Zo, even de tijd om een goede up-date te geven.
Er is een hoop gebeurd...
In eerste instantie gaf Aurora bij de DA geen melk. Thuis weer wel en hoe!
Ik ben met een gerust hart de nacht in gegaan en nog 2 keer wezen kijken maar beide keren lagen de kleintjes aan de tepel, rustig te tutten. Ging goed dacht ik... Maar vond 's morgens enkele flink ingevallen, redelijk uitgedroogde kittens!
Dus toch niet genoeg melk!
Ik ben direct begonnen met flessen. In eerste instantie elk uur en toen het de goede kant op ging elke 2/2,5 uur.
Ook afgelopen nacht elke 2/2,5 uur de kleintjes van Aurora aan het voeden geweest en Arizona gaf nog geen teken van aankomende bevalling. Dacht ik...
Na de voeding die om 06.00 klaar was besloot ik nog even gauw een uurtje te pakken.
Toen ik om 07.15 beneden kwam zag ik dat Ari in een klein holmandje was gaan liggen. Direct gingen mijn alarmbellen rinkelen.
Ze was aan het bevallen en had reeds 3 kittens! Toen ik bij Aurora keek zag ik dat zij een kitten miste...
Ik ben gaan zoeken in de kattenbakken en op de grond, maar kon hem niet vinden. Totdat me opvoel dat één van de kittens van Ari wel erg zelfstandig en goed droog was voor een pasgeboren kitten... Dit bleek dat ook het missende kitten van Rora te zijn.
Maar vlak achter Arizona zag ik nog een kitten in vlies liggen en deze heb ik direct opengemaakt en ben begonnen met stimuleren. Om heel eerlijk te zijn gaf ik het weinig kans, maar toen hij eenmaal teken van leven gaf ben ik er voor gegaan.
Ik heb het slijm eruit gezogen en flink gestimuleerd.
Na, voor mijn gevoel een eeuwigheid, gaf het goed teken van leven door te gaan 'gillen'. Ik heb hem warm gehouden en met de minuten die verstreken werd hij sterker en sterker tot hij bij Aurora melk ging liggen zoeken.
Terwijl ik met hem bezig was heeft mijn man een overleden kitten gevonden achter Arizona. Deze woog ook maar 40 gram en was geheel schoongelikt maar vermoedelijk al dood geboren...
Hierna is er nog een kitten geboren.
Uiteindelijk heeft ze 4 kittens, allemaal mannen met gewichten van 110, 98, 92 en 70 gram. De lichtste was degene die opstartproblemen had.
Het overleden kitten is een meisje.
Nu liggen beide dames, na eerst in de zelfde werpkist, nu ieder in hun eigen werpkist (maar dat zal veroedelijk wel veranderen) hun jongen te zogen.
Jeetje, het was me het ochtendje wel!
Weer even snel een foto.
Arizona

Aurora