Is deze pup 7 weken? ( volgens mij lang niet )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:13

Ragebol1977 schreef:
Maar zeg nou eerlijk, zou je zelf zo'n pupje laten zitten als je weet dat hij bij jou de meeste kans heeft om te overleven?

Iedereen denkt dat hij bij hen de beste kans zou hebben.
Als jij hem niet neemt is de kans groot dat de volgende er wel voor zwicht en heeft de pup alsnog een goed tehuis, heb jij niet bijgedragen een broodfokker in stand te houden en zit je ook niet met een hond die zijn hele leven een zorgenkindje zal zijn.
Als niemand hem neemt is het sneu voor de pup maar beter een paar pups opgeofferd en een broodfokker om zeep geholpen dan nog tientallen jaren teven in erbarmelijke situatie's en mensen die worden opgezadeld met een zieke pup.

Ragebol1977

Re: Is deze pup 7 weken? ( volgens mij lang niet )

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:17

Oh mijn verstand redeneert net zo. Ik kan niet anders doen dan je gelijk geven.
Maar ja...mijn gevoel he.....
Ik kan me heel goed voorstellen dat wanneer je met zo'n hummel geconfronteerd wordt, het verstand ineens ver te zoeken is.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:23

Gut wat een kleintje. Ik vind het ook niet echt een Border ogen, mijn gevoel zegt direct Australian Sheperd?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:50

En, al gekeken wie de dierenarts is in het paspoort?

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:23

dom dat hij meegenomen is? waarom dienen zulke antwoorden altijd hier op bokt....
hij is inderdaad nog klein, misschien het jongste, kleinste van het nest? niet alle pups groeien even hard, het kan goed zijn dat deze later wél de grootste wordt van het nest;
Ervaring met het fokken van rashonden (bull terriers en teckels) wijst uit dat niet alle pups even groot en hard groeien, maar dat het snel kan veranderen.
Gewoon goed blijven voeren en dan komt het goed, hij oogt helemaal niet zwak of ziek dus blijf zo doordoen!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:32

Zulke antwoorden dienen om mensen bewust te maken!
Als je echt iets aan dergelijke praktijken wilt doen neem je hem niet mee, wellicht voor die pup niet leuk maar op de lange termijn voor veel andere honden wel leuk.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:38

Leuke pup!

Ik vind een broobfokker toch wel heel iets anders dan iemand die zo af en toe een nestje fokt, maar daarbij geen officiele fokker is.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:42

annebe schreef:
Leuke pup!

Ik vind een broobfokker toch wel heel iets anders dan iemand die zo af en toe een nestje fokt, maar daarbij geen officiele fokker is.

Ik ook.. maar deze komt bij een 'fokker' weg waar de koper niets eens mee naar binnen mocht, geen andere pups gezien, geen moeder gezien... en dan klinkt het niet meer als een 'hobby-fokker' (om de mensen die heel af en toe een nestje fokken maar te noemen).

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 00:24

wat een leuk pupje zeg goed dat die kennes van je hem mee heeft genomen, ik had presies hetzelfde gedaan als ik verliefd was geworden op een bepaald soort hondje

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:50

beter kun je zulke puppys gewoon niet meenemen.. weet je kennis van dit topic?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:00

Juliette86 schreef:
Bij borders is deze kleur zeer ongebruikelijk en goud geld waard. .

Hier op het dorp zitten twee border fokkers, en beide fokken deze kleur. In mijn ogen een modeverschijnsel, je ziet steeds meer merle pups/honden van uiteenlopende rassen. Het zal ongebruikelijk zijn geweest, ze worden er nu echt wel op gefokt.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:06

ik heb zelf ook puppy's gehad en de grootste was wel 2x zo zwaar als de kleinste. Toch zag die er met 7 weken een stuk volwassener uit!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:36

Zou zeggen 7 weken als hij wel al zijn tandjes heeft, maar gewoon aan de kleine kant. :)
Het scheelt in ieder geval niet veel. Vind 7 weken inderdaad ook wel vroeg om weg te gaan, maar het is wel een schatje zeg!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:48

Het is niet normaal dat in een nest de 1 zoveel minder weegt dan de rest, er kan op het laatst wel eens een 250 tot 500 gram (in mijn geval grote honden) tussen zitten maar veel meer is toch niet normaal.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 16:44

zow weer een reactie vanuit mijn kant. ik heb een heel druk weekend gehad. en ben niet bij mijn kennis geweest.

Reacties van Dom dat de pup is meegenomen. heb ik nix aan. hij heeft gehandeld naar wat voor hem het beste leek voor de pup.

Dus pup maakt het super heb ik gehoord en is al een stuk gegroeit in de breete ( aangekomen dus ).
Hij is zeer speels ene doet zeker niet onder tegen de rest van de honden ( lees mijn hond, en andere border van mijn kennis )

Mijn kennis is op de hoogte van dit topic, en vind dit geen probleem ( voor de mensen die zich hier zorgen over maakten ) ;)

anneliesdj : wel waar wat je zegt. maar ik vind dat ieder pupje recht heeft op een goed leven. broodfok of niet. okee het is wel waar dat je daar geen pup van moet nemen, zo houd je alles is stand. maar ook veel mensen weten hier niet vanaf en nemen gewoon zon pup. omdat ze verder geen ervaring hebben met dit soort pupjes/honden .
Mijn kennis weet het wel, en heeft achteraf ook wel gelijk gezegt dat hij het pupje niet had moeten nemen. maar hij heeft gekozen voor een goed leven voor zon pup. wie weet wat zon pupje allemaal al heeft meegemaakt? en nog gaat meemaken...

ik weet wel dat heel veel mensen het hier niet mee eens zijn. Maar het is gebeurd. en terug draaien gaat toch niet meer! ;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:53

niemand kan broodfok stoppen... als jij hem niet meeneemt een ander wel.. hoe dan ook, worden ze niet meegenomen lijden ze meestal een erger lot. En huppa het volgend nestje is terug in de maak...

ik vind dierenleed stopt bij jezelf.. als jij die ene pup een gelukkig leven kunt geven en weet dat het bij u niets te kort komt, is in mijn ogen mooier dan ze laten zitten wachten tot een ander het wel doet....

ik geef geen 3euro per maand aan WWF-WSPA-ect ect.. ook al vind ik dat ze prima werk doen! Ik koop een knook voor mijn hond of die van de buren, zet een kom brokken buiten voor een zwerf hond dat altijd langs komt of geef een doos katten/hondenvoer kado aan een dierenasiel... dan heb ik echt het gevoel dat ik help! Als ik zie dat hetgeen ik doe ook gebeurt! En een pup die je graag wilt laten zitten omdat "het niet hoort".. doe ik niet aan mee.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 00:58

Woest schreef:
niemand kan broodfok stoppen... als jij hem niet meeneemt een ander wel.. hoe dan ook, worden ze niet meegenomen lijden ze meestal een erger lot. En huppa het volgend nestje is terug in de maak...ik vind dierenleed stopt bij jezelf.. als jij die ene pup een gelukkig leven kunt geven en weet dat het bij u niets te kort komt, is in mijn ogen mooier dan ze laten zitten wachten tot een ander het wel doet....

ik geef geen 3euro per maand aan WWF-WSPA-ect ect.. ook al vind ik dat ze prima werk doen! Ik koop een knook voor mijn hond of die van de buren, zet een kom brokken buiten voor een zwerf hond dat altijd langs komt of geef een doos katten/hondenvoer kado aan een dierenasiel... dan heb ik echt het gevoel dat ik help! Als ik zie dat hetgeen ik doe ook gebeurt! En een pup die je graag wilt laten zitten omdat "het niet hoort".. doe ik niet aan mee.

he he eindelijk iemand die presies zo denkt als ik en mijn kennis :D

als jij hem niet meeneemt dan neemt een ander hem wel en dan weet je niet wat er met hem gebeurd. ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:12

Je kan broodfok prima stoppen, als mensen eens stoppen met 'oh wat sielugh', en zich eens inlezen voordat ze een hond aanschaffen. En niet op zondagochtend beslissen dat ze een pup willen, en zondagavond moet er dan een pup lopen.

Geen afzet = stop broodfok. Want zo simpel is het.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:16

wij hebben vorige week een pup gekocht van 7 weken.. en hij heeft de tandje er ook nog niet door..maar ik weet zeker dat hij 7 weken was hij was van een kennis. ik zou morgen even foto plaatsen!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 01:18

Sancha schreef:
Je kan broodfok prima stoppen, als mensen eens stoppen met 'oh wat sielugh', en zich eens inlezen voordat ze een hond aanschaffen. En niet op zondagochtend beslissen dat ze een pup willen, en zondagavond moet er dan een pup lopen.

weetje. ik snap wel wat ze bedoeld. er zijn genoeg mensen die dat dus wel doen. zoals jij zegt. zondag morgen bedenken ze dat er een hond moet komen en savonds loopt er eentje. je kan gewoon dat niet stoppen.

maar wat ik even uit de wereld wil helpen. is dat mijn kennis wel degelijk weet waar hij mee bezig is. hij is zeker geen persoon die alles sielug vind. wat ik persoonlijk een walgelijk woord vind. zoals het daar geschreven staat. je wordt op deze manier als een kind neer gezet. en mijn kennis is toch al wel bijna 40, en geen 16 meer.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:25

Als hij het zo goed wist, had hij geen broodfok hondje meegenomen ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 01:33

dan heb je geen gevoel in je donder, als je zon hondje laat bij zijn eigenaar die er niet goed voor is. hondje was erg mager. en uitgedroogt. zou jij met in je achterhoofd wetend jezelf niet schuldig voelen. over een pupje die je had kunnen redden van misschien wel de dood?? sorry hoor het gaat op de manier waarop.

mijn kennis zou normaal helemaal geen pup van broodfok nemen. maar het gaat op de manier waarop het is gegaan. hoe klein en mager het ding was. futloos.

maar op deze manier ga ik mij niet meer verweren. hij heeft gehandeld voor de pup.

ik open het topic niet voor een discussie over broodfok..
het is wel weer tipisch bokt. :r

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:36

Dhani schreef:
Sancha schreef:

weetje. ik snap wel wat ze bedoeld. er zijn genoeg mensen die dat dus wel doen. zoals jij zegt. zondag morgen bedenken ze dat er een hond moet komen en savonds loopt er eentje. je kan gewoon dat niet stoppen.

maar wat ik even uit de wereld wil helpen. is dat mijn kennis wel degelijk weet waar hij mee bezig is. hij is zeker geen persoon die alles sielug vind. wat ik persoonlijk een walgelijk woord vind. zoals het daar geschreven staat. je wordt op deze manier als een kind neer gezet. en mijn kennis is toch al wel bijna 40, en geen 16 meer.

Leeftijd is toch doorgaans geen criterium voor naief gedrag.
Neemt niet weg dat ik dat diertje ook niet had kunnen laten zitten....wat een schatje.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 01:39

Cassidy : ik ben het met je eens. maar laten we dan normale nederlandse woorden gebruiken. zoals ZIELIG. en geen SIELUG.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 01:44

Bokt heeft toch een sommige benamingen een eigen grammatica.
Zo zijn sommige dingen LIEV en niet LIEF....

Ik hoop voor de pup dat hij een lang, gezond en gelukkig leven tegenmoet gaat.
En voor de fokker die willens en wetens maar produceerd en zich niet bekommerd om gezondheid van de pups...uiteindelijk krijg je wat je verdient.
Alleen maar uitgaan van geldelijk gewin is korte-termijndenken....hij/zij krijgt zijn trekken nog wel thuis....