Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Re: Mijn Dieseltje (Jack Russel)voor het eerst gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:15

Alleen een ontacktische reaktie...Zilfstar.
Deze reu is precies even groot als mijn teef,daarbij wil ik geen dwerg JR gewoon normaal net als die ikzelf al heb.
Een dwerg pincer is véél kleiner en fijner gewoonweg een piepklein van nog geen 20cm hoog dobbermannetje.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:18

:x : 8)7 :roll: :r %) x |o |o

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:20

vivana schreef:
Alleen een ontacktische reaktie...Zilfstar.
Deze reu is precies even groot als mijn teef,daarbij wil ik geen dwerg JR gewoon normaal net als die ikzelf al heb.
Een dwerg pincer is véél kleiner en fijner gewoonweg een piepklein van nog geen 20cm hoog dobbermannetje.

Je HEBT helemaal geen jack russel!! Je hebt een kruising/ vuilnisbakkie, en daar heb je een kruising/ vuilnisbakkie (die ook nog ernstig verkeerd gebouwd is) op gegooid.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:39

Pff Wendy_Komen wordt je nu niet moe van jezelf?
Wat kan men snel oordelen over mensen die geen fokkers/handelaars zijn en dat uberhaupt ooit gedaan hebben....
Maar goed dat de wereld zo groot is.

En zoals iedereen weet foto's vertekenen en ik heb geen SHOWHOND dus heb ik zoals zovelen geen belang bij het hebben van papieren ;)
Die van mij worden niet gemodeleerd en aan een touwtje opgehangen die mogen nl gewoon hond zijn ;)
Onze paarden én pony's daarintegen hebben wel papieren en dát vind ik veel belangrijker +:)+
Ik ken de moeder van mijn hond en dat is mij genoeg,die zie ik 2x per dag en soms wel 3x.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:53

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:05

vivana schreef:
Pff Wendy_Komen wordt je nu niet moe van jezelf?
Wat kan men snel oordelen over mensen die geen fokkers/handelaars zijn en dat uberhaupt ooit gedaan hebben....
Maar goed dat de wereld zo groot is.

En zoals iedereen weet foto's vertekenen en ik heb geen SHOWHOND dus heb ik zoals zovelen geen belang bij het hebben van papieren ;)
Die van mij worden niet gemodeleerd en aan een touwtje opgehangen die mogen nl gewoon hond zijn ;)
Onze paarden én pony's daarintegen hebben wel papieren en dát vind ik veel belangrijker +:)+
Ik ken de moeder van mijn hond en dat is mij genoeg,die zie ik 2x per dag en soms wel 3x.

Nee, ik wordt niet moe van mezelf. Ik wordt moe van die mensen die lukraak een nestje fokken zonder er ook maar langer dan 1 dag over na te denken.
Die van jou worden niet gemodeleerd, maar OOK niet! getest!
En showhonden mogen geen hond zijn??? Alstjeblieft zeg, als je ergens niets vanaf weet, doe er dan ook geen uitspraken over!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:26

naja weet je, verspil je moeite niet zou ik zeggen. Sommige mensen vinden hun eigen belang belangrijker dan dat van hun hond of dat van de pups die daarna komen. Je ken hoog en laag springen, maar van de Tokkie's maak je ook geen nette mensen door met ze in discussie te gaan. De TS heeft haar plan al vast staan en wil niet van gedachte verandert worden. We gooien dus gewoon een 'nep jack' op een geinig teefje en kruizen onze vingers dat er niks dood gaat bv pups of teef. Wat maken die paar honden in het asiel dan nog uit, of het feit dat de meeste marktplaats honden 4x door verschillende mensen erop worden gezet omdat men gewoon te dom is voor woorden. Tja.. nog even en door dit soort doordachte plannen gassen we de ongewilde honden gewoon weer in een achteraf kamertje in het asiel toch? Wie weet krijgen we dan een keer echte Hotdogs of andere lekkere Chinese hondengerechten. Ondertussen is het leuk speelgoed voor haar kids zo'n nest pups.

Mijn moeder is net zo eigelijk, die koopt de ene naar de andere kat die zwanger word en heeft nu een reu gekocht voor haar teefje. Die wil ook zo graag een nestje! Want och, je komt er toch altijd wel vanaf? walgelijk, schaam me er echt voor moet ik zeggen. Laten we dan gewoon negeren het feit dat vaak mensen afhaken (t'is wel een hond) of een andere halen (ja nu we er een willen kunnen we niet wachten) of hem toch maar weer weg doen (die klote drukke poedersuiker jacks ook) en wie weet mag die arme drommel ook wel 4x op marktplaats!

Naja, zie, weetje kijk en luister. Sommige mensen houden liever de oogkleppen voor en anderen maken wel een verstandige keuze. Ik mag mezelf best op mijn schouder kloppen dat ik uit mijn erg mooi JR teefje nooit een nest heb gefokt of zal fokken. En het is ons vaak genoeg gevraagd, maar waarom zou ik? Onze volgende hond gaat gewoon bij het asiel weg komen, ik gun die plezier fokkers mijn geld niet. En ik kan daar echt ontzettend koppig in zijn.

Dus doe jezelf een plezier, en bedenk je gewoon dat jezelf wel nadenkt over dit soort dingen. Dat jou het wel wat kan schelen dat er honden weg kwijnen in het asiel. Dat jij wel op de hoogte bent van alle leed die dit soort dingen oproept. Dieren zijn tegenwoordig een weg werp product, een Iphone word zelfs beter behandelt dan de meeste beesten.

TS, ik hoop ervarings gewijs dat het gruwelijk fout gaat. Voor je hond hoop ik dat natuurlijk niet.

Afbeelding
Anna en Dirkje wouden op z'n minst zeggen "dont do it! puppy drugs be bad for ya!"

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:37

Benfan schreef:
naja weet je, verspil je moeite niet zou ik zeggen. Sommige mensen vinden hun eigen belang belangrijker dan dat van hun hond of dat van de pups die daarna komen. Je ken hoog en laag springen, maar van de Tokkie's maak je ook geen nette mensen door met ze in discussie te gaan. De TS heeft haar plan al vast staan en wil niet van gedachte verandert worden. We gooien dus gewoon een 'nep jack' op een geinig teefje en kruizen onze vingers dat er niks dood gaat bv pups of teef. Wat maken die paar honden in het asiel dan nog uit, of het feit dat de meeste marktplaats honden 4x door verschillende mensen erop worden gezet omdat men gewoon te dom is voor woorden. Tja.. nog even en door dit soort doordachte plannen gassen we de ongewilde honden gewoon weer in een achteraf kamertje in het asiel toch? Wie weet krijgen we dan een keer echte Hotdogs of andere lekkere Chinese hondengerechten. Ondertussen is het leuk speelgoed voor haar kids zo'n nest pups.

Mijn moeder is net zo eigelijk, die koopt de ene naar de andere kat die zwanger word en heeft nu een reu gekocht voor haar teefje. Die wil ook zo graag een nestje! Want och, je komt er toch altijd wel vanaf? walgelijk, schaam me er echt voor moet ik zeggen. Laten we dan gewoon negeren het feit dat vaak mensen afhaken (t'is wel een hond) of een andere halen (ja nu we er een willen kunnen we niet wachten) of hem toch maar weer weg doen (die klote drukke poedersuiker jacks ook) en wie weet mag die arme drommel ook wel 4x op marktplaats!

Naja, zie, weetje kijk en luister. Sommige mensen houden liever de oogkleppen voor en anderen maken wel een verstandige keuze. Ik mag mezelf best op mijn schouder kloppen dat ik uit mijn erg mooi JR teefje nooit een nest heb gefokt of zal fokken. En het is ons vaak genoeg gevraagd, maar waarom zou ik? Onze volgende hond gaat gewoon bij het asiel weg komen, ik gun die plezier fokkers mijn geld niet. En ik kan daar echt ontzettend koppig in zijn.

Dus doe jezelf een plezier, en bedenk je gewoon dat jezelf wel nadenkt over dit soort dingen. Dat jou het wel wat kan schelen dat er honden weg kwijnen in het asiel. Dat jij wel op de hoogte bent van alle leed die dit soort dingen oproept. Dieren zijn tegenwoordig een weg werp product, een Iphone word zelfs beter behandelt dan de meeste beesten.

TS, ik hoop ervarings gewijs dat het gruwelijk fout gaat. Voor je hond hoop ik dat natuurlijk niet.

Afbeelding
Anna en Dirkje wouden op z'n minst zeggen "dont do it! puppy drugs be bad for ya!"

_/-\o_ (offtopic: benfan, leuke foto :D )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:38

vivana schreef:
Ze worden idd als Jack russels aangeboden.

Dat vind ik niet netjes moet ik zeggen :n

Dat je het zelf leuk vind om een nestje te hebben en daardoor ondoordachte en onverantwoordelijke keuzes maakt mbt
het ras etc is één ding. Maar potentiele kopers dan ook nog misleiden door de kruisingen als rashond aan te bieden vind ik niet kunnen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:40

Oh van zo'n topics kan ik zo verdrietig worden. Ik heb enkele jaren in een dierenasiel als vrijwiligster geholpen. Het ras dat met stip op 1 stond dat werd binnen gebracht waren toch wel de jack russels, mensen die dachten een lief klein hondje te kopen niet wetende dat jack russels geweldig veel enerigie hebben. En steeds bleven alle Jack's (ook met stip op populairste hondennaam voor jack russels :+ ) lange tijd in asiel zitten... Als er dan toch een nieuw baasje kwam, was de volgende lading al in het asiel. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Als je daar een hele dag in zo'n overvol asiel met man en macht probeert deze arme stakkers te helpen en je leest 's avonds zo'n topics als dit, dan word ik zo boos en verdrietig en snap ik niet dat mensen nog zo'n bord voor hun kop kunnen hebben. Ok, ik snap het puppy's zijn leuk en schattig en ik denk ook soms bij mijn hond ook, ooh hoe zou een baby van haar er toch uitzien? Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit daadwerkelijk uit te voeren! (ze is dan ook gesterilliseerd ;) ) Ga eens een weekje helpen in het plaatselijk asiel of kijk gewoon al eens op de sites van asiels, marktplaats, kapaza enz. Hopelijk opent dat je ogen hoe een gigantisch over aanbod van honden er al is! Ik hoop dat er maar 1 of 2 dikke, gezonde pups uit komen, een goede thuis krijgen en jou hondje gesterilliseerd wordt!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:42

Mas schreef:
vivana schreef:
Ze worden idd als Jack russels aangeboden.

Dat vind ik niet netjes moet ik zeggen :n

Dat je het zelf leuk vind om een nestje te hebben en daardoor ondoordachte en onverantwoordelijke keuzes maakt mbt
het ras etc is één ding. Maar potentiele kopers dan ook nog misleiden door de kruisingen als rashond aan te bieden vind ik niet kunnen.

Tuurlijk wel, anders raak je ze nooit aan de straat stenen kwijt. Als zij niet weet waar ze mee bezig is kan ze er gerust vanuit gaan dat er ook mensen zijn die er ook geen kaas van gegeten hebben. Mooi een paar duiten in het zakkie, de kids hadden wat leuks om mee te spelen EN we hebben er weer een zooi honden bij. Wat maakt dan de naam nog uit, zolang je maar jezelf kunt voorliegen dat je goed eraan hebt gedaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:47

Benfan schreef:
een Iphone word zelfs beter behandelt dan de meeste beesten.

Jeetje, dat is een rake uitspraak, maar helaas helemaal waar...

Benfan schreef:
Mooi een paar duiten in het zakkie, de kids hadden wat leuks om mee te spelen EN we hebben er weer een zooi honden bij. Wat maakt dan de naam nog uit, zolang je maar jezelf kunt voorliegen dat je goed eraan hebt gedaan.

Precies ja, in alle opzichten is dit een heel egocentrische keuze. Voor de hondjes kan ik alleen maar hopen dat alles goed gaat en ze allemaal een goed thuis vinden waar ze hun leven lang kunnen blijven. Helaas wijst de praktijk uit dat die kans heel klein is...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:51

Hoort dit niet in EA? TS wil de pups gewoon verkopen. Let wel mensen, hoe leuk ook, het zijn vuilnisbakkies, geen echte JR's. Er is geen stamboom en black@tan is geen erkende kleur.
Ik zeg niet dat bastaard JR's of boerenfoxjes niet leuk zijn maar de asiels zitten vol èn weet waar je aan begint.
Laatst bijgewerkt door flicka op 16-08-11 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:52

Precies, in praktijk is het ook onhaalbaar mensen te doen laten nadenken over dit soort dingen. Blijkbaar is zij gewoon niet 'dat soort mens' als je begrijpt wat ik bedoel. Vandaar mijn vergelijking met de Tokkie's, die kun je gewoon niet veranderen naar een beeld dat jij of de maatschappij zou willen zien. Net als dat je die kloothommels in London niet van gedachten kon veranderen toen ze mensen hun huis in de hens staken. Het is gewoon nodeloos weggegooide energie die je er in steekt.

@Soprano, Dat is wat iedereen hier roept. Maar daar hebben zoveel van die JR eigenaren die perse een nest willen geen boodschap aan. JR's zijn honden waarmee je om moet kunnen gaan ze hebben een erg groot gevoel voor rechtvaardigheid en laten zich niet overmeesteren. Ze willen juist behandelt worden, en nemen heel dapper hun straf op zich. Negeer je dat aan deze honden? Dan heb je er echt een ramp aan. Ik spreek overigens uit ervaring heb 2 teefjes, onze reu is jaren geleden overleden. Je merkt echt dat dit grote honden zijn met een nog grotere ego in een hele hele kleine verpakking.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:02

Soprano schreef:
Oh van zo'n topics kan ik zo verdrietig worden. Ik heb enkele jaren in een dierenasiel als vrijwiligster geholpen. Het ras dat met stip op 1 stond dat werd binnen gebracht waren toch wel de jack russels, mensen die dachten een lief klein hondje te kopen niet wetende dat jack russels geweldig veel enerigie hebben. En steeds bleven alle Jack's (ook met stip op populairste hondennaam voor jack russels :+ ) lange tijd in asiel zitten... Als er dan toch een nieuw baasje kwam, was de volgende lading al in het asiel. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Als je daar een hele dag in zo'n overvol asiel met man en macht probeert deze arme stakkers te helpen en je leest 's avonds zo'n topics als dit, dan word ik zo boos en verdrietig en snap ik niet dat mensen nog zo'n bord voor hun kop kunnen hebben. Ok, ik snap het puppy's zijn leuk en schattig en ik denk ook soms bij mijn hond ook, ooh hoe zou een baby van haar er toch uitzien? Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dit daadwerkelijk uit te voeren! (ze is dan ook gesterilliseerd ;) ) Ga eens een weekje helpen in het plaatselijk asiel of kijk gewoon al eens op de sites van asiels, marktplaats, kapaza enz. Hopelijk opent dat je ogen hoe een gigantisch over aanbod van honden er al is! Ik hoop dat er maar 1 of 2 dikke, gezonde pups uit komen, een goede thuis krijgen en jou hondje gesterilliseerd wordt!

gesterilliseerd ?? Ik zou niet weten waarom ik heb 'm vorige hond ook niet laten steriliseren,denk nog altijd dat ik diegene ben die bepaald of er een reu bij komt of niet?!
Maar het is duidelijk je leest wat je wilt lezen en zoek het verder lekker uit.
Ik weet dat ik het netjes ga doen en niet als een broodfokker ,daarmee basta.
Zoals ik Diesel kocht ga ik nooit verkopen en die had ik ook niet voor niks of weinig maar ik weet dat ik geen dwaze Jack heb en die alles behalve hyper is! Karakter is 1 en opvoeden is 2 ;)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:07

Komt toch van handen af: Benfan: AMEN.

Vivana: Denk je zelf nu echt niet: Goh, inderdaad, als ik nu een nestje fok, komen er alleen maar mer hondjes bij, en er zijn al zoveel Jackies die in het asiel zitten, die gun ik liever een kans?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:24

@Mindfields, gezien de hond al gedekt is, zonder dat beide honden gekeurd zijn is het antwoord toch wel duidelijk? Nee het kan haar niks schelen. Zoals sommige mensen gefixeerd zijn op 'de nek in de krul' hebben andere dat bij het ver-romantiseerde idee van een nest met pups. Zij denkt dat omdat zij haar hond nooit weg zou doen hetzelfde ook zou gebeuren met haar pups. Dat ervaring anders leert komt er dus gewoon niet door. Je kunt altijd nog hopen op een misdekking, al denk ik niet dat het de TS er van weerhoud pups te nemen. Jammer dat ze het zo zwart/wit ziet dat er alleen maar broodfokkers zijn en mensen zoals zij zelf. Helaas doe je er helemaal niks tegen. Naja, jezelf voorliegen zodat je s'avonds met een gerust hart naar bed kan is altijd nog een manier van omgaan met dit soort dingen toch? De TS lijkt het al aardig onder handen te hebben.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:33

Je hoeft het natuurlijk niet met me eens te zijn, of leuk te vinden wat ik zeg. Maar om nou mijn hond af te kraken? Mijn hond, beide zoals te zien op de foto zijn ook keurig luisterende honden altijd los en erg rustig (liggen nu te maffen naast mij op de bank) De oudste, diegene met voornamelijk wit gaat nooit mee met anderen die wil bij mij zijn en luisterd niet zo snel naar vreemde. De jongste hebben we geleerd dat ze niet met iedereen mee mag lopen. Opvoeden moet iedereen met zijn hond, dat geeft niemand het recht om dan maar te fokken. Dirkje is de oudste en komt uit een nest waar ook hele vervelende honden uit zijn gekomen, karakter van de moeder/vader zegt niet altijd wat over dat van de pups. Dirkje is -als ik mijn tante (de fokker)- mag geloven de meest vriendelijke die uit dat nest is gekomen.

Vind alles best hoor, je mag mij afkraken... maar blijf van mijn hond af want dan ga ik echt los. En ik kan (als ik niet zo brak ben als nu) erg naar uit de hoek komen.

Overigens vind ik jou teefje best een leuk ding, heb nooit anders gezegd.

(de quote komt van een PB die ik van de TS kreeg, waarin zoals je ziet ze mijn 'teefje' (welke trouwens.. het zijn er 2) afkraakt in een mislukte poging tot.. emm.. tot wat?)

Citaat:
.....
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 17-08-11 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:38

vivana schreef:
Karakter is 1 en opvoeden is 2 ;)

Ik zou zeggen, doordacht en doelbewust fokken is 1.
Daarna komt het bekijken en vergelijken van de karakters van potentiële (raszuivere) ouderdieren aan bod. Jammer dat je voor je eigen plezier kiest en zo onverantwoord een stel pups op de wereld wilt zetten in plaats van verder na te denken dan je eigen woonkamer. Nogmaals, voor de hondjes hoop ik dat het allemaal goed komt, maar ik word ook nogal moedeloos van topics als deze.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:42

Benfan schreef:
Je hoeft het natuurlijk niet met me eens te zijn, of leuk te vinden wat ik zeg. Maar om nou mijn hond af te kraken? Mijn hond, beide zoals te zien op de foto zijn ook keurig luisterende honden altijd los en erg rustig (liggen nu te maffen naast mij op de bank) De oudste, diegene met voornamelijk wit gaat nooit mee met anderen die wil bij mij zijn en luisterd niet zo snel naar vreemde. De jongste hebben we geleerd dat ze niet met iedereen mee mag lopen. Opvoeden moet iedereen met zijn hond, dat geeft niemand het recht om dan maar te fokken. Dirkje is de oudste en komt uit een nest waar ook hele vervelende honden uit zijn gekomen, karakter van de moeder/vader zegt niet altijd wat over dat van de pups. Dirkje is -als ik mijn tante (de fokker)- mag geloven de meest vriendelijke die uit dat nest is gekomen.

Vind alles best hoor, je mag mij afkraken... maar blijf van mijn hond af want dan ga ik echt los. En ik kan (als ik niet zo brak ben als nu) erg naar uit de hoek komen.

Overigens vind ik jou teefje best een leuk ding, heb nooit anders gezegd.

(de quote komt van een PB die ik van de TS kreeg, waarin zoals je ziet ze mijn 'teefje' (welke trouwens.. het zijn er 2) afkraakt in een mislukte poging tot.. emm.. tot wat?)

Citaat:
.......

Wat afkraken? Ik heb een andere smaak als jij en gelukkkig maar anders wilde iedereen dezelfde.
En je zegt zelf "mijn geweldige teef" nou die heb ik ook 1-tje ;)
Ik ga never nooit fokken met een blaaskaak/vals hondje ,dan zit je verstand écht in je tenen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:44

Mas schreef:
vivana schreef:
Karakter is 1 en opvoeden is 2 ;)

Ik zou zeggen, doordacht en doelbewust fokken is 1.
Daarna komt het bekijken en vergelijken van de karakters van potentiële (raszuivere) ouderdieren aan bod. Jammer dat je voor je eigen plezier kiest en zo onverantwoord een stel pups op de wereld wilt zetten in plaats van verder na te denken dan je eigen woonkamer. Nogmaals, voor de hondjes hoop ik dat het allemaal goed komt, maar ik word ook nogal moedeloos van topics als deze.

En wie zorgt voor die moedeloze topics? Ow diegene die moedeloos reageren.
In iedergeval reageer ik nu voor de laatste keer op al deze nonsens,ik heb wel wat beters te doen :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:47

Voor elke pup die erbij gefokt wordt, wordt er in het asiel eentje afgemaakt. Dat is een feit. Als je daar geen moeite mee hebt, nou prima. Maar een beetje jammer is en blijft het wel.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:47

ik heb getemt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:48

succes met de puppies! hoop dat je ze makkelijk kan verkopen:) ( rest is al gezegd te vaak op bokt..)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:01

Jack Russels worden door onervaren mensen vaak verkeerd beoordeeld.
In plaats van een handig klein hondje, blijft het een fel hondje te zijn, boordevol energie.
Ik kijk wel eens op de site van ikzoekbaas.nl en daar zitten ook altijd veel Jack Russels bij.

Echt handig is het niet van de TS op dit topic te plaatsen, want al die kritiek die je leest in dit topic, kun je eigenlijk verwachten. En met de meeste dingen ben ik het ook eens.
Niet veel mensen zullen staan te juichen als er weer een onnodig nestje honden wordt geboren.

Maar het is de hond van de TS en zij heeft natuurlijk zelf de keus wat ze ermee doet.
Het is niet verboden om een nestje te fokken.
En ik hoop dat haar hond een paar gezonde puppy's krijgt, en dat ze voor allemaal een goed baasje vindt.