Konijntjes en hun nieuwe kasteel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Re: Konijntjes en hun nieuwe kasteel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 21:34

vergis je niet in andere ''roofdieren'' als een bunzing of een marter...
die lopen ook zeer zeker wel rond in een woonwijk.
Ik woon ook in een woonwijk en had een groot hok met grote ren met een hek van 2 meter hoog.
Bunzingen en marters kunnen door kleine gaten komen en over hekken klimmen.
Ik heb inmiddels een ander hok ( qua ruimte net zo groot maar wel lager en overdekt ) maar ben in het oude hok zeker 5 konijnen verloren aan de aanvallen van een bunzing of een marter.

Deze beesten vallen ook o.a. kippen aan en je weet wanneer je een half opgegeten konijn of kip hebt liggen dat er een bunzing of marter geweest is omdat dit de enige roofdieren zijn die zo hun prooi achter laten.

ik denk inderdaad niet dat die dwergjes over dat hek zullen springen ( heel misschien idd bij het trappetje maar dit moet je eerst maar eens zelf zien en meemaken voordat ik alles zou verhogen.

Het is misschien een idee om een soort van dak te maken die je open kan zetten zodat je alsnog makkelijk in je hok kan komen.
een dak die je open klapt richting het hek en daar met een haakje vast kan zetten bijv. dit heb ik ook op mijn hok zitten nu omdat ik anders ook niet makkelijk in het hok kan komen om uit te mesten bijv.

verder vind ik dat je vriend een ontzettend gaaf hok heeft gemaakt voor de konijntjes...erg leuke konijntjes en een waar paradijs voor ze

als je mijn idee niet snapt kan je altijd even PB'en dan kan ik eventueel een foto maken van mijn hok wat ik bedoel met die opklap-bare dek-delen

heel veel plezier en succes met je konijntjes !

CK88

Re: Konijntjes en hun nieuwe kasteel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 08:09

Opklapbaar gaat niet lukken, of het moet heel hoog worden, er staat een conifeer in het midden, maar ik ga de konijnen wel net als de kippen 's nachts opsluiten in het hok. Moeten ze maar even wachten 's ochtens voordat ze rond kunnen huppelen :j