïstisch dat je voor jezelf kiest. Succes met je hamsters.

Kan gebeuren, is gewoon de natuur. TS heeft al heel vaak antwoord gegeven, en het is haar eigen verantwoording, en haar hamsters. Als zij het zo wilt doen en hier blijkbaar ook ervaring mee heeft, hoe moeilijk is het om haar gewoon haar gang te laten gaan? Meer zeg ik er niet over.

Leuke hamsters :3 Originele namen, de mijne heb ik maar omgedoopt tot Hank. :') (ondanks dat het een vrouwtje is)

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 10:44

leuk hoor en het kan prima twee bij elkaar houden, wij hebben ook altijd twee vrouwtjes bij elkaar gehad. Ging prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:53

Manegepaard schreef:
Kan gebeuren, is gewoon de natuur. TS heeft al heel vaak antwoord gegeven, en het is haar eigen verantwoording, en haar hamsters. Als zij het zo wilt doen en hier blijkbaar ook ervaring mee heeft, hoe moeilijk is het om haar gewoon haar gang te laten gaan? Meer zeg ik er niet over.

Leuke hamsters :3 Originele namen, de mijne heb ik maar omgedoopt tot Hank. :') (ondanks dat het een vrouwtje is)

Twee solitaire dieren samen in de kooi stoppen en daardoor dwingen samen te leven (waarbij de kans dus groot is dat ze elkaar afmaken) is GEEN natuur. Hoe kom je erbij? :') Je kan ook je hamster in een lege kamer opsluiten samen met de kat- durf er heel wat om te verwedden dat de hamster dat niet overleefd... Maar kan gebeuren, dat is de natuur dan!

Daarbij: het is niet alleen haar eigen verantwoordelijkheid, het gaat om de verantwoordelijkheid die zij tegenover haar dieren heeft. Dat het goed kán gaan, is geen garantie. Het is geen reden om het maar wel te doen, terwijl je de situatie dusdanig op scherp zet dat je twee dieren laat samenleven die elkaar ieder uur van de nacht dat jij in je nest ligt te ronken, elkaar kunnen afmaken... En dat kan gaan van samen gezellig tegen elkaar aan liggen slapen naar elkaar doodbijten binnen dat uur. Knappe meid die daar wat aan doet zo snachts.

'Het kan ook goed gaat' moet geen argument zijn om het maar te proberen- 'De kans is groot dat het misgaat' zou juist een argument moeten zijn- en dan wel om het níet te doen. Je kan ook je leven lang een pakje per dag leegroken en 90 worden zonder sporen van longkanker of hart- en vaatziekten. 'Het kan ook goed gaan'. Je maakt de kans erop echter wel een stuk groter voor jezelf door zoveel te roken... En dat is nou net waarom veel mensen volgens mij maar níet ervoor kiezen om te roken ;)
En dan is dat overigens nog ieders eigen verantwoordelijkheid, prima, ieder zijn ding. Maar nu zet je het leven van één of twee levende wezens op het spel, en waarvoor? Waarvoor moeten ze eigenlijk precies samen terwijl ze van nature solitair leven?

Maargoed, het zijn kennelijk maar hamsters, dan maakt het niet uit :) Nogmaals chapeau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:25

Wederom bedankt voor je mooie epiloog. Wellicht een idee om een carriereswitch te maken van fotografe naar politieke partij-leider van de partij voor de dieren? Of de dierenpolitie misschien een idee voor je? Of misschien rechten gaan studeren en de advocatuur ingaan.. Want iets loslaten kan jij duidelijk niet.

Leuk dat je je wilt inzetten ervoor maar kind, laat ook eens wat rusten zeg. Je bent geen pitbull, en verassing! Dat hoef je ook niet te worden. En tenzij je betaalt wordt per woord dat je tikt, snap ik ook niet dat jij het nodig vind om continu hele epistels te schrijven over hoe slecht ik het in feite wel niet met mijn dieren voor heb, heel bijzonder.

Knappe meid ben jij overigens dat jij van zo'n afstand kunt inschatten of ik wel of niet op tijd kan handelen in het welzijn van mijn dieren. Knappe meid dat jij wel of niet weet of ik 's nachts ergens wakker van wordt.

Toevallig word ik wel wakker als er wat aan de hand is met een van onze dieren thuis; laat een bom naast me afgaan en ik hoor het niet, maar als er ook maar een dier kucht of niest ben ik in no-time wakker en sta ik ernaast.. Dus ehm tja, sorry dat ik je wederom uit je droomwereld moet helpen.. Maar ik word helaas voor jou, wel wakker..

Maar goed.. Mijn oh-zo zielige hamsters zitten nog steeds saampjes. Werkelijk waar dierenmishandeling, ontzettend wreed, kan prima wezen. Ze doen het nog steeds prima, zal van de week wel weer een leuke update maken.. Kunnen de gruwelijk ernstige verwondingen in kaart worden gebracht.. Want ze takelen elkaar zo ernstig toe.. Gut gut..

Meid, een advies voor je.. Richt een politieke partij op voor de hamsters, of laat het gewoon een keer rusten. Je kan niet al het "leed" van de wereld op je nemen.. Als er al van "leed" gesproken kan worden, want ze doen het prima, en vliegen elkaar nog steeds niet in de haren..

Dat het bij jou niet kan, wil niet zeggen dat het bij niemand kan. En doe nou jezelf en de rest van de wereld een plezier, en laat het gaan. Want echt, ik word een beetje moe van jou.

Je punt is duidelijk.

@ de voorgangers; bedankt voor de reacties :) Blij te zien dat ik dus niet de uitzondering op de regel ben :D Hank is een grappige naam haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:38

WildWings schreef:
Manegepaard schreef:

*hoppe weg lang zeurverhaal*

Ik heb zelf toch ook hamsters. Maargoed, je gebazel heb ik een beetje globaal doorgelezen en ik vind het werkelijk prachtig hoe je een enorm banketstaaf op kan zetten, meerdere keren, allemaal hetzelfde, maar anders verwoord. Je zou het goed doen in de politiek.

Chapeau hoor.

Also: Ja, ZIJ heet nu Hank, maar ze heeft er geen problemen mee dus hou ik het maar zo. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:51

chelle_dora schreef:
Toevallig word ik wel wakker als er wat aan de hand is met een van onze dieren thuis; laat een bom naast me afgaan en ik hoor het niet, maar als er ook maar een dier kucht of niest ben ik in no-time wakker en sta ik ernaast.. Dus ehm tja, sorry dat ik je wederom uit je droomwereld moet helpen.. Maar ik word helaas voor jou, wel wakker..

Oei, dat lijkt me wel rot slapen met nachtdieren zoals hamsters, of niet dan? ;)

Wel typisch dat iemand anders op mij 'mag' reageren, maar als ik daarop inga, ik de volle laag terug krijg. Maar ach, ik heb hoe dan ook mijn best gedaan ook nog met zinnige argumenten te komen, als jij ervoor kiest alleen de ondertoon eruit te vissen en puur op de persoon te spelen in plaats van op de inhoud in te gaan of mijn vragen te beantwoorden, jammer maar prima. Geniet hoe dan ook van je dieren, ik hoop van harte dat ze nog vele maanden (of zelfs jaren) te gaan hebben :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:54

WinSel schreef:
Dan zou ik gaan voor een Silent Spinner, die is 100% stil
Maar hou je ze nu wel samen ?
En hoe groot is je kooi ?

Ja en mijn hamster legde er eten in en ging er vervolgens in lopen! :') >;) 8)7
Weg effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:58

Tja op de persoon spelen deed jij ook in mijn ogen (kan niet zo bedoeld zijn maar ik vatte "Knappe meid die daar wat aan doet zo snachts. " anders niet zo sociaalvoelend op).

Maar goed, je vragen te beantwoorden.. Heb me meerdere malen al verantwoord over het "hoe kom je erbij" en het "waarom"... Dus ben daar een beetje klaar mee en ben het ook behoorlijk beu.. En tja.. Jij pikt bij mij ook de ondertoon toch alleen maar op :+ Je kan het gebrabbel over de politiek ook als een compliment opvatten.. Ieder zijn ding toch ;)
Laten we het er maar op houden; let's agree to disagree :)

Het slapen went overigens wel hoor ;) Af en toe word k wakker als ze weer hebben besloten dat ze de marathon lopen, maar verder maken ze niet dusdanig kabaal dat ik er ook weer nachten wakker van lig..
Maar word wel af en toe wakker, maar de een wordt wakker als ze een baby hebben, en ik word wakker omdat ik hamsters heb :+

Hoop dus ook dat ze nog een lange tijd in 't hok zitten, die maanden/jaren met onderbroken slaapperiodes neem ik wel voor lief dan :)

moonfish13; wahahah :') Je hamster maakt gewoon graag muziek.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:00

moonfish13 schreef:
WinSel schreef:
Dan zou ik gaan voor een Silent Spinner, die is 100% stil
Maar hou je ze nu wel samen ?
En hoe groot is je kooi ?

Ja en mijn hamster legde er eten in en ging er vervolgens in lopen! :') >;) 8)7
Weg effect.

Ja, dat had de mijne ook bedacht met zijn Karlie Wonderland rad :') Stom dier.
Je hebt ook van die 'draaiplateaus' als het ware, weet niet of het al genoemd was: Flying Saucers (ufo's :')):
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... /64067.jpg