Mijn nieuwe cavia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:33

Wilgje2003 schreef:
paar jaar terug had ik ook een caaf en konijn samen zitten
de cavia werd ziek en kon niet meer recht lopen , konijn liep dus naast de cavia mee zodat deze niet zou omvallen!!!

Dat is echt zo ontzettend schattig! <3

Wat betreft het een cavia voor erbij nemen: ik zou zeggen dat ze zich momenteel wel vermaken. Als er een cavia op je pad komt via opvang ofzo, zou ik hem erbij nemen, maar om nou halsoverkop een maatje te gaan zoeken..

Ik vind het wel leuk dat iedereen zo is van 'Heeft je cavia je verteld dat hij gelukkig is?'. Naast dat het irritant kinderachtig klinkt, vraag ik me dan ook af of de caaf heeft verteld dat hij ongelukkig is....

Mensen zijn toch ook anders dan dieren. En wij houden van gezelschap. Dus blijkbaar kunnen we niet van het gezelschap van dieren genieten omdat ze anders zijn dan wij 8)7
Je hebt trouwens goeie kans dat als je cavia jong is, hij gaat denken dat ie een konijn is. Dus dan is het helemaal prima. Wel ff opletten dat ie genoeg C binnenkrijgt.

Voor je naam: kijk je series ofzo? Ik geef vaak namen van personen uit series, of karakters van spellen die ik speel :j
Edit: en er is ook en centraal dierennamentopic hier ergens :)

pinuts

Re: Mijn nieuwe cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:46

haha oh, dat heb ik nog nooit gehoord, cavia is nog jong zet hem bij konijnen en hij denkt dat hij zelf er ook 1 is? Weet ts wel dat cavias ook ander voer nodig hebben ( je wijst me dr even op.. ) En cavias zijn niet zo sterk als konijnen, dus kunnen met dit weer niet naar buiten. Denk dat je cavia een prima leven heeft vergeleken met andere cavias in kleine hokjes etc, maar het lijkt me toch logisch dat net als een paard en een geit.. ze kunnen het met elkaar vinden.. maar daar is alles ook mee gezegd.

Mira2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:22

Wat een leukerd :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:24

Haha dan gaat de caaf denken dat ie een konijn is ?
Nou sorry maar dat gaat echt nooit gebeuren hoor LOL

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:28

Magrathea schreef:
Mensen zijn toch ook anders dan dieren. En wij houden van gezelschap. Dus blijkbaar kunnen we niet van het gezelschap van dieren genieten omdat ze anders zijn dan wij 8)

Menselen handelen uit gevoel, of uit kennis. Cavia's niet. Cavia's volgen hun natuurlijke gedrag, hun instinct. Voor cavia's is het natuurlijk gedrag om in groepen soortgenoten te leven, ze zullen een mens of een ander dier dus ook nooit als maatje zien.
Dus de vergelijking die je maakt raakt kan nog wal.
Maargoed, ts moet zelf weten wat ze doet, wilde alleen even op jou opmerking reageren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:33

CK88 schreef:
Sja, ik kan ook niet communiceren met mijn kat, maar toch kunnen we niet zonder elkaar ;) dus vind het een beetje onzin, dieren reageren dan niet zo op elkaar als ze niet samen kunnen.

Leuke caaf TS!

Oow nee? Dan gaat er toch echt wat fout bij jouw, ik kan namelijk prima communiceren met mn katten... :\
Verschil is dat wij ons kunnen verdiepen in dierentaal en ons daarop kunnen aanpassen en dingen herkennen, een cavia kan niet leren hoe een konijn in elkaar zit..

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 12:17

pinuts schreef:
cavias zijn net als konijnen groepsdieren. Cavias zijn (vooral in het begin) erg bang. Een vriendje waarmee ze kunnen communiceren zou bijv ook stress verminderen. Ik heb een beer, en nadat de andere beer overleed zorgde ik ervoor dat er toch nog een jong beertje bijkwam. En ookal was mijn oudere beer alleen niet heel eenzaam, nu die kleine erbij zit merk je toch wel dat ze zich samen nooit vervelen en lekker actief zijn. Dan zie je pas hoe cavias gelukkig zijn. ( springen piepen, achter elkaar aan rennen, tegen elkaar "praten" en langs, over elkaar heen kruipen..) Er zijn ook cavias die idd liever alleen zijn, bijv oudere cavias hebben liever wat rust.. maar ik vind het t proberen waard om er 1 bij te zetten.. maargoed je bent nog jong denk ik.. met ouders die de regels bepalen

mijn cavia is echt niet ongelukkig! :j Hij klimt over de konijnen heen, kruipt er onder door. praten tegen elkaar. als de twee nijnen door het hol heen rennen rent zij er vrolijk achter aan en als de nijntjes los hebben gelopen en de cavia zat nog in het hok en de konijnen komen terug gaat ze piepen van blijheid en gaat lekker knuffelen. ook als ze het koud heeft :brr: gaat ze onder de konijnen zitten en heeft ze het weer warm! :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:40

prima. Heb mijn zegje gedaan;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 12:48

qwerty14 schreef:
mijn cavia is echt niet ongelukkig! :j Hij klimt over de konijnen heen, kruipt er onder door. praten tegen elkaar. als de twee nijnen door het hol heen rennen rent zij er vrolijk achter aan en als de nijntjes los hebben gelopen en de cavia zat nog in het hok en de konijnen komen terug gaat ze piepen van blijheid en gaat lekker knuffelen. ook als ze het koud heeft :brr: gaat ze onder de konijnen zitten en heeft ze het weer warm! :j

Allemaal dingen waaruit blijkt dat JOU cavia een MAATJE mist !!
Een cavia is een groepsdier !!!

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 13:27

WinSel schreef:
qwerty14 schreef:

Allemaal dingen waaruit blijkt dat JOU cavia een MAATJE mist !!
Een cavia is een groepsdier !!!

Waarom? Ze ziet de konijnen als een maatje. Als de konijnen los lopen dan is ze pas ongelukkig. Dan gaat ze heel bang in het nachthok zitten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:39

is jouwn cavia nu nog buiten??

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 14:08

Please snap het nou es, jou cavia mist een cavia, omdat het een groepsdier is
Jou cavia heeft NIKS aan de konijnen, ze begrijpen elkaar niet en kunnen niet met elkaar praten
Al die dingen die jou cavia doet, doet ze omdat ze een cavia vriendje mist, maar de konijnen snappen NIKS van het gedrag van de cavia
Jou cavia is eenzaam !

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:56

WinSel schreef:
Jou cavia heeft NIKS aan de konijnen, ze begrijpen elkaar niet en kunnen niet met elkaar praten
Al die dingen die jou cavia doet, doet ze omdat ze een cavia vriendje mist, maar de konijnen snappen NIKS van het gedrag van de cavia
Jou cavia is eenzaam !

Waarom reageer je met zo'n drammerige toon in je berichten? Waar is dat voor nodig?

Misschien zou het wel leuker zijn voor de caaf van TS als ze een echt soortgenootje zou hebben, maar WinSel, ga je serieus bij alles wat je "zieluuhhgg" vindt zo reageren? Je hebt toch een beeld van hoeveel dierenleed er op de wereld is? Niet aan alles kun je doen. En als je dan toch iets wilt doen, hou je dan bezig met echte trieste gevallen, zoals proefdieren e.d. ipv. dit caafje. TS verteld zelf dat deze cavia het príma naar zijn zin heeft. Waarom moet Bokt er dan altijd een negatief puntje tussen zoeken?

Overigens schreef je het over 1 kam. Ik ken namelijk iemand die een konijn "alleen" tussen de cavia's heeft zitten. Waarom? Omdat dit beestje nogal agressief is naar andere nijnen, en het dus niet samen kan met hen. Die eigenaar heeft het zo vaak geprobeerd, maar konijnlief eet iedereen zo ongeveer op, en zijzelf blijft ook niet ongedeerd. Vind je dit dan ook zielig? Of heb je liever dat dit konijntje opengereten wordt? Er zijn ergere dingen op de wereld, dan een cavia die gezelschap heeft van konijnen...

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 15:34

ElineB schreef:
WinSel schreef:
Jou cavia is eenzaam !

Waarom reageer je met zo'n drammerige toon in je berichten? Waar is dat voor nodig?

Misschien zou het wel leuker zijn voor de caaf van TS als ze een echt soortgenootje zou hebben, maar WinSel, ga je serieus bij alles wat je "zieluuhhgg" vindt zo reageren? Je hebt toch een beeld van hoeveel dierenleed er op de wereld is? Niet aan alles kun je doen. En als je dan toch iets wilt doen, hou je dan bezig met echte trieste gevallen, zoals proefdieren e.d. ipv. dit caafje. TS verteld zelf dat deze cavia het príma naar zijn zin heeft. Waarom moet Bokt er dan altijd een negatief puntje tussen zoeken?

Overigens schreef je het over 1 kam. Ik ken namelijk iemand die een konijn "alleen" tussen de cavia's heeft zitten. Waarom? Omdat dit beestje nogal agressief is naar andere nijnen, en het dus niet samen kan met hen. Die eigenaar heeft het zo vaak geprobeerd, maar konijnlief eet iedereen zo ongeveer op, en zijzelf blijft ook niet ongedeerd. Vind je dit dan ook zielig? Of heb je liever dat dit konijntje opengereten wordt? Er zijn ergere dingen op de wereld, dan een cavia die gezelschap heeft van konijnen...

bedankt voor je lieve reactie!