Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:37

Aaah, die Miepjes en Kareltjes hebben wij de laatste paar dagen ook weer in huis rond zien (en horen) trippelen.
Ik ben ook geen fan van ze maar ik spring geen 2 meter meer de lucht in zoals 7 jaar geleden toen we hier net woonden :')
Oppakken en naar buiten zetten doe ik niet. Ze krijgen of de kans om heel snel onder de bank of een ander meubelstuk te verdwijnen en anders worden ze vakkundig met een schoen of dikke reclamegids geplet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:38

Of dit is nog wat er overgebleven was van de grote spinnen, dat hierna bijna alleen maar kleine zijn :')

darwin

Nou idd, laatst zat er s'avonds hier 1 op de muur van de schuur en die was echt "huge", echt nog veel groter als die ik hierboven gepost heb.
Ik denk dat ie met poten wel een 7-8 cm was !

Anoniem

Huu, die met die kleintjes krijg ik wel een beetje de kriebels van.. 1 of 2 van die joekels vind ik best prima, maar een hele familie met achternichtjes en aangetrouwde tantes- nee bedankt :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:39

flettie

Re: Onze huisspin is weer terug.. hoe groot is die van jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:40

Edit: zojuist proef-ondervindelijk bevonden dat voor de kleinere exemplaren een pakje met enveloppen ook werkt :=

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:41

Hey ik zie familie van onze Harry :D
Iedere avond rond half 11 (wacht even... dat is dus ongeveer NU := ) zie ik Harry opeens vanuit mijn ooghoek langs de bank rennen (waar komt hij vandaan?!?!?! :oo ) en dan rent hij richting de tv. Denk dat hij daar 's avonds slaapt ofzo. Oh wat vind ik die beesten ENG!!

Toen ik afgelopen zaterdagavond mijn dronken man na een feestje naar huis moest brengen zat er een Harry 2.0 op mijn stoel. Toen hij me zag kroop hij ónder mijn stoel. En daarna nog anderhalf uur naar huis gereden := :=

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:41

Nou ik heb liever 10 kleintjes dan 1 zo'n grote vieze dikke spin. := Die kleintjes durf ik nog wel zelf kapot te maken maar de grote kom ik niet bij in de buurt.. :=

Ik ga zo maar is 'dromen' over spinnen denk ik. :+

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:42

Ik krijg jeuk van dit topic!!
Ik ben ze meerdere keren in bed tegen gekomen, waar ik dan ook al in laf, dat word me toch iets te intiem. Heb hard gegild en mijn vader kwam toen met een hartaanval naar boven om een spinnetje buiten te zetten :o

Nee, huisspinnen gaan mij te ver, die laat ik vakkundig de deur wijzen (kom zelf niet in de buurt), kruisspinnen zijn oké. Die mogen langs mijn raam zitten. Er heeft er 1tje 2 weken lang bij mijn raam gezeten en toen ik op een ochtend wakker werd was hij, in de hoek van mijn deur, een nieuw web aan het maken. Dat gaat me dan weer te ver!! Die heb ik met een flinke hersenschudding het raam uit en het dak op gebonjourd.

Misschien heel hypocriet, maar ik vind ze vreselijk.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:43

Je kunt therapie volgen voor spinnenangst he, dat heb ik ook gedaan en het wordt nog vergoedt door het ziekenfonds ook nog !

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:45

Wisten jullie dat je je hond daar heel gemakkelijk op af kunt richten.....Ik hoef alleen maar teroepen....NERO SPIN en klaar is kees.....ook onze schildpad verslind ze met huid en haar,,,scheelt gelijk een dag voer.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:46

Mijn honden zijn te suf om die spin te onderscheppen, ze gaan te snel :+ Torretjes lust ze wel :j

1234

haha mijn kat speelt er alleen mee, en de kleintjes eet ie wel op :') kraakt zo lekker....
Hij vindt het altijd leuk om te zien hoe ze wegrennen xD

flettie

Hier geen hond en geen schildpad. Wel 3 katten maar die kiezen liever voor een lekker veld- of spitsmuisje, vogeltje of molletje. Voor spinnen halen ze hun bevallige neusjes op -O-

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:47

vind t dood eng en toch kijk ik elke keer in dit topic :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:48

D_Travis schreef:

ik ook, maar ik doe mn ogen dicht zodra er een enge grote foto langskomt, hahaha
k lees alleen de teksten :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:50

1234 schreef:
D_Travis schreef:

ik ook, maar ik doe mn ogen dicht zodra er een enge grote foto langskomt, hahaha
k lees alleen de teksten :')

ik ook _O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 22:54

Onze hond pakt ze ook altijd voor me, wat is het toch een braaf beest :P Buiten moet ze ze wel weer met rust laten, ik wil dat de spinnen weten dat ik hun daar niks doe. Maar eenmaal binnen !!! dan ben ik een combi van

*vanaf 3 minuten*

http://www.deviantart.com/#/d48tqg8
Deze MOET dit forum hebben

en als ie dood is???

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:00

Inderdaad een joekel!!!
Voor de mensen die dat eng vinden, wees blij dat we hier de Camel Spider niet hebben!
Afbeelding

Google op Camel Spider, en je vind meer leuke foto's ;-)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:01

camel pider met marlboro :))

bah die is wel heel eng

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:01

Shahazai schreef:
Ik krijg jeuk van dit topic!!
Ik ben ze meerdere keren in bed tegen gekomen, waar ik dan ook al in laf, dat word me toch iets te intiem. Heb hard gegild en mijn vader kwam toen met een hartaanval naar boven om een spinnetje buiten te zetten :o

Nee, huisspinnen gaan mij te ver, die laat ik vakkundig de deur wijzen (kom zelf niet in de buurt), kruisspinnen zijn oké. Die mogen langs mijn raam zitten. Er heeft er 1tje 2 weken lang bij mijn raam gezeten en toen ik op een ochtend wakker werd was hij, in de hoek van mijn deur, een nieuw web aan het maken. Dat gaat me dan weer te ver!! Die heb ik met een flinke hersenschudding het raam uit en het dak op gebonjourd.

Misschien heel hypocriet, maar ik vind ze vreselijk.

Huisspinnen ontwijk je niet helaas... je schijnt ook regelmatig spinnen door te slikken tijdens je slaap }:0
Toen ik klein was (weet ik nog als de dag van gisteren :+ ) en ik een keer midden in de nacht wakker werd.. zag ik een kleine miep richting mijn mond gaan... gelukkig wist ik toen nog niet van het spin-doorslik-gruwel-verhaal en zag ik het als een dom foutje van die spin :')

Ik heb in mijn kinderjaren echt een grote angst gehad voor spinnen... muggen op mijn slaapkamer waren ook zeker niet geliefd... ik ben er nu aardig overheen moet ik zeggen :j ik lig er ook niet wakker van dat ik (misschien?) spinnen doorslik... ik merk er toch niks van en ik voel me er niet minder gezond om :Y)

maar.. van een grote miep of harry schrik ik altijd nog wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:03

Benfan wat een heerlijke post _/-\o_

Heb zelf een bloedhekel aan spinnen. Kleine exemplaren krijge dan ook geheid eender wat in de vorm van pletwals over zich heen. De huisspinnen daarentegen... Brrr... De hele straat weet het meestal wel als ik er weer eens eentje signaleer. Woon jammer genoeg alleen ;(
Intussen spuit ik een fiske hoeveelheid anti-kruipinsecten-product de ruimte in waar het beest zit, als het kan ook even in de buurt van het beest en dan deur dicht en kamer afgesloten laten. Na een tijdje liggen ze lekker met de pootjes omhoog.

Buiten doe ik er niks aan, maar heb er bloedhekel aan deze tijd van het jaar. Vorig jaar 2x zo'n dikke kruisspin die in m'n deuropening een web had gemaakt en er middenin zat. Alleen merkte ik dat pas toen ik er met m'n gezicht 's ochtends VOL inliep, inclusief de spin op m'n neus.

Ze zijn hier van 2 straten verder toegesneld om te kijken waar de moord werd gepleegd :Y)

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:04

Oh ik ben ook zoo bang voor die joekels.
Ik heb een keer het hele huis bij elkaar geschreeuwd. Ik liep naar mijn kamer toe en ik dacht dat er een nepspin op de grond lag (hebben we ooit op een feestje gekregen) maar toen ik de lamp aan deed zag ik dat het een echte was :o toen ben ik snel een andere kamer ingerend :') Mijn vader kwam meteen naar de trap gerend, wat is er??!! Er zit een spin. Is het weer zover, *zucht*

Een filmpje waar ik echt nog banger van wordt:
(een man probeert een spin te vangen, maar dat gaat niet helemaal goed:P)
http://youtu.be/bRV4d9LCawU
Laatst bijgewerkt door LauraM op 13-09-11 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:05

Horse321 schreef:
Huisspinnen ontwijk je niet helaas... je schijnt ook regelmatig spinnen door te slikken tijdens je slaap }:0

Wat?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:06

Mijn hond had er vanavond ook 1 te pakken.
Liet hem eerst even zien om het vervolgens af te maken :Y) .