Fretjes zijn keileuk.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Fretjes zijn keileuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:39

Nadine ik ben over een uurtje of 2 in Emmen... ;)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:42

_O- :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:47

Nee het is echt zo toevallig. :') Mijn familie woont daar en heb een verjaardag.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:59

Oh haha, sorry :') Dacht dat je mn fretje op wou komen halen :')

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:01

Hoe krijg je in Gods naam zo riempje om Hihi die van mij gaat bijten volgens mij en ontsnapt uw niet in het bos aan zo riem? Wel leuk trouwens

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:30

Nee, die van mij draagt al sinds pup een riempje als hij meegaat en gaat vaak overal mee naartoe. Bijten komt niet in zijn woordenboekje voor ;) Hij draagt ook truitjes en ontsnapt niet in het bos, maar moet wel altijd op blijven letten natuurlijk. :j

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:32

Echt gaaf ik heb die van mij sinds gister volwassen drie jaar ongeveer ga morgen afspraak maken bij de dierenarts om te enten chippen en castreren oha en nagels knippen

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:06

Leuk zeg! Dan moet hij ook gewoon nog even aan jouw wennen denk ik. Is het je eerste fretje? Nageltjes knippen doe ik altijd zelf bij mijn fretje, maar die zit dan ook rustig op schoot en wacht net zolang tot zn nageltjes weer mooi kort zijn, daarna gaat hij uitgebreid rennen en tieren. Maar dat is bij elk fretje natuurlijk verschillend, ik weet dat ik mazzel heb met zo'n makkelijk fretje. Veel plezier met je fretje, maar dat zal wel lukken denk ik!!

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:16

Het is me eerste fredje dus weet er nog niet zo veel van maar heb wat boeken besteld en zit op een forum

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 19:04

Hier nog wat foto's van het tuig van ons.
De mannen zijn vooral goed op de foto te zetten als ze liggen te slapen en ze liggen ook af en toe een beetje bijzonder te slapen, dus dan is het ook nog eens heel leuk om foto's van ze te maken.

Dit zijn foto's van onze Howard
Net wakker en dan nog even verder snurken op je rug op schoot.
Afbeelding

Als baby kan ik ook wel slapen hoor...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-K3JOOYJ3-D.jpg

Bij mijn vriend nog even lekker slapen.
Afbeelding

Howard slaapt, Sheldon is wakker.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3UP6LWCU-D.jpg

Lepeltje lepeltje
Afbeelding

Samen aan de fles
Afbeelding
Sheldon
Afbeelding
Sheldon ligt hier bovenop Howard.
Afbeelding
Sheldon net wakker
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4QQL4QS-D.jpg
Howard gewoon nog steeds in coma
Afbeelding

Kruimeltje
Afbeelding
Kruimel in haar hangmatje
Afbeelding

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:06

nadine_yvana schreef:

Had ook gemogen, als je een beetje in de buurt zat. Verjaardag was achteraf niks aan, was liever komen kennismaken met jouw fretje...

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:29

Nemurin schreef:
nadine_yvana schreef:

Had ook gemogen, als je een beetje in de buurt zat. Verjaardag was achteraf niks aan, was liever komen kennismaken met jouw fretje...

Haha, had best gemogen hoor!

En Rockwitch: wat een mooie fretjes heb je zeg! Behoorlijk slaapkoppen :O En kruimeltje is idd erg klein zeg. Das wel even anders dan mijn fretje, die is behoorlijk fors.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 08:13

Ja die mannen zijn bij ons ook 2,5 kilo, Kruimeltje weegt maar 400 gram, klein verschil dus.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:21

*kijkt vertederd naar de foto's*

Ben verliefd :P
Vind fretjes zo gaaf. Hebben er vroeger bij mijn ouders 1 gehad.
Hebben daar veel lol meegehad in combinatie met een wat dommere kat.
Fret kon overal onderdoor als ze aan het spelen waren, kat liep iedere keer met zijn harses tegen de tafel/kast of wat dan ook aan.

Zou er zo weer een willen, maar vind dat ik daar te weinig tijd voor heb.
Zou ik niet eerlijk vinden tegenover de diertjes.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:55

@rockwitch: wauw, 400 gram, volgens mij heb ik nog nooit zo'n klein fretje gezien. Wel erg schattig hoor. Maar is daar nog een bepaalde reden voor (groeiachterstand o.i.d.) of hoort dat gewoon zo. Ik heb zelf een kleine kat en die heeft een groeiachterstand opgelopen. Ze was namelijk verstoten door haar moeder.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:00

Wat een schatjes ik heb ook 2 fretjes.. ik kan idd ook echt afentoe in een scheur liggen van het lachen

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:06

rockwitch schreef:
Ook zijn ze wel een beetje lomp, want ze laten zich gewoon van de trappetjes in hun kooi afrollen. Ze jatten waar je bij staat, dus we moeten ze goed in de gaten houden als ze los zijn, maar we hebben wel ontzettend veel lol van die 2.

Haha over jatten gesproken, ik heb nog een leuke anecdote over Alfred:
Mijn moeder was een keertje bij mij thuis en zette haar tas nietsvermoedend op de grond. Alfred liep uiteraard beetje los in huis rond, niks aan de hand. Later die dag ging mn moeder weer naar huis en we hadden niks gemerkt := Want hier komt het, ik kreeg de volgende ochtend al heel vroeg een telefoontje van mijn moeder dat ze haar portemonnee kwijt was, dus helemaal in paniek. Ze had overal al gezocht en ze vroeg of hij misschien bij mij lag en anders was hij gestolen. Nou, ik zei, ik heb hem niet gezien, maar ik zal wel even kijken. Ik zei voor de grap, wie weet heeft Alfred hem wel gepakt. Nou, de portemonnee was idd gestolen....door mijn fretje! Hij heeft namelijk vaste plekjes waar hij dingetjes verstopt en 1 ervan is achter de dvd kast. Dus ik ging even bij zijn vaste plekjes kijken, onder de stoel, achter de kachel en ook achter de dvdkast. Ik lag helemaal in een deuk, want daar lag dus mijn moeders portemonnee! _O- Hij had verder dus niks gejat alleen haar portemonnee, hoe slim :)* Mijn moeder natuurlijk helemaal opgelucht en tot op de dag van vandaag kunnen we er nog vreselijk om lachen. Wat een klein draakje }:)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:27

Pardon als ik een domme opmerking maak maar mij is geleerd dat de mannen sowieso vaak 2x zo groot zijn als de vrouwen...?

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:43

Ja klopt, rammen zijn over het algemeen groter dan moertjes, maar Kruimeltje van Rockwitch is wel heel erg klein hoor.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:43

De mannen zijn idd wel een stuk groter, maar onze Kruimeltje is echt een minimeisje.

Ik weet niet of ze echt een groeiachterstand heeft gehad, maar ze heeft zeker wel dingen meegemaakt, want ze heeft bijvoorbeeld nooit brokken leren eten, dus ze eet alleen prooi. Ze jat niet zoals de meeste fretten, ze kan ook niet met andere fretten want dat is altijd vechten, ze is gewoon niet sociaal. Ook is ze met mensen behoorlijk eenkennig, toen ik net wat met mijn vriend had moest ze echt niks van me weten, maar nu ik daar woon gaat het prima.
Tis een bijzonder meisje, maar zo ontzettend lief. Ze past bij mijn vriend helemaal op 1 hand.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:47

Alleen prooi eten wordt door de frettendierenarts waarvoor mensen zelfs vanuit Polen naar Nederland komen anders zeker aangeraden, kunnen ze als het goed is geen groeiachterstand van krijgen. ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:50

Nee ik denk ook niet dat ze daar een achterstand van heeft hoor, maar die andere vetkleppen vreten gewoon brokjes.
Kruimel zal ook nooit ons eten proberen te jatten, maar die 2 mannen die jatten het gewoon van je bord als je niet uit kijkt.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:51

Dus toch wel ander gedrag dan andere fretjes. Dat heb ik met mijn kleine katje ook, die heeft nu een vorm van autisme (klinkt raar, maar is helaas echt waar) en heeft bijvoorbeeld nog nooit kopjes gegeven, kijkt je niet aan, maar langs je, en heeft ook een vorm van verlatingsangst, als ik bv op de wc zit is ze helemaal in paniek, want dan ziet ze me niet meer. En dat terwijl ze helemaal niet aanhankelijk is verder, want als ik haar wil aaien of op wil pakken rent ze keihard weg en verstopt zich.
Wat ontzettend schattig dat Kruimeltje gewoon op 1 hand past, niet te geloven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:53

We zullen eens proberen er een foto van te maken, maar dat moet dan echt als ze net wakker is, want anders is ze veel te bewegelijk. Dat hangmatje waar ze in ligt op de foto is ook zo'n klein formaat, voor die dikzakken hebben we een dubbele, maar kruimel heeft er eentje van 20 bij 20 ofzo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:54

Vetkleppen zijn een slecht idee, onder fretten vooral. ;)
Stoute heren.