Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
peacehorses schreef:CK88, ik denk dat je punt duidelijk is, maar dit topic gaat er niet over of het konijn wel of niet alleen mag of moet zitten, ik denk dat Laraax zelf ook intelligent genoeg is om te gaan kijken voor een maatje als het konijn het zelf alleen niet naar z'n zin heeft, dat merk je snel genoeg. Maar de uitzonderingen bevestigen de regel, je wilt ook niet dat je elke week een nieuw konijntje moet kopen omdat ze elkaar afmaken in huis.
Als je later een konijntje erbij neemt is de kans van slagen veel minder, omdat het konijntje geen andere konijnen, en geen 'normaal' konijnengedrag herkent. Dit zou veel moeizamer gaan. Bij dit jonge konijntje kun je alles er nog bijzetten, dan vechten ze sowieso niet.

H_Nalanta schreef:Tot ik een nieuw konijn erbij kreeg. Toen zijn mijn ogen echt open gegaan. Mijn konijnen werden veel gelukkiger en lagen de hele dag naast elkaar, waren elkaar constant aan het wassen en waar de een ging, ging de ander.
Mijn konijn gaf voorheen ook geen teken dat hij 'ongelukkig' was. Of, misschien herkende ik die tekenen gewoon niet..
Een mens kan een konijnenvriendje nooit vervangen. Je kan je konijn geen affectie geven die een vriendje hem wel kan geven.