[KONIJN] baby teddy Gijsje voor het eerst in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThinkAgain

Re: [KONIJN] baby teddy Gijsje voor het eerst in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:41

CK88, ik denk dat je punt duidelijk is, maar dit topic gaat er niet over of het konijn wel of niet alleen mag of moet zitten, ik denk dat Laraax zelf ook intelligent genoeg is om te gaan kijken voor een maatje als het konijn het zelf alleen niet naar z'n zin heeft, dat merk je snel genoeg. Maar de uitzonderingen bevestigen de regel, je wilt ook niet dat je elke week een nieuw konijntje moet kopen omdat ze elkaar afmaken in huis.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:43

peacehorses schreef:
CK88, ik denk dat je punt duidelijk is, maar dit topic gaat er niet over of het konijn wel of niet alleen mag of moet zitten, ik denk dat Laraax zelf ook intelligent genoeg is om te gaan kijken voor een maatje als het konijn het zelf alleen niet naar z'n zin heeft, dat merk je snel genoeg. Maar de uitzonderingen bevestigen de regel, je wilt ook niet dat je elke week een nieuw konijntje moet kopen omdat ze elkaar afmaken in huis.

Als je goed koppelt gebeurt dat ook niet ;) Als je later een konijntje erbij neemt is de kans van slagen veel minder, omdat het konijntje geen andere konijnen, en geen 'normaal' konijnengedrag herkent. Dit zou veel moeizamer gaan. Bij dit jonge konijntje kun je alles er nog bijzetten, dan vechten ze sowieso niet.

Maargoed, ik begrijp dat de TS het risico gewoon wil nemen dus ga er verder niet op in.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:24

Ik begrijp jouw punt ook zeker, maar dat is het doel van dit topic niet. Ik zou persoonlijk ook twee konijntjes nemen, net als dat ik graag twee of drie ratjes zou willen. Maar dat is voor iedereen anders

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:42

mensen mensen hou toch op te zeiken!
hierom heb k dus een gruwelijk pest aan bokt af en toe!

zei helemaal gelukkig met haar konijn,
en het enige wat jullie doen is zeuren over dat een konijn niet alleen kan zitten!

standpunt is nu toch duidelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:36

ieder zijn eigen , had persoonlijk meer gekeken of het alleen of samen moet. voordat je 1 aanschafte , weer een konijn in nederland die zijn jaren alleen in een hokje moet slijten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:45

Ik snap je gedachtegang TS.
Ik had vroeger mijn konijnen ook altijd alleen.
Ze waren vrolijk, en blij dus ik dacht dat er niets aan de hand was.

Tot ik een nieuw konijn erbij kreeg. Toen zijn mijn ogen echt open gegaan. Mijn konijnen werden veel gelukkiger en lagen de hele dag naast elkaar, waren elkaar constant aan het wassen en waar de een ging, ging de ander.

Mijn konijn gaf voorheen ook geen teken dat hij 'ongelukkig' was. Of, misschien herkende ik die tekenen gewoon niet..
Een mens kan een konijnenvriendje nooit vervangen. Je kan je konijn geen affectie geven die een vriendje hem wel kan geven.

Ik hoop dat je deze reactie niet ziet als een aanvallende reactie, ik dacht namelijk net zoals jij. :j
Maar probeer toch even verder te kijken dan hoe je nu denkt, je zou je konijn zóveel gelukkiger maken met een vriendje.
En als goed baasje wil je dat toch? :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:26

babet1991 schreef:
mensen mensen hou toch op te zeiken!
hierom heb k dus een gruwelijk pest aan bokt af en toe!

zei helemaal gelukkig met haar konijn,
en het enige wat jullie doen is zeuren over dat een konijn niet alleen kan zitten!

standpunt is nu toch duidelijk?

_/-\o_

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:27

Maar de meesten denken aan de welzijn van het DIER, en dat vind ik toch zwaarder wegen ;)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:32

Maar soms slaan ze een beetje door,zoals nu bijvoorbeeld...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:34

Vind ik niet, er wordt gewoon gezegd wat waar is. Dat mensen daar hun ogen voor sluiten is jammer, en daarom proberen we het zo duidelijk mogenlijk te maken.

Pasje03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:38

Wat een lief pluizenbolletje. Ik zat alleen bij de eerste foto wel te kijken waar z´n ogen zaten.....is het de achterkant :') haha
Laatst bijgewerkt door Pasje03 op 08-11-11 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:38

Dierenmishandeling is ook overdreven.. Dan doen heel veel paardeneigenaren het ook fout, het dier is toch gelukkig in zijn stal? Die hoort daar toch ook niet....

Maargoed, wat wel of niet moet is een hele andere discussie. TS is gewoon blij met haar lieve konijn, en terecht :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:42

Inderdaad, heel veel paardeneigenaren doen het ook fout. Ze zijn gruwelijk egoistisch, want ze houden een dier die niet zichzelf kan zijn.

En net zoveel paarden-, honden-, katten-, hamster-, vis-, etc, etc, etc- eigenaren die gewoon tegen willens en wetens in hun dier te houden zoals zíj het het leukst vinden, niet zoals het het fijnst is voor het dier.
Erg jammer.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:51

En daarom vind ik het niet eerlijk de TS dan uit te maken voor dierenmishandelaar :n
Je ziet het vaak zat op bokt, paarden die maar een paar uurtjes buiten komen, of uberhaupt niet. Dat is in mijn ogen pas mishandeling.. Maar dat zien veel mensen niet meer, we zijn het inmiddels niet anders gewend lijkt het af en toe...
Inderdaad, jammer :j

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:02

Moderatoropmerking:
Een discussie over het wel of niet alleen zetten van konijnen is prima, en kan zeer interessant zijn. Dit topic is echter niet met die strekking geopend - dat het zijdelings genoemd wordt oké, maar dat is de afgelopen pagina's inmiddels wel duidelijk genoeg gemaakt.
Vanaf nu wil ik jullie dus vragen terug ontopic te gaan en het bij de foto's van het konijn zelf te laten. Alvast bedankt daarvoor.

Ik wil iedereen die verder wilt discussiëren graag uitnodigen om een nieuw topic aan te maken, op BB is daar alle ruimte toe. Succes ermee.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:05

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:24

H_Nalanta schreef:
Tot ik een nieuw konijn erbij kreeg. Toen zijn mijn ogen echt open gegaan. Mijn konijnen werden veel gelukkiger en lagen de hele dag naast elkaar, waren elkaar constant aan het wassen en waar de een ging, ging de ander.

Mijn konijn gaf voorheen ook geen teken dat hij 'ongelukkig' was. Of, misschien herkende ik die tekenen gewoon niet..
Een mens kan een konijnenvriendje nooit vervangen. Je kan je konijn geen affectie geven die een vriendje hem wel kan geven.

ik zie ook echt voor me dat je als baasje dan ook naast het konijn gaat liggen en 'm aflikken, haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:52

Veel plezier met je nijntje.

Heb zelf 6 teddy`s. Waarvan 2 rammetjes die van voorjaar worden gecastreerd. En 1 voedster die apart zit omdat ze te mager is. En niet buiten kan ivm de kou. Alleen hopelijk is ze weer snel opgewicht en dan kijken als ze weer naar buiten kan. Want ze is echt niet gelukkig zonder maatje ;(

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 07:41

Wat een leukerd!

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:45

wat een schattig konijntje <3

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 20:37

Hihi bedankt allemaal